El Procés de Decisió del Consumidor: Etapes i Factors Clau
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 700,16 KB
Procés de Decisió de Compra del Consumidor
Etapes del Procés
- Reconeixement del problema: Aparició de la necessitat.
- Reconeixement de la necessitat: Decisió de satisfer la necessitat.
- Recerca d'informació:
- Recerca abans de la compra.
- Recerca contínua.
- Fonts d'informació.
- Avaluació d'alternatives:
- Elecció de l'establiment.
- Elecció de la marca.
- Decisió de compra: Comprar o no comprar.
- Actuacions postcompra:
- Satisfacció i fidelització.
- Insatisfacció.
Factors Influents en el Comportament
- Econòmic: Utilització dels recursos disponibles per obtenir un resultat òptim (maximitzar la utilitat).
- Psicològic (influències internes): Percepció, aprenentatge, experiència, personalitat, etc.
- Sociològic (influències externes): Cultura, entorn social, família,