Chuletas y apuntes de Psicología y Sociología de Universidad

Ordenar por
Materia
Nivel

Psicopedagogía religiosa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 4,29 KB

1

El niño que se encuentra con un maestro cristiano, se siente acogido como persona, se abre y se expande en libertad; se deja involucrar, deja caer las defensas y las resistencias, secunda con espontaneidad la obra del Maestro.

Los principales rasgos que caracterizan la vivencia religiosa del educando son los siguientes:

  1. Actitud animista y mágica: La infancia se caracteriza por la religiosidad animista y mágica, en cierta forma para preparar el despertar religioso. Esto se une a la realidad preoperatoria del niño caracterizada por el egocentrismo, es decir que no se pone en lugar de los demás y la pre-casualidad, que no establece uniones casuales entre si y el mundo exterior. De estos dos rasgos que acabamos de comentar es de donde derivan

... Continuar leyendo "Psicopedagogía religiosa" »

Psikologia definizioa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 9,19 KB

1.4.4 Psikologiaren helburuak

-Psikologiaren helburuak:

  • Deskribatu: psikologiaren oinarrizko eginkizuna, jokabide eta prozesu kognitiboei buruzko datuak biltzea, informazio zehatza lortzea da.

  • Azaldu: Psikologiak, jokabide zehatz baten zergatiak bilatzen ditu. Hipotesiak formulatzen ditu, behin behinekoak.

  • Aurresatea: Jokabide bat aurresateko gaitasuna da. Zer gertatuko den jakitea, beharrezkoa da ingurunera egokitzeko.

  • Aldatu: Aurresan dezakegun jokabidean eragiten duten baldintzak aldatzea.

1.5 PSIKOLOGIAREN IKERKETA ALORRAK

OINARRIZKO IKERKETA:

-
Psikologia esperimentala
; fenomeno psikiko eta jokabideak laborategian ikertzea (konduktismoa).

-Psikofisiologia; jokabidearen oinarri fisiologikoak aztertzen ditu. Nervio-sistemak, sistema endokrinoak, genetikak

... Continuar leyendo "Psikologia definizioa" »

Quins elements de la pedagogia de Montessori, Agazzi, Decroly, Pikler

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,81 KB

ROSSEAU:-


 Observació de la natura

Defensa la bondad en els nens

Creu en els sentiments abans que la Raó

Observació directa amb L’entorn
PESTALOZZI:
Pare de la pedagogia social Dones responsables Naixement marca d’inici Agrupament múltiple dels infants ( Activitats en grup) Manipulació de l’aprenentatge Primer que va realitzar el Mètode científic Valora l’esforç del nen per aprendre mésFROEBEL:
Kindergarden Creador Àrees d’aprenentatge DONS: Jocs de Construcció, material didàctic Destreses manipulatives i estimulació senorial Ambient Acollidor No limitar-los ni sobreprotegir-los Desenvolupar tots els sentits Manipular, Experimentar, provar, assajar..

GINER DE LOS RIOS:

Primer espanyol per interessar-se per l’educació
... Continuar leyendo "Quins elements de la pedagogia de Montessori, Agazzi, Decroly, Pikler" »

Codis gestuals

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 7,09 KB

La teoria dels codis Sociolingüístics

Amb Un plantejament molt semblant al de Bourdieu i amb un desenvolupament de les Seves investigacions gairebé en paral·lel, Bernstein va proposar una anàlisi Sociolingüística de l'educació centrada en les relacions entre l'escola, el llenguatge i l'estructura social. De forma molt simplificada, es podria Assenyalar com a punt de partida que les relacions de poder es transformen, a L'escola, en relacions de comunicació: "L'educació es converteix en un Medi que transmet relacions de poder que necessàriament no estan dins ella”. Aquesta Transmissió es porta a terme dins el context educatiu, allà on tenen lloc els Fenòmens sociolingüístics i socioeducatius més rellevants com l'èxit i el Fracàs

... Continuar leyendo "Codis gestuals" »

Família petrificada

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,95 KB

Tema 4: La família com agent socialitzador


La família és la uniat social básica des de la qual els individus s'integren dins altres estructures socials. La famíli és, per a la majoria de persones, el primer context de desenvolupament on el nin iniciará la seva construcció com a persona i on establirá les seves primeres relacions amb els altres i amb al món que l'envolta. La qualitat de les relacions interpersonals que visqui dins aquest context deixarán una emprenta significativa en el seu ésser individual i social.

El concepte tradicional de família fa referéncia a un agrupament nuclear fomrat per un home i una dona units en matrimoni, més els fills en comú que comparteixen una mateixa residéncia. Aquesta concepció de família... Continuar leyendo "Família petrificada" »

Tema 7 RET : el proceso de toma de decisiones

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 17,52 KB

La sicología en la toma de decisiones

La idea es poder aplicar “control” y “manipulación” al proceso de toma de decisiones.
Perspectivas sicológicas.

