Chuletas y apuntes de Psicología y Sociología de Bachillerato y Selectividad

Ordenar por
Materia
Nivel

Conformados a su imagen

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 14,65 KB

La fundamentación afectiva de la identidad, mundo


Afecto;  Es una expresión que usamos constantemente para decir que le hemos cogido cariño a las cosas. Al venir uní, buscamos lazos afectivos que van formando nuestro mundo. Si no establece lazos afectivos, desarraigo, nada motiva y no hay estabilidad afectiva.

Diferentes afectos; necesidad y de aprecio, uno responde a la actitud de consumo y el otro a la de aprecio ya que no hay determinación. Niño inicia la relación por necesidad, cuando crece comienza el aprecio, y cuado no la necesitamos apreciamos.

Si solo hay necesidad, existe dependencia, puede volverse obsesivo, exigencias, control, si satisfaces todo bien, pero volverá a exigir, relación bipolar. Esta persona con inmadurez afectiva

... Continuar leyendo "Conformados a su imagen" »

Evolució de l'home i diversitat cultural

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,9 KB

Evolució de l'home

Fixisme (no ha canviat, espècie invariable.) Creacionisme (les espècies han aparegut en un acte de creació)

Evolucionisme de Lamarck: allò que fem servir molt ho desenvolupem, allò que no fem servir molt no ho desenvolupem. És anticientífic

Evolucionisme de Darwin: Se centra en el principi de la selecció natural. Supervivència dels més adaptats, tenir sort que la teva rareesa funcioni.

Evolucionisme de Malthus: els recursos evolucionen aritmèticament i la població geomètricament.

HOMANITZACIÓ I HUMANITZACIÓ

(Australopitecus, Homo Habilis, Homo Erectus, Neanderthal, Homo Sapiens)

Bipedisme: Vam començar a caminar amb 4 potes, les caderes van començar a disminuir i per això ens aguantem a dues potes. Abans s'utilitzava... Continuar leyendo "Evolució de l'home i diversitat cultural" »

Condicionamiento Clásico y Operante

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 5,47 KB

Estudio detallado del condicionamiento clásico de Pavlov

El condicionamiento clásico es bien conocido por los experimentos con perros realizados por el fisiólogo ruso Iván Pávlov. En sus famosas investigaciones de las relaciones entre estímulos y reacciones glandulares, de tipo reflejo, que se producen en el proceso de la digestión, comprobó que los animales segregaban abundante saliva solo con la percepción visual del alimento. Pávlov comprobó que los perros no solo respondían en función de una necesidad biológica (hambre), sino también como resultado de un aprendizaje (o condicionamiento).

Para verificar esta hipótesis ideó un experimento: antes de presentar la comida a los perros hacía sonar una campana. Al principio, los... Continuar leyendo "Condicionamiento Clásico y Operante" »

La memòria: bases, processos i tipus

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,08 KB

Introducció

És la capacitat d'adquirir, emmagatzemar i recuperar la informació. És la capacitat mental a la que exigim més esforç. Som qui som gràcies al que recordem. Sense memòria no podríem aprendre, ni percebre, ni pensar. No podríem expressar idees. La memòria elabora i conserva els records. Actualitza les nostres idees, plans, habilitats. Recorda i oblida el que vol.

Bases de la Memòria

Els records són conexions entre neurones. Sabem que la base de la memòria: 1 està a l'escorça cerebral 2 Hemisferi dret (records visuals) 3 Hemisferi esquerre (records verbals) 4 El lòbul temporal.

Processos Bàsics, funció de la memòria

Recollir informació nova, organitzar-la perquè tingui sentit i l'enregistra, recuperar-la quan calgui.... Continuar leyendo "La memòria: bases, processos i tipus" »

Interacció de la memoria i els processos de pensament

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 7,15 KB

Ànima 3 parts


Concupiscible (satisfer les necessitats del cos), irascible (vetllar per la seguretat dels altres i on es troba la voluntat i els sentiments nobles)  racional (coneixement de les Idees). A la seva obra “La República” defensava que en funció de la part de l’ànima més desenvolupada cada persona hauria d’ocupar un lloc i una funció social determinada. Aquells amb una ànima més concupiscible haurien de dedicar-se a la provisió de recursos materials per a la ciutat, aquells on destaqués la seva ànima irascible hauríen de ser els guerrers, i aquells amb una ànima més racional hauríen de ser els governants. 

