Chuletas y apuntes de Psicología y Sociología de Formación Profesional

Ordenar por
Materia
Nivel

El Malestar en la Cultura de Freud: Repressió i Societat

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,8 KB

La visió de Freud sobre El malestar en la cultura

No hi ha cultura sense repressió; la repressió és una condició indispensable perquè existeixi la cultura.

L'ésser humà, a mesura que progressa moralment i es converteix en un ésser civilitzat, més insatisfet es troba.

La repressió com a condició de la cultura

Tòtem i Tabú: L'origen de la societat i l'incest

Freud va plantejar en el seu llibre Tòtem i Tabú que la societat humana es fonamenta en la prohibició de l'incest, ja que comporta una regulació de la sexualitat animal que impedeix les relacions entre progenitors i filiació com a base de l'exogàmia i el sistema de parentiu de la família.

Parla de la societat com una horda primitiva comandada per un pare despòtic que sotmet... Continuar leyendo "El Malestar en la Cultura de Freud: Repressió i Societat" »

Desenvolupament del pensament lògico-matemàtic en la infància

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,5 KB

NF1 -

Els infants no es poden desvincular del llenguatge o expressió lògico-matemàtica. L’objectiu principal en aquesta etapa és ajudar al nen a estructurar el seu pensament i els continguts lògico-matemàtics, per conèixer l’entorn.


1. Estructura del pensament logicomatemàtic -

Dels 0 a 6 anys és l’etapa més important en l’estructura del pensament. El coneixement humà és una estructura coherent, on no hi ha diferents conceptes aïllats, sinó que es construeixen en relació a la resta de conceptes.


Procés d’adquisició dels conceptes matemàtics - comencen amb conceptes que venen de les seves percepcions i del seu contacte amb els diferents objectes i més endavant discriminen, abstrauen i generalitzen partint de la realitat.... Continuar leyendo "Desenvolupament del pensament lògico-matemàtic en la infància" »

El Impacto de la Enfermedad y la Hospitalización en Niños y Adolescentes

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 5,91 KB

La Enfermedad en la Infancia

La percepción de la enfermedad varía según la etapa del desarrollo del niño:

  • -1 meses de vida: El bebé no comprende la enfermedad y se comunica a través del llanto y movimientos corporales.
  • Preescolar: Asocian la enfermedad con un castigo por mal comportamiento, pero reconocen algunos beneficios.
  • Escolar: Diferencian entre enfermedad y salud, y suelen buscar ayuda de los padres cuando se sienten mal.

La Hospitalización: Una Experiencia Traumática

La hospitalización puede ser una experiencia traumática a cualquier edad. En la infancia, interrumpe el crecimiento del niño y puede generar dificultades en etapas evolutivas posteriores. El comportamiento del niño depende de su etapa vital:

  • Hasta 4 meses: La madre
... Continuar leyendo "El Impacto de la Enfermedad y la Hospitalización en Niños y Adolescentes" »

Sociologia i educació: conceptes clau

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 22 KB

Què és la sociologia?

La sociologia és una disciplina de coneixement que intenta explicar i comprendre els fenòmens socials. Té per objecte l’estudi de les societats humanes.

Què és la societat?

És la nostra experiència amb la gent que ens envolta.

Què és la interacció social?

És el procés mitjançant el qual una persona actua i reacciona en relació amb altres persones. La interacció social pot tenir un cert caràcter ritual i una profunda significació simbòlica.

Què és la imaginació sociològica?

La imaginació sociològica convida a comprendre allò que ens passa, no tant a partir dels nostres trets particulars, sinó pel context social que ens ha tocat viure. Ens permet posar en relació la nostra biografia personal amb la... Continuar leyendo "Sociologia i educació: conceptes clau" »

Azterketa Medikoa: Gida Osoa eta Diagnostiko Teknikak

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 4,82 KB

Anamnesia

  • Datu pertsonalak.
  • Kontsultara etortzeko arrazoia.
  • Miaketa espezifikoari buruzko galderak.
  • Sintomak (adibidez: astenia, sukarra...).
  • Haurtzaroko aurrekariak.
  • Aurrekari orokorrak.
  • Aurrekari espezifikoak.

Antropometria

  • Pisua baloratzeko balantza.
  • Garaiera baloratzeko tailimetroa.
  • Azalpeko tolesturak:
    • Plikometroek neurtzen dituzte, eta hauek dira:
      • Trizipitala.
      • Subeskapularra.
      • Abdominala.
      • Suprailiakoa.
  • Perimetroak zinta metrikoarekin.

