Chuletas y apuntes de Psicología y Sociología de Formación Profesional

Ordenar por
Materia
Nivel

Salut i Malalties: Personalitat, Estrès, Emocions i Trastorns

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 7,23 KB

Salut i malalties. Personalitat: És una organització única i dinàmica de les característiques d’una persona particular, físiques i psicològiques, que influeixen en la conducta i en les respostes en l’ambient social i físic. Temperament: Són les diferències individuals de caràcter constitucional que es manifesten en els processos de reactivitat fisiològica i autoregulació, sotmeses a la influència, al llarg del temps, de l’herència, la maduració i l’experiència. És la part biològica determinada de la personalitat. Caràcter: Consisteix en el conjunt de costums, sentiments, ideals o valors que fan relativament estables i predictibles les reaccions d’un individu. En contraposició amb el temperament, el caràcter es... Continuar leyendo "Salut i Malalties: Personalitat, Estrès, Emocions i Trastorns" »

Hàbits i Rutines en l'Educació Infantil: Guia Completa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 15,93 KB

Hàbits i Rutines en l'Educació Infantil

Necessitat i Hàbit

A mesura que els infants creixen:

  • Mostren diverses aptituds.
  • Poden i volen fer coses per si mateixos.

Les persones adultes hem de:

  • Promoure la satisfacció d'aquestes necessitats per ells mateixos.
  • Fomentar aquesta actitud perquè millorin la seva autonomia.

Aquest és un dels aspectes clau de la intervenció educativa en la primera infància.

Les Habilitats

L'habilitat és la destresa d'execució. Es refereix a les capacitats físiques, motrius i cognitives per dur a terme una acció, amb tant d'èxit com sigui possible, i d'acord amb les normes i valors.

Habilitats d'Execució

Depenen de la capacitat motriu. Impliquen força i aprehensió motriu a les extremitats. Desenvolupament de les coordinacions... Continuar leyendo "Hàbits i Rutines en l'Educació Infantil: Guia Completa" »

Adaptaciones y Estrategias para la Inclusión de Personas con Discapacidades en la Actividad Física

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 6,42 KB

Condiciones de Seguridad y Adaptaciones para la Práctica de Actividad Física en Personas con Discapacidad

Adaptaciones a la Tarea

  • Evitar situaciones de peligro.
  • Evitar grandes velocidades.
  • Estructura regular y ordenada.

El Material

  • Familiarización previa.
  • Responsabilidad de los alumnos en el uso y cuidado del material.
  • Adherir señales acústicas a los objetos móviles.
  • Utilizar material de espuma o blando y específico.

Actitud del Técnico

  • Control en la organización de la sesión o actividad en todo momento.
  • Evitar actividades de peligro.
  • Conocer a los alumnos, sus dificultades y potenciales.
  • Utilizar una rutina y estructura.
  • Dividir los ejercicios en secuencias.

Utilización de Protectores

  • Gafas, rodilleras y coderas de ser necesario.

Información

  • Combinar
... Continuar leyendo "Adaptaciones y Estrategias para la Inclusión de Personas con Discapacidades en la Actividad Física" »

Comunicació: Elements, Missatge i Estratègies

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 36,25 KB

La Comunicació

Consisteix a compartir i intercanviar idees o informació entre 2 o més persones. Procés Comunicatiu format per una seqüència d'actes on es fa efectiva la comunicació entre 2 o més. Elements: Emissora: emet el missatge o informació amb una intencionalitat determinada. Receptora: rep el missatge i ha d'estar disposada a fer-ho i conèixer les intencions. (E i R s'intercanvien les posicions, s'alternen) Codi: sistema de signes i regles que permet formular i comprendre missatges. Lingüístic: codi lingüístic verbal és el utilitzat habitualment que pot ser oral o escrit. Es concreta en diferents idiomes. No verbal: Visual: senyals de prohibició - ems.santvidigital Gestual: Una señal de alto a mano de un oficial de policía. Ilustración de vector de  la señal de stop de mano por un oficial de | CanStock Acústic: Ambulancia, Vehículo De Emergencia, De Dibujos Animados imagen png - imagen  transparente descarga gratuita Signe: representació perceptible dels sentits d'una realitat. Per comunicar... Continuar leyendo "Comunicació: Elements, Missatge i Estratègies" »

Entrenament en habilitats sociolaborals per a la millora de l'empleabilitat

Enviado por Anónimo y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,59 KB

Habilitats Sociolaborals

1 Què són les habilitats sociolaborals?

Podem definir les habilitats sociolaborals com el conjunt de coneixements, actituds, experiències i hàbits necessaris per accedir a una feina o ocupació i mantenir-les. Es divideixen en quatre grans blocs:

  • Habilitats d'autonomia personal
  • Habilitats socials
  • Habilitats laborals
  • Habilitats de recerca de feina activa

2 Entrenament en habilitats sociolaborals

Fases del procés d'adquisició d'habilitats sociolaborals:

La seqüència s'organitza en els passos següents:

  • Preparació: Motivar l'usuari a tenir una bona predisposició envers els aprenentatges nous. Es treballa des de la primera entrevista i es concreta en la signatura del contracte de compromís.
  • Aprenentatge: S'adquireixen els
... Continuar leyendo "Entrenament en habilitats sociolaborals per a la millora de l'empleabilitat" »

Recuperació de la informació i funcions superiors

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,27 KB

Recuperació de la informació:

  • Reconeixement: identificació d’alguna cosa que ja s’havia percebut anteriorment.

