Chuletas y apuntes de Psicología y Sociología de Formación Profesional

Ordenar por
Materia
Nivel

Teories de la correspondència i reproducció cultural a l'escola

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,65 KB

Teories de la correspondència i reproducció cultural

Bowles i Gintis: “Teories de la correspondència” (escola a l’Amèrica capitalista)

Van analitzar la correspondència entre el sistema escolar i el mercat laboral. A l'escola hi ha una estructura jeràrquica (a l’escola el director o mestre i a l’empresa un cap), unes certes normes que s’han de complir (horaris), i com l’escola separa als individus del que produeixen. L’escola incentiva als estudiants amb qualificacions (resultats) i l’empresari també incentiva als treballadors amb salaris (els dos obtenen recompensa).

Teories de la reproducció (cultural):

Bourdieu i Passeron: (la reproducció de les classes socials a partir del capital cultural)

Analitzen la reproducció... Continuar leyendo "Teories de la correspondència i reproducció cultural a l'escola" »

Teories de la Personalitat: Freud, Trets, Humanisme i Conductisme

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,97 KB

Teories de la Personalitat

Al llarg de la història, l'estudi de la personalitat s'ha basat en diverses teories:

  1. Teories psicoanalítiques (Freud): Concedeixen gran importància a l'inconscient i es centren en el funcionament de la personalitat, especialment en els conflictes interns.
  2. Teories dels trets (Eysenck): Intenten identificar quins trets formen la personalitat i com es relacionen amb el comportament real.
  3. Teories humanistes (Rogers): Posen l'èmfasi en l'experiència subjectiva privada i en el creixement personal.
  4. Teories conductuals (Rotter): Ressalten l'ambient extern i els efectes del condicionament i l'aprenentatge sobre la personalitat.

Teoria Psicoanalítica de Freud

Els postulats bàsics de la psicoanàlisi sobre la personalitat són:

... Continuar leyendo "Teories de la Personalitat: Freud, Trets, Humanisme i Conductisme" »

Haurren Garapena: Ezaugarriak eta Beharrak

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 4,18 KB

Lehen Haurtzaroa (0-3 urte): Ezaugarri nagusiak

Garapen psikomotorra

  • Lepoa indartzen da, burua eusteko.
  • Gorputz-adarrak ere bizkor hazten dira gorputz-enborra zuzen mantenduz. Gainera, hezurrek kaltzioa irabazten dute eta egonkortasuna lortzen dute.
  • Nerbio-sistema helduz doa eta haurrek gaitasun psikomotorra irabazten dute, gorputza menderatzeko.

Garapen psikomotorraz gain, beste lorpen batzuk

  • Autonomiaren lorpena.
  • Objektuak eskuratzeko eta ikertzeko aukera.
  • Leku berriak deskubritzeko aukera.

Garapen kognitiboa

  • Adimen praktikoa, buru-irudikapen eta hizkuntzarik gabea.
  • Zentzumen eta mugimenduen bidez gauzez jabetzen dira.
  • Ingurumen-interakzioen bidez, pertzepzio berriak deskubritzen dituzte eta adimena lantzen dute.
  • Hasieran ikusten duenaz soilik baliatzen
... Continuar leyendo "Haurren Garapena: Ezaugarriak eta Beharrak" »

Canvis Familiars i Globalització: Societat Postindustrial

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,86 KB

Canvis en les Funcions Familiars

Les famílies es consideraven tradicionalment una unitat de producció, ja que produïen allò que necessitaven per viure. Amb la revolució industrial, van passar a considerar-se principalment una unitat de consum. Encara que algun membre de la família treballi i produeixi, la llar en conjunt consumeix béns i serveis (roba, menjar, escola, etc.). S'ha passat de produir a consumir més.

Canvi de Rols

Tradicionalment, l'home era qui treballava fora de casa, el proveïdor, i la dona cuidava dels fills i la casa, etc. Encara avui, sovint la dona s'encarrega majoritàriament de les tasques de la llar i la cura dels nens, tot i que els homes s'estan incorporant progressivament a aquestes tasques, encara de forma minoritària.... Continuar leyendo "Canvis Familiars i Globalització: Societat Postindustrial" »

Eskola Etapak: Ezaugarriak, Beharrak eta Jolas Motak

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 4,29 KB

Eskola Etapak. Ezaugarriak

6-10 urte:

  1. Garapen psikomotrizitate handia (fina eta lodia) ematen da. Beraien gorputza ezagutzen eta ikasten dutenez, dinamikoak dira eta garapena ematen da koordinazioan eta orekan.
  2. Hizkuntzaren garapen handia.
  3. Sozializatzen hasten dira. Gauza berriak ezagutzeko jakinmina dute eta enpatikoak izaten ikasten dute. Autokritika eta pertsonalitate propioa sortzen dute.
  4. Sexuen segregaziorako berezko joerak jarraitzen du.
  5. Independentzia familiarra hasten da (lagunen etxean lo egiten, kalera bakarrik ateratzen…). Arau sozialak onartzen dituzte, autokontrola handitzen da.

