Chuletas y apuntes de Otras lenguas extranjeras de Formación Profesional

Ordenar por
Materia
Nivel

Zergatik naiz patu bat

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en vasco con un tamaño de 4,99 KB

Zer diferentzia ematen da aditz trinkoak onartzen eta ez dituzten aditzetan?

Adibideak

Aditz trinkoak onartzen dituztenak, lau aspektu desberdin adieraz daiteke, Burutua, Burutugabea,Gertakizuna,Puntukaritasuna… baina aditz trinkoak onartzen ez dituztenean nola adierazi puntukaritasuna, bide desberdinak daude:

1.Forma burutugabea:ikusten dut.Honela bada bi esanahi izan ditzakete, batetik puntukaritasuna eta bestetik aspektu ez burutua:
Puntukaritasuna:nik une honetan zeu IKUSTEN zaitut.Aspektu ez burutua: Nik,ikusmena dudanez,egunero IKUSTEN dut.

2.Ari izan aditzarekin:ikusten ari zaraz afaltzen ari gara…

3.Ihardun aditzarekin: entzuten dihardut,egiten diharduzu…

4.Egon eta ibili aditzen forma trinkoekin:jaten nabil, entzuten gaude…

Lizardi:... Continuar leyendo "Zergatik naiz patu bat" »

Paraules que acaben en mp

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,06 KB

Mercè Rodoreda és una autora del Segle XX que amb la pèrdua de la guerra i el fet de que es dona, se'n van a l’exili. La seua narració està marcada per l’exili i altres esdeveniments culturals i polítics.

La primera novel·la que publica és Alorna al 1938, obra que anys més tard reescriu. I la que li lleva a l’exit es La Plaça del Diamant, novel·la que tracta de la postguerra, és el resultat d’experiències vitals, intel·lectuals i polítiques.

En la seua narració, Mercè Rodoreda utilitza la primera persona, el monòleg i el monòleg interior. A més a més, els seus personatges protagonistes sempre són dones, la resta estan en situacions angoixants com poden ser soldats, gent desprotegida i exiliada.

Abans de publicar

... Continuar leyendo "Paraules que acaben en mp" »

musica

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en español con un tamaño de 7,75 KB

Finalidad


Pertenece a la Parte central. Promueve la estimulación psicomotriz i nuromotriz. La Estimulación cognitiva se activa ya que actuamos distintas partes del cuerpo. Esta canción y todas ayudan a tener un ambiente favorable, Establenciendoempatia y apego con los alumnos. Estimulando así a los niños Socioemocionalmente y neurohabilitativamente. Finalmente estimula y desarrolla La motricidad gruesa. Se trabaja la lateralitad en edad temprana (mas Estimulación mayor resultado): 1 somestesica (responde a la voz del maestro) 2. Giratoria (actividades de prono y supino) 3. Percutiva (golpes corporales)

Edad:

4-6 años ya q se mantiene en pie, Trepa;anda de puntillas; patalea; pregunta e interacciona; conoce colores Principales; pinta figuras... Continuar leyendo "musica" »

Gerraosteko urte latzak

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en vasco con un tamaño de 4,88 KB

11.GAIA GERRAOSTEKO URTE LATZAK


1-Aurreko urteetan nabarmendutako idazle batzuk gerra garaian hil ziren; zenbaitek

presondengian egon behar izan zuten;beste batzuek,berriz, atzerrirako bideari heldu

zioten. Aitzol eta Lauaxeta dira ezagunenak, fusilatu egin baitzituzten.

3-EUZKO GOGOA: Zaitegik Guatemalan eratu,zuzendu eta kaleratu zuen “KULTUR

ALDIZKARIA”.

ESKUALDUNA,aldizkari bat.

4-Piarres Lafitte,iparraldeko euskal letren buruzagia( UZTARITZ)

-Le Basque et la litterature d`expression basque(1942)

-HERRIA,asterokoa(1944)

-Murtuts eta bertze ipuin(1945)

5- Orixeren EUSKALDUNAK poema epikoa, hamabost urte lehenago bukatua

zegoen,baina gerrak eragotzi zion kaleratzea.

6-EUSKALTZAINDIA, ofizialki desegin ez bazuten ere, 1950-55 inguru arte ez zuen

berrantolatzerik

... Continuar leyendo "Gerraosteko urte latzak" »

Desberdintasunak lehen mundu gerra eta bigarrenaren artean

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en vasco con un tamaño de 15,18 KB

Prosa ez erlijiosoa

Batzuetan elizgizonek egindakoak izan arren, zuzenean erlijioarekin zerikusirik ez zuten idazlanak ere sortu ziren XIX. Mendean. Interesgarrienetakoa aipatu berri dugun J.Antonio Mogel Markina-Xemeingo erretorearen Peru Abarka dugu, ziur aski. Nobela izatera iritsi gabe, baserritar baten eta kaletar baten arteko pasadizoak kontatzen zaizkigu elkarrizketa luze baten bitartez. Gehien hitz egiten duena Peru baserritarra da, ia beti Maisu Juan barbero-sendagile kaletarrak baino askoz gehiago dakiena. Liburuak kutsu didaktiko nabarmena dauka, paregabea.   


