Chuletas y apuntes de Psicología y Sociología de Formación Profesional

Ordenar por
Materia
Nivel

Motivació laboral

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,82 KB

V/F A/B A/B/C

· Cada persona té els seus motius per treballar. ·


La jerarquia de necessitats de Maslow és una teoria de contingut


· En les teories de contingut no s’investiga què motiva les persones a treballar.

Factors Higienics:

· Permetre que els treballadors trobin satisfacció en el treball


· Produir insatisfacció en el treball, tant si hi són presents com si no hi són


· Provocar insatisfacció laboral quan no hi són presents

Ascens gratifica:
fals, depen de la valoració, absolutament correcte.

Una tècnica de motivació a l’entorn laboral consisteix en l’adequació personal-lloc


· La tècnica de participació redueix l’autoestima. · Només es poden utilitzar sistemes directes quan s’avalua la motivació dels treballadors.... Continuar leyendo "Motivació laboral" »

Ikaskuntza soziala

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 6,12 KB

Mendekotasun egoeran dauden pertsonei dagokienez, bi harreman mota bereiz daitezke: 1. Borondatezkoa eta 2. Derrigorrezkoa. Intrapertsonala: izaki bizidunak norbera ezagutzeko eta ulertzeko (emozioak,sentimenduak,pentsamenduak,...) duen gaitasunari erreferentzia egiten dio. Interpertsonala: izaki bizidunari besteekin modu egoki batez erlazionatzeko aukera ematen dio; honekin batera, asertibitatea eta enpatia aurkitzen dira lotuta. 


Gizarte trebetasunen entrenamendua: erabiltzaileek sozialki onartuak dauden jokaerak ikasiko dituzte, desegokiak direnak aldatu egingo dituzte eta egokiak mantendu. Entrenamendua indibiduala edo taldekoa izan daiteke. 1. Modelatua: irakatsi nahi dugun trebetasuna eredu baten bidez aurkezten da, honek egin eta erabiltzaileek

... Continuar leyendo "Ikaskuntza soziala" »

Jolas sinbolikoa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 5,33 KB

AURRENERABEZAROA.EZAUGARRIAK.Hormona aldaketa handiak (fisiko, psikiko) ematen direnez, une oso delikatua da.1.Emozioak biziagoak eta anitzagoak dira. Halaber, pertsonarekiko eta beste pertsonengan onarpena eta gaitzespena emango da.2Aldaketa fisikoak irudi berria ez onartzea gaitzespena eraman dezake3,Hazkunde fisikoa oso azkarra da, motrizitatea, trebetasuna koordinazioa galtzen du. Gorputza berriro menperatu beharko du eta horrek neke fisikoa eragingo du.4.Egozentrismoa eta subjetibismoa emango dira. Aldaketa hormonalen ondorioz, sentiberak jarriko dira, eta hau, segurtasun gabezia, suminkortasuna, kontrol afektiboaren eza, eragingo du. Barregarri gerazeko beldurra eta atsekabe egoerak areagotzen dira.5.Jokaera goraberatsuak emango dira:
... Continuar leyendo "Jolas sinbolikoa" »

Donde poner las chuletas

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 6,28 KB

Me imagino que les habrá pasado alguna vez eso de encontrarse a alguien que en la universidad, colegio, instituto, etc, no daba un golpe ni de karate con un empleo envidiable. Quizás se pregunten, – Como diablos este que vivía robando ideas y era especialista en lambonismo hacia los profesores esta en esta posición!!-Mientras la mayoría se dedicaba a casi totalmente sus clases y a sacarles provecho, ese grupo limitado de parásitos no hacia mas que socializar por los pasillos, parques o parqueos. Las mujeres con ropa de pasarela y los hombres decidiendo cual de ellos tiene mejor sonido en el carro, etc.

Bueno encontré una página por ahí que dice que según un estudio elaborado por una tal Fibbestland University, en colaboración con... Continuar leyendo "Donde poner las chuletas" »

Que es el significat i significant

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,55 KB

Sincretisme


Tendència de nens i nenes a percebre la realitat mitjançant visions globals, i a trobar semblances o relacions entre objectes i esdeveniments sense fer cap anàlisi priva. 

juxtaposició: Fenomen segons el qual els nens i nenes són incapaços de relacionar o ordenar d’una manera lògica els elements que formen un tot.

irreversibilitat :Incapacitat d’executar una acció en els dos sentits del recorregut, per què no es pot comprendre que es tracta de la mateixa acció a l’inrevés.

3.5.2 funció simbòlica La representació

Substitució d’un objecte, persona o animal per alguna cosa que ocupa el seu lloc.-Senyal o índex. El significant té una relació molt propera amb el significat.-Símbol. Relació entre el significant

... Continuar leyendo "Que es el significat i significant" »

Gizarte garapena

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 9,31 KB

ZER DIRA PREMIAK?


