Chuletas y apuntes de Psicología y Sociología de Formación Profesional

Ordenar por
Materia
Nivel

Perfil de l'Usuari, Evidència i Procediment de l'Homeopatia

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,4 KB

Perfil de l'Usuari d'Homeopatia a Espanya

  • El 60% dels ciutadans espanyols coneixen l'homeopatia.
  • El 33% dels ciutadans espanyols l'ha usat en alguna ocasió.
  • Catalunya és la 3a Comunitat Autònoma (CCAA) amb més usuaris (44%).
  • La majoria coneix l'homeopatia a través de familiars o amics.

Característiques del perfil d'usuari

  • Dona de més de 30 anys.
  • Motius d'ús:
    • Absència d'efectes secundaris.
    • Eficàcia.
    • Possibilitat d'ús durant l'embaràs.
  • Satisfacció: Entre el 85% i el 99% dels usuaris estan satisfets amb els resultats i la recomanarien.

Patologies més tractades

Grip, refredat, mal de gola, ansietat, estrès, insomni i al·lèrgies.

Evidències Científiques de l'Homeopatia

  • L'homeopatia es basa en l'empirisme pur: observació directa dels efectes
... Continuar leyendo "Perfil de l'Usuari, Evidència i Procediment de l'Homeopatia" »

El Rol del Técnico Superior en Educación Infantil en la Educación Afectivo-Sexual y Estilos Educativos Familiares

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 6,02 KB

El Papel del TSEI en la Educación Afectivo-Sexual

El Técnico Superior en Educación Infantil (TSEI) tiene un papel fundamental como mediador en la construcción del conocimiento del niño, como soporte en los procesos de socialización y como modelo, por ser un adulto y por la relación afectiva que se crea entre el niño y el TSEI.

La relación entre el TSEI y los niños posibilita la creación de un clima afectivo fundamental para la educación afectivo-sexual.

La Curiosidad Infantil y la Respuesta del TSEI

Los niños en la etapa infantil manifiestan curiosidad por el propio cuerpo, por las diferencias anatómicas con respecto al otro sexo y por situaciones relacionadas con la sexualidad. Estos intereses se reflejan en el aula. En la relación... Continuar leyendo "El Rol del Técnico Superior en Educación Infantil en la Educación Afectivo-Sexual y Estilos Educativos Familiares" »

Gizarte Trebetasunak: Teoria eta Aplikazioa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 3,51 KB

Walter Mischel-en Ikasketa Sozialaren Teoria

Portaera Ahalmena

Konpetentzia: une oro zer eta nola egin + feedback.

Kodifikatze eta mailakatze estrategiak: pertzepzio sozial egokia, komunikazio osagaien bidez besteak ongi hautematea.

Portaera Gauzatzea

Itxaropenak: aurreikuspena.

Egoerari buruzko balorazio subjektiboa: pertsonak bere jokamoldearen ondorioei ematen dien balorazioari eta estimulazioari dagokio.

Auto-erregulazio mekanismoak eta planak: norberak bere buruarekin duen elkarrizketa (normalean, inkontzienteki).

Nortasunaren Defentsa Mekanismoak

Gertakari baten ondorioak gutxitzeko edo bere defentsa psikologikoak mehatxurik ez ikusteko pertsonak inkontzienteki eraikitzen dituen ziurtasun estrategiak dira. Nahiak, sentimenduak edo gauza desatseginak... Continuar leyendo "Gizarte Trebetasunak: Teoria eta Aplikazioa" »

Desenvolupament Comunitari: Definició, Elements i Concepcions

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,71 KB

Definició de Comunitat i Societat

Comunitat: Grup de persones que ocupen una àrea de la societat i que comparteixen un sistema d’activitats i interessos prou ampli com per incloure totes les seves relacions socials.

Diferències Clau entre Comunitat i Societat

  • Comunitat: Relacions socials més reals i orgàniques. Remet a la cultura i els valors compartits.
  • Societat: Relacions més mecàniques o tècniques. Remet a aspectes més econòmics i polítics.

A) Elements Definitoris de la Comunitat

Components Essencials

  • Conjunt de persones: És heterogeni i, en general, és un reflex de la societat en la qual està inclosa.
  • Territori: Real (allò que trepitgem) i simbòlic (allò que significa per a nosaltres). Inclou també les infraestructures i els
... Continuar leyendo "Desenvolupament Comunitari: Definició, Elements i Concepcions" »

Models Assistencials i Trastorns de l'Aprenentatge: Guia Completa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,75 KB

Models Assistencials i Educatius

Model Mèdic Assistencial (s. XIX)

Les propostes pedagògiques i l'educació són un pilar fonamental per transformar la societat.

Preocupació del Tractament

El tractament mèdic, l'atenció terapèutica i l'educació.

Normalització i Inclusió

La normalització sorgeix als anys 50.

L'Informe Warnock (acceptació de la diversitat personal) proposa proporcionar recursos i suports.

El model inclusiu i d'integració se centra en l'atenció i inserció de les persones amb necessitats de suport educatiu.

Model Integracionista

Les administracions educatives asseguren recursos per a l'alumnat amb necessitats educatives especials.