Hegoalde idazleak. Sarrera.Euskal liburugintzari dagokionez, aurreko bi mendeetan izugarrizko aldea hartu zion Iparraldeak Hegoaldeari. XVII.Mendean diferentzia hori txikitzen

... Continuar leyendo "Desberdintasunak lehen mundu gerra eta bigarrenaren artean" »

Concepto de educación según nassif

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en español con un tamaño de 8,79 KB

-¿Desde la perspectiva del desarrollo psicosexual, en que se diferencia Albert Bandura y Freud? Según Freud se entiende como algo innato, mientras que en Bandura se entiende cómo el aprendizaje producido de la interacción con el entorno y la sociedad -Según Kohlberg en el nivel convencional del desarrollo moral:
Se siguen obedeciendo normas externas pero se van interiorizando poco a poco para hacerlas propias./Se obedece mediante castigos y premios. -En la moral autónoma de Piaget: Las intenciones son importantes.
-En las teorías del aprendizaje social se aprenden estereotipos de género. Mediante la observación e imitación/Mediante las figuras de relevancia o modelos significativos. -Según Kholberg, ¿Por qué etapas evolutivas pasan
... Continuar leyendo "Concepto de educación según nassif" »

Adaptaciones Educativas para Estudiantes con Disortografía: El Caso de Silvia

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en español con un tamaño de 1,06 KB

Caso Práctico: Disortografía de Silvia

Principales Dificultades

  • Trazo irregular
  • Omisiones, sustituciones y adiciones en copia, dictado y redacción
  • Errores ortográficos y sintácticos
  • Falta de coherencia en texto libre

Adaptaciones de Materiales

  • Enseñar a Silvia a elaborar un listado cacográfico con los errores que comete en cada texto, identificando el motivo de cada error.
  • Preparar fichas cacográficas con palabras relacionadas con las actividades que puedan presentar mayor dificultad, como guía de escritura.

Adaptaciones Metodológicas

  • Proporcionar más tiempo para actividades de escritura.
  • Realizar dictados de forma pautada y estructurada.
  • Fomentar la relectura de escritos para desarrollar la metacognición y detectar posibles errores.

Adaptaciones

... Continuar leyendo "Adaptaciones Educativas para Estudiantes con Disortografía: El Caso de Silvia" »

Euskaltzaleak 1926an Elgoibarko euskal jai batean bildu zen

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en vasco con un tamaño de 5,48 KB

Taldea. Garai hartako euskal idazle eta kulturagileril gehinek joan

Eta euskararen aldeko taldeberi bat sortzeko biltzarra egin zuten.

Honela sortu zen. Hau, langile, artisau industriari, dendariez osatua.

Euskara hutezko egunkaria plazaratzea Euskaltzaleek erakundeko

Bazkide porrokatuenetako baten ametsa: lizardirena hain zuzen ere.

Kirikiño- 1866-1929 . XX. Mendeko lehen hamarkadan autorerik

Irakurrienetakoa. Euskadi egunkariko artikulu labura rin biziak atondu

Zituen, euskaraz irakurtzeko zaletasuna gehitzeko asmoz.

Garoa- euskal nekazaritza eta artzaintzari eskainitakoeleberria:

Ia obra guztia Zabaletako Joanes Artzainbaserritarrak betetzen du

Euskaldunaren eredu idealizatuaizanik, pertsonaia literario moduan

Sinesgarritasuna falta zaio. Agirreren

... Continuar leyendo "Euskaltzaleak 1926an Elgoibarko euskal jai batean bildu zen" »

La influència de l'efervescència literària i cultural de València en el Renaixement

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en catalán con un tamaño de 1,38 KB

Contextualització

L'efervescència literària i cultural de València es deu a una situació econòmica pletòrica, fruit d'un teixit industrial que el Principat no té. Aquesta cultura està en contacte amb el Renaixement italià, però encara té traces dels models de vida cortesans medievals.

Martorell assumeix l'antropocentrisme humanista i procura realisme a la seva obra, però no desestima les convencions cortesanes. La seva proposta literària representa els moments de transició de models de vida i d'estètica.

Els models literaris de què disposa Martorell són els de la novel·la de cavalleries; també la tradició de les cançons de gesta i els lais narratius, a més dels propis de la historiografia catalana.

Tirant lo Blanc i Curial

... Continuar leyendo "La influència de l'efervescència literària i cultural de València en el Renaixement" »

Lauaxetaren bide barrijak

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en vasco con un tamaño de 6,86 KB

1- Norena da hain ezaguna Den “Haurtxo txikia sehaskan dago” kanta? Zer gehiago idatzi zuen eragile Horrek?


Hondarribian jaio eta hil zen Klaudio Sagartzazuk “Satarkak” idatzi Zuen Aurtxoa seaskan deituriko poema.
Horrez gain, bere obren artean, badira Honakoak: Txinpartak (1922), Intza begietan (1957). Gerra zibilari buruz Idazten zuen.

2- Eta Jules Moulier Oxobi apaizak bertsoa zein eratako lanak Egiteko baliabide bihurtu zituen?


Apaiz eta kazetari honek Bertsoa baliatu zuen liburu mordoxka bat moldatzeko. Fabulei, mementura arte ez Zuten itxura euskalduna gehitu zien, eta alegietan izan zuen arrakasta. Hitz Joko abertas eta ugari, hizkera zuzen, eder eta ozena erabiltzen zutelako.

3- Nortzuk dira Olerkarien Belaunaldikoak? Adierazi idazleak

... Continuar leyendo "Lauaxetaren bide barrijak" »