Chuletas y apuntes de Formación y Orientación Laboral de Bachillerato y Selectividad

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Modalidades de Organización de la Actividad Preventiva en la Empresa: Aspectos Legales y Normativos

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Modalidades de Organización de la Actividad Preventiva en la Empresa

Formas de Organización de la Actividad Preventiva

Las formas de organización de la actividad preventiva en la empresa son tres y están reguladas por los artículos 10 a 28 del RSP (Reglamento de los Servicios de Prevención) RD 39/1997. Estas modalidades son:

  • Designación por el empresario de uno o varios trabajadores para llevar a cabo las actividades de PRL en la empresa.
  • Recurrir a los servicios de prevención, propios o ajenos, cuando lo anterior no sea suficiente para garantizar la seguridad y salud de los trabajadores.
  • Se puede permitir que en determinadas empresas el propio empresario asuma las actividades de prevención.

Facultades del Empresario en la Elección de la

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Reforma Laboral 2012 en España: Objetivos, Medidas y Modelos Alternativos (Alemania y Austria)

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Objetivos y Medidas de la Reforma Laboral de 2012 en España

La Reforma Laboral de 2012 en España tuvo como principales objetivos:

  • Fomentar la flexibilidad interna como alternativa a los despidos.
  • Conseguir un rápido ajuste salarial.
  • Limitar a un año la ultraactividad de los convenios colectivos (la prórroga indefinida en el tiempo).

Como medida concreta, la reforma laboral propuso la devaluación interna, un mecanismo utilizado para intentar ganar competitividad ante la imposibilidad de devaluar la moneda (dado que la política monetaria la gestiona el Banco Central Europeo (BCE) y las medidas son comunes para todos los países con la misma moneda, el euro). Esta devaluación interna se tradujo en una bajada de salarios (aproximadamente un... Continuar leyendo "Reforma Laboral 2012 en España: Objetivos, Medidas y Modelos Alternativos (Alemania y Austria)" »

Canvis de categoria i serveis d'hotels

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Pot un hotel canviar de categoria? Sota quines condicions?

- Sí que pot, acumulant els punts que s’estableixen als barems de qualitat de l’annex III segons la categoria a la que vulgui canviar.

Nomena quatre serveis per passar de 4* a 4s

- Dos tipus de coixins per dormir

- Productes d’higiene personal: raspall de dents, pasta dentífrica, mocadors de paper, estris d’afaitar i productes d’higiene íntima femenina (compreses, tampons)

- Barnús i sabatilles

- Servei d’habitacions 24 hores

Nomena quatre serveis per passar de 3* a 4*

- Servei mèdic a l’establiment

- Servei de cangur o guarderia infantil

- Distintiu de qualitat ambiental

- Distintiu de qualitat turística o de gestió

Diferència entre bany gran i bany petit

- El percentatge... Continuar leyendo "Canvis de categoria i serveis d'hotels" »

Mobilitat Laboral i Suspensió de Contracte: Guia Completa

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Les circumstàncies que inicialment donen origen al naixement d'una relació laboral es poden veure alterades amb el temps.

Mobilitat Funcional: Article 39 ET

Suposa un canvi en les funcions pactades en el contracte de treball.

Tipus de Mobilitat Funcional

Horitzontal (dins del mateix grup professional): l’empresari no necessita al·legar cap causa. No existeix límit temporal.

Vertical (diferent grup professional): per raons tècniques o organitzatives i pel temps indispensable. Cal informar-ne als representants dels treballadors.

Mobilitat Geogràfica: Article 40 ET

Suposa un canvi del centre de treball pactat en el contracte a un altre centre de treball, sempre que impliqui un canvi de residència.

Tipus de Mobilitat Geogràfica

Desplaçament (... Continuar leyendo "Mobilitat Laboral i Suspensió de Contracte: Guia Completa" »

Organización de la Prevención de Riesgos Laborales: Modelos y Roles Clave

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Modelos de Organización de la Prevención

El capítulo III del Reglamento de los Servicios de Prevención (RSP) hace referencia a cinco opciones diferentes para la organización de la actividad preventiva:

  • Asumiéndola el empresario.
  • Designando a uno o varios trabajadores.
  • Constituyendo un servicio de prevención propio.
  • Recurriendo a un servicio de prevención ajeno.
  • Constituyendo un servicio de prevención mancomunado.

Asunción por parte del empresario

Esta modalidad está orientada a empresas muy pequeñas y con pocos riesgos. En este caso, la vigilancia de la salud siempre se ha de concertar aparte.

