Chuletas y apuntes de Psicología y Sociología de Formación Profesional

Ordenar por
Materia
Nivel

Gaitasunak.Arduraz bizi izaten ikastea

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 8,35 KB

1. Zer ikertzen du psikologia ebolutiboaK?


Pertsonen bizitzan zehar gertatzen diren aldaketa psikikoak ikertzen ditu teoria ezberdinak erabiliz.

2. Zeri deitzen zaio garapena?


Gizakiok bizitzan zehar etengabe izaten ditugun aldaketa fisiko, emozional (emozioak adierazteko modua) eta sozialei (inguruari moldatzeko trebetasunak) deritzogu.

3. Zergaitik da pazientea sentikorragoa heldua denean?


Zer eragiten du sentikortasun honek? Aro honetan osasunak kezka gehiago sortzen ditu, beraz, pertsona sentikorragoa da gaixotasunaren aurrean edo gaixotasunaren susmoaren aurrean. Sentikorasun honek sufrimendua, ezinegon fisiko edo psikikoa, antsietatea, egin beharreko frogei beldurra edo frustazioa eragin ditzake besteak beste.

4. Zeintzuk dira paziente heldu

... Continuar leyendo "Gaitasunak.Arduraz bizi izaten ikastea" »

Treball en Xarxa i Serveis Educatius

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,79 KB

Treball en xarxa Ens permet:

  • Sumar les capacitats i recursos.
  • Apuntar i complementar aquests recursos.
  • Identificar i obtenir nous recursos.
  • Poder dur a terme projectes amb major abast social, que siguin coherents entre ells i no es contradiguin.
Principis:
  • Objectius comuns.
  • Acció comú.
  • Sinergia, treball en equip.
  • Horitzontalitat.
  • Pertinència participativa i compromís.
  • Autonomia i relació entre les parts.
  • Simplicitat i flexibilitat organitzativa.
  • Comunicació.
  • Avaluació i aprenentatge permanent.
SERVEIS EDUCATIUS són equips multiprofessionals que donen suport i assessorament als centres educatius públics i privats concertats de nivells educatius no universitaris.SERVEIS EDUCATIUS DE ZONA: equips que donen suport a l'activitat pedagògica dels centres
... Continuar leyendo "Treball en Xarxa i Serveis Educatius" »

Freud i la psicoanàlisi

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,86 KB

Freud va néixer a Viena (Àustria). Va començar a parlar de la sexualitat infantil. Va ser el creador de la psicoanàlisi, va estudiar l'origen de les pertorbacions en els adults relacionant-les amb la problemàtica originada en la infància. Era neuròleg i va realitzar investigacions científiques amb els seus pacients per tal de curar-los.

La psicoanàlisi

És un mètode d'exploració de la ment i un mètode terapèutic per afrontar les malalties psíquiques.

1900: Conscient, Preconscient i Inconscient

El conscient està format per les representacions presents a la consciència i percebudes per nosaltres. El preconscient és situat entre l'inconscient i el conscient, és una zona on els fenòmens psicològics resten de manera temporal i poden... Continuar leyendo "Freud i la psicoanàlisi" »

Factores Psicológicos y Sociales en el Comportamiento del Consumidor

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 3,33 KB

Motivos de Compra

  • Inconscientes: Inexplicables por el consumidor (preferencia en sabores, aromas...).
  • Positivos: Beneficios esperados (eliminación de la sed, del hambre...).
  • Negativos: Prevención de situaciones no deseadas (seguro de accidentes, alarmas contra robo...).

Percepción

Proceso mediante el que un individuo da un significado coherente a los estímulos que recibe del exterior.

Fases de la Percepción

  1. La exposición a los estímulos
  2. La atención que se presta para recibir esos estímulos
  3. La interpretación
  4. La memorización

Aprendizaje

Proceso mediante el cual una persona modifica su comportamiento. Cuando son efectivos, conforman la experiencia personal.

Personalidad

Designa los patrones típicos de conducta que caracterizan la adaptación del... Continuar leyendo "Factores Psicológicos y Sociales en el Comportamiento del Consumidor" »

Dinàmica de Grups: Conceptes, Fases i Estructures

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 10,25 KB

5.1 El concepte de grup

S. Froufe exposa de manera precisa el significat de grup, definint-lo com «un conjunt de persones que participen en una mateixa estructura vivencial col·lectiva. CARACTERÍSTIQUES:

Les persones que formen el grup persegueixen unes finalitats i uns objectius comuns, més o menys compartits. Entre elles s’estableix una comunicació i interactuen segons un sistema de pautes establert.

Satisfan les seves necessitats en el si del grup i tenen una percepció col·lectiva d'unitat.

5.1.2 El grup petit.

El grup petit: aquell que està constituït per una mitjana aproximada de 20 persones, que es relacionen regularment d’una forma directa i comparteixen unes finalitats i normes comunes. CARACTERÍSTIQUES:

Cadascun dels components... Continuar leyendo "Dinàmica de Grups: Conceptes, Fases i Estructures" »

Osasun Dokumentazioaren Sailkapena eta Kudeaketa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 7,64 KB

Erizaintzako Agiri Moten Sailkapena

Zentro sanitarioetan (ospitaleak, osasun-zentroak, kontsulta pribatuak) askotariko agiriak aurki ditzakegu, eta horietako bakoitzak funtzio desberdina du.