1.- El método sicodinámico (Freud)


  • Fuerzas “instintivas” o de “impulsos” que actúan fuera del pensamiento consciente.
  • ID, energía que apoya las acciones físicas como sicológicas básicas, busca gratificación inmediata y placer.
  • Ego, resultado de la experiencia que busca restringir los impulsos del ID hacia un comportamiento social aceptable de gratificación posterior.
  • Superego, es el conciente con sentido de moralidad y estándares de comportamiento.
  • Las tres facetas freudianas están en constante conflicto provocando ansiedad, y un combate a esta incomodidades.
  • Así se desprende
... Continuar leyendo "Tema 7 RET : el proceso de toma de decisiones" »

Ezagueraren teoria

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 5,26 KB

Irakasle berritzaile baten ezaugarriak:-


Profesionaltasuna eta engaimendu etiko eta soziala bat Egiten dute.-Ikasleak eta irakaskuntza-
Ikaskuntza prozesuak hobetu hobeto Ezagutu nahi ditu eta aldi berean, eskola eta bere ingurua konprenitu, eta Besteei ezagutarazi eta ulertarazi nahi die eraldaketa eragiteko.-Lanbidearekiko Harrotasunez eta duintasunez aritzen da eta bokazioaren kontzeptua berriro Asmatzen du.-Ikasleen gaitasunen garapenaren potentzialitateaz baliatuz, Jakintzarekiko erlazio arina eta esanguratsua izateko baldintzak sortarazten Ditu.-Autonomoa da eta bere irakasle-boterea erabiltzen du.-Irakasle on bat Inork ez du ahazten, eta gogoan dute ez irakasten zuenagatik baizik eta bera Izateko eraginagatik.-Banaka zein taldean etengabeko
... Continuar leyendo "Ezagueraren teoria" »

Disseny ex post facto prospectiu

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,95 KB

VI:causa. VD:conseqüència. V operativitzades:si és mesurable i replicable(instrument).  Constructes: no directament observables, es necessiten instruments/indicadors. 

TIPUS MOSTREIG


- Pobabilístic:

text diu q la mostra és aleatòria. Tota població té mateixa probabilitat i així trobar bona representatibitat. 
  · Aleatori simple: mostra triada a l'atzar.
  · Aleatori estratificat: es divideix la població en grups heterogenis (atzar).
  ·Aleatori conglomerats: tria a l'atzar de conglomerats. 

- No probabilístic:

no es diu q s'hagi utilitzat cap mecanisme aleatori per obtenir mostra. No tota població té = probabilitats participació.
  ·

Accidental:

no es descriu cap criteri específic de selecció mostra.
  ·

Fet expressament:

... Continuar leyendo "Disseny ex post facto prospectiu" »

Objectius PiAI

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 86,05 KB

1.EXPLICA les característiques d’un bon equip de treball i diferencia’l d’un grup de treball?

-    Síntesi de les característiques: les 5 C + Equip eficient + Elements bàsics d’un equip

A) les “5C”:


1.Complementarietat:
necessitat de l’altre, de confiar en les seves habilitats

2.Coordinació: saber-nos organitzar
3.Comunicació: importància d’una comunicació sincera i total que sigui oberta
4.Confiança: saber que tots estem d’acord en arribar a la nostra fita i que cada persona farà la feina que li correspon de la millor manera possible, confiant que tots aportem el màxim.
5.Compromís: que cada persona es comprometi a donar el millor d’ells mateixos


b) Equip eficient: aconseguir allò que volem i ens plantegem de la

... Continuar leyendo "Objectius PiAI" »

La práctica física, la práctica mental, la práctica imaginada, el modelado, la instrucción verbal y la práctica guiada.

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 3,85 KB

– Práctica Física


:

  • Es la forma más generalizada y tradicional de práctica, debe implicar información relevante para el sujeto, no basta con repetir mecánicamente la tarea motora.
  • Consiste en ejecutar movimientos que tengan relación con la tarea motora a través del sistema neuromuscular.
  • Estos movimientos pueden ser la propia tarea o ejercicios de asimilación.
  • La combinación de la práctica física con otras formas de práctica han demostrado ser muy eficaces para el aprendizaje porque complementan las fuentes de información y la toma de conciencia del sujeto.
  • Las combinaciones más empleadas son la práctica física con la imaginada y con la modelada.

Práctica Imaginada:


  • Se puede llamar también entrenamiento mental o visualización
    .
... Continuar leyendo "La práctica física, la práctica mental, la práctica imaginada, el modelado, la instrucción verbal y la práctica guiada." »