Chuletas y apuntes de Magisterio de Bachillerato y Selectividad

Ordenar por
Materia
Nivel

Gèneres Cinematogràfics i Literaris: Guia Completa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,55 KB

Drama: Emocions, Conflictes i Reflexió Humana

El drama no només entreté, sinó que sovint representa una filosofia de vida. Genera opinió pública en l'espectador i té una gran influència en el món psíquic del públic. La seva temàtica, sovint trista, toca la sensibilitat del públic. Representa les víctimes de l'infortuni, la maldat i el dolor humà. Sovint, l'èmfasi en l'aspecte amorós o emocional és exagerat.

Desperta emocions mitjançant intrigues i personalitats apassionades i polèmiques. Presenta una dimensió moralitzant i didàctica a través de vivències emotives i tenses. Elements clau inclouen:

  • La plenitud de l'ésser humà es representa amb la felicitat.
  • L'amor s'entén en clau d'èxtasi, lliurament i il·lusió.
  • El treball
... Continuar leyendo "Gèneres Cinematogràfics i Literaris: Guia Completa" »

Les Escoles de Filosofia del Renaixement: Corrents i Pensadors

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,77 KB

Les Escoles de Filosofia del Renaixement

Dins el Renaixement trobem les següents escoles de pensament:

Platonisme: Ficino, Mirandola, Plató

Moviment intel·lectual influenciat pel cristianisme i el judaisme. El seu principal representant va ser Plotí. El platonisme és el nom que rep la filosofia de Plató o de l'Acadèmia. El concepte central del platonisme és la Teoria de les Idees: els arquetips transcendents, perfectes, de les quals els objectes reals són còpies imperfectes. La forma més alta és la Idea de Déu, la font de totes les altres idees, que poden ser conegudes per la raó.

Humanisme: Erasme, More, Vives i Montaigne

Moviment de renovació cultural que va sorgir a Itàlia i que es va expandir per Europa. El vessant cultural de... Continuar leyendo "Les Escoles de Filosofia del Renaixement: Corrents i Pensadors" »

Informes y Procedimientos para la Ejecución de Gamas y Rutas de Mantenimiento

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en español con un tamaño de 3,07 KB

Informes tras la Realización de Gamas y Rutas

La realización de **Gamas y Rutas de Mantenimiento** debe ser completada con la redacción de un informe en el que se detallen todas las **anomalías encontradas** y todas las **reparaciones** que se han efectuado o que son necesarias. Es conveniente recoger todas las incidencias encontradas en la realización de todas las rutas diarias en un único informe, que puede denominarse «**Parte de Incidencias**». En él se deben detallar todos los **parámetros observados fuera de rango**, todas las observaciones referentes a **fugas**, **vibraciones** y **ruidos anómalos**, y todas las observaciones que se consideren de interés. Posteriormente, una persona autorizada debe revisar este **Parte de... Continuar leyendo "Informes y Procedimientos para la Ejecución de Gamas y Rutas de Mantenimiento" »

Desarrollo de la Lectura y Comprensión Lectora: Estrategias Didácticas Esenciales

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en español con un tamaño de 4,28 KB

Didáctica de la Lectura: Fundamentos y Estrategias

Antes de entrar en materia, conviene plantear algunas consideraciones generales y previas sobre el desarrollo de la lectura, para poder situar la tarea que emprende un maestro cuando se dispone a enseñar a leer a un niño.

Aspectos Clave en el Proceso Lector

  • Las Raíces de la Lectura

    Mucho antes de que un niño empiece a aprender a leer, ya se han formado algunas actitudes respecto a la cultura escrita: a la lectura, a las letras, a los libros y a todo lo que está impreso.

    Todo depende de cómo haya vivido los primeros años de su vida, de si en su entorno hay muchos libros o ninguno, de si ve a menudo a personas (padres, hermanos) que leen, o de si ya empieza a mirar y observar libros (de tela,

... Continuar leyendo "Desarrollo de la Lectura y Comprensión Lectora: Estrategias Didácticas Esenciales" »

Evolució: Fixisme, Creacionisme i Darwinisme

Enviado por 95hen y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 9,11 KB

El Fixisme

El fixisme estableix que les espècies són inalterables: els fills són iguals que han estat els pares i això és així des que aquestes espècies existeixen.

El Creacionisme

El creacionisme està vinculat a creences i concepcions religioses basades en relats mítics transmesos de forma oral o recollits en textos sagrats. Estableix que les espècies han estat directament creades per Déu. Els hindús afirmen que ha estat Brahma, els babilonis Marduk, els musulmans Al·là i els cristians Déu. Normalment s'ha combinat amb el fixisme, encara que hi ha alguns intents de combinar-la amb l'evolucionisme.

