Chuletas y apuntes de Psicología y Sociología de Formación Profesional

Ordenar por
Materia
Nivel

Sigmund Freud: Psicoanàlisi, Inconscient i Mecanismes de Defensa

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,13 KB

Sigmund Freud: Origen i Fonaments de la Psicoanàlisi

Sigmund Freud va néixer a Viena (Àustria). Va ser el creador de la psicoanàlisi, un camp on va començar a parlar de la sexualitat infantil. Va estudiar l'origen de les pertorbacions en els adults, relacionant-lo amb la problemàtica originada en la infància.

Freud era neuròleg i va realitzar investigacions científiques amb els seus pacients a l'hora de curar-los.

La Psicoanàlisi: Mètode d'Exploració i Teràpia

La psicoanàlisi és un mètode d'exploració de la ment i un mètode terapèutic per afrontar les malalties psíquiques.

Models de l'Aparell Psíquic

Model Topogràfic (1900)

  • Conscient: Està format per les representacions presents a la consciència i percebudes per nosaltres.
  • Preconscient:
... Continuar leyendo "Sigmund Freud: Psicoanàlisi, Inconscient i Mecanismes de Defensa" »

Economia, Sociologia, Antropologia i Filosofia: Conceptes Clau

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,16 KB

Economia: Definició i Conceptes Clau

L'economia és el conjunt d’activitats institucionalitzades que combinen recursos naturals, treball humà i tecnologia, per adquirir, produir i distribuir béns materials i serveis especialitzats d’una forma estructurada i repetitiva.

L'Alfabetització Econòmica

Consisteix a desenvolupar un pensament econòmic que inclou habilitats cognitives i afectives per comprendre la complexitat de les problemàtiques econòmiques i les habilitats concretes per a la vida econòmica quotidiana.

Escassetat

L'escassetat motiva a produir més en menys temps i amb menys recursos productius. Les motivacions per a produir, intercanviar i consumir béns i serveis estan condicionades per les diferents tradicions culturals.

Conceptes

... Continuar leyendo "Economia, Sociologia, Antropologia i Filosofia: Conceptes Clau" »

Factores Psicológicos y Sociales en el Comportamiento del Consumidor

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 3,33 KB

Motivos de Compra

  • Inconscientes: Inexplicables por el consumidor (preferencia en sabores, aromas...).
  • Positivos: Beneficios esperados (eliminación de la sed, del hambre...).
  • Negativos: Prevención de situaciones no deseadas (seguro de accidentes, alarmas contra robo...).

Percepción

Proceso mediante el que un individuo da un significado coherente a los estímulos que recibe del exterior.

Fases de la Percepción

  1. La exposición a los estímulos
  2. La atención que se presta para recibir esos estímulos
  3. La interpretación
  4. La memorización

Aprendizaje

Proceso mediante el cual una persona modifica su comportamiento. Cuando son efectivos, conforman la experiencia personal.

Personalidad

Designa los patrones típicos de conducta que caracterizan la adaptación del... Continuar leyendo "Factores Psicológicos y Sociales en el Comportamiento del Consumidor" »

Dinàmica de Grups: Conceptes, Fases i Estructures

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 10,25 KB

5.1 El concepte de grup

S. Froufe exposa de manera precisa el significat de grup, definint-lo com «un conjunt de persones que participen en una mateixa estructura vivencial col·lectiva. CARACTERÍSTIQUES:

Les persones que formen el grup persegueixen unes finalitats i uns objectius comuns, més o menys compartits. Entre elles s’estableix una comunicació i interactuen segons un sistema de pautes establert.

Satisfan les seves necessitats en el si del grup i tenen una percepció col·lectiva d'unitat.

5.1.2 El grup petit.

El grup petit: aquell que està constituït per una mitjana aproximada de 20 persones, que es relacionen regularment d’una forma directa i comparteixen unes finalitats i normes comunes. CARACTERÍSTIQUES:

Cadascun dels components... Continuar leyendo "Dinàmica de Grups: Conceptes, Fases i Estructures" »

Avaluació i Diagnòstic en Projectes d'Inserció Laboral

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,66 KB

Avaluació de Projectes d'Inserció Laboral

L'avaluació de projectes d'inserció laboral és una eina bàsica per obtenir i organitzar la informació necessària per conèixer i analitzar com es desenvolupen a la pràctica els processos dins l'àmbit laboral.

Tipus d'Avaluació: Temporal

  • Avaluació inicial o de diagnòstic: Determina el punt de partida; aquesta informació facilitarà la planificació dels projectes i itineraris personalitzats. La seva funció és diagnòstica, d'orientació i prescriptiva.
  • Avaluació formativa o de seguiment: Té la finalitat de conèixer el procés d'intervenció per proporcionar l'ajuda assistencial. La seva funció és reguladora i d'orientació.
  • Avaluació final: Determina si s'han assolit o no els objectius.
... Continuar leyendo "Avaluació i Diagnòstic en Projectes d'Inserció Laboral" »

Osasun Dokumentazioaren Sailkapena eta Kudeaketa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 7,64 KB

Erizaintzako Agiri Moten Sailkapena

Zentro sanitarioetan (ospitaleak, osasun-zentroak, kontsulta pribatuak) askotariko agiriak aurki ditzakegu, eta horietako bakoitzak funtzio desberdina du.

