Chuletas y apuntes de Psicología y Sociología de Bachillerato y Selectividad

Ordenar por
Materia
Nivel

Societat, Cultura i Socialització: Procés i Agents Clau

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,6 KB

Societat, Cultura i Socialització

Quan l'infant neix, s'assembla a la cria d'un primat. Què seria de nosaltres fora d'un entorn social? (Pensem en figures com Tarzan o Mowgli). Freud ja va advertir a El malestar en la cultura que cada generació ha d'aprendre per ella sola allò que la humanitat ha trigat milers d'anys a aprendre, i que, per tant, l'espècie viu un perpetu rejoveniment i envelliment.

La Socialització: Definició i Etapes

La socialització és el procés pel qual fem nostres les normes del grup; és, doncs, la inculcació de la cultura al servei de la reproducció social. Comprèn tres aspectes fonamentals:

  • L'adquisició de coneixements.
  • La integració en el medi sociocultural: de manera que sentim com a pròpies les normes del
... Continuar leyendo "Societat, Cultura i Socialització: Procés i Agents Clau" »

Característiques nens 4 anys

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 8,18 KB

Identitat:


Trets que et caracteritzen. La vivència, experiència, percepció sobre nosaltres mateixos i allò que ens envolta. Es pot definir com: El judici que fem de nosaltres mateixos, la definició que fem de nosaltres, està relacionada amb l’autoestima.L’ÀREA DE LA PSICOLOGIA DEL DESENVOLUPAMENT: Explica el procés de canvi, el des L’OBJECTIU de la PSICOLOGIA del
DESENv: Pretén investigar els canvis i característiques de les persones segons el seu desenvolupament.

Infancia:

canvis bilogics: desenv. Cortex cerebral / canvis psicologics: psicomotricitat o desenv.Psicmotor - cmprnsio social-
Vincle afectiu-aprenentatge del lleguatge i relacionbs llenguatge pensamen/ canvis socioculturals: ed infantil-família com a context de desenv.... Continuar leyendo "Característiques nens 4 anys" »

Mètodes d'Investigació Sociològica: Dificultats i Aplicacions

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,66 KB

Dificultats de la investigació sociològica

La inevitable parcialitat del punt de vista sociològic obliga a estudiar els fenòmens des d'una perspectiva pluridisciplinària (historiadors, psicòlegs, economistes, etc.).

El canvi constant

El canvi constant és un element més que cal afegir a la complexitat de la sociologia.

La relativitat dels comportaments

La relativitat implica que els nostres comportaments i els nostres actes són relatius a un temps i un espai, no tenen res d'absolut.

Dificultat del pronòstic

En sociologia és gairebé impossible poder fer pronòstics.

Mètodes d'investigació en sociologia

Hi ha dos tipus principals: el quantitatiu i el qualitatiu.

El mètode criticoracional

Aquest mètode, conegut també com a teoria crítica,... Continuar leyendo "Mètodes d'Investigació Sociològica: Dificultats i Aplicacions" »

Dificultades de Aprendizaje: Causas, Clasificación y Teorías

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 4,98 KB

Teorías Ambientalistas y su Influencia en las Dificultades de Aprendizaje

Las teorías ambientalistas explican las dificultades de aprendizaje en virtud de las influencias que provee el medio ambiente, como la familia, el entorno escolar y los factores socioculturales. Se ha observado que el rendimiento escolar de niños procedentes de medios socioculturales deprimidos es más bajo que el de niños procedentes de medios más favorecidos.

Además, el ambiente pedagógico puede ser una causa de las dificultades de aprendizaje (DA). Otro aspecto a considerar es la calidad de la relación educativa que se establece entre el profesor y el alumno.

El niño con DA presenta tensiones ambientales que provocan en él desórdenes en la conducta.

Los niños... Continuar leyendo "Dificultades de Aprendizaje: Causas, Clasificación y Teorías" »

Desenvolupament Cognitiu i Lingüístic Infantil: Etapes Clau

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,63 KB

Desenvolupament Lingüístic i Cognitiu

4 anys i 6 mesos: Domini Lingüístic Avançat

A aquesta edat, el nen ja domina les passives, les oracions condicionals i les frases amb sentit de l'humor. L'infant ja té consciència metalingüística i experimenta un gran augment del vocabulari, del domini de la construcció sintàctica i de la fluïdesa del discurs. És important recordar que el nen aprèn tot això en el seu dia a dia, a través de l'entorn en què viu, sense necessitat de classes formals.

Desenvolupament Pragmàtic: La Funció del Llenguatge

El desenvolupament pragmàtic té un objectiu funcional en la comunicació.