Requisitos:

  • Que se trate de empresas de menos de 10 trabajadores.
  • Que desarrolle su actividad en el centro de trabajo.
  • Que las actividades desarrolladas
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Drets Laborals, Representació i Contracte de Treball a la Constitució Espanyola

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La Constitució Espanyola

Drets Fonamentals

  • Dret a no ser discriminat per raó de sexe, raça, religió, opinió o qualsevol altra circumstància personal o social.
  • Dret a la vaga.
  • Dret a afiliar-se lliurement al sindicat que es vulgui.
  • Llibertat per fundar sindicats.

Drets i Llibertats dels Ciutadans i Ciutadanes

  • Dret al treball.
  • Dret a la promoció a través del treball.
  • Dret a l’elecció de professió o ofici.
  • Dret a la negociació col·lectiva.
  • Dret a un salari adequat.
  • Dret a la llibertat d’empresa.

Principis Rectors de la Política Social i Econòmica

Els poders públics hauran de:

  • Mantenir un règim públic de Seguretat Social.
  • Realitzar polítiques orientades a la plena ocupació.
  • Vetllar per la seguretat i higiene en el treball.
  • Garantir el descans
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Interpretación y Aplicación de Normas Laborales: Criterios y el Impacto de la Jurisprudencia

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Interpretación y Aplicación de Normas Laborales: El Rol de la Jurisprudencia

Criterios de Interpretación de las Normas Laborales

Los criterios materiales de interpretación de las normas laborales son, en primer lugar, los comunes establecidos en el Art. 3 del Código Civil (CC). Por lo tanto, es fundamental atender a su literalidad, a su sistemática, a los antecedentes históricos y al principio de adecuación social.

En el ámbito laboral, rige de manera especial el principio in dubio pro operario, según el cual, “entre dos o más sentidos de la norma, ha de acogerse aquel que en cada caso resulte más conveniente para el trabajador”.

Es poco común que una norma no pueda interpretarse con los criterios legalmente previstos en el Art.

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Derechos Laborales Clave: Jornada, Salario, Vacaciones y Más

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Distribución de la Jornada Laboral Regular

Conocer los límites y descansos de tu jornada es fundamental para asegurar tus derechos como trabajador. A continuación, se detallan los puntos clave:

  • Tope de horas: La jornada ordinaria no puede superar las 9 horas diarias, salvo que por convenio colectivo o acuerdo entre la empresa y los representantes de los trabajadores se establezca otra distribución del tiempo de trabajo diario, respetando siempre el descanso entre jornadas.
  • Descanso entre jornadas: Debe haber un descanso mínimo de 12 horas entre el final de una jornada y el comienzo de la siguiente.
  • Descanso semanal: El descanso mínimo semanal exigido es de un día y medio ininterrumpido.
  • Descanso durante la jornada: Si la jornada diaria continuada
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Gestió de Recursos Humans: Conceptes Clau i Bones Pràctiques

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Departament de Recursos Humans

El departament de recursos humans (RRHH) és aquell que s'ocupa de tots els aspectes relacionats amb el factor humà de l'empresa.

Funcions del Departament de Recursos Humans

  • Organització del personal
  • Selecció i contractació del personal
  • Administració de personal
  • Formació de recursos humans
  • Relacions laborals
  • Control de personal

Intel·ligència Emocional

És l'habilitat que ens permet conèixer i dominar els nostres propis sentiments, interpretar o afrontar els sentiments dels altres, sentir-nos satisfets i ser eficaços en la vida.

Gestió per Competències

És gestionar el personal de l'empresa de manera que els llocs de treball s'ocupin per persones que tinguin un ampli ventall de competències, en el sentit que... Continuar leyendo "Gestió de Recursos Humans: Conceptes Clau i Bones Pràctiques" »

Gestió de productes audiovisuals i models de negoci

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PRODUCTES, ORGANITZACIÓ I GESTIÓ DE LES EMPRESES AUDIOVISUALS

1. Naturalesa i estructura dels productes audiovisuals. Tipologia. (Què genera la producció de prototips? Comparem un bé simbòlic (programa de tele) amb un bé materials (sabates)).

- Els productes audiovisual són bens d’informació (=bé simbòlic). Característiques:

  • Béns d’experiència à incertesa en l’èxit, es necessiten estudis d’audiència i submarques
  • Economies d’escala à el problema no són les còpies que fas d’un vídeo, sinó el vídeo original
  • Béns públics à no s’acaben mai
  • Béns de naturalesa múltiple à temps d’atenció
  • Béns culturals à alt contingut simbòlic
  • Béns de confiança à fins que no el veiem no podem jutjar la qualitat

2. Els preus... Continuar leyendo "Gestió de productes audiovisuals i models de negoci" »