  • Dokumentazio ez-sanitarioa: Beste edozein erakunde edo lanetan erabiltzen direnen antzekoak dira; esaterako, merkataritza-agiriak (fakturak, albaranak, etab.).

    Adibidez: hitzorduen agenda, gutun komertziala.

  • Dokumentazio sanitarioa: Pazienteak artatzean eta arreta horrekin zerikusia duten administrazio-kudeaketako jarduerak gauzatzean sortzen diren agiriek osatzen dute. Beraz, erakunde sanitarioei eta mota horretako jarduerei espezifikoki dagokiena da.

    Adibidez: altaren txosten klinikoaren orria, erradiografiak (agiri ikonografikoa).

Era berean, bi dokumentazio

... Continuar leyendo "Osasun Dokumentazioaren Sailkapena eta Kudeaketa" »

Didàctica: Estudia el fenomen E/A i les fases històriques

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 7,73 KB

Didàctica: estudia el fenomen E/A i les fases històriques

Es tracta de comprendre i actuar sobre la transmissió cultural que produeix una institució per millorar les fases històriques:

  • Fase artesanal: sense normes estables. Socràtes (preguntes per a descobrir nocions latents), Plató (matemàtiques i dialecte), Aristòtil (tradició científica).
  • Fase metòdica: sota crítica d'eficàcia. Sistematització de processos: Comenio (ensenyar tot a tots), Glasglow (currículum universal, transformador i globalitzador).
  • Fase filosòfica: principis d'acció didàctica i fomenta l'acció. Ensenyament com a formació intel·lectual. Teoria i poca pràctica. Rosseau.
  • Fase aplicativa "escola nova": John Dewey (praxi i reflexió individual i col·lectiva)
... Continuar leyendo "Didàctica: Estudia el fenomen E/A i les fases històriques" »

El Conflicto: Una Visión Positiva y Estrategias para su Manejo

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 5,16 KB

El Conflicto y sus Manifestaciones

La Visión Positiva ante el Conflicto

  • Generalmente, se habla del conflicto desde una perspectiva negativa. Al no poder eludirlo en nuestro desarrollo, tanto individual como en la historia de la humanidad, le adjudicamos la no resolución e incluso el pánico, quedándonos estáticos ante esa problemática. Esto tiene que ver con la educación que recibimos; generalmente no se nos capacita para hacerle frente a conflictos cotidianos ni complejos.
  • Debemos capacitarnos para enfrentar los conflictos desde una manera positiva que genere cambio radical.

Es necesario seguir estos tres pasos para capacitarnos a enfrentar conflictos:

  1. Comprender y aceptar la diversidad y la diferencia. Es muy importante que observemos la
... Continuar leyendo "El Conflicto: Una Visión Positiva y Estrategias para su Manejo" »

Gizarte Integrazioa eta Esku-hartzea: Gako Kontzeptuak

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 3,05 KB

Gizarte Integratzailearen Lana

Premiak ondo aztertuta, horiek betetzeko baliabide sozial edo materialak pertsonen eskura jartzea.

Gizartean Esku Hartzeko Motak

  • Formala: Era arautu batean gauzatzen da, gizartean esku hartzearen profesionaltasunaz ari gara.
  • Informala: Beste testuinguru batzuetan (familian, lagunartean, etab.) egiten diren esku-hartzeak.

Eredu Multikausala Osatzen Duten Esferak

Esfera biologikoak, sozialak eta psikologikoak.

Zer da Premia?

Premia kontzeptuak hainbat esanahi ditu, begiratzen zaion jakintza-arloaren arabera. Hezkuntzan, Medikuntzan, Ekonomian, Soziologian edo Gizarte Lanean dauzkan esanahiak ez dira bat. Horregatik esaten da kontzeptu polimorfoa dela.

Zein Premia Mota Daude?

Bi premia mota daude:

  • Oinarrizko premiak: Bizirik
... Continuar leyendo "Gizarte Integrazioa eta Esku-hartzea: Gako Kontzeptuak" »

Envelliment, Geriatria i Gerontologia: Guia Completa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,37 KB

Envelliment: Un Procés Universal

L'envelliment és un procés de deteriorament progressiu, intrínsec i universal, associat a tot ésser viu. Apareix com a conseqüència de la interacció de la genètica i el medi ambient durant els anys de vida dels individus.

Característiques de l'Envelliment

  • Procés individual (propi i únic en cada persona).
  • Afecta a tots els organismes vius.
  • En un mateix individu, cada sistema i òrgan envelleix a una velocitat diferent.
  • És un procés dinàmic, continu i progressiu que provoca canvis fisiològics (normals i esperables) i altres malalties específiques de l’edat.
  • S’hi veuen reflectides les relacions que estableix l’individu amb l’entorn i altres factors externs.
  • La persona es torna més vulnerable i,
... Continuar leyendo "Envelliment, Geriatria i Gerontologia: Guia Completa" »