Chuletas y apuntes de Psicología y Sociología de Formación Profesional

Ordenar por
Materia
Nivel

Gizarte Trebetasunak: Teoria eta Aplikazioa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 3,51 KB

Walter Mischel-en Ikasketa Sozialaren Teoria

Portaera Ahalmena

Konpetentzia: une oro zer eta nola egin + feedback.

Kodifikatze eta mailakatze estrategiak: pertzepzio sozial egokia, komunikazio osagaien bidez besteak ongi hautematea.

Portaera Gauzatzea

Itxaropenak: aurreikuspena.

Egoerari buruzko balorazio subjektiboa: pertsonak bere jokamoldearen ondorioei ematen dien balorazioari eta estimulazioari dagokio.

Auto-erregulazio mekanismoak eta planak: norberak bere buruarekin duen elkarrizketa (normalean, inkontzienteki).

Nortasunaren Defentsa Mekanismoak

Gertakari baten ondorioak gutxitzeko edo bere defentsa psikologikoak mehatxurik ez ikusteko pertsonak inkontzienteki eraikitzen dituen ziurtasun estrategiak dira. Nahiak, sentimenduak edo gauza desatseginak... Continuar leyendo "Gizarte Trebetasunak: Teoria eta Aplikazioa" »

Models Assistencials i Trastorns de l'Aprenentatge: Guia Completa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,75 KB

Models Assistencials i Educatius

Model Mèdic Assistencial (s. XIX)

Les propostes pedagògiques i l'educació són un pilar fonamental per transformar la societat.

Preocupació del Tractament

El tractament mèdic, l'atenció terapèutica i l'educació.

Normalització i Inclusió

La normalització sorgeix als anys 50.

L'Informe Warnock (acceptació de la diversitat personal) proposa proporcionar recursos i suports.

El model inclusiu i d'integració se centra en l'atenció i inserció de les persones amb necessitats de suport educatiu.

Model Integracionista

Les administracions educatives asseguren recursos per a l'alumnat amb necessitats educatives especials.

Graus de Discapacitat Intel·lectual (CI)

  • Profunda: CI <20
  • Severa: CI 20-35
  • Moderada: CI 36-50
  • Lleugera:
... Continuar leyendo "Models Assistencials i Trastorns de l'Aprenentatge: Guia Completa" »

Projecte Lingüístic de Centre (PLC): Disseny i Implementació per a l'Educació Multilingüe

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 4 KB

Projecte Lingüístic de Centre (PLC): Concepte i Finalitat

El Projecte Lingüístic de Centre (PLC) és el document que recull les decisions que pren el centre educatiu per a l'articulació de l'ensenyament de les llengües presents en el currículum i sobre com potenciar-ne l'ús, tant al centre com a les aules.

  • Aquestes decisions s'adeqüen a la realitat sociolingüística del centre i a les necessitats de l'alumnat.
  • En el segle XXI, aquestes realitats sociolingüístiques, com a resultat d'intensos processos de migració i globalització en la comunicació, han canviat, així com també les necessitats de l'alumnat i, per tant, la finalitat del PLC.

Per tant, el PLC ha de ser integrador i coherent. S'ha de concretar en accions i ha de considerar... Continuar leyendo "Projecte Lingüístic de Centre (PLC): Disseny i Implementació per a l'Educació Multilingüe" »

Desarrollo Infantil: Teorías Clave y Relaciones Sociales Tempranas

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 7,12 KB

Teorías Fundamentales del Desarrollo Infantil

Bandura: Aprendizaje por Observación

Según Albert Bandura, el niño adopta comportamientos y formas de relacionarse observando a los adultos de su entorno. El aprendizaje por observación o modelado se secuencia en cuatro fases:

  • Atención: Influenciada por las expectativas que suscita el modelo y la importancia de la situación observada.
  • Retención: Capacidad de abstracción para imitar la conducta observada, incluso sin que el modelo esté presente. Implica la codificación simbólica.
  • Reproducción: Ejecución de la conducta observada, adaptada a la propia realidad y capacidades del niño.
  • Motivación: Impulso para realizar la conducta, influenciado por refuerzos externos (proporcionados por el
... Continuar leyendo "Desarrollo Infantil: Teorías Clave y Relaciones Sociales Tempranas" »

Orientazio-aldia: Eraginkortasuna eta talde integrazioaren aldiak

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 5,2 KB

Orientazio-aldia: Etapa honetan lehenengo egiten dena da, zure burua aurkeztu eta besteen aurkezpenak entzun, ezagutu eta taldera integratu, taldekoak ere iniziatiba eduki behar dute zu integratzeko. Arauak ezartzen diren aldia: Hemen zure limiteak jartzen dituzu, zuk gustuko dituzun eta ez dituzun jokaerak esan taldearekin gatazka edo hasarrerik ez edukitzeko, baita ezagutzeko ere. Eraginkortasuna eta talde integrazioaren aldiak: Fase honen helburua, denen autoestima igotzea da, hau da, denen artean arazoak konpontzea, denen artean irekitzeko eta gure sentimenduak maneiatzen jakiteko. Amaieraren aldia: Behin helburua lortu denean taldea sakabanatu egiten da eta bakoitza bere bidetik doa bere bizitza aurrera jarraitzeko ikasi dutenarekin. Gelakideen... Continuar leyendo "Orientazio-aldia: Eraginkortasuna eta talde integrazioaren aldiak" »

