Chuletas y apuntes de Psicología y Sociología de Universidad

Ordenar por
Materia
Nivel

Codis gestuals

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 7,09 KB

La teoria dels codis Sociolingüístics

Amb Un plantejament molt semblant al de Bourdieu i amb un desenvolupament de les Seves investigacions gairebé en paral·lel, Bernstein va proposar una anàlisi Sociolingüística de l'educació centrada en les relacions entre l'escola, el llenguatge i l'estructura social. De forma molt simplificada, es podria Assenyalar com a punt de partida que les relacions de poder es transformen, a L'escola, en relacions de comunicació: "L'educació es converteix en un Medi que transmet relacions de poder que necessàriament no estan dins ella”. Aquesta Transmissió es porta a terme dins el context educatiu, allà on tenen lloc els Fenòmens sociolingüístics i socioeducatius més rellevants com l'èxit i el Fracàs

... Continuar leyendo "Codis gestuals" »

Família petrificada

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,95 KB

Tema 4: La família com agent socialitzador


La família és la uniat social básica des de la qual els individus s'integren dins altres estructures socials. La famíli és, per a la majoria de persones, el primer context de desenvolupament on el nin iniciará la seva construcció com a persona i on establirá les seves primeres relacions amb els altres i amb al món que l'envolta. La qualitat de les relacions interpersonals que visqui dins aquest context deixarán una emprenta significativa en el seu ésser individual i social.

El concepte tradicional de família fa referéncia a un agrupament nuclear fomrat per un home i una dona units en matrimoni, més els fills en comú que comparteixen una mateixa residéncia. Aquesta concepció de família... Continuar leyendo "Família petrificada" »

Tema 7 RET : el proceso de toma de decisiones

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 17,52 KB

La sicología en la toma de decisiones

La idea es poder aplicar “control” y “manipulación” al proceso de toma de decisiones.
Perspectivas sicológicas.

1.- El método sicodinámico (Freud)


  • Fuerzas “instintivas” o de “impulsos” que actúan fuera del pensamiento consciente.
  • ID, energía que apoya las acciones físicas como sicológicas básicas, busca gratificación inmediata y placer.
  • Ego, resultado de la experiencia que busca restringir los impulsos del ID hacia un comportamiento social aceptable de gratificación posterior.
  • Superego, es el conciente con sentido de moralidad y estándares de comportamiento.
  • Las tres facetas freudianas están en constante conflicto provocando ansiedad, y un combate a esta incomodidades.
  • Así se desprende
... Continuar leyendo "Tema 7 RET : el proceso de toma de decisiones" »

Ezagueraren teoria

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 5,26 KB

Irakasle berritzaile baten ezaugarriak:-


Profesionaltasuna eta engaimendu etiko eta soziala bat Egiten dute.-Ikasleak eta irakaskuntza-
Ikaskuntza prozesuak hobetu hobeto Ezagutu nahi ditu eta aldi berean, eskola eta bere ingurua konprenitu, eta Besteei ezagutarazi eta ulertarazi nahi die eraldaketa eragiteko.-Lanbidearekiko Harrotasunez eta duintasunez aritzen da eta bokazioaren kontzeptua berriro Asmatzen du.-Ikasleen gaitasunen garapenaren potentzialitateaz baliatuz, Jakintzarekiko erlazio arina eta esanguratsua izateko baldintzak sortarazten Ditu.-Autonomoa da eta bere irakasle-boterea erabiltzen du.-Irakasle on bat Inork ez du ahazten, eta gogoan dute ez irakasten zuenagatik baizik eta bera Izateko eraginagatik.-Banaka zein taldean etengabeko
... Continuar leyendo "Ezagueraren teoria" »

Disseny ex post facto prospectiu

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,95 KB

VI:causa. VD:conseqüència. V operativitzades:si és mesurable i replicable(instrument).  Constructes: no directament observables, es necessiten instruments/indicadors. 

TIPUS MOSTREIG


- Pobabilístic:

text diu q la mostra és aleatòria. Tota població té mateixa probabilitat i així trobar bona representatibitat. 
  · Aleatori simple: mostra triada a l'atzar.
  · Aleatori estratificat: es divideix la població en grups heterogenis (atzar).
  ·Aleatori conglomerats: tria a l'atzar de conglomerats. 

- No probabilístic:

no es diu q s'hagi utilitzat cap mecanisme aleatori per obtenir mostra. No tota població té = probabilitats participació.
  ·

Accidental:

no es descriu cap criteri específic de selecció mostra.
  ·

Fet expressament:

... Continuar leyendo "Disseny ex post facto prospectiu" »

Zientzia al da filosofia?

