Chuletas y apuntes de Psicología y Sociología de Formación Profesional

Ordenar por
Materia
Nivel

Malalties Neurològiques: Símptomes i Tractaments

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,24 KB

Fase greu de l'Alzheimer

La persona ja és dependent per a totes les activitats de la seva vida quotidiana i necessita un cuidador que la supervisi les 24 hores.

  • Memòria deteriorada: només conserva l'emissió i la comprensió de paraules.
  • Només s'orienta en l'espai quan és a l'edifici on fa molt de temps que viu.
  • Pot patir al·lucinacions, obsessions, deliris, episodis violents.
  • Cicle son-vigília alterat.
  • Al final de la seva vida apareixen dificultats per empassar i la incontinència urinària i fecal.

Accidents vasculars cerebrals (Ictus)

És la lesió o la mort de les neurones de l'encèfal per falta de sang oxigenada.

Origen: pot ser una hemorràgia o una embòlia. Si es lesiona una àrea motriu, la persona serà incapaç de moure voluntàriament... Continuar leyendo "Malalties Neurològiques: Símptomes i Tractaments" »

Guia Completa: Trastorns de Comunicació i Llenguatge

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 8,28 KB

Principals Factors a Considerar en Trastorns de Comunicació

Funcions Afectades en la Comunicació

  • Recepció del Missatge: Trastorns sensorials (audició i visió) impedeixen o dificulten la recepció del missatge.
  • Emissió del Missatge: Trastorns en la parla impedeixen o dificulten l'emissió oral del missatge.
  • Descodificació i/o Codificació del Missatge: Trastorns neuronals. Diferenciem els:
    • Trastorns Específics del Llenguatge: Són alteracions de la comprensió i/o expressió.
    • Trastorns Sistèmics: Afecten a tot l'organisme.

Durada dels Trastorns de Comunicació

  • Trastorn Temporal: Produïts per una lesió patològica i desapareixen quan aquesta es resol.
  • Trastorns Definitius: Es mantindran durant tota la vida, per la qual cosa és necessari buscar
... Continuar leyendo "Guia Completa: Trastorns de Comunicació i Llenguatge" »

Habilitats Essencials: Comunicació i Relació d'Ajuda en l'Àmbit Sanitari

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,48 KB

Comunicació Efectiva

La comunicació és l'intercanvi d'informació entre dues o més persones. Pot ser unidireccional o bidireccional. Els seus tipus principals són: descendent, horitzontal i ascendent.

Barreres i Dificultats en la Comunicació

La pèrdua d'informació pot ser deguda a diverses barreres:

  • Administratives: Burocràcia.
  • Ambientals: Interrupcions, sorolls, etc.
  • Fisiològiques: Discapacitats o disfuncions.
  • Semàntiques: Idioma.
  • Psicològiques: Emocions, pensaments, etc.

Elements Clau de la Comunicació

  • Emissor: Qui comunica.
  • Missatge: Informació transmesa. Inclou:
    • Codificació: Allò que es vol dir.
    • Descodificació: Com capta la informació qui la rep.
    • Procés: Pensat, transmès i rebut.
  • Receptor: Qui rep el missatge; pot actuar immediatament,
... Continuar leyendo "Habilitats Essencials: Comunicació i Relació d'Ajuda en l'Àmbit Sanitari" »

Motivació Laboral: Tècniques, Objectius i Superació de la Frustració

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,2 KB

El Procés Motivacional

El procés motivacional és l'impuls que duu els treballadors a actuar de manera que satisfacin unes necessitats i aconseguir uns objectius. Els principis de la motivació:

Ningú no està disposat a fer alguna cosa que s'oposi als seus interessos.

Una persona acut a una organització per satisfer les seves necessitats d'una manera completa.

Els objectius de l'empresa han de ser els dels treballadors.

Tècniques de Motivació Laboral

Proposen estratègies variades per augmentar la motivació laboral de les persones i afavorir l'automotivació i el compromís.

Promoció a la Feina

L'estructura de l'empresa tendeix a tenir menys nivells. El departament de recursos humans ha d'intentar promoure els treballadors des del lloc que... Continuar leyendo "Motivació Laboral: Tècniques, Objectius i Superació de la Frustració" »

Tècniques i Teories de Lideratge: Estils, Teories X i Y, i Lideratge Situacional

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,08 KB

Tècniques d'Estils de Lideratge

1. Estil autoritari

El cap determina totes les normes, imposa els seus criteris, estableix l’estratègia que cal seguir, planifica i dissenya el treball, i decideix qui ha de fer-lo. Manté un comportament enèrgic i ferm, i exigeix disciplina i obediència als seus subordinats. El cap mostra una actitud poc amistosa i impersonal, creant ambients de treball poc gratificadors. És el clàssic cap que exerceix de directiu. Resol els problemes pel seu compte i no presta atenció a cap altra idea.

2. Estil democràtic

Les normes es discuteixen i determinen en grup, i el cap només orienta i dóna suport. Jutja amb objectivitat els treballs i crea un ambient de treball agradable i de confiança. Planteja propostes... Continuar leyendo "Tècniques i Teories de Lideratge: Estils, Teories X i Y, i Lideratge Situacional" »

Comunicació i Habilitats Socials en l'Atenció Sanitària

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,4 KB

Estratègies de Comunicació Adaptada

Comunicació amb Persones que No Coneixen l'Idioma

  • Utilitzar paraules senzilles.
  • Parlar a poc a poc i amb claredat.
  • Reforçar el llenguatge corporal.

