Chuletas y apuntes de Arte y Humanidades de Primaria

Ordenar por
Materia
Nivel

La Pintura Barroca Española: Velázquez y sus Etapas Artísticas

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 5,05 KB

La pintura barroca española: Velázquez

Características de su estilo:

  • Trabajo al óleo alla prima, pintando sin dibujo previo, con arrepentimientos frecuentes.
  • Como pintor barroco participó de la búsqueda de la realidad, exaltando al hombre concreto, frente al ideal renacentista del arquetipo de belleza.
  • Participó en la corriente naturalista, utilizando el recurso del tenebrismo, y más tarde de la corriente clasicista.
  • Evolucionó a lo largo de su obra.

Historia:

Nació en Sevilla, a los doce años entró en el taller de Pacheco, pintor, teórico de la pintura y veedor de la adquisición. Hay varias etapas de su obra:

Etapa sevillana:

Es una etapa naturalista, pero sin llegar a lo desagradable. Trata de los temas de forma directa y muestra preferencia... Continuar leyendo "La Pintura Barroca Española: Velázquez y sus Etapas Artísticas" »

Palau de Versalles: Història, Anàlisi i Influències

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,66 KB

PALAU DE VERSALLES

1. Fitxa tècnica.


- Nom: Palau de Versalles.
- Arquitecte: Hardouin – Mansart, Le Vau, Perrault, Le Notre.
- Cronologia: s.XVII.
- Localització: Versalles, França.
- Estil: Barroc.
- Materials utilitzats: Pedra, marbre i miralls.
- Sistema constructiu: Arquitravat i voltat.
- Dimensions: 600m. a la façana i ales laterals que donen al pati.

2. Context històric.

L’Europa del s.XVII estava enfrontada ideològicament i políticament entre el nord, protestant i iniciant el
parlamentarisme; i el sud, catòlic i absolutista. El màxim exponent d’aquestes monarquies absolutes
serà la França de Lluís XIV.
A l’Anglaterra parlamentària hi haurà una certa revolució agrícola que posarà les bases per a la
Revolució Indústrial del
... Continuar leyendo "Palau de Versalles: Història, Anàlisi i Influències" »

Dorífor de Policlet característiques estructurals

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 7,18 KB

DORÍFOR:

Autor:


policlet/cronologia
:430ac/tipologia:

escultura exempta/materials:
obro original en bronze,copia romana en marbre/mides:
2,12m/estil:
grec clasic/tema:
esportiu/localització:
museo d Nápoles

Descripció formal:


Home jove,(atleta) dret i nu i idealitzat amb un braç abaixat i l'altre mig apujat (el braç que porta aixecat representa que sostenia una llança) caminant. L'original de bronze no portava el suport que porta la còpia en marbre. Composició: la figura té contrapposto i té el cànon de bellesa que el mateix Policlet va elaborar i que va ser tan seguit, el cànon anàtomic perfecte. Està representat caminant, acaba de recolzar el peu dret i es disposa a aixecar l'esquerre que tot just toca a terra amb la punta. L'escultura

... Continuar leyendo "Dorífor de Policlet característiques estructurals" »

Fitxa técnica del colosseu o amfiteatre flavi

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 8,12 KB

Terma: Complex arquitectònic de l'antiga Roma destinat als banys públics, exercicis físics, descans, esbarjo i activitats intel·lectuals.

Exemple: Cal destacar les Termes de Caracalla, a Roma.

Lesena: Faixa vertical en baix relleu semblant a una pilastra, té una funció decorativa.

Exemple: En trobam d’estil corinti al nivell superior del
Colosseu.

Arena: Part central d’un circ o d’un amfiteatre on tenen lloc les curses, els combats i els jocs o espectacles.

Exemple: Al centre de l’Amfiteatre Flavi hi trobam l’arena.

Càvea: En el teatre grec i ROMà, i en els amfiteatres romans, lloc destinat als espectadors.

Exemple: Al voltant de l’arena de l’Amfiteatre Flavi hi trobam la càvea.

Vomitorium: En els teatres i amfiteatres romans,... Continuar leyendo "Fitxa técnica del colosseu o amfiteatre flavi" »

Funció hermes amb el nen díonis, de praxíteles

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 7,17 KB

HERMES AMB DIONÍS INFANT

Autor:


praxíteles/cronologia:
350-330ac/tipologia:
escultura exempta/material:
marbre/mides:
2,13m/estil:
grec postclassic/tema:

mitologic/
localitzac:

Museo arqeolog Olímpia

Descripció formal:


Grup format per un home nu dempeus recolzat en un suport i un nen nu amb una túnica penjant.

Aquesta escultura està feta a partir de dos blocs de pedra. Formada amb un eix vertical i el cos forma una corba (S invertida) la corba praxiteliana, típica de Praxíteles: el  contrapposto, més pronunciat (que forma la S), dóna més suavitat i lleugeresa al cos i equilibri entre el moviment i el repòs. Proporciona una sensació d’equilibri entre el moviment i el repòs. Tot i que fa una pausa, aconsegueix la sensació de moviment.