Determinants de la percepció: Determinants externs:


Es troben en els mateixos estímuls: la seva intensitat,
... Continuar leyendo "Interacció de la memoria i els processos de pensament" »

La complexitat de la memòria: una visió neurobiològica i psicològica

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 15,54 KB

6.1. La complexitat de la memòria


La memòria es pot estudiar des de dues perspectives: la neurobiològica (estructures cerebrals associades a la memòria) i la psicològica (com a estructura o procés mental). La memòria és la capacitat d’adquirir, emmagatzemar i recuperar informació. La funció principal de la memòria és proporcionar-nos una base de coneixement que ens permeti comprendre els esdeveniments que vivim. La memòria conserva i elabora els records en funció del present i actualitza les nostres idees en funció dels canvis que es produeixen al nostre entorn. La memòria no és una realitat unitària sinó que està formada per diferents sistemes connectats entre ells amb diferents funcions. Aquests sistemes emmagatzemen
... Continuar leyendo "La complexitat de la memòria: una visió neurobiològica i psicològica" »

Aprenentatge, Memòria, Pensament i Somnis: Una visió completa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 10,59 KB

TEMA APRENENTATGE

Aprenentatge: És un canvi relativament permanent en el comportament, que reflecteix una adquisició de coneixements o habilitats mitjançant l'experiència. Els reflexos són conductes innates i la seva funció és adaptativa.

Aprenentatge social: consta dels processos següents; Atenció, retenció, execució i conseqüències.



TEMA MEMÒRIA

Memòria: és la capacitat d'adquirir, emmagatzemar i recuperar la informació. Sense memòria no seríem capaços de percebre, aprendre o pensar, no podríem expressar les nostres idees i no tindríem una identitat personal.

Diferenciem entre memòria implícita i memòria explícita. La primera comprèn els hàbits, la sensibilització i el condicionament clàssic, també les destreses

... Continuar leyendo "Aprenentatge, Memòria, Pensament i Somnis: Una visió completa" »

Behaketa zuzena eta ez zuzena

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 5,63 KB

3. NEURKETEN DOITASUNIK EZA


Magnitude fisikoak neurtzean beti egiten da errore bat, ezustean egina, neurgailua gaizki erabili delako, edota neurgailuak berak mugak dituelako.

Neurketaren errorea estimatzeko bi estrategia erabili daitezke: errorea absolutua eta errore erlatiboa.


3.1. Errore esperimentalak

3.1.1 Errore absolutua:
Neurketan lorturiko emaitzaren eta neurriaren benetako balioaren (edo balio zehatzaren) arteko kendura da, balio absolutuan hartua. Neurtutako magnitudearen unitate berberetan adierazten da.

3.1.2 Errore erlatiboa:
Errore absolutuaren eta neurriaren benetako balioaren (edo balio zehatzaren) arteko zatidura da. Ez du dimentsiorik, eta magnitudea neurtzean unitate bakoitzeko egin den errorea adierazten du.

Metodo zientifikoa

Zientzialariek

... Continuar leyendo "Behaketa zuzena eta ez zuzena" »

La ética y su relación con otras disciplinas

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 2,8 KB

¿Qué es la responsabilidad?

  1. Es la acción de tomar las riendas de tus acciones, saber y comprender que tus acciones traerán consecuencias y que debes de afrontarlas.

¿Cuál es la relación de la ética con la economía?

  1. Estudia la capacidad de los individuos en la obtención de recursos

¿Cuál es la relación de la ética con la psicología?

  1. El estudio del porqué el individuo realiza la acción y para qué

¿Cuál es la relación de la ética con la pedagogía?

  1. Muestra de lo que las personas pueden o deben lograr, usualmente mostrado como un arte

¿Cuál es la relación de la ética con la teología?

  1. como el estudio/creencia de un ser supremo puede lograr cambios en las personas.

¿Cuál es la relación de la ética con el derecho?

  1. relación de

... Continuar leyendo "La ética y su relación con otras disciplinas" »

Teoria de l'aprenentatge social reforç vicari

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 7,34 KB

APRENENTATGE PER IMITACIÓ


Dollard i Miller

Diuen que els éssers humans no necessiten respondre directament a un estímul ambiental. Aprenem observant i imitant el que fan els altres. 

Els éssers humans fan servir un reforç social aprenem gràcies a instruccions verbals, imitació i observació.

 I aprenem de reforços interns autorregulació de la conducta.

Bandura

Per imitació l’ésser humà efectua aquest procés d’aprenentatge: 

  • Observa alguna cosa que li crida l’atenció

Aquest tipus d’aprenentatge explicaria 3 tipus de comportament: 

  • Psicomotor (aprendre a conduir)

  • Cognitiu (aprendre a parlar)

  • Social (aprendre a ser pare o mare, a treballar, a ser marit o muller)

La imitació permet 2 tipus de resposta:

  • Aprendre respostes noves

  • Inhibir

... Continuar leyendo "Teoria de l'aprenentatge social reforç vicari" »