Comunicació amb Persones amb Discapacitat Intel·lectual

  • Adaptar els missatges al seu nivell intel·lectual.
  • Construir frases curtes i senzilles.
  • Sol·licitar accions senzilles, primer una i després l'altra.
  • Mantenir la calma.
  • Procurar que estigui acompanyada.

Comunicació amb Persones Grans

  • Parlar a poc a poc.
  • Emetre missatges clars, amb frases curtes i senzilles.
  • Reforçar la comunicació no verbal.
  • Utilitzar el volum adequat en funció del seu estat auditiu.
  • Explicar-los de forma senzilla per a què serveixen els procediments que aplicaràs en la intervenció.

Habilitats

... Continuar leyendo "Comunicació i Habilitats Socials en l'Atenció Sanitària" »

Comunicació a l'Empresa: Tipus, Barreres i Estratègies

Enviado por Mercè Martí Rius y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 8,54 KB

Comunicació: Concepte Bàsic

La comunicació és l'intercanvi i la transmissió d'idees, pensaments i sentiments entre persones. El canal és el medi pel qual es transmet el missatge, i el codi és el sistema de signes amb significat.

Barreres de la Comunicació

Les barreres poden dificultar una comunicació efectiva:

  • Organitzacionals: Desactualització de la informació o estructures rígides.
  • Semàntiques: Ús inadequat del codi, generalitzacions o interpretacions errònies (incloent crítiques constructives mal enteses).
  • Físiques: Sorolls o altres elements de l'entorn que interfereixen.
  • Psicològiques: Posició jeràrquica, efecte halo, estereotips o prejudicis.
  • Socioculturals: Diferències ètniques o culturals.
  • Fisiològiques: Discapacitats sensorials
... Continuar leyendo "Comunicació a l'Empresa: Tipus, Barreres i Estratègies" »

Haur Hezkuntzako Osasun Gidak: Azturak, Gaixotasunak eta Istripuak

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 5,95 KB

Azturaren Ezaugarriak

  • Izaera automatikoa: Azturak mekanizatu egiten dira, ariketak behin eta berriz errepikatuz. Automatizazio hori alda daiteke, ikasitakoa modu errazago eta sinpleago batean egin daitekeela ohartzen bagara.
  • Izaera egokitzailea: Azturak malguak eta iraunkorrak dira, eta biak elkartuz lortzen dira pertsonengan.
  • Azturen identitate izaera: Gure nortasuna definitzen dute.
  • Izaera integratzailea: Jaio garen talde sozialarekin, haren balioekin eta haren kulturarekin identifikatzen gara.
  • Izaera autonomoa: Gure autonomia eta independentzia baldintzatzen dituzte azturek.

Haur Eskolan Hezi Behar Diren Azturak

  • Oinarrizko beharrak asetzen dituzten azturak.
  • Autonomia pertsonala indartzen duten azturak.
  • Norberaren irudi positiboa indartzen duten azturak.
... Continuar leyendo "Haur Hezkuntzako Osasun Gidak: Azturak, Gaixotasunak eta Istripuak" »

Educació i Animació Sociocultural: Conceptes Clau i Àmbits d'Intervenció

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,99 KB

Educació: La Recerca de la Perfecció Humana

Segons Immanuel Kant, l'educació és un art la pretensió central del qual és la recerca de la perfecció humana. Aquesta compta amb dues parts constitutives:

  • La disciplina: la seva funció és la repressió de l'animalitat, de l'instintiu.
  • La instrucció: la part positiva de l'educació, que consisteix en la transmissió de coneixement d'una generació a una altra.

Concepte d'Educació: Orígens i Evolució

Des del punt de vista etimològic, el terme "educació" té dues arrels llatines:

  • "Educare": que vol dir 'criar', 'alletar'.
  • "Exducere": que significa 'extreure de dins'.

Aquesta diversitat d'origen justifica que els professionals de l'educació estiguin d'acord amb l'amplitud del terme. Donada la... Continuar leyendo "Educació i Animació Sociocultural: Conceptes Clau i Àmbits d'Intervenció" »

Dinámicas Grupales: Exploración Emocional y Fortalecimiento de Vínculos

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 2,93 KB

Dinámicas Grupales para la Exploración Emocional y el Fortalecimiento de Vínculos

Que Miedo

  • Objetivos: Mantener un contacto divertido e informal entre los componentes del grupo, perder el miedo a la interpretación, conocer a los miembros del grupo a través de la interpretación, crear un ambiente de respeto y confianza para un futuro trabajo en equipo.

Se hacen dos grupos: los 'miedosos', que tendrán que adivinar los miedos de los 'pacientes'. Los 'miedosos' interpretarán sus miedos sin hablar. El primer psicólogo que adivine el miedo, se lo dirá al animador.

Me Expreso

  • Objetivos: Reconocer, saber expresar y transmitir las propias emociones.

Se ambienta la clase con música relajante y los participantes tienen que relajar su mente. Cuando... Continuar leyendo "Dinámicas Grupales: Exploración Emocional y Fortalecimiento de Vínculos" »