Chuletas y apuntes de Otras lenguas extranjeras de Secundaria

Ordenar por
Materia
Nivel

Continguts del 2n parcial de la 2a avaluació

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en catalán con un tamaño de 3 KB

Comunicació

  • El Reportatge i la notícia (fotocòpia comparativa feta a classe)

Ortografia

  • Les normes d'accentuació. (U1, Ortografia)
  • L'accent obert i l'accent tancat (U2, Ortografia)
  • L'accentuació diacrítica (pdf. diacrítics penjat al classroom)
  • La dièresi (U4, Ortografia)

Gramàtica

  • El nom. Identificació. El gènere i el nombre. (U1. Gramàtica)
  • L'adjectiu. Identificació i flexió. (U2. Gramàtica)
  • Els determinants. Identificació i classificació. (U2. Gramàtica)
  • El verb. Identificació. Conjugacions. Formes verbals (simples, compostes, perifràstiques i no personals) (U3. Gramàtica)
  • Identificació de les perífrasis verbals. Classificació de les perífrasis en: obligació, probabilitat, intencionalitat, possibilitat i repetició. (U5. Gramàtica)
... Continuar leyendo "Continguts del 2n parcial de la 2a avaluació" »

Ejemplo de la obligación de promoción de los derechos humanos por parte del estado

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en español con un tamaño de 6,75 KB

Salvar vidas

La UE va a Organizar una política de retorno para los refugiados. A dónde retornen da Igual mientras se mantengan fuera de la vista

Hay un principio muy sencillo de entender y aplicar que Debería regir nuestras acciones respecto a la crisis de refugiados:

Salvar vidas

Está en los Artículos 2 y 3.5 del Tratado de la UE, que fundamenta la construcción europea En el respeto a la dignidad humana, y su acción exterior en la protección de Los derechos humanos, especialmente los derechos del niño, y la atención a las Obligaciones recogidas en la Carta de Naciones Unidas, el asilo y refugio entre Ellas.

¿Acaso no es salvar vidas el principio rector de la política europea?, se Preguntarán. Si lo fuera, ¿estaríamos discutiendo... Continuar leyendo "Ejemplo de la obligación de promoción de los derechos humanos por parte del estado" »

Piarres Topet Etxahun (1786-1863)

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en vasco con un tamaño de 2,52 KB

ETXAHUN

Bertso autobiografikoetan oinarrituz, ez zuen bizimodu erraza izan. Zuberoako Barkoxen sortua, zoritxarreko haurtzaroa izan zuen; izan ere, gurasoek ez zuten maite izan 'edertasunez pobre nintzelako sortu' bere hitzak erabiliz.

Piarres Topet Etxahun (1786-1863)

Bertso autobiografikoetan oinarrituz, badakigu ez zuela bizimodu erraza izan. Zuberoako Barkoxe herrian jaioa, zoritxarreko haurtzaroa izan zuen. Berak Etxahunen bizitziaren khantoria izeneako bertso-sailean kontatzen digunez, gurasoek ez zuten maite izan 'edertasunez pobre nintzelako sortu'.

Gaztaroan, etxean neskame zuten neskatxarekin maitemindu zen. Gurasoek semearen aukera onartzen ez zutenez, etxe aberats bateko alabarekin ezkonarazi zuten. Ezkontza behartu horrek ez zuen ondorio... Continuar leyendo "Piarres Topet Etxahun (1786-1863)" »

Eines de l'Edat Mitjana

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en catalán con un tamaño de 8,39 KB

¡Escribe tu texto aquí!

Edat Mitjana:


Alta Edat Mitjana, Baixa edat mitjana, Imperi Bizantí.

L’Edat Mitjana o edat medieval és el període intermedi de la història d'Europa enmig de l'Edat Antiga i l'Edat Moderna. Els seus inicis es marquen per dos grans esdeveniments: l'inici al segle
V amb la
caiguda de l'Imperi ROMà, l'any 476, i el final al Segle XV amb la caiguda de Constantinoble, el 1453, o bé amb l'inici de la Colonització europea d'Amèrica l'any 1492. El nom va ser posat pels humanistes del
Renaixement com a terme despectiu, perquè la consideraven una època fosca compresa enmig de moments d'esplendor cultural.

L'Edat Mitjana s'acostuma a dividir en dos grans períodes:


alta Edat Mitjana (segle V a Segle X, )

i  i baixa Edat

... Continuar leyendo "Eines de l'Edat Mitjana" »

Llibre de meravelles vicent andres estelles pdf

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,72 KB


4 Els realismes. Vicent Andrés Estellés

A partir de 1939, després de la Guerra Civil espanyola, es produiren un seguit d´esdevenimentsque interromperen l'impuls de recuperació i modernitzacióde la llengua i la literatura, engegat per les generacions anteriors. La dictadura prohibí l´ús públic de les llengües catalana, gallega i basca, de manera que aquestes cultures quedaren reduides a la clandestinitat.A més, la majoriad'intel lectuals, artistes i escriptors s hagueren d'exiliar a diversos paisos europeus i americans. Ací, els autors estaven sotmesos a la censura dels seusescrits i s'hi generalitzà una política de substitució lingüística, que potenciava

el castellà com a única llengua oficial en els ambits formals i consolidava

... Continuar leyendo "Llibre de meravelles vicent andres estelles pdf" »

No emprenyeu el comissari pdf

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en catalán con un tamaño de 8,22 KB

Joan BROSSA Va ser poeta i dramaturg, va ser un dels escriptors catalans més importants de l'avantguarda en la postguerra. Un afany investigador, amb el propòsit de cercar un art total Brossa va deixar una obra molt extensa i variada va explotar totes les formes i tots els codis, des dels estrictament literaris fins als visuals i objectuals. Volia trencar amb els convencionalismes i academicisme i provocar el lector perquè opínés. La creació brossiana que més ha transcendit al públic, però ha estat la poesia visual. En carrers podem trobar poemes visuals que destaquen per la seva originalitat i per l'enginy amb què el poeta va saber crear el poema objecte. GABRIEL FERRATER Va exercir de poeta, crític literari, traductor i lingüista.