L’escultura

... Continuar leyendo "Funció hermes amb el nen díonis, de praxíteles" »

/ficha/comentari-del-art-casa-kaufmann/

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 112,18 KB

ARQUITECTURA DEL S.XX

Al segle XX es revisen elsmitjans de l'expressió artística. Si la pintura era color, l'esculturavolum i l'arquitectura era espai habitable. Sorgirà un moviment que qüestional'èmfasi en la decoració i es prioritza la lògica constructiva (funcionalisme). S'imposa la funcióbàsicahabitabilitat per sobre l’ornamentació a l'estètica. La bona arquitectura és la que és funcional.

Si la distribució interior és harmoniosa, la llummatisadaedificiintegratambl'entornl'edificiésbellAdoy Loos considerava que l’ornamentació era un delicte i malbaratamentd'energies i de dinersL'arquitectes'haviad'alliberar de la preocupació de l’ornamentació i

... Continuar leyendo "/ficha/comentari-del-art-casa-kaufmann/" »

Atena Niké

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,91 KB


LACOONT I ELS SEUS FILLS:

Autor:


agensadre,polidor i atenodor de rodes/cronologia:
s.Iii-iiac/tipologia:
escultura exempta/material
:original d bronze, copia romana d marbre/mides:
2,42m/estil:
helenistic grec/tema:
mitologic/localització:
museo vaticano

Descripció:


Grup format per tres homes nus. Un de més gran i dos de més petits, que lluiten per alliberar-se de dues serps.

Composició: La composició és oberta. Formada per un triangle, que inclou els tres caps de les figures, i una diagonal que va des del colze del pare fins al terra passant per tot el cos. Pel que fa al moviment, és una escultura molt dinàmica. Ho veiem per les dues serps, que forment línies ondulades i per l'acció que es representa. Els personatges estan lluitant amb les

... Continuar leyendo "Atena Niké" »

Palacio strozzi

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 5,3 KB

REGIONALISMO


Durante la primera mitad del Siglo XX se produce una búsqueda muy clara por parte de muchos arquitectos de una arquitectura genuinamente gallega.Hay un esfuerzo por recuperar el mundo gallego; Rosalía de Castro como figura emblemática.De 1920 a 1936 se da un fuerte desarrollo del regionalismo: recuperación de las raíces gallegas. Se alcanza con la llamada generación Nós. Se inicia en el Cernáculo Orensano, del que formaban parte ilustres personajes como Otero Pedrayo, Vicente Risco, Cuevillas… Estos se confiesan como inadaptados y se dicen insatisfechos, inconformistas y rebeldes. Hay un gusto muy marcado por lo exótico. Van a profundizaren la atención al mundo gallego. Alrededor del grupo se funda una revista.Objetivos:
... Continuar leyendo "Palacio strozzi" »

Las Tres Gracias: Características, Tema e Influencias

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 2,31 KB

Las tres gracias

Características formales

Composición tradicional del tema de las tres gracias en obras clásicas:

  • Figuras forman un círculo cerrado, una de ellas de espaldas.
  • Una guirnalda de flores se sitúa sobre las cabezas de las figuras.
  • Derecha ángel vierte agua con el cuerno de la abundancia.
  • Fondo compuesto paisaje idílico, pintado muy detallista: pintura flamenca

Relación de las figuras:

  • Relación contacto físico con los brazos.
  • Relación con las miradas.
  • Velo otro elemento de conexión, enlazando a las figuras.

Dinamismo:

  • Actitud dinámica representada por la relación de los personajes entre sí.
  • Muy viento de los seguros que aparece que estén a punto de bailar.

Líneas curvas:

  • Potencien sensación de movimiento.
  • Potencia en sensualidad
... Continuar leyendo "Las Tres Gracias: Características, Tema e Influencias" »

Zergatik sortu zen AEB

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en vasco con un tamaño de 8,55 KB

Chicagoko eskola 1871-1909.Urteen artean Chicagon emandako korriente bat izan zen.

Honek izandako Influentzien artean Victor Horta aurkitzen da, modernismoaren arkitekto Aurrekari bat izan zena, berak arte berria bultzatzen zuen, modernoa, Dekorazioan funtsa ezarriz beira eta burdinaren eskutik. Forma egiturarekin Markatuta egongo da eta espazio eraberritzaileak sortuko ditu, Viollet Le Duc Bezala. Tassel etxean (Brusela, Belgika) ikus daiteke bere arte berria, kurbak Eta dekorazio begetala integratuz.

Beste influentzia garrantzitsu Bat Charles R.Mackintosh izan zen, arkitekto protomodernista eskoziarra, Neogotikotik abiatuta baina ornamentazio gutxien erabilpena, material eta Teknika tradizionalak erabiliko ditu bere arkitekturan. Gasgoweko

... Continuar leyendo "Zergatik sortu zen AEB" »