Chuletas y apuntes de Psicología y Sociología de Formación Profesional

Ordenar por
Materia
Nivel

Parafraseo de comunicación verbal

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 7,34 KB

Hablar de autocontrol emocional, en qué se relaciona con las habilidades controlar tus emociones una vez reconocidas, detectarlas y comprenderlas. Se controlan y manejan para facilitar la comunicación, una parte de la inteligencia emocional. Se pueden utilizar técnicas de respiración e imaginación guiada ¿mejorar tu Inteligencia emocional? capacidad de identificar emociones, expresarlas y comprenderlas. La inteligencia emocional es el conjunto de capacidades que nos permite resolver problemas con nuestras emociones. Mejora la comunicación (para desarrollar un estilo asertivo)
Y sentirse mejor con uno mismo Proceso de comunicación el pez va a por la ostra para sentir lo que la ostra le quiere comunicar. Plantea objetivos y actúa. Al... Continuar leyendo "Parafraseo de comunicación verbal" »

Inclusió educativa: NESE, avaluació psicopedagògica i situacions de desavantatge educatiu

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,72 KB

Material per a la inclusió: NESE

S’identifiquen i s’avaluen considerant el funcionament de l’alumne dins el seu context educatiu, independentment de la seva condició personal i social.

Avaluació Psicopedagògica

1. Alumnes amb necessitats educatives especials (NEE)

2. Alumnes que presenten situacions de desavantatge educatiu

3. Alumnes que presenten trastorns de l’aprenentatge o de la comunicació (DEA)

4. Alumnes que presenten altes capacitats

NEE: Es considera necessitat educativa especial el decalatge que es produeix entre les capacitats de l’alumne i les exigències del context. Aquest decalatge afecta substancialment el desenvolupament i l’aprenentatge, i s’associa a...

1. Discapacitats físiques, intel·lectuals o sensorials

2.... Continuar leyendo "Inclusió educativa: NESE, avaluació psicopedagògica i situacions de desavantatge educatiu" »

Desenvolupament emocional de l'infant dels 0 als 6 anys.

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,46 KB

Què és l’atenció Primerenca?


El conjunt D’intervencions dirigides a la població infantil de 0-6 anys, a la família i a L’entorn, que tenen per objectiu donar resposta, el més aviat possible a les necessitats transitòries o permanents Que presenten els nens amb trastorns en el seu desenvolupament o que tenen Risc de patir-los. Utilitzarem un procés dinàmic d’interacció entre L’organisme i el medi:
  1. Maduració orgànica i funcional del sistema nerviós  2.Desenvol. De les funcions psíquiques 3. Estructuració De la personalitat.
Primers anys S’adquireixen una sèrie de funcions importants: · La comunicació// La Interacció social // El llenguatge verbal // El control postural // L’autonomia De desplaçament El desenvolupament
... Continuar leyendo "Desenvolupament emocional de l'infant dels 0 als 6 anys." »

Mediació: principis, funcions i models

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,35 KB

FINALITATS

En qualsevol dels àmbits es poden activar processos de mediació amb una finalitat concreta segons els objectius de la intervenció:

Finalitat preventiva

Permet detectar els problemes i situacions que es poden convertir en font de conflictes, i a més serveix per dissenyar i posar en pràctica accions destinades a desarticular la conflictivitat. Es dóna, sobretot, en l’àmbit comunitari, familiar i escolar.

Finalitat educativa

La mediació fa possible que s’assoleixin acords i en reforça el caràcter educatiu. Les persones aprenen comportaments i actituds que facilitaran que puguin afrontar les situacions conflictives de manera més dialogada i responsable, fins i tot abans que el conflicte es manifesti amb la màxima intensitat.... Continuar leyendo "Mediació: principis, funcions i models" »

Signes naturals i signes artificials

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,22 KB

DEFINICIONS:

·
Establir quelcom en comú algú i compartir informacions de diferents tipus, idees, actituds, etc.Comunicar-se és:·Escoltar, veure, percebre, parlar, mirar, etc.
·Tots els esser vius a tot nivell sociològic, utilitzem el llenguatge.
Expressions corporals, gestos naturals i espontanis.