... Continuar leyendo "No emprenyeu el comissari pdf" »

El Romanticisme i la Renaixença: Característiques, autors i influències

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,45 KB

ROMANTICISME

Revolució Francesa (1789) → nou marc POLÍTIC, IDEOLÒGIC i SOCIAL

CAU L'ANTIC RÈGIM → REVOLUCIONS LLIBERALS

És questionen el PODER ABSOLUT DELS REIS i LA SOCIETAT ESTAMENTAL (es proposa un sistema per anular la noblesa i el poder absolut dels reis)

ABSOLUTISTESLIBERALS

Triomf del romaticisme PRIMERA MEITAT S. XIX

Sorgeix a ALEMANYA i ANGLATERRA (reacció contra il·lustrats→racionalisme i neoclasicisme)

CANVIS SOCIALS I POLITICS

→ REVOLUCIÓ INDUSTRIAL (S. XVIII) (Neix proletariat)

REVOLUCIÓ FRANCESA (1789)


Corrent CULTURAL i ARTISTIC → mitjans segle XIX

Oposició normes neoclàssiques


CARACTERÍSTIQUES ROMANTICISME:

LLIBERTAT política, moral i artística

IMAGINACIÓ capacitat de crear 

SUBJECTIVISME exaltació del... Continuar leyendo "El Romanticisme i la Renaixença: Característiques, autors i influències" »

Ausias March: el trobador valencià

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,49 KB

Contextualització

Aquest poema es titula "Lo jorn ha pór de perdre sa claror" i pertany a un extens poemari escrit per el considerat com el creador de la poesia en llengua catalana, Ausias March emmarcat entre els segles XIV i XV. És el primer que usa exclusivament el català per parlar dels seus sentiments, els seus neguits i les seves emocions.

Per entendre les seves obres, hem de conèixer el seu passat i en el moment en el que va escriure l’obra. La va realitzar rere unes fortes influències que van provocar el canvi de la lírica trobadoresca a la poesia produïda entre els segles XIV i XV, on cal remarcar l’evolució que va patir la poesia a Itàlia el segle XIV, resumida en un corrent anomenat Dolce Stil Novo. Un tret destacat d’aquest... Continuar leyendo "Ausias March: el trobador valencià" »

Errenazimentua Euskal Herrian

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en vasco con un tamaño de 6,36 KB

Politika eta ekonomia

XVI.mendea,Euskal Herrian, Nafarroaren inbasioarekin hasi zen. Gaztela eta Aragoiko Karlos I.a erregeak, bere agintaldian, guztiz konkistatu zituen Nafarroa Garaiko azken lurrak: 1522an, espainiar tropek Amaiurko gaztelua hartu zuten, eta 1524an, Hondarribia, urte pare batez setiatu ondoren.

Euskal Herriko lurraldeetan, nekazaritzak aurreko mendeetan jasan zuen krisialdiaren ostean, nabarmen indartu ziren harreman komertzialak. Bilboko portuak, esaterako, Espainiako artilearen joan-etorria bideratzen zuen eta harreman estuak egin zituen Flandriako eta Europako beste portu batzuekin.

Antzinatik, euskal arrantzaleak balearen ehizan aritu ziren. XV.mendean, euskaldunak balea-koipearen bitartekari nagusiak ziren Europan. Halaber,... Continuar leyendo "Errenazimentua Euskal Herrian" »

Gero mesedetxo bat eskatu behar dizut

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en vasco con un tamaño de 16,7 KB

aurrekotasuna


  • baino lehen(ago)

  • aurretik

  • Orduko

  • -t(z)erako

  • -

    Enerako

  • Ezkondu baino lehenago pentsatu zer egiten den.

  • Istorio horiek zu jaio baino lehenagokoak dira. 

  • Hasi aurretik ondo begiratu behar da. 

  • Mitxelenak hitz egin aurretiko kontuak dira horiek. 

  • Ni sartu orduko hitzaldia hasia zen. 

  • Zuhaitza moztu zutenerako hilda zegoen. 

  • Zu etortzerako gu alde eginda ginen.

Aurrekotasun hurbila


  • -t(z)erakoan

  • baino lehentxeago

  • Atea irekitzerakoan ohartu zen giltza falta zitzaiola. 

  • Polizia azaldu baino lehentxeago ihes egin zuen.

Gerokotasuna


  • eta gero

  • ondoren

  • Ondoan

  • Ostean

  • -takoan

  • -(e)nez gero

  • -z gero

  • Zu ezagutu ondoren ez dut besterik buruan. 

  • Edaten ibili ondoko goiza ez da ederra izaten. 

  • Lana galdu ostean kirola egiteari ekin zion. 

  • Ikasi eta gero ez zaizu ahaztuko.

... Continuar leyendo "Gero mesedetxo bat eskatu behar dizut" »