L'Evolucionisme

L'evolucionisme, vinculat al modern concepte d'evolució biològica, estableix que les espècies no són una cosa fixa... Continuar leyendo "Evolució: Fixisme, Creacionisme i Darwinisme" »

Conceptos Fundamentales y Servicios en Educación Especial e Inclusiva

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en español con un tamaño de 4,75 KB

Glosario de Acrónimos y Conceptos Clave

  • SANNE: Servicios de Apoyo y Asesoramiento para la Atención de las Necesidades Educativas Especiales.
  • EBE: Educación Básica Especial (Multidiscapacidades).
  • Educación Básica Regular (EBR): Solo se acepta a niños con diagnóstico leve o moderado.
  • EBR: Educación Básica Regular (en los colegios donde aparentemente no hay niños con discapacidades).
  • EBE: Educación Básica Especial.
  • PRITE: Programa de Intervención Temprana.
  • PIA: Plan Individual de Atención (documento utilizado en el PRITE que contiene la historia de todas las evaluaciones del niño, avances, fortalezas, debilidades, etc.).
  • POI: Plan de Orientación Individual (elaborado por profesionales docentes y no docentes, como psicólogos, o personal
... Continuar leyendo "Conceptos Fundamentales y Servicios en Educación Especial e Inclusiva" »

Plataformas Virtuales de Aprendizaje: Tipos, Ventajas y Herramientas

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en español con un tamaño de 5,89 KB

Plataformas Virtuales de Aprendizaje

Las plataformas virtuales son softwares sencillos, gracias a los sistemas de gestión, que permiten organizar contenidos y actividades, gestionar chats, etc.

Dos Líneas Complementarias

Sistemáticas y usabilidad. Ayudan a gestionar el aprendizaje de manera sistemática y organizada. Permiten la elaboración e implementación de cursos online.

Comunicación

Fluida y recíproca, retroalimentación continua de contenidos.

Ventajas

  • Familiaridad con las tecnologías.
  • Tiempo moldeable (cuándo comenzar el curso).
  • Posibilidad de acceso y participación (contacto con el profesor).
  • Teletutoría.
  • Adaptación al alumnado.
  • Valorar y autentificar conocimientos.

Inconvenientes

  • Requisitos: herramientas, nociones informáticas (mecanografía,
... Continuar leyendo "Plataformas Virtuales de Aprendizaje: Tipos, Ventajas y Herramientas" »

Tècniques de Comunicació i Negociació

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,94 KB

TÈCNIQUES DE COMUNICACIÓ I NEGOCIACIÓ:

Per escrit

  • Sha meditat el que ha escrit.

  • Conseqüència d’una queixa verbal mal atesa.

  • Argumentades i documentades.

  • Es pot utilitzar per deixar constància per posteriors actuacions legals.

Si el client té la raó:

  • Assumir error i demanar perdó.

  • Resoldre problema.

  • Oferir compensació econòmica.

  • Comunicar al client que es prendran accions perquè no es torni a repetir.

Si el client no té raó però no estem segurs de si s’ajusta a la realitat:

  • Cedim i corregim, ens fien de la seva paraula i procedim a la reclamació.

Si el client no té raó i estem segurs del que diu no és real:

  • Valorem el feedback històric i valorem si seguir amb la reclamació o no.

  • Si neguem, exposarem els arguments.

Oral

Passos 1:

  • Deixar

... Continuar leyendo "Tècniques de Comunicació i Negociació" »

El Paisatge com a Eix Integrador en les Ciències Socials

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,49 KB

Lectura Montserrat Oller: El Paisatge com a Element Integrador de les Ciències Socials

La Dimensió Històrica del Paisatge i la seva Integració Curricular

La dimensió històrica del paisatge estableix que el paisatge és creació, procés, dinàmica, canvi i evolució. És un element clau per a la integració de les diferents ciències socials.

Així doncs, el paisatge es manifesta i es treballa en totes les branques de les ciències socials i s'integra plenament al currículum educatiu.

Una Visió Integral i Vivencial del Paisatge en l'Educació

Dins del currículum, el paisatge s'entén principalment a través del relleu, el clima, etc. A partir d'aquests punts, es podrien treballar diversos temes, com ara la destrucció d'aquest paisatge.... Continuar leyendo "El Paisatge com a Eix Integrador en les Ciències Socials" »

El Romanticisme: Història, Característiques i Evolució

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,68 KB

Context Històric i Antecedents

El Romanticisme va sorgir en una etapa convulsa, marcada per diversos elements clau:

  • L'ascens de la burgesia:

    L'expansió del moviment romàntic va requerir que les obres fossin accessibles a tothom, especialment a la nova classe burgesa sorgida de la Revolució Industrial i el pas a una societat de classes.

  • El triomf del liberalisme:

    El liberalisme, que busca la llibertat individual per sobre de la societat, va ser un dels pilars ideològics del Romanticisme.

  • La Revolució Industrial (finals del segle XVIII - principis del segle XX):

    Aquesta transformació econòmica, social i tecnològica a Europa va ser conseqüència de la desaparició de l'Antic Règim. La indústria i l'agricultura van experimentar un gran creixement

... Continuar leyendo "El Romanticisme: Història, Característiques i Evolució" »