Chuletas y apuntes de Psicología y Sociología de Formación Profesional

Ordenar por
Materia
Nivel

Desarrollo Moral y Educación en Valores en la Infancia

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 7,16 KB

La Justicia Distributiva

La justicia distributiva, según W. Damon, se refiere a cómo dividir justamente las recompensas o los recursos. Trabajó desde arriba con problemas referentes a la justicia y a la autoridad, planteando situaciones tanto hipotéticas como reales.

Por franjas de edad:

  • Entre 3 y 4 años: Problemas para saber si es justo lo que quieren para ellos mismos.
  • 5 y 6 años: Prima la idea de igualdad. La justicia implica una distribución de recursos sin tener en cuenta el mérito de cada uno.
  • 6 y 7 años: La justicia se basa en el mérito, y quienes se han esforzado más obtendrán más dinero.
  • Alrededor de 8 años: El concepto de bondad, a los que más lo necesitan.
  • En torno a 10 años: Empiezan a tener diferente perspectiva según
... Continuar leyendo "Desarrollo Moral y Educación en Valores en la Infancia" »

La Institució Sanitària i el Pacient: Impacte i Conseqüències

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,27 KB

La Institució Sanitària i el Pacient Hospitalitzat

1. La institució sanitària

És una organització jeràrquica (director, subdirector…), amb una estructura interna i uns principis generals de funcionament per aconseguir els objectius (tractament de les persones). Objectiu: cuidar la salut dels ciutadans.

2. Característiques generals de la institució sanitària

  • Poden ser: PúbliquesPrivades
  • Nivells:
    • 1r nivell: atenció primària
    • 2n nivell: atenció secundària o especialitzada
  • Funcions: AssistencialPrevenció

3. Característiques dels hospitals

  • Estructura complexa on es treballa en equip
  • Concentració de professionals amb tasques diverses
  • Tecnologia complexa
  • Investigació i formació del personal sanitari

Causes d'ingrés:

  • Exploracions del
... Continuar leyendo "La Institució Sanitària i el Pacient: Impacte i Conseqüències" »

Trastorn per dèficit d'atenció i hiperactivitat (TDAH): Símptomes, diagnòstic i tractament

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,07 KB

Trastorn per dèficit d'atenció i/o hiperactivitat (TDAH)

És un síndrome conductual que es manifesta mitjançant un augment de la falta d’atenció, la impulsivitat i un augment de l’activitat motriu. Afecta directament al rendiment acadèmic, i és una de les coses més habituals de fracàs escolar, problemes de comportament a l’aula. Es comença a manifestar a la primera infància i pot persistir durant tota l’edat escolar i adulta. Des de l’etapa infantil, els infants amb TDAH mostren dificultats per estar-se quiets i això els impedeix concentrar-se i prestar atenció.

Subtipus de TDAH

1. TDAH amb predomini de dèficit d’atenció:

  • No posar atenció en els detalls o per distracció, cometre errors en les tasques escolars.
  • Dificultats
... Continuar leyendo "Trastorn per dèficit d'atenció i hiperactivitat (TDAH): Símptomes, diagnòstic i tractament" »

Nervi raquidi

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,36 KB


En l’escorça cerebral es donen

diferents lòbuls:

o lòbul frontal:
associat a les funcions mentals superiors (pensar,

conceptualitzar, planificar, etc.) i la consciència emocional.

o lòbul temporal: associat a l’audició, l’olfacte, la parla i la memòria.

o lòbul parietal: associat a sensacions tàctils i somàtiques.

o lòbul occipital: associat a la visió.

• el diencèfal està compost per dues estructures principals: el tàlem i elhipotàlem.

o l’hipotàlem: òrgan regulador de la gana, la set i el control de la

temperatura i les conductes reproductores. També controla el SNA i lahipòfisi, que al seu torn controla gairebé tota la secreció hormonal.

o el tàlem: processa i distribueix la informació sensorial i motora queaccedeix

... Continuar leyendo "Nervi raquidi" »

Trastornos del Espectro Autista (TEA): Comprensión, Criterios y Abordajes Terapéuticos

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 6,25 KB

Trastornos del Espectro Autista (TEA): Definición y Contexto Histórico

El Trastorno del Espectro Autista (TEA) es un síndrome conductual que engloba trastornos neuropsiquiátricos con características comunes, de difícil etiología y diagnóstico.

Evolución Diagnóstica y Etiología

Históricamente, el DSM-III introdujo el término Trastorno Profundo del Desarrollo (TPD), que posteriormente evolucionó a Trastorno Generalizado del Desarrollo (TGD) en el DSM-III-R.

Las investigaciones etiológicas se orientan hacia líneas psicobiológicas (genéticas), sugiriendo una alteración cualitativa cerebral. Se ha observado un crecimiento rápido del cerebro entre los 2 y 4 años en algunos casos. Hermanos de personas con autismo presentan un riesgo... Continuar leyendo "Trastornos del Espectro Autista (TEA): Comprensión, Criterios y Abordajes Terapéuticos" »

Atenció Sanitària Centrada en el Pacient: Rol de l'Equip i la Família

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,71 KB

Pla d'Humanització de l'Assistència Sanitària

El Pla d'Humanització de l'Assistència Sanitària té com a objectiu principal situar el ciutadà com a eix del sistema assistencial, buscant solucionar els problemes dels pacients i assessorar-los de manera efectiva. En aquest context, l'educació sanitària esdevé fonamental, ja que ha de col·laborar activament en la promoció de la salut.

