Plató criteri de veritat
Enviado por Chuletator online y clasificado en Filosofía y ética
Escrito el en catalán con un tamaño de 5,75 KB
Enviado por Chuletator online y clasificado en Filosofía y ética
Escrito el en catalán con un tamaño de 5,75 KB
Enviado por Chuletator online y clasificado en Filosofía y ética
Escrito el en vasco con un tamaño de 7,11 KB
3.1) Filosofiaren begirada: VI. Mendean sortu zen, Mileton, Grezian. Errealitatearekiko begirada aldatu zelako sortu zen. MItoak imaginazioaren begiez begiratzen dio munduari, filosofiak aldiz, zentzumena eta arrazoimenaren bidez.
Pentsamendu filosofikoaren erroa miresmena da, natura-fenomenoen erregulartasunarekiko baita unibertso osoko ordenarekiko. Mitoek ez zuten hori azaltzea lortu.
Miresmenarekin batera doa zalantza eta zalantza hortatik sortu zen historian barna, jakintza filosofikoaren ezaugarria: Galderak egitea baieztapen ororen oinarri iren hipotesiak agerian utzi arte.
Gizakiak mitoen erantzunekin asetzen ez direnez beste erantzun batzuk bilatzen ditu. Filo (maitasuna) + Sofia (Jakituria) hau
... Continuar leyendo "Filosofia teorikoa" »Enviado por Chuletator online y clasificado en Filosofía y ética
Escrito el en vasco con un tamaño de 8,75 KB
GIZAKIA IZAKI MORALDUNA Gizakia izaki morala da.
Gizakiok izaera jakin batekin jaiotzen gara,naturak eta gizarteak emandakoa eta hori ez dago aukeratzerik,izaera hori ez da betirako horrela,izaera geuk bukatu behar dugu gure bizitza norabide batera edo bestera bideratzeko.Aukeratzen dugun bidea justifikatu behar dugula sentitzen dugunez, horrexegarik gara izaki moralak
.Gizakiok printzipio batzuk beste batzuk baino hobeak iruditzen zaizkigu,PRINTZIPIO MORALA,zer dagoen ondo eta zer gaizki bereizteko erabiltzen dituun printzipioez jabetzeko gitasuna izango da
.Gure jarduera kontrolatzen du kontzientzia moralak.Printziopio maralaren zeregina zera da: printzipio orokorrak (egia esatea,errespetua izatea...) bizitzan gauzatzea,printzipioa praktikoa
Enviado por Chuletator online y clasificado en Filosofía y ética
Escrito el en español con un tamaño de 7,37 KB
-Razón: Es una forma de conocimiento que parte siempre de la experiencia empírica y a partir de ella intenta elaborar conceptos abstractos para comprender la realidad. Santo Tomás tiene una concepción de la razón, y del conocimiento en general, similar a la aristotélica, pero conviene señalar una diferencia importante: en toda la Edad Media este concepto se va a poner siempre en relación a la fe. Pues bien, para Santo Tomás, la razón opera de un modo ascendente, partiendo de lo particular y aspirando a lo universal, pero será siempre una forma de conocimiento inferior y subordinada a la fe.
-Fe: “La fe implica asentimiento del entendimiento a lo que se cree” (Suma Teológica). Para Santo Tomás, por tanto, la fe parte de un conjunto
Enviado por Chuletator online y clasificado en Filosofía y ética
Escrito el en español con un tamaño de 11,22 KB
Llegó un Momento en donde los hombres no podían seguir viviendo aislados y se agruparon Por causa de la presión demográfica o para realizar tareas colectivas como Cazar. En los primeros momentos esta vida común no había corrompido al hombre Ya que las desigualdades eran solo fruto de la biología y el amor propio y la Razón apenas tenían fuerza para cegar a la piedad natural. Sin embargo con la Minería y la agricultura los hombres pudieron acumular recursos y nacíó el concepto de propiedad, por culpa de la propiedad las desigualdades se Incrementaron y el deseo de poseer más provocó guerras, asesinatos y luchas. Es En este momento cuando sí se produce la guerra de todos contra todos: los que No tienen roban a los... Continuar leyendo "Hobbes y la razón" »
Enviado por Chuletator online y clasificado en Filosofía y ética
Escrito el en vasco con un tamaño de 4,87 KB
Mendebaldeko etikaren jatorria:
Sokrates vs sofistak.
Bere buruari kondairazko jatorria esleitzen zion aristokraziak gobernatzen zituen estatuak, bere burua defendatu eta loria bilatzen zuten eta aldi berean, onenak izaten saiatzen ziren. Jainkoak,gurtzea eta justiziaren administrazioa nobleei zegokien, hiriak hazi, artisautza industria garatu eta merkataritzaren goraldia izan zuen. Klase sozial dirudun berria sortu zen gobernu sistema demokratikoak ezarrita.
Joniatik eta Mediterraneoko beste polis greziar batzuetatik Sofistak iritsi ziren, ideia berriak eta ilustrazio greziarra sortzen lagundu zuten. K.A.V mendean pertsona jakintsutzat zituzten, Sokratesek eta haren ikasle Platonek sofisten pentsamenduaren aurka abiarazi erreakzioaren ondorioz.
... Continuar leyendo "Platonen errepublika" »Enviado por Chuletator online y clasificado en Filosofía y ética
Escrito el en vasco con un tamaño de 5,34 KB
ZORIONTASUNAREN BILA
Historioan zehar, izan dira etika batzuk, modu batean edo bestean adierazi dutenak gizakiak zoriontsu izateko bizi behar duela. Xedeen etikak ere esaten zaie eta etika horiek gizakiari buruzko ikusmolde jakin bat dute abiapuntua.
Filosofo honek idatzi zuen gogoeta etikoei bakarrik eskainitako lehen lana: Nikomakorentzako etika eta horregatik esaten da Aristoteles etikaren “aita” dela.
Lan horretan dio jarduera bakoitzak “xede” bat duela jomuga, norbere “ona”. Aristotelesen arabera, egindako ekintzen bidez gizakiek bilatzen dituzten xedeetatik batzuk besteak baino garrantzitsuagoak dira, hau da, zein den gizakiaren “azken xedea”, zein den “on gorena”.
Eta azken xede hori
... Continuar leyendo "Justiziaren etikak" »Enviado por Chuletator online y clasificado en Filosofía y ética
Escrito el en español con un tamaño de 5,39 KB
Exponen, critican y condenan los efectos del capitalismo, pero no analizan sus causas profundas.
A fin de paliar sus adversos efectos proponen planes de diversa índole, en los que priman la solidaridad, la filantropía y el amor fraternal.
Enviado por Chuletator online y clasificado en Filosofía y ética
Escrito el en español con un tamaño de 4,3 KB
Enviado por Chuletator online y clasificado en Filosofía y ética
Escrito el en catalán con un tamaño de 8,19 KB
Descartes (1596-1650)
El problema que molt aviat va preocupar Descartes va ser el de la fonamentació del coneixement: com puc avançar amb seguretat en el camí del coneixement? Quin havia estat el motiu dels errors filósòfics anteriors? Si la raó humana és la mateixa, per què pot fer progressar la ciència i no la filosofía?
La resposta de Descartes és la següent: la ciència té un mètode que li permet la seguretat en el coneixement, però a la filosofia li falta un mètode adequat. És per això que Descartes proposa un mètode eficaç utilitzat pels geòmetres: introdueix el mètode matemàtic en la filosofia, per dotar la raó humana d’un criteri definitiu i inapel·lable.
Descartes està convençut que igual que
... Continuar leyendo "Dubte hiperbòlic Descartes" »