CONCEPTES:

El llenguatge


És la facultat que tenen els essers humans que poden emetre missatges mitjançant un sistema de signes.La llengua: És el codi constituït per un sistema de signes que sutilitza per a comunicar-nos, ex: el idioma.La parla: La realització concreta de la llengua, es a dir, lús que cada individu fa della (el to, el volum, laccent, el timbre) etc.Codi: Sutilitza per comunicar-se i és un conjunt de signes que han de estar... Continuar leyendo "Signes naturals i signes artificials" »

Agressivitat adaptativa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 9,4 KB

Bronfrenbrenner:


Són diverses les teories psicològiques que expliquen Com es produeix el desenvolupament social en les persones, i ho fan des de Diverses perspectives. Segons aquesta teoria n’hi ha quatre contextos que Influeixen en el desenvolupament humà. Aquests contextos els anomena sistemes i s’organitzen en funció de la Proximitat de la persona. Així tenim el microsistema (família i escola), desprès està en mesosistema (relacions família, escola i amics), exosistmena (família extensa, amistades, trabajo, mitjans de comunicació e Internet) i per últim el macrosistema (valors, Tradicions, sistema polític/social/econòmic del país).

Erikson:

Des de la perspectiva psicosocial, tenim la teoria Psicosocial de ErickErikson.... Continuar leyendo "Agressivitat adaptativa" »

Parallenguatge

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,72 KB

Que es el feedback?


El feedback o Retroalimentació és la comunicació que va en dues direccions, una d’anada i una De tornada. És la via més fiable per saber si el missatge ha arribat al Receptor tal i com es pretenia.

Elements imprescindibles per la comunicació?


  • Emissor → transmet

  • Receptor → rep

  • Missatge → contingut de la informació

  • Codi → sistema de signes i normes Per formular i comprendre un missatge

  • Canal → mitjà

Que vol dir codificar i descodificar?


Codificar es un Procés complex, ja que cada persona disposa d’un mapa mental que es propi Producte de les seves experiències, entorn familiar i social, educció, formació I personalitat. Per tant codificar vol dir que el emissor haurà de convertir el Seu pensament en paraules.

... Continuar leyendo "Parallenguatge" »

Desarrollo infantil: conceptos clave y teorías

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 4,73 KB

Glosario 8

Autoconcepto: Sentido de sí: imagen mental descriptiva y evaluadora de las propias capacidades y rasgos.

Autodefinición: Conjunto de características utilizadas para describir a sí mismo.

Representaciones únicas: En la terminología neopiagetana, primera etapa del desarrollo de la autodefinición, en la cual los niños se describen a sí mismos en términos de características independientes, individuales y de todo o nada.

Yo real: El yo que uno realmente es, comparado con el yo ideal.

Yo ideal: El yo que uno le gustaría ser, comparado con el yo real.

Iniciativa frente a la culpa: En la teoría de Erikson, la tercera crisis del desarrollo psicosocial que ocurre entre las edades de 3 años y 6 años, en la que los niños necesitan... Continuar leyendo "Desarrollo infantil: conceptos clave y teorías" »

Drogas distorcionadoras

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 13,37 KB

-Droga

Según la Organización Mundial de la Salud (OMS), es toda sustancia química que, introducida en un organismo vivo, puede producir modificaciones de diversa índole en el funcionamiento del mismo.

-Drogadicción

Luego de un tiempo prolongado de consumo, se está obligado por el efecto de la sustancia y el mecanismo de tolerancia, a evitar el posible síndrome de abstinencia cuando esta falta.

-Drogadependencia

La necesidad de consumir una droga obligado por las circunstancias, evitando perder la vida cuando esta falta. (Ej: la insulina para el diabético)

-Drogadicción o Toxicomanía desde el punto de vista individual

La inclinación irresistible de una persona hacia el consumo repetido y continuado de drogas con objeto de experimentar los... Continuar leyendo "Drogas distorcionadoras" »

Dinàmiques de cohesió de grup

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 10,81 KB

EL GRUP

És un conjunt de éssers humans que interactuen entre ells i En el que els seus components compleixen aquestes característiques:

·Es defineixen com a membres del grup

·Comparteixen una sèrie de Valors i creences

·Desenvolupen alguna activitat Coordinada

1.Classificació dels grups

La Classificació segons la mida del grup

La Classificació segons el grau de cohesió

poden Ser primaris o secundaris

·Primari és aquell que té una Mida reduïda en el que els seus membres mantenen una relació molt directa (cara A cara) de certa duració en el temps. El secundari tindria les característiques Contràries, més ampli i sense relacions directes.

La Classificació segons l’origen. Distingim grups de pertinença i grups de referència.

oGrup

... Continuar leyendo "Dinàmiques de cohesió de grup" »