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 10 KB

1.PISA: testuingurua

Zientzien definizioa “alfabetizazio zientifikoaren” kontzeptuan oinarritzen da, ezagutza hau:

-Edozein ikaslek lortu beharko luke.

-Etengabeko prestakuntza da.

-Dimentsio anitz gehitzen ditu eta zientzia eta teknologiaren artean ematen dituen loturak eransten ditu.

-Gaitasun kognitiboak (ezagupenez duten ulertze maila, eta informazioa eskuratzeko, dagozkien froga zientifikoak interpretatzeko eta alderdi zientifikoak eta teknologikoak identifikatzeko duten gaitasuna) eta afektiboak (zientziekiko jarrerarekin, interesarekin eta motibazioarekin lotura duten alderdiak) hartzen ditu kontuan.

Gaitasun zientifikoa (DEFINIZIOA): Naturaren mundua eta giza jarduerak hari eragiten dizkion aldaketak ulertu eta beraiei buruzko erabakiak

... Continuar leyendo "Zientzia al da filosofia?" »

Objectius PiAI

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 86,05 KB

1.EXPLICA les característiques d’un bon equip de treball i diferencia’l d’un grup de treball?

-    Síntesi de les característiques: les 5 C + Equip eficient + Elements bàsics d’un equip

A) les “5C”:


1.Complementarietat:
necessitat de l’altre, de confiar en les seves habilitats

2.Coordinació: saber-nos organitzar
3.Comunicació: importància d’una comunicació sincera i total que sigui oberta
4.Confiança: saber que tots estem d’acord en arribar a la nostra fita i que cada persona farà la feina que li correspon de la millor manera possible, confiant que tots aportem el màxim.
5.Compromís: que cada persona es comprometi a donar el millor d’ells mateixos


b) Equip eficient: aconseguir allò que volem i ens plantegem de la

... Continuar leyendo "Objectius PiAI" »

La práctica física, la práctica mental, la práctica imaginada, el modelado, la instrucción verbal y la práctica guiada.

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 3,85 KB

– Práctica Física


:

  • Es la forma más generalizada y tradicional de práctica, debe implicar información relevante para el sujeto, no basta con repetir mecánicamente la tarea motora.
  • Consiste en ejecutar movimientos que tengan relación con la tarea motora a través del sistema neuromuscular.
  • Estos movimientos pueden ser la propia tarea o ejercicios de asimilación.
  • La combinación de la práctica física con otras formas de práctica han demostrado ser muy eficaces para el aprendizaje porque complementan las fuentes de información y la toma de conciencia del sujeto.
  • Las combinaciones más empleadas son la práctica física con la imaginada y con la modelada.

Práctica Imaginada:


  • Se puede llamar también entrenamiento mental o visualización
    .
... Continuar leyendo "La práctica física, la práctica mental, la práctica imaginada, el modelado, la instrucción verbal y la práctica guiada." »

Perquè és important que el nen/a passi del plaer motor al plaer visual?

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 9,95 KB

LA INFÀNCIA és una construcció social sempre contextualitzada D’acord amb: el temps, la cultura, el gènere, les condicions socials i Econòmiques
.  Infant com a constructor de Coneixement, Identitat i Cultura: Els infants són part de la família, però són éssers independents. Tenen un lloc en la societat reconegut i independent. Són membres de ple  dret de la societat.

L’atenció precoç és el conjunt d’intervencions dirigides a: la Població infantil de (0 3/6                anys)     a la seva família                , resta del seu entorn. Objectiu: donar resposta              el més aviat possible a necessitats Permanents que presenten  aquests infants Amb trastorn en  el... Continuar leyendo "Perquè és important que el nen/a passi del plaer motor al plaer visual?" »

Tipos de sentimientos psicología

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 5,67 KB


El valor de la sexualidad

Respecto a la temática sexual, desde edades tempranas, los padres y la escuela no pueden eludir este tema con los niños, la televisión, principalmente, es muy explícita respecto a situaciones de sexualidad.

En la escuela, los profesores podemos enseñar los usos responsables de la libertad, pero no impedir que el alumno desee, y lo haga, ser un consumidor de drogas, porque la solución del problema no es que éstas desaparezcan o se legalicen, pues es como pedir que no exista el vino, por la embriaguez que produce, que no existan las noches, por los ladrones, que no haya mujeres, para evitar el adulterio masculino

El valor de temerle a la violencia

La violencia no es un fenómeno perverso, diabólico, es un componente

... Continuar leyendo "Tipos de sentimientos psicología" »