Chuletas y apuntes de Arte y Humanidades de Secundaria

Ordenar por
Materia
Nivel

Dona i ocell - Escultura de Joan Miró

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,75 KB


Dona i ocellaquesta obra va ser feta per Joan Miró l'any 1983. És una escultura exempta feta de formigó i ceràmica d'estil surrealista i està ubicada al Parc de l'Escorxador, Barcelona.

Anàlisi formal

Composició

En primer lloc hi ha una enorme estructura vertical buida, de formes arrodonides amb forma fàl·lica. A sobre, un tub cilíndric buit, lleugerament desviat respecte l'eix central i una mitja lluna corona l'escultura.

Ritme i moviment

Tot i tractar-se d'una escultura de formigó monumental i de gran pes, Miró hi aporta una lleugeresa i una sensació de moviment sorprenents gràcies al joc gravitatori del tub i la lluna. El ritme també l'aconsegueix amb l'element vertical que sembla que puja des de baix, creixent com una tija.

Color,
... Continuar leyendo "Dona i ocell - Escultura de Joan Miró" »

Formes úniques de continuïtat en l'espai

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,61 KB

Umberto Boccioni - 1913

Documentació general:

MOMA, Nova York. Bronze. Fosa. Monocroma. Estil futurista. Escultura exempta. Figura humana en moviment. 1,1m x 0,8 m.

Context històric:

Inicis segle XX. A inicis del segle XX, els nous descobriments científics i tècnics, la difusió de noves ideologies, els problemes socials derivats de la industrialització i una situació política a Europa marcada per l'existència de blocs armats i la tensió entre les grans potències provoquen canvis en les idees i els estils de vida.

Els artistes del segle XX es mostraran receptius amb molts d'aquests problemes, i reflectiran en les seves creacions, els trets culturals, morals i polítics que configuren el pensament d'aquest segle i inventaran noves formes... Continuar leyendo "Formes úniques de continuïtat en l'espai" »

El arte califal: Mezquita de Córdoba y Medina Azahara

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 1,58 KB

El arte califal

Las manifestaciones artísticas más importantes de la época califal fueron la mezquita de Córdoba y el palacio de Medina Azahara.

La mezquita de Córdoba

La mezquita de Córdoba se fue ampliando a medida que crecía la población de la ciudad. El primer edificio lo levantó Abderramán I en el año 785. Después se amplió por su frontal con Abderramán II (833) y Alhaken II (961). Finalmente, Almanzor realizó una ampliación lateral (987) que duplicó su extensión.

La sala de oración consta de varias naves, separadas por arquerías dobles formadas por un arco inferior de herradura y otro superior semicircular para dar mayor altura al edificio. Sobre los arcos descansa una cubierta adintelada. Otros elementos son la quibla

... Continuar leyendo "El arte califal: Mezquita de Córdoba y Medina Azahara" »

Aro Modernoa: Errenazimendua, Humanismoa, Erreforma Protestantea, Kontraerreforma Katolikoa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en vasco con un tamaño de 7,66 KB

ARO MODERNOA (1)

Noiztik noiz arte luzatzen da Aro Modernoa (datak eta gertakizun bat).

Aro Modernoa XV. mendearen erdialdean hasi eta XVIII. mendearen amaieran bukatu zen. Turkiarrek Konstantinopla mendean hartu (1453).Guztiak ere gutxi gorabeherako datak dira, noski, historiako garaiak ez baitira hasten edo bukatzen bat-batean, gutxika baizik.

Aipatu lau ezaugarri orokorrak, aldaketak izan zirenak: politikan, geografian, pentsamenduan eta gizarte arloan.

Gizarte-ezaugarririk aipagarriena aristokraziaren botere-galera etengabea izan zen, burgesiak gero eta garrantzi handiagoa hartu baitzuen.

Monarkia gero esta sendoagoa inportanteagoa botere militarra handituz, diplomazia sotu eta finkatu

Geografia-aurkikuntzei eta aurrerapenteknikoei esker.

Munduari... Continuar leyendo "Aro Modernoa: Errenazimendua, Humanismoa, Erreforma Protestantea, Kontraerreforma Katolikoa" »

Escultura i tercer peu

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 7,46 KB

El profeta. Pau Gargallo, 1933-36:

Documentació general:Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía (Madrid) i Museo Gargallo (Saragossa) Bronze (original guix).Fosa.Estil cubista.Religiós.Monocroma.Escultura exempta.235 cm x 65 cm x 50 cm.