Pertsona guztiak asebete behar duen guztia beraren bizitza, osasuna eta ongizatea mantentzeko.


BIOPSIKOSOZIAL


Hiru prespektiba desberdinak. Bizitza, osasuna eta ongizatea mantentzeko beharrezkoak diren hiru premia mota hauek ahalik eta gehien asebetetzea:

  • PREMIA BIOLOGIKOAK:  Bizitza-etapa ezberdinetan (haurtzaroa, nerabezaroa, helduaroa eta zahartzaroa) bizitzako eta garatzeko, pertsonaren egitura fisikoan eragiten dutenak.

PREMIA PSIKIKOAK: Funtzio psikiko eta emozionalekin zerikusia dutenak

GIZARTE PREMIAK: Pertsonak besteekin dituen harremanak eragiten dituztenak (bere talde harremana)


Giza premia guztiak ez dira berdinak:

  • GIZA PREMIA UNIBERTZALAK: Berdinak dira lurralde, kultura eta aro historiko guztietan. Bakarrik desberdintzen

... Continuar leyendo "Gizarte garapena" »

Emocions complexes

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 9,06 KB

Desenvolupament afectiu:


procés pel qual cada persona va conformant aquest trencaclosques tan complicat que constitueix el món emocional.
Creixement, es refereix als canvis físics, són fàcils d’observar, mesurar I quantificar.

Maduració, constitueix els canvis biològics que afecten l’estructura I la funció de les cèl·lules.

Desenvolupament, canvis psicològics i la formació progressiva de les funcions pròpiament humanes: memòria, atenció… de menys capacitat a més
Aprenentatge, procés d’adquisició dels coneixement d’alguna cosa per mitjà de l’estudi o de l’experiència Afectivitat:
està constituïda per la vivència i l’expressió dels diferents estats afectius que té l’esser humà en relació a si mateix,

... Continuar leyendo "Emocions complexes" »

Piaget llenguatge

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,55 KB

Teoria de Piaget:



-ETAPA SENSORIOMOTRIU  (DES DEL NAIXEMENT FINS ALS DOS ANYS):

Aquests període abasta el temps anterior a ladquisició del llenguatge. Piaget creu que la intel·ligència del nen es manifesta en les seves accions. Piaget anomena aquest acte esquema dacció. -
Lassimilació és la incorporació dun objecte o dun estímul nou a esquemes existents prèviament. A qualsevol edat, el nen té un conjunt daccions o doperacions, i els objectes o les idees noves sassimilen a les més velles, ja existents. El procés oposat a lassimilació és lacomodació. -
Lacomodació és la tendència a ajustar-se a un nou objecte, a canviar els propis esquemes dacció per tal que casin amb el nou objecte. -

El desenvolupament intel·lectual és ladaptació

... Continuar leyendo "Piaget llenguatge" »

Reacció emocional al pacient agut

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 13,76 KB

Desenvolupament:


son els canvis físics i psíquics que experimenten les persones desde que neixen fins que moren.

Etapes de la vida:

infancia, adolescencia, edat adulta i vellesa.

La psicología evolutiva:

estudia els canvis psíquics que ocorren el llarg de la vida de les persones.

La infancia:


etapa de la vida que compren desde el neixament fins a l’adolescència.  

-Primera infancia de 0 a 3 anys

El sistema nerviós madura molt rapidament. Els 2-3 mesos cap dreçat. Als 6-8 mesos començen a seure i als 12-14 mesos a caminar. De 1-3 anys aprenen a controlar els esfínters i als 18 mesos pot reconeixer-se en un mirall.


-Infància intermèdia de 4-7 anys

Concideix amb l’escolarització, al nen comença a independitzar-se de la seva família... Continuar leyendo "Reacció emocional al pacient agut" »

Objectius operatius educació infantil

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 9,93 KB

CONTINGUTS DE L’AVALUACIÓ:

  • Competències, capacitats i limitacions en la realització de les activitats.

  • L’estil d’aprenentatge, ritme, memorització, generalització, etc.

  • Competència curricular per aconseguir els objectius d’avaluació que marca la programació o adaptació curricular.

  • Comportament i actituds en relació amb els altres.

  • Capacitat comunicativa i lingüística.

  • Desenvolupament sensoriomotor.

  • Desenvolupament de les funcions cognitives.

  • Component afectiu i emocional.

EL SEGUIMENT:
alumnat amb NESE, valora la idoneïtat de la intervenció, així com les millores que aporta. Elements que es deriven de l’avaluació:

  • Funcionalitat dels aprenentatges, com més útils i aplicables siguin més motivació.

  • Grau d’autonomia de les

... Continuar leyendo "Objectius operatius educació infantil" »