  • Evocació: es produeix la recuperació d’algun element que no és present físicament, així que cal disposar d’un cert grau de simbolització.

Funcions superiors:

Pensament: funció cognitiva, summament complexa, per la qual processem i ordenem idees i conceptes per generar conclusions. Hi ha dos conceptes:

  • Raonament: procés mental mitjançant el qual s’extreuen conclusions a partir de premisses més o menys explícites, el raonament requereix disposar d’un cert nivell d’abstracció.

  • Creativitat: capacitat de què disposa una persona per arribar a enfocaments nous, originals i fins i tot genials, als quals no poden accedir

... Continuar leyendo "Recuperació de la informació i funcions superiors" »

Psicología y Sociología de la Integración Social: Dinámicas Individuales y Colectivas

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 4,65 KB

Relaciones entre el Individuo y la Sociedad

Las relaciones entre el individuo y la sociedad pueden ser:

  • Relaciones negativas: Basadas en la exclusión y materializadas en actitudes de rechazo y autoexclusión.
  • Relaciones positivas: Basadas en la armonía y manifestadas en la integración entre individuo y sociedad.

Relaciones de Exclusión

Se establecen cuando existe un rechazo de una de las partes hacia la otra. Si la sociedad rechaza al individuo, se produce la marginación. Si el individuo rechaza a la sociedad, se da la autoexclusión.

Prejuicios Sociales

  • Racismo: Actitud discriminatoria basada en la creencia de la existencia de razas superiores que se consideran con derecho a tener privilegios.
  • Xenofobia: Actitud de rechazo hacia personas extranjeras.
... Continuar leyendo "Psicología y Sociología de la Integración Social: Dinámicas Individuales y Colectivas" »

Funcions Cognitives: Avaluació, Entrenament i Programes d'Estimulació

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,32 KB

Les funcions cognitives i el seu entrenament

4.1 L'avaluació de les funcions cognitives

L’objectiu que es persegueix és establir si el dèficit o trastorn de la persona usuària és resultat d’un deteriorament patològic, ja sigui temporal o permanent, si és manifestació del procés normal d’envelliment o si està associat al trastorn que pateix. Podem determinar el trastorn que pot afectar a certes àrees cerebrals en funció de la forma en què el subjecte executi determinades tasques. Les funcions cognitives també hi ha que tenir en compte l’estat mental i l’àrea emocional.

4.2 Les funcions cognitives en els usuaris

4.2.1 Les funcions cognitives en persones majors

Les característiques de la cognició es modifiquen a mesura que... Continuar leyendo "Funcions Cognitives: Avaluació, Entrenament i Programes d'Estimulació" »

El Desenvolupament Afectiu i Cognitiu en la Infància

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 18,13 KB

Piaget i el Desenvolupament Afectiu

Coneixement i afectivitat estan lligats entre si.

L’afectivitat i les emocions no poden modificar les estructures de coneixements, però poden predisposar a la seva adquisició.

El coneixement com a forma d’adaptació està constituït per un doble procés:

  • Assimilació: integració de nova informació en les estructures de coneixement actuals.
  • Acomodació: reorganització de la informació present en les estructures cognitives.

Jean Piaget (1896-1980) va fer aportacions molt rellevants en el camp de la psicologia en diferents àmbits, però la qüestió de fons que va orientar els seus treballs en psicologia va ser l’epistemologia, branca de la filosofia que estudia el coneixement humà.

El Coneixement Humà

  • Volia
... Continuar leyendo "El Desenvolupament Afectiu i Cognitiu en la Infància" »

Atención Visual: Zoom Metafórico, Síndrome de Bálint y Teoría de Integración de Características

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 3,97 KB

La metáfora del zoom considera que atender es un proceso continuo de concentración de los recursos del procesamiento en una región espacial. De acuerdo con este planteamiento, el tamaño de la región atendida puede variar, pudiendo abarcar a todo el campo visual o a una región en torno a 1º de ángulo visual (atención focalizada). En este caso, la atención se desplaza de una posición a otra del campo visual con un movimiento no analógico o discreto. En cambio, si la región atendida abarca la mitad o más del campo visual, tiene lugar un procesamiento distribuido. El cambio de tamaño del foco atencional influye en su capacidad de procesamiento, por lo que a menor tamaño, mayor concentración de recursos de procesamiento y viceversa... Continuar leyendo "Atención Visual: Zoom Metafórico, Síndrome de Bálint y Teoría de Integración de Características" »