CONTEXT HISTÒRIC: Dècada dels 30 Segle XX.A Espanya, la proclamació de la segona república polaritza el país en dos bàndols  irreconciliables. A Europa, després de la Primera Guerra Mundial, es pateixen les conseqüències de la gran Depressió Americana provocant una situació social i política inestable, en la que la democràcia perd terreny en favor de règims totalitaristes com el nazisme i el feixisme. El Segle XX s’inicia amb l’esclat de les Primeres Avantguardes Artístiques que es desenvoluparan

... Continuar leyendo "Escultura i tercer peu" »

El Profeta: Escultura de Pablo Gargallo

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,06 KB

Autor: Pablo Gargallo (1881-1934).
Cronologia: 1933
Estil: Cubisme/Expressionisme
Tècnica: Forja
Material: Bronze
Formes: Escultura exempta
Tipologia: Dempeus
Cromatisme: Monocrom
Dimensions: 235cm (alt) x 65cm x 50cm
Localització: Centre d'Art Reina Sofia, Museu Gargallo...

Descripció Formal

El Profeta representa un orador parlant energicament, aixecant el braç dret amb un gest desafiador i el braç esquerra amb un bastó. El centre expressiu és la boca circular oberta, i un altre tret destacat a la cara és el buit de la galta esquerra, envoltat d'elements corbats per donar sensació de volum. Els cabells llargs i la barba donen cert moviment, i el nas, la cella i l'ull. El Profeta té el braç dret aixecat, amb el palmell de la mà obert. L'autor... Continuar leyendo "El Profeta: Escultura de Pablo Gargallo" »

Que significa gt en física

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 5,99 KB

El sueño de Jacob



Está expuesto actualmente en el Museo del Prado, y su autor fue José de Ribera.
Éste óleo sobre lienzo fue realizado en el año 1639, por lo que pertenece a la pintura barroca española.

En esta composición insistíó en su preocupación por la fuerza, nada más alejado de un sueño placido que el dormitar de un hombre fornido, cuya cabeza pesa sobre su mano áspera. El cuadro representa un episodio del Génesis, en el Antiguo Testamento de la Biblia, el cual relata el sueño milagroso del patriarca Jacob. Durante éste, él ve una escalera celestial por la que bajan numerosos ángeles del cielo. Ribera los representa en la pintura mediante una nube iluminada por un haz de luz que llega hasta el rostro de Jacob.... Continuar leyendo "Que significa gt en física" »

Les esglèsies romàniques la planta

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,54 KB


Les esglésies ROMàniques van abandonar la planta basilical utilitzada a les esglésies bizantines per fer servir la planta de creu llatina, que simbolitza la creu on va morir Jesucrist.
La planta de l'església té un braç més llarg, on hi ha les naus, el qual s'encreua amb un altre de més curt anomenat transsepte. El punt on s'ajunten els dos braços s'anomena creuer, i normalment es cobria amb una torre o cimbori.

Voltes, murs i arcs


El desenvolupament de grans voltes de pedres per substituir les antigues cobertes de fusta, que eren molt humides i inflamables, va ser una de les grans aportacions de l'art ROMànic.

Primer es van fer servir les voltes de canó, de forma semicircular i dividides en trams mitjançant arcs doblers. Més endavant,
... Continuar leyendo "Les esglèsies romàniques la planta" »

Escultura y Pintura Románica en España

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 4,58 KB

Escultura Románica en España

Siglo XI:Destacan 3 conjuntos: en la portada más antigua de San Isidoro de León las figuras planas y el amontonamiento ofrecen una serie de rasgos de arcaísmo, en la portada Sur se nota ya mayor espíritu de observación en la escena del descendimiento.

En la fachada de Platerías de la Catedral de Santiago de Compostela sobresale el tímpano de la izquierda, que representa las tentaciones del Señor, rodeado de figuras

La obra cumbre del siglo XI es el Claustro de Santo Domingo de Silos. Destacan las representaciones de escenas evangélicas, “los discípulos de Emaús”, “la incredulidad de Santo Tomás”

Siglo XII:Destaca en Cataluña la portada del Monasterio de Ripoll, las figuras están dispuestas en... Continuar leyendo "Escultura y Pintura Románica en España" »

La mort a sis vint-i-cinc

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 11,48 KB

Guernica. Pablo Picassó, 1937.Museu Nacional Centro de Arte Reina Sofía (Madrid)Oli sobre tela.Cubista, expressionista.Denúncia política.3,51m x 7,82m.

Context històric i cultural


 Cronologia: Dècada dels 30 Segle XX.En plena Guerra Civil espanyola, Picassó rep l'encàrrec del govern republicà de pintar un mural pel pavelló espanyol en l’Exposició Internacional de París de 1937.Picassó tria com a tema el bombardeig, per part dels avions alemanys de la legió Còndor, posats al servei de l’exèrcit franquista, a la ciutat basca de Guernica del 26 d’Abril, a dos quarts de cinc de la tarda. Era el primer cop que l’aviació arrasava una ciutat, sense que aquesta fos un objectiu militar. Una ciutat sense defensa antiaèria i habitada

... Continuar leyendo "La mort a sis vint-i-cinc" »