Pensament Holístic i Educació per a la Sostenibilitat

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,16 KB

Pensament Holístic

L'holisme és la concepció filosòfica que considera un determinat camp d'estudi o reflexió com un tot que supera la suma de les parts. En determinats contextos, es parla de "pensament sistèmic" i en altres d'holisme metodològic. Se sol presentar com a oposat al reduccionisme. L’holisme argumenta que cap fenomen pot ser completament explicat a partir de l’estudi dels seus components elementals. L’holisme defensa la existència d’àrees del coneixement, sinó que són 100% independents i autònomes.

-Medi: holos. Tot l’ésser. Amb laFinalitat à desenvolupar les múltiples dimensions de l’ésser en interacció amb el conjunt d dimensions del medi i desenvolupar un coneixement orgànic del món i un actuar participatiu... Continuar leyendo "Pensament Holístic i Educació per a la Sostenibilitat" »

Gaitasunak.Arduraz bizi izaten ikastea

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 8,35 KB

1. Zer ikertzen du psikologia ebolutiboaK?


Pertsonen bizitzan zehar gertatzen diren aldaketa psikikoak ikertzen ditu teoria ezberdinak erabiliz.

2. Zeri deitzen zaio garapena?


Gizakiok bizitzan zehar etengabe izaten ditugun aldaketa fisiko, emozional (emozioak adierazteko modua) eta sozialei (inguruari moldatzeko trebetasunak) deritzogu.

3. Zergaitik da pazientea sentikorragoa heldua denean?


Zer eragiten du sentikortasun honek? Aro honetan osasunak kezka gehiago sortzen ditu, beraz, pertsona sentikorragoa da gaixotasunaren aurrean edo gaixotasunaren susmoaren aurrean. Sentikorasun honek sufrimendua, ezinegon fisiko edo psikikoa, antsietatea, egin beharreko frogei beldurra edo frustazioa eragin ditzake besteak beste.

4. Zeintzuk dira paziente heldu

... Continuar leyendo "Gaitasunak.Arduraz bizi izaten ikastea" »

Treball en Xarxa i Serveis Educatius

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,79 KB

Treball en xarxa Ens permet:

  • Sumar les capacitats i recursos.
  • Apuntar i complementar aquests recursos.
  • Identificar i obtenir nous recursos.
  • Poder dur a terme projectes amb major abast social, que siguin coherents entre ells i no es contradiguin.
Principis:
  • Objectius comuns.
  • Acció comú.
  • Sinergia, treball en equip.
  • Horitzontalitat.
  • Pertinència participativa i compromís.
  • Autonomia i relació entre les parts.
  • Simplicitat i flexibilitat organitzativa.
  • Comunicació.
  • Avaluació i aprenentatge permanent.
SERVEIS EDUCATIUS són equips multiprofessionals que donen suport i assessorament als centres educatius públics i privats concertats de nivells educatius no universitaris.SERVEIS EDUCATIUS DE ZONA: equips que donen suport a l'activitat pedagògica dels centres
... Continuar leyendo "Treball en Xarxa i Serveis Educatius" »

Factores Psicológicos y Sociales en el Comportamiento del Consumidor

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 3,33 KB

Motivos de Compra

  • Inconscientes: Inexplicables por el consumidor (preferencia en sabores, aromas...).
  • Positivos: Beneficios esperados (eliminación de la sed, del hambre...).
  • Negativos: Prevención de situaciones no deseadas (seguro de accidentes, alarmas contra robo...).

Percepción

Proceso mediante el que un individuo da un significado coherente a los estímulos que recibe del exterior.

Fases de la Percepción

  1. La exposición a los estímulos
  2. La atención que se presta para recibir esos estímulos
  3. La interpretación
  4. La memorización

Aprendizaje

Proceso mediante el cual una persona modifica su comportamiento. Cuando son efectivos, conforman la experiencia personal.

Personalidad

Designa los patrones típicos de conducta que caracterizan la adaptación del... Continuar leyendo "Factores Psicológicos y Sociales en el Comportamiento del Consumidor" »

Dinàmica de Grups: Conceptes, Fases i Estructures

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 10,25 KB

5.1 El concepte de grup

S. Froufe exposa de manera precisa el significat de grup, definint-lo com «un conjunt de persones que participen en una mateixa estructura vivencial col·lectiva. CARACTERÍSTIQUES:

Les persones que formen el grup persegueixen unes finalitats i uns objectius comuns, més o menys compartits. Entre elles s’estableix una comunicació i interactuen segons un sistema de pautes establert.

Satisfan les seves necessitats en el si del grup i tenen una percepció col·lectiva d'unitat.

5.1.2 El grup petit.

El grup petit: aquell que està constituït per una mitjana aproximada de 20 persones, que es relacionen regularment d’una forma directa i comparteixen unes finalitats i normes comunes. CARACTERÍSTIQUES:

Cadascun dels components... Continuar leyendo "Dinàmica de Grups: Conceptes, Fases i Estructures" »