10-12 urte:

  1. Aurrenerabezaroa hasten da, ondorioz aldaketa fisikoak ematen dira (lehenengo nesketan eta gero mutiletan).
  2. Asko jaten dute eta energia asko gastatzen
... Continuar leyendo "Eskola Etapak: Ezaugarriak, Beharrak eta Jolas Motak" »

Taldeen Ezaugarriak eta Talde Koesioa

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 6,31 KB

Taldeen ezaugarriak:

  • Talde kontzientzia (partaidetza konszientea)

  • Elkarrekiko interakzioa (barruko harremanak onartutako arauak jarraituz)

  • Amankomuneko helburuak (saber cual es el objetivo)

  • Elkarrekin egiteko aktibitateak helburuak lortzeko

  • Amankomuneko arau eta baloreak

  • Iraupen nahikoa (jarraitasuna) Lagunak, taldea…familia-lagunak…amankomunean jarri

Bere artean sortzen diren harreman afektiboen araberako taldeak:

  • Lehen mailako taldeak (familia, lagunak…) informala, txikia, harreman zuzenak eta estuak, nexo emozionala.

  • Bigarren mailako taldeak (Enpresa, erakundeak, sindikatoak…):

formala , handia…

Gizakiak taldearekin duen loturaren araberako sailkapena:

  • Pertenentzia taldea , ez borondatezkoa (klasea, auzokoa…)
  • Erreferentzia taldea -
... Continuar leyendo "Taldeen Ezaugarriak eta Talde Koesioa" »

Las Posiciones Kleinianas: Objeto, Ansiedad y Mecanismos de Defensa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 5,92 KB

En las dos posiciones que plantea Melanie Klein hay tres elementos principales: la relación con el objeto, la ansiedad y los mecanismos de defensa prevalentes.

Ella dice que cuando el niño nace, nace con un quantum de pulsión de muerte, o sea, nace con ansiedad proveniente de fuerzas internas y externas. Esta pulsión de muerte le impone al aparato psíquico la idea de una deflexión, ósea, de hacer algún trabajo con esto que al niño le está provocando ansiedad. Ella dice, por ejemplo, que la primer experiencia con el mundo debe ser apabullante, es decir, sentir que se desprende de su madre, empezar a escuchar muchos ruidos, a no estar satisfecho todo el tiempo, siente la pérdida del estado intrauterino y se siente perseguido y atacado... Continuar leyendo "Las Posiciones Kleinianas: Objeto, Ansiedad y Mecanismos de Defensa" »

Factors Clau i Bases Psicopedagògiques en l'Aprenentatge Infantil

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,02 KB

Factors que incideixen en l'aprenentatge

  • Tipus de tasca (reconeixement, record, resolució de problemes)
  • Característiques personals de l'aprenent (edat, necessitats, aptituds, coneixements, actituds, estat físic)
  • Activitats d'aprenentatge (atenció, planificació, desenvolupament, elaboració, memorització)
  • Naturalesa dels materials utilitzats (bibliogràfics, audiovisuals, joguines)
  • Característiques del que ensenya (responsabilitat, claredat en les exposicions, estil d'ensenyament, amabilitat)
  • Condicions físiques de l'entorn: llum, soroll, temperatura, etc.

L'educador infantil ha de tenir presents tots aquests factors en la planificació dels aprenentatges escolars. L'escola infantil ha de realitzar una intervenció educativa que respecti les... Continuar leyendo "Factors Clau i Bases Psicopedagògiques en l'Aprenentatge Infantil" »

Desarrollo cognitivo: teorías, estadios y funciones

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 10,32 KB

El desarrollo cognitivo

Se refiere a la evolución de las funciones y las facultades intelectuales.

La inteligencia

Puede definirse como la capacidad que tiene una persona para memorizar, comprender, razonar, resolver problemas, desarrollar un lenguaje y crear.

Desarrollo cognitivo infantil

  • De 0 a 2 años

    Antes de la aparición del lenguaje. Coincide con el Estadio 1. Inteligencia sensoriomotriz.

  • De 2 a 6/7 años

    A partir del momento en que su propia función simbólica se manifiesta a través del lenguaje. Coincide con el Estadio 2. Inteligencia preoperatoria.

Inteligencias múltiples, por Howard Gardner en 1983: Inteligencia lingüística, lógico-matemática, espacial, musical, corporal-cinestésica, intra e interpersonal, naturalista.

Teorías explicativas

El

... Continuar leyendo "Desarrollo cognitivo: teorías, estadios y funciones" »

Pla Integral d'Atenció a les Persones amb Trastorns Mentals i Addiccions

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,94 KB

per als propers mesos són:

  • Lluita contra l'estigma.
  • Millora de l'atenció a la població infantil i juvenil.
  • Millora de l'atenció i promoció dels drets de les persones en entorns assistencials.
  • Promoció de la participació i l'associacionisme.
  • Suport a les famílies i a les persones amb problemàtiques de salut mental.
  • Inclusió social i desplegament d'un nou model de prestació de serveis d'habitatge.
  • Desenvolupament del model d'inserció sociolaboral.
  • Suport en l'àmbit judicial i penal.

Personalitat

Del grec, Prosopon, la màscara que utilitzaven els actors en les seves representacions teatrals. Del llatí, La imatge que oferim davant els demés (no com és un en realitat). La interacció de les qualitats de l'individu orientades a l'acció.

Conceptes

... Continuar leyendo "Pla Integral d'Atenció a les Persones amb Trastorns Mentals i Addiccions" »