Irakasle berritzaile baten ezaugarriak:-
Profesionaltasuna eta engaimendu etiko eta soziala bat
Egiten dute.-Ikasleak eta irakaskuntza-
Ikaskuntza prozesuak hobetu hobeto
Ezagutu nahi ditu eta aldi berean, eskola eta bere ingurua konprenitu, eta
Besteei ezagutarazi eta ulertarazi nahi die eraldaketa eragiteko.-Lanbidearekiko
Harrotasunez eta duintasunez aritzen da eta bokazioaren kontzeptua berriro
Asmatzen du.-Ikasleen gaitasunen garapenaren potentzialitateaz baliatuz,
Jakintzarekiko erlazio arina eta esanguratsua izateko baldintzak sortarazten
Ditu.-Autonomoa da eta bere irakasle-boterea erabiltzen du.-Irakasle on bat
Inork ez du ahazten, eta gogoan dute ez irakasten zuenagatik baizik eta bera
Izateko eraginagatik.-Banaka zein taldean etengabeko formakuntzan aritzen
Da.-Irakurri egiten du eta besteekin irakurtzen du. -Besteekin eta hainbat modu
Eta bideren bitartez formatu egiten da, bai zentroan zein zentrotik
Kanpo.-Teoria eta praktikaren inguruan hausnartzen du. Praktika berritzaileen
Hausnarketa sendoena eta emankorrena da.
Paradigmak:
Paradigma
Bat halako komunitate zientifiko bateko kideek, une historiko batean elkarrekin
Daukaten fokatze komuna da eta hori zientifikoa zer den eta zer ez den definitzen
Du eta zer nola eta zertarako ikertu baldintzatzen ditu. Didaktikaren arloan
Irakastea zer den eta zertarako balio duen esango du.
Interpretatiboa:
Fenomenologikoa edo hermeneutikoa
Da,-ezagutza:norbanako interpretazioa,-
Errealitatea
Anitza, singularra eta
Konplexua,-ezagutza zehatza eta egoeraren arabera baldintzatua,-Partehartzailea,-horizontala.
Metodologia kualitatiboa du eta aztertzeko eta interpretatzeko balio du.-
Interes praktikoa du.-ekoiztu nahi duen ezagutza-mota subjektuartekoa da eta
Egoera partikularretan aplikatu nahi da.,-Errealitatea askotarikoa, ukaezina
Eta holistikoa da. –Teoriak, eskolan eta geletan gertatzen diren praktika hurbilak
Aztertuz garatu behar dira, horregatik praktika eta teoria ezin dira
Banatu.-Sentipenak, bizipenak, interpretazio subjektiboak baliospen pertsonalak…
Ikertzen ditu.-Metodologia kualitatiboan ikertzailea ez da aseptikoa, ikertzen
Duen errealitatea beren balio eta aurreko esperientziatik interpretatzen
Duelako.-Zertarako ikertzen dugu? Errealitatze zehatz eta jakin batean dauden
Erlazio sakonak ezagutzeko, ulertzeko eta horrela erabaki praktikoak
Hartzeko.-Praktika eta erreflexioa aztertuz,gelako beharizanei egokitu dezakegu
Irakaskuntza. Garrantzitsuena prozesua da.-Irakaskuntza testuinguru batean
Garatzen den praktika soziala da, ez transmisio bakar bat.-Irakasleak erabakiak
Hartzen ditu.-egiteko gaitasuna dago.-irakaskuntzan ezagutzak elkarren artean
Eta lankidetzan sortu behar dira, horregatik hezkuntza sistema eta estatuaren
Arteko erlazioa aldatu nahi da.-Irakaskuntza prozesu malgua, sortzaile eta
Irekia bihurtzen da.-Kritika: irakaslearen lan indibiduala garatzera jotzen
Du,curriculumaren diseinuaren parte hartu barik. Estatuak esaten duena betetzea
Bilatzen da.Paradigma interpretatiboan, irakaslea lana eta praktika diseinatzen
Dute gelako eta eskolako beharrei erreparatuta, ikaslea bere kabuz pentsatzen
Dakien norbait da.
Kritikoa:
nola
Aldatu, eraldatu eta hobetu landu nahi da.-KRITIKOA
(sozio-
Kritikoa
,-ezagutza:norbanako interpretazioa,-errealitatea:anitza,singularra
Eta komplexua da,-ezagutza zehatza eta egoeraren arabera baldintzatzen
Da.-sinesmenak, balioak eta ideologiak.-eraldaketa bilatzen du.-Metodologia
Mistoa erabiltzen du eta hausnarketan oinarritzen da.-Gizarte kritikoa,
Negoziazioa eta emantzipazioa oso garrantzitsua dira.-Hezkuntza teoria eta
Praktikarekin duen erlazioa aztertzen da baita gizarteak eta Hezkuntzak dutena
Ere.-Paradigma honen arabera hezkuntza gizartearen araberakoa izan behar da,
Hau da, aldakorra.-Perspektiba honen interesa askatzailea da. –Errealitate dinamikoa,
Eblolutiboa eta elkarreragilea da.-Zientziaren kontzepzioa: ezagueraren
Ekoizpen demokratikoa da, esanahiak negoziatuz egiten dira.-Partaide guztiak
Eguneroko lana,praktikak, ezagutu behar dugu. Gizartea aldatuz gero, praktika
Ere aldatze da horregatik teoria eta praktikaren erlazioa dinamikoa da baita
Eskola eta estatuarena.-Zer ikertu?Talde batentzat problematikoa dena edo
Aurrera joateko baliozkoa izan daitekeena.-nola ikertu? Ikerketak ez dira
Neutralak eta objektiboak ere dituzte interesak eta baloreak
Dituztelako.-Zertarako ikertu? Ikaslean zentratzen da. Hau baita testuingurua
Eta errealitatearen arteko erlazioa aldatuko duena, horretarako ikaslea
Prestatu behar da gizartea aldatzeko. Irakaskuntza:-Irakaskuntzaren
Errealitatea aldagarria da.-Gizarteak baldintzatzen duen jarduera da.-Horrela,
Irakasleak aldaketarako dinamizatzaileak bihurtzen dira.
Curriculuma zehazteko erantzunak:
zer irakatsi? Konpetentziak, helburuak
Eta edukiak,-noiz irakatsi? Helburuak eta edukiak ordenatzea,sekuentziatzea eta
Ziklotan banatzea,-nola irakatsi? Metodologia,printzipioak,jarduerak,
Baliabideak,denbora banaketa,antolaketa (ikasleak taldekatzea,espazio banaketa…),-Zer,
Nola eta noiz ebaluatu? Ebaluazio sistemaren bidez,-Curriculumaren oinarriak
Edo iturburuak: soziologikoak, psikologikoak,epistemologikoak eta pedagogikoak