  • Dokumentazio ez-sanitarioa: Beste edozein erakunde edo lanetan erabiltzen direnen antzekoak dira; esaterako, merkataritza-agiriak (fakturak, albaranak, etab.).

    Adibidez: hitzorduen agenda, gutun komertziala.

  • Dokumentazio sanitarioa: Pazienteak artatzean eta arreta horrekin zerikusia duten administrazio-kudeaketako jarduerak gauzatzean sortzen diren agiriek osatzen dute. Beraz, erakunde sanitarioei eta mota horretako jarduerei espezifikoki dagokiena da.

    Adibidez: altaren txosten klinikoaren orria, erradiografiak (agiri ikonografikoa).

Era berean, bi dokumentazio

... Continuar leyendo "Osasun Dokumentazioaren Sailkapena eta Kudeaketa" »

Didàctica, Currículum i Models Educatius: Conceptes Clau

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 10,59 KB

Didàctica: Estudi del Fenomen Ensenyament-Aprenentatge (E/A)

La Didàctica estudia el fenomen E/A. Es tracta de comprendre i actuar sobre la transmissió cultural que produeix una institució per tal de millorar-la.

Fases Històriques de la Didàctica

  • Artesanal: Sense normes estables.
    • Sòcrates (preguntes per a que descobreixin nocions latents).
    • Plató (matemàtiques i dialèctica).
    • Aristòtil (tradició científica).
  • Metòdica: Sota crítica d’eficàcia. Sistematització de processos.
    • Comenius (ensenyar tot a tots).
    • Glasgow (currículum universal, transformador i globalitzador).
  • Filosòfica: Principis d’acció didàctica i foment de l’acció. Ensenyament com a formació intel·lectual. Teoria i poca pràctica. (Rousseau).
  • Aplicativa o “Escola
... Continuar leyendo "Didàctica, Currículum i Models Educatius: Conceptes Clau" »

El Conflicto: Una Visión Positiva y Estrategias para su Manejo

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 5,16 KB

El Conflicto y sus Manifestaciones

La Visión Positiva ante el Conflicto

  • Generalmente, se habla del conflicto desde una perspectiva negativa. Al no poder eludirlo en nuestro desarrollo, tanto individual como en la historia de la humanidad, le adjudicamos la no resolución e incluso el pánico, quedándonos estáticos ante esa problemática. Esto tiene que ver con la educación que recibimos; generalmente no se nos capacita para hacerle frente a conflictos cotidianos ni complejos.
  • Debemos capacitarnos para enfrentar los conflictos desde una manera positiva que genere cambio radical.

Es necesario seguir estos tres pasos para capacitarnos a enfrentar conflictos:

  1. Comprender y aceptar la diversidad y la diferencia. Es muy importante que observemos la
... Continuar leyendo "El Conflicto: Una Visión Positiva y Estrategias para su Manejo" »

Disseny i Optimització del Projecte Lingüístic de Centre (PLC)

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,18 KB

Àmbits Clau en el Disseny del Projecte Lingüístic i Comunicatiu (PLC)

El PLC del Centre i el seu Espai Comunicatiu

  • Parlar d’espai comunicatiu suposa que el centre entengui com un espai obert també l’entorn, les institucions socials, les famílies, etc. Ha de ser permeable a les dimensions plurilingües de la societat i a tots els espais que es creen al centre, a l’entorn i en el món. A més, l’ús de la tecnologia permet obrir les portes de les aules i els centres a l’exterior.
  • Finalment, cal considerar una de les finalitats de l’ensenyament, que és la inclusió. Incorporar alumnes amb diferents maneres d’aprendre i acollir tot l’alumnat significa canviar la metodologia de l’ensenyament o les estructures de l’aula que
... Continuar leyendo "Disseny i Optimització del Projecte Lingüístic de Centre (PLC)" »

Gizarte Integrazioa eta Esku-hartzea: Gako Kontzeptuak

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 3,05 KB

Gizarte Integratzailearen Lana

Premiak ondo aztertuta, horiek betetzeko baliabide sozial edo materialak pertsonen eskura jartzea.

Gizartean Esku Hartzeko Motak

  • Formala: Era arautu batean gauzatzen da, gizartean esku hartzearen profesionaltasunaz ari gara.
  • Informala: Beste testuinguru batzuetan (familian, lagunartean, etab.) egiten diren esku-hartzeak.

Eredu Multikausala Osatzen Duten Esferak

Esfera biologikoak, sozialak eta psikologikoak.

Zer da Premia?

Premia kontzeptuak hainbat esanahi ditu, begiratzen zaion jakintza-arloaren arabera. Hezkuntzan, Medikuntzan, Ekonomian, Soziologian edo Gizarte Lanean dauzkan esanahiak ez dira bat. Horregatik esaten da kontzeptu polimorfoa dela.

Zein Premia Mota Daude?

Bi premia mota daude:

  • Oinarrizko premiak: Bizirik
... Continuar leyendo "Gizarte Integrazioa eta Esku-hartzea: Gako Kontzeptuak" »