Chuletas y apuntes de Psicología y Sociología de Otros cursos

Ordenar por
Materia
Nivel

Beneficios del teatro en Educación Primaria: Desarrollo de competencias y actividades

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 4,16 KB

Beneficios del Teatro en Educación Primaria

Ventajas del Teatro en el Desarrollo Infantil

El teatro en Educación Primaria ofrece numerosas ventajas para el desarrollo integral del alumnado:

  • Desarrollo de la autoestima: Fomenta la confianza en sí mismos.
  • Autoconocimiento emocional: Ayuda a comprender y gestionar las emociones.
  • Estimulación de la creatividad e imaginación: Desarrolla la capacidad de inventar y crear.
  • Sociabilidad y autocontrol: Mejora las habilidades sociales y la capacidad de autorregulación.
  • Expresión corporal: Beneficia el desarrollo psicomotriz.
  • Refexión crítica: Facilita la reflexión sobre diversas cuestiones.
  • Desarrollo lingüístico: Mejora la lectura, dicción y entonación.
  • Inculcación de valores: Promueve el compañerismo,
... Continuar leyendo "Beneficios del teatro en Educación Primaria: Desarrollo de competencias y actividades" »

Metàfores de l'aprenentatge: Conductisme, Cognitivisme i Constructivisme

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 18,21 KB

Tres Metàfores: Maneres d'Entendre l'Aprenentatge

Adquisició de Respostes (fins a 1950)

Teoria Base: Conductisme → Enregistrar Mecànicament els Missatges Informatius dins l'Emmagatzematge Sensorial.

Tipus d'Estudis: Amb Animals, als Laboratoris.

Nivell: Quantitatiu

Objectiu: Quantitat de Respostes Correctes. Presentar a Tots els Alumnes els Mateixos Materials. El que S'aprèn és Sempre un Conjunt de Respostes. Les Tasques són Mecàniques i Acumulen Informació en Forma de Respostes.

Representació del Material - Execució

(Input)-No Hi Ha Res-(Output)

Com S'Avalua? Els Resultats S'Avaluen; Número de Respostes Correctes en un Examen.

Element Bàsic: Control → Professor → Programa els Materials i Crea Situacions perquè l'Estudiant Respongui.

... Continuar leyendo "Metàfores de l'aprenentatge: Conductisme, Cognitivisme i Constructivisme" »

Filias Sexuales y Procesos Perceptivos

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 2,91 KB

Filias Sexuales:

Fornicofilia: atracción sexual por frotar animales pequeños en los genitales.
Autonepiofilia: atracción sexual por usar pañales.
Ailurofilia: atracción sexual por los gatos.
Altocalcifilia: atracción sexual por los zapatos de tacón.
Dacrifilia: excitación por el llanto.
Dendrofilia: atracción por los árboles.
Zoofilia: atracción por los animales.
Coprofilia: atracción por el excremento humano.
Balunfilia: atracción por los globos.
Heproctofilia: la sed sexual por los gases
Salirofilia: gusto por ingerir la saliva de la pareja.
Cetafilia: atracción por ser sometido.
Chezolacnia: masturbarse durante la defecación
Periofilia: atracción sexual por las muñecas.
EROTISMO: connota y denota lo relacionado con la sexualidad, tanto
... Continuar leyendo "Filias Sexuales y Procesos Perceptivos" »

Importància del joc i teories relacionades

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,44 KB

Definició del joc

Una activitat necessària per als éssers humans i de gran importància en l’esfera social, ja que permet assajar algunes conductes socials.
Alhora és una eina útil per adquirir i desenvolupar capacitats intel·lectuals, motores o afectives.
Una acció que s’ha de fer de gust, sense cap mena d’obligació i amb el temps i l’espai necessaris.

Característiques del joc

És una activitat agradable / El joc ha de ser lliure, espontani i totalment voluntari / El joc té una finalitat en si mateix / El joc implica activitat / El joc es desenvolupa en una realitat fictícia / Tots els jocs tenen una limitació espacial i temporal / El joc és una activitat pròpia de la infància / El joc és innat / El joc reflecteix l’etapa
... Continuar leyendo "Importància del joc i teories relacionades" »

Mètode Científic en Ciències Socials i Turisme

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 7,17 KB

Esquema d'Investigació en Ciències Socials

A continuació, es presenta un esquema general d'una investigació basada en el mètode científic en l'àmbit de les ciències socials:

  1. El Problema
    • Localitzar el problema, la necessitat d'informació i marcar els objectius de l'estudi.
  2. Documentació
    • Fer recerca de les fonts documentals.
    • Fer recerca de les fonts estadístiques primàries i secundàries.
    • Concretar quina informació no es disposa i és necessària per resoldre la investigació.
  3. Construcció d'un model (hipòtesis i conseqüències)
    • Saber quin tipus d'informació es necessita i com recollir-la.
    • Com resoldre els objectius marcats i arribar a les conclusions finals.
  4. Recollida de dades
    • Metodologia quantitativa.
    • Metodologia qualitativa.
    • Primers resultats.
... Continuar leyendo "Mètode Científic en Ciències Socials i Turisme" »

Trastorns Mentals i Neurològics: Comprensió i Tipus

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,95 KB

Trastorn neuròtic en què l'individu té por exagerada a objectes o a situacions quotidianes que no són perilloses: fòbia.