Miaketa Medikoa

Tresnarik Gabeko Miaketa

  • Ikuskatu begiak erabiliz (larruazalaren kolorea eta itxura).
  • Haztatu ukituz eta presionatuz (adibidez: sentsibilitatea).
  • Auskultatu entzunez, estetokopioarekin edo ekografoarekin.
  • (Adibidez: bihotza).
  • Perkusionatu hatzekin kolpatuz, sortzen diren soinu desberdinak entzun. Hutsak soinu tinpanikoa
... Continuar leyendo "Azterketa Medikoa: Gida Osoa eta Diagnostiko Teknikak" »

Gestió de l'agressió i comunicació amb pacients

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,25 KB

Causes de les reaccions agressives

3. Inquietud, nervis: Davant situacions que ens inquieten, davant de persones que considerem importants per a nosaltres... és fàcil respondre de manera alterada si ens fan alguna observació o comentari.

4. Sentiment de culpa: Quan sabem que hem fet malament alguna cosa i ens sentim culpables, sentim qualsevol comentari que ens facin com una agressió, i això ens pot induir a reaccionar també nosaltres amb agressivitat. En realitat, però, amb qui estem enfadats és amb nosaltres mateixos, ja que sabem que hem actuat malament.

En aquests casos, la característica comuna és la por, el temor a alguna cosa.

Com respondre a una conducta agressiva

A continuació, es presenta un llistat amb les conductes adequades... Continuar leyendo "Gestió de l'agressió i comunicació amb pacients" »

Trastornos mentales: esquizofrenia y autismo

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 1,25 KB

Esquizofrenia

Es un trastorno que produce una distorsión de los pensamientos y sentimientos, y por lo tanto de la realidad.

Comienza a sentir, pensar y hablar de forma diferente a como lo hacía antes.

No puede explicar lo que le está sucediendo.

Síntomas

Delirios, Alucinaciones, Alteraciones sensoriales

Causas

Alteraciones cerebrales bioquímicas, Consumo de alcohol y drogas, Las cargas emocionales excesivas desencadenan los primeros brotes.

Autismo

Trastorno en: sociabilidad, comunicación, intereses restringidos.

Su causa es desconocida, pero se sospecha que se debe a una alteración física del cerebro.

El Síndrome de Asperger forma parte de lo que se denomina trastorno del espectro autista

Autismo/Asperger

Coeficiente Intelectual/Coeficiente intelectual

Medio-... Continuar leyendo "Trastornos mentales: esquizofrenia y autismo" »

Recursos educatius i avaluació: principis bàsics

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,65 KB

Recursos educatius

Els recursos, des del punt de vista educatiu, són els mitjans que utilitzarem per a aconseguir els objectius didàctics establerts a la programació. Funcions: espai, materials, temps, els recursos humans, agrupament dels nens/es i recursos pedagògics.

LOE/LOMCE

Administracions educatives per dotar els centres públics dels mitjans humans i materials per a una bona educació. Els centres disposaran de la informàtica necessària per garantir la incorporació de les tecnologies, centres que escolaritzin a NESE, en proporció major a l'establerta amb caràcter general.

Aula multisensorial

És un espai que serveix per donar suport terapèutic i facilitar la interacció amb el medi a través de l'estimulació o dels sentits. Es... Continuar leyendo "Recursos educatius i avaluació: principis bàsics" »

Desenvolupament sexual i identitat de gènere

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,78 KB

El desenvolupament sexual i identitat de gènere

Sexe: és un concepte derivat de la condició biològica d’un ésser. És una etiqueta universal assignada segons la condició biològica, genètica, a partir dels òrgans sexuals interns i externs, cromosomes i hormones. La intersexualitat defineix a les persones que neixen amb una anatomia sexual que no s’ajusta amb claredat a l'estàndard binari masculí o femení.

Gènere i identitat de gènere: El gènere està constituït per una sèrie de valors, idees, creences, comportaments i atribucions de caràcter social que s’atribueixen a un sexe concret. La identitat de gènere és la identificació o sentiment de pertinença de manera subjectiva i personal a un gènere u altre. Es pot diferenciar... Continuar leyendo "Desenvolupament sexual i identitat de gènere" »

Dinàmica i Estructura Grupal: Etapes, Rols i Cohesió

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,38 KB

Etapes del Desenvolupament Grupal

Etapa d'Eficiència i Integració Grupal

Característiques Principals:

  • La comunicació del grup és oberta.
  • El grup pren decisions madures i consensuades.
  • El grup obté un alt rendiment.
  • La identitat grupal arriba al seu màxim.

Funcions de l'Animador:

  • Aprofitar el bon moment del grup per assolir les metes proposades.
  • Delegar algunes responsabilitats.
  • Introduir feedback d'autoavaluació i autocrítica.

Etapa de Disgregació Grupal

Característiques Principals:

  • Diferents punts de vista. Apareixen les primeres discussions sense acords.
  • Cadascú reclama la seva importància dins del grup.
  • Apareixen subgrups.
  • Abandonament de membres, desaparició del grup o formació d'un altre.

Funcions de l'Animador:

  • Evitar conflictes violents.
... Continuar leyendo "Dinàmica i Estructura Grupal: Etapes, Rols i Cohesió" »