Graus de Discapacitat Intel·lectual (CI)

  • Profunda: CI <20
  • Severa: CI 20-35
  • Moderada: CI 36-50
  • Lleugera:
... Continuar leyendo "Models Assistencials i Trastorns de l'Aprenentatge: Guia Completa" »

Projecte Lingüístic de Centre (PLC): Disseny i Implementació per a l'Educació Multilingüe

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 4 KB

Projecte Lingüístic de Centre (PLC): Concepte i Finalitat

El Projecte Lingüístic de Centre (PLC) és el document que recull les decisions que pren el centre educatiu per a l'articulació de l'ensenyament de les llengües presents en el currículum i sobre com potenciar-ne l'ús, tant al centre com a les aules.

  • Aquestes decisions s'adeqüen a la realitat sociolingüística del centre i a les necessitats de l'alumnat.
  • En el segle XXI, aquestes realitats sociolingüístiques, com a resultat d'intensos processos de migració i globalització en la comunicació, han canviat, així com també les necessitats de l'alumnat i, per tant, la finalitat del PLC.

Per tant, el PLC ha de ser integrador i coherent. S'ha de concretar en accions i ha de considerar... Continuar leyendo "Projecte Lingüístic de Centre (PLC): Disseny i Implementació per a l'Educació Multilingüe" »

Desarrollo Infantil: Teorías Clave y Relaciones Sociales Tempranas

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 7,12 KB

Teorías Fundamentales del Desarrollo Infantil

Bandura: Aprendizaje por Observación

Según Albert Bandura, el niño adopta comportamientos y formas de relacionarse observando a los adultos de su entorno. El aprendizaje por observación o modelado se secuencia en cuatro fases:

  • Atención: Influenciada por las expectativas que suscita el modelo y la importancia de la situación observada.
  • Retención: Capacidad de abstracción para imitar la conducta observada, incluso sin que el modelo esté presente. Implica la codificación simbólica.
  • Reproducción: Ejecución de la conducta observada, adaptada a la propia realidad y capacidades del niño.
  • Motivación: Impulso para realizar la conducta, influenciado por refuerzos externos (proporcionados por el
... Continuar leyendo "Desarrollo Infantil: Teorías Clave y Relaciones Sociales Tempranas" »

Orientazio-aldia: Eraginkortasuna eta talde integrazioaren aldiak

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 5,2 KB

Orientazio-aldia: Etapa honetan lehenengo egiten dena da, zure burua aurkeztu eta besteen aurkezpenak entzun, ezagutu eta taldera integratu, taldekoak ere iniziatiba eduki behar dute zu integratzeko. Arauak ezartzen diren aldia: Hemen zure limiteak jartzen dituzu, zuk gustuko dituzun eta ez dituzun jokaerak esan taldearekin gatazka edo hasarrerik ez edukitzeko, baita ezagutzeko ere. Eraginkortasuna eta talde integrazioaren aldiak: Fase honen helburua, denen autoestima igotzea da, hau da, denen artean arazoak konpontzea, denen artean irekitzeko eta gure sentimenduak maneiatzen jakiteko. Amaieraren aldia: Behin helburua lortu denean taldea sakabanatu egiten da eta bakoitza bere bidetik doa bere bizitza aurrera jarraitzeko ikasi dutenarekin. Gelakideen... Continuar leyendo "Orientazio-aldia: Eraginkortasuna eta talde integrazioaren aldiak" »

Pensament Holístic i Educació per a la Sostenibilitat

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,16 KB

Pensament Holístic

L'holisme és la concepció filosòfica que considera un determinat camp d'estudi o reflexió com un tot que supera la suma de les parts. En determinats contextos, es parla de "pensament sistèmic" i en altres d'holisme metodològic. Se sol presentar com a oposat al reduccionisme. L’holisme argumenta que cap fenomen pot ser completament explicat a partir de l’estudi dels seus components elementals. L’holisme defensa la existència d’àrees del coneixement, sinó que són 100% independents i autònomes.

-Medi: holos. Tot l’ésser. Amb laFinalitat à desenvolupar les múltiples dimensions de l’ésser en interacció amb el conjunt d dimensions del medi i desenvolupar un coneixement orgànic del món i un actuar participatiu... Continuar leyendo "Pensament Holístic i Educació per a la Sostenibilitat" »

Treball en Xarxa i Serveis Educatius

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,79 KB

Treball en xarxa Ens permet:

  • Sumar les capacitats i recursos.
  • Apuntar i complementar aquests recursos.
  • Identificar i obtenir nous recursos.
  • Poder dur a terme projectes amb major abast social, que siguin coherents entre ells i no es contradiguin.
Principis:
  • Objectius comuns.
  • Acció comú.
  • Sinergia, treball en equip.
  • Horitzontalitat.
  • Pertinència participativa i compromís.
  • Autonomia i relació entre les parts.
  • Simplicitat i flexibilitat organitzativa.
  • Comunicació.
  • Avaluació i aprenentatge permanent.
SERVEIS EDUCATIUS són equips multiprofessionals que donen suport i assessorament als centres educatius públics i privats concertats de nivells educatius no universitaris.SERVEIS EDUCATIUS DE ZONA: equips que donen suport a l'activitat pedagògica dels centres
... Continuar leyendo "Treball en Xarxa i Serveis Educatius" »