La Conversa

  • Torns de paraula: Es produeixen durant la conversa. L'adult parla i el nen espera que acabi per tenir el seu
... Continuar leyendo "Desenvolupament Cognitiu i Lingüístic Infantil: Etapes Clau" »

Explorando el Desarrollo Humano: Etapas, Teorías y Factores Clave

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 13,28 KB

Preguntas Clave sobre el Desarrollo Humano

  1. Menciona cinco perspectivas que han influido en el desarrollo humano.
  2. Menciona las cinco etapas del desarrollo psicosexual.
  3. ¿Quién formuló la teoría psicosexual?
  4. ¿Qué es lo más significativo de la teoría de Bandura?
  5. ¿Quién formuló la teoría del apego?
  6. Menciona las etapas del desarrollo psicosocial según Erikson.
  7. Menciona y explica las etapas del desarrollo prenatal.
  8. Menciona las características del feto al tercer mes.
  9. ¿Cómo se llama el vello que le aparece al bebé al quinto mes de gestación?
  10. Menciona cinco factores maternos que pueden perjudicar el desarrollo prenatal de un bebé.
  11. Menciona algún tratamiento para la infertilidad.
  12. Menciona los tipos de desarrollo que existen en el ser humano.
  13. Explica
... Continuar leyendo "Explorando el Desarrollo Humano: Etapas, Teorías y Factores Clave" »

Teoria de la Personalitat de Freud: Estructura i Mecanismes

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,49 KB

Parts de la Ment (Primera Tòpica)

Conscient

És la part de la nostra ment de la qual ens adonem, on percebem els nostres actes i podem donar-ne explicacions.

Preconscient

Es compon de records i aprenentatges dels quals no som conscients en tot moment, però que podem recuperar amb certa facilitat.

Inconscient

És un lloc de la nostra ment molt ocult i que no controlem, on amaguem tot allò que ens pot molestar, causar dolor o patiment (Freud ho compara amb un iceberg).

Manifestacions de l'Inconscient

L'inconscient és com una "bomba de rellotgeria" que tots portem a dins i que necessita sortir d'una forma o altra. Les seves manifestacions inclouen:

  • Somnis: S'expressen de forma simbòlica i cal interpretar-los.
  • Lapsus: Són desitjos reprimits que es
... Continuar leyendo "Teoria de la Personalitat de Freud: Estructura i Mecanismes" »

Teories, Continguts i Dinàmiques de la Cultura Humana

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,7 KB

Teories de l'Origen Humà

Teoria del Canelobre (Wolpoff)

Sosté que l'origen de l'ésser humà actual és multiregional. Això vol dir que es van produir processos evolutius diferents en llocs del món prehistòric també diferents, i que hi va haver un intercanvi genètic entre les moltes poblacions existents. L'encreuament genètic hauria contribuït a crear l'espècie humana tal com la coneixem, basant-se en l'evidència fòssil.

Teoria de l'Arca de Noè (Stringer i Andrews)

Afirma que l'ésser humà actual té un origen únic que se situa al continent africà. Els humans actuals van emigrar exclusivament des de l'Àfrica i van anar ocupant progressivament altres parts del planeta.

Continguts Fonamentals de la Cultura

  • Contingut Descriptiu

    Expliquen

... Continuar leyendo "Teories, Continguts i Dinàmiques de la Cultura Humana" »

Teoría del Desarrollo Cognitivo de Piaget: Conceptos y Etapas

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 5,12 KB

Teoría del Desarrollo Cognitivo de Piaget: Conceptos Fundamentales y Etapas

Ideas Fundamentales de Piaget

  • El niño piensa distinto que el adulto.
  • La inteligencia es el proceso de adaptación al ambiente (doble proceso: asimilación y acomodación).
  • La inteligencia es una construcción que resulta de la interacción del individuo con el ambiente.
  • Primero aparece la inteligencia y después el pensamiento.
  • La maduración del organismo y la influencia social van unidas con el desarrollo de la afectividad.
  • La inteligencia pasa por una serie de etapas o estadios.

Elementos que Implican Conductas Inteligentes

  • a) Descentramiento: Capacidad de situarse como un objeto entre otros. Este egocentrismo se manifiesta en:
    • Finalismo
    • Animismo
    • Monólogos colectivos en
... Continuar leyendo "Teoría del Desarrollo Cognitivo de Piaget: Conceptos y Etapas" »

Motibazioa, Emozioak eta Frustrazioa: Gure Barne Indarrak

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 3,15 KB

Motibazioa

Motibazioa behar batek eragiten duen eta behar hori asetzera bultzatzen gaituen indarra da. Gure barnetik zerbait egitera bultzatzen gaituen faktore taldea da. Bi osagai ditu, motibazio guztiek: lortu nahi den helburua eta irrika edo oinarrizko energia.

Motibazio Sailkapena

Hasiera batean, motibo fisiologikoen artean, gehienak jaiotzen ginenetik ditugu, baina horietako batzuek inguru egokia behar dute garatu ahal izateko. Motibo sozialak ikasitakoak dira eta jokabide soziala dute helburutzat. Motibazio fisiologikoak organismoaren behar fisiologikoetan sortzen dira, gorputzaren autoerregulazio prozesuetan. Jaiotzen garenetik ditugu, adibidez, gosea eta organismoaren oreka helburutzat duten beste asko: lo egitea. Motibazio sozialak gizarteratze... Continuar leyendo "Motibazioa, Emozioak eta Frustrazioa: Gure Barne Indarrak" »