Trastorn que afecta l'estat d'ànim i que es manifesta amb una profunda tristor, manca d'autoestima i sentiments de culpabilitat: depressió.

Trastorn psicòtic en què l'individu té pensaments desordenats, conducta agressiva, llenguatge inapropiat, deliris i al·lucinacions: esquizofrènia.


Tipus de trastorn en què la persona manté conductes repetitives com a resposta a una actitud o massiva en alguns actes quotidians: trastorn obsessivocompulsiu.


Trastorn en què la persona pot perdre la memòria, la capacitat de parlar o fins i tot la consciència de la pròpia identitat: demència.


  • Destrucció de les neurones motores

... Continuar leyendo "Trastorns Mentals i Neurològics: Comprensió i Tipus" »

Teories del joc: Buytendijk, Claparède i Freud

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,91 KB

Teoria fenomenal del joc Buytendijk

En primer lloc, afirma que no s'ha demostrat que un animal que no hagi jugat mai tingui instints menys perfectes.
En segon lloc, els exercicis preparatoris existeixen, però mentre són preparatoris no constitueixen un joc.
En analitzar les peculiaritats de la conducta infantil, Buytendijk redueix a quatre les condicions que possibiliten el joc a la infància.
  • L'ambigüitat dels moviments. Aparentment quan els infants juguen no s'observa que els seus moviments tinguin una finalitat.

  • El caràcter impulsivo dels moviments. L'infant, de la mateixa manera que l'animal jove, no està mai quiet.

  • L'actitud emotiva davant de la realitat. Buytendijk relaciona aquesta actitud amb la facilitat per distreure's i deixar-se

... Continuar leyendo "Teories del joc: Buytendijk, Claparède i Freud" »

Processos de comunicació i llenguatge

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,08 KB

Conceptes que incideixen directament en els processos de comunicació:

    • DOMINÀNCIA HEMISFÈRICA: cada hemisferi cerebral desenvolupa activitats diferents (el llenguatge se situa a l’hemisferi esquerre).

    • PLASTICITAT CEREBRAL: capacitat que tenen les neurones d’especialitzar-se i exercir noves funcions, decreix a mesura que es va lateralitzant el llenguatge i, òbviament amb l’edat.

  • EMISSIÓ DE LA RESPOSTA:

    • SISTEMA BUCOFONADOR: responsable de transformar en so articulat els missatges que rep del cervell en forma d’impulsos nerviosos.

Compost:

  • Aparell respiratori, proporciona l’aire necessari, conformen les vies respiratòries i els pulmons.

  • Les cordes vocals es on es genera el so en fer que vibrin les molècules d’aire.

  • Estructures corporals

... Continuar leyendo "Processos de comunicació i llenguatge" »

Teoria de Piaget i Vygotsky: Desenvolupament Infantil

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,5 KB

Teoria de Piaget

Piaget es va interessar pel desenvolupament del joc infantil i va explicar detalladament els canvis i progressos que es van produint en els infants.

El més destacat de la seva teoria del desenvolupament és l’afirmació que l’infant necessita jugar perquè és l’única manera que té de poder interaccionar amb la realitat que el desborda.

Piaget va descriure el desenvolupament intel·lectual i el va dividir en estadis: L’estadi sensoriomotor (0-2 anys) i L’estadi preoperacional (2-6 anys).

Segons Piaget, l’infant desenvolupa les seves estructures cognitives quan es relacionen amb l’entorn mitjançant les experiències que va vivint, i per tant els estadis de jocs pels quals passa són conseqüència directa de les... Continuar leyendo "Teoria de Piaget i Vygotsky: Desenvolupament Infantil" »

Neuropsicología de la Percepción: Explorando las Agnosias y sus Modalidades

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 6,31 KB

Neuropsicología de la Percepción: Agnosias

La agnosia se define como una alteración caracterizada por la incapacidad para reconocer estímulos familiares y atribuirles significado. Esta condición no está causada por un déficit sensorial, sino que se debe a lesiones de las áreas asociativas de la corteza cerebral.

Requisitos para el Diagnóstico de Agnosia

  • Pérdida de la capacidad para el reconocimiento de objetos previamente conocidos por el sujeto.
  • Los receptores sensoriales periféricos están intactos.
  • Las áreas sensoriales primarias están intactas.
  • No aparecen trastornos atencionales (como heminegligencia), afásicos o psiquiátricos.

Tipos de Agnosia

  1. Agnosia Aperceptiva: Los pacientes no pueden aparear (unir distintos estímulos), copiar
... Continuar leyendo "Neuropsicología de la Percepción: Explorando las Agnosias y sus Modalidades" »