El Rol de l'Auxiliar d'Infermeria

L'auxiliar d'infermeria contribueix a l'atenció integral del pacient, realitzant cures psíquiques adequades al seu nivell i aplicant tècniques de suport psicològic. L'aspecte emocional, crucial en aquesta atenció, es manifesta en dues dimensions:

  • Afectiva: Relacionada amb el cor i el cervell emocional.
  • Cognitiva: Vinculada
... Continuar leyendo "Atenció Sanitària Centrada en el Pacient: Rol de l'Equip i la Família" »

Desenvolupament i Tipus de Grups: Guia Completa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,03 KB

Tipus de Grups: Formals i Informals

Grups Formals i Informals

  • El grup classe és un exemple de grup formal. Ha estat planificat per l'organització educativa en funció de determinats criteris i està orientat a un objectiu: l'aprenentatge.
  • El grup d'amics de classe és un grup informal, fruit de la relació quotidiana i lliure que s'estableix entre els membres, basada en acords personals i orientada a les necessitats i experiències compartides.

Classificació dels Grups segons la Grandària

Grup Petit

  • Format per 3 a 25 persones.
  • Els membres busquen satisfer les seves necessitats dins del grup.
  • Es produeix una interacció que permet l'intercanvi afectiu, proporcionant confiança, seguretat i altres sentiments al grup mentre comparteixen activitats.
... Continuar leyendo "Desenvolupament i Tipus de Grups: Guia Completa" »

Enseñanza del Léxico y la Gramática: Estrategias y Recursos para el Aula

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 5,77 KB

Didáctica del Léxico

Vocabulario Activo y Pasivo

El vocabulario activo y pasivo se relaciona con la capacidad para rememorar palabras en el momento en que necesitamos usarlas. No se trata de opuestos, sino de partes de un continuo.

Pasos en la Didáctica del Léxico

  • Fase de presentación: Mostrar a los alumnos el sonido de las nuevas palabras y ayudarles a comprender su significado.
  • Fase de explotación, socialización e individualización: Facilitar el aprendizaje de la pronunciación, la forma y la categoría gramatical.
  • Fase de sistematización: Facilitar la memorización.

Técnicas y Recursos para Explicar el Significado (Fase de Presentación)

Recursos visuales, orales y kinésicos:

  • Realia
  • Material auténtico
  • Mimo (charades)
  • Expresiones faciales
... Continuar leyendo "Enseñanza del Léxico y la Gramática: Estrategias y Recursos para el Aula" »

Jokabide Txostenak: Edukiak eta Motak

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 2,2 KB

Esan zein jokabide txostenak diren edukiak eta motak, bakoitzetik hiru esan.

  1. Edukiak:

    • Beti agertuko da noiz sortu den alarma.
    • Egindakoa hurrenkera kronologikoan azallduko da.
    • Alarma bakoitzak bere txostena izango du, eta alarma batek txosten jarrai batzuk izan ditzakete.

Motak:

  • Larrialdiengatiko jokabide-txostenak
  • Alarma teknikoarengatiko jokabide-txostenak
  • Erabiltzailea kanpoan izatea eta itzultzea komunikatzeko txostenak
  1. Zer dira larrialdiengatiko alarmak erantzuteko protokoloak eta zer mota daude?

    Zer dira? Larrialdiengatiko alarmak sortzen dira erabiltzailearentzat arrisku fisiko, psikiko edo soziala dagoenean.
    Motak:
    - Larrialdi sozialak: Erabiltzaileak berehalako laguntza eskatzeko deitzen du, babesik gabe eta arriskuan dagoelako.
    - Larrialdi medikuak:

... Continuar leyendo "Jokabide Txostenak: Edukiak eta Motak" »

Estrès i Ansietat: Guia Completa de Causes, Símptomes i Gestió

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,97 KB

Estrès: Definició i Impacte

L'estrès és una tensió mental o corporal excessiva provocada per un factor físic o psíquic que supera la capacitat adaptativa de l'individu, donant lloc a canvis biològics i psicològics que poden situar la persona en risc d'emmalaltir i, fins i tot, generar una malaltia.

Capacitat d'Adaptació a l'Estrès

Davant d'una situació ambiental estressant, podem reaccionar amb:

  • Capacitat d'adaptació positiva (adaptació)
  • Capacitat d'adaptació negativa (no adaptació)

Fases de l'Estrès

  1. Fase d'Alarma: Apareixen els primers símptomes necessaris per contrarestar les demandes.
  2. Fase d'Adaptació i Resistència: Desapareixen els símptomes, ja que l'individu s'està adaptant a l'agent estressant.
  3. Fase d'Esgotament: Les defenses
... Continuar leyendo "Estrès i Ansietat: Guia Completa de Causes, Símptomes i Gestió" »