Chuletas y apuntes de Deporte y Educación Física de Secundaria

Ordenar por
Materia
Nivel

Guia Completa de Fitness: Exercici, Nutrició i Benestar

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,41 KB

Muscles i Estiraments

Hàbits de Vida Saludable

Descans Adequat

El cos humà necessita temps per recuperar-se dels esforços. S’hauria de dormir entre 8 i 9 hores. El descans té més fonaments si s’ha practicat esforç físic.

Alimentació Correcta

Per mitjà de l’alimentació obtenim energia per entrenar, construir noves cèl·lules i regular el funcionament de l’organisme.

Nutrients Bàsics

Greixos, proteïnes, hidrats de carboni, sals i minerals, vitamines, fibra i aigua. S’ha de procurar cuidar-se les dents i menjar 5 àpats al dia.

Beneficis d'un Estil de Vida Actiu

  • Augmenta la capacitat respiratòria (més O2)
  • Millora l’aparell circulatori (més resistència)
  • Millora l’aparell locomotor (més força i menys lesions)
  • Millora el sistema
... Continuar leyendo "Guia Completa de Fitness: Exercici, Nutrició i Benestar" »

Bàsquet: Història, Tècnica i Fonaments del Joc

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,78 KB

Història i Orígens del Bàsquet

El bàsquet va ser inventat el 1891 per James A. Naismith, professor i sacerdot d'una escola de Massachusetts, als EUA.

Naismith va idear el bàsquet buscant un esport que es pogués practicar a l'hivern en un local tancat.

Els soldats americans el van donar a conèixer durant la Primera Guerra Mundial.

Va ser esport d'exhibició als Jocs Olímpics de Sant Louis (EUA) el 1904, i va assolir la categoria d'olímpica als Jocs de Berlín de 1936.

El bàsquet es practica en un camp rectangular de 28 x 15 m de mitjana.

Tècnica del Bàsquet

Botar, passar i llançar són les tres accions fonamentals que un jugador de bàsquet ha de dominar.

El Bot

Per desplaçar-se pel camp quan tenen la pilota, els jugadors l'han d'anar fent... Continuar leyendo "Bàsquet: Història, Tècnica i Fonaments del Joc" »

Que es un acondicionamiento neuro muscular y tipos

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en español con un tamaño de 5,11 KB

VELOCIDAD


1. Definición de los 4 tipos de velocidad:
Velocidad de reacción: capacidad para reducir el tiempo entre la aparición de un estímulo y el inicio de una respuesta motora. • Velocidad gestual:
realizar un movimiento con la mayor rapidez posible. • Velocidad de desplazamiento:
recorrer una distancia repitiendo un gesto cíclico a la mayor frecuencia posible. • Velocidad de juego:
La capacidad de un equipo para resolver de manera óptima las diferentes fases del juego.

2. Indica las 4 fases que se requieren para que se produzca la velocidad de reacción en cualquier acción, desde el estímulo hasta la respuesta.
1. Recepción del estímulo por los órganos sensoriales especializados (es mejorable con el entrenamiento: concentración

... Continuar leyendo "Que es un acondicionamiento neuro muscular y tipos" »

Normes i tècniques de futbol sala

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,07 KB

Tir lliure directe: imprudent, força excessiva, temerària.
—Donar pontada/colp. —Fer traveta. —Fer càrrega. —Fer entrada. —Escopir. —Empènyer/agafar.
—Tocar deliberadament la pilota amb les mans.
Tir lliure indirecte: quan el porter:
—Retenció +4s. —Joc perillós. —Es llaça des d'on s'ha comès.
—Agafar la pilota amb les mans (passada de peu o servei de banda).
Penal: faltes de tir lliure directe en àrea.
Amonestació: targeta groga
—Conducta antiesportiva. —Gestos/paraules de desaprovació.
—Reiterar faltes.
Expulsió: targeta vermella
—Conducta violenta/joc brut. —Insult. —Dos amonestacions.
—Mans voluntàries per evitar gol.

Marcatge: defensor segueix els desplaçaments d'un jugador adversari evitant que rebi... Continuar leyendo "Normes i tècniques de futbol sala" »

Efectes i Requisits de l'Escalfament, Gimnàstica Artística: Guia Completa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,88 KB

Efectes de l'escalfament psicològic

Predisposa psicològicament per a l’esforç posterior.
Elimina o disminueix l’ansietat pre-competitiva.
Facilita la concentració en el treball a realitzar.

Requisits d'un bon escalfament

Duració - Intensitat - Mobilitat articular.

Fases d'un escalfament

Posada en acció, exercicis de mobilitat articular, exercicis generals de força, exercicis d'estiraments, exercicis de l'activitat, exercicis d'estiraments específics.

Gimnàstica

1) Principals escoles gimnàstiques del s. XIX

Escola alemanya: L'any 1811 van fundar el primer gimnàs. Va ser molt innovador i va afegir aparells a la gimnàstica.
Escola sueca: Va introduir els gimnasos al seu país i va desenvolupar la gimnàstica sense aparells.

2) Característiques

... Continuar leyendo "Efectes i Requisits de l'Escalfament, Gimnàstica Artística: Guia Completa" »

Condició Física i Reglament de Handbol: Guia Completa

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,71 KB

Condició Física: Components Essencials

La resistència és la capacitat de realitzar un treball eficientment durant el màxim temps possible.

Tipus de Resistència

Hi ha dos tipus de resistència: anaeròbica i aeròbica.

Mètodes d'Entrenament de la Resistència

Hi ha diversos mètodes d'entrenament de la resistència: continu, intervàlic i de repeticions.

La força és la capacitat de generar tensió intramuscular.

Classificació de la Força

La força es classifica en: força absoluta, màxima, explosiva i resistència.

La velocitat és la capacitat de realitzar un o diversos moviments en el menor temps possible a un ritme d’execució màxima i durant un període de temps breu.

Classificació de la Velocitat

La velocitat es classifica en: velocitat... Continuar leyendo "Condició Física i Reglament de Handbol: Guia Completa" »

Estrategias de Actividad Física Adaptada: Discapacidad Intelectual, Motriz y Sensorial

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en español con un tamaño de 7,1 KB

Discapacidad Intelectual

La discapacidad intelectual se refiere a un estado particular de funcionamiento que comienza en la infancia, es multidimensional (contexto, salud, conducta adaptativa, habilidades intelectuales, participación), y está afectado positivamente por apoyos individualizados.

Consecuencias

Motrices

  • Alteraciones de la mecánica corporal y fisiológicas.
  • Inferior resistencia cardiovascular y condición física.
  • Desarrollo psicomotor más lento.
  • A nivel perceptivo-motriz: Nivel de expectación, atención y vigilancia bajos. Información no secuenciada por prioridades y respuestas aleatorias recurrentes.

Socio-afectivas

  • Necesidad de supervisión y soporte.
  • Falta de iniciativa y de autocontrol.
  • Alteraciones caracteriales y trastornos de
... Continuar leyendo "Estrategias de Actividad Física Adaptada: Discapacidad Intelectual, Motriz y Sensorial" »

Guía Completa de Gimnasia Artística: Técnicas, Evaluación y Normativa

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en español con un tamaño de 7,04 KB

Gimnasia Artística: Técnicas, Evaluación y Normativa

Rondo

Rondo: La carrera y el impulso previo permitirán una buena velocidad de traslación y acomodación del cuerpo. El cuerpo debe rotar sobre el eje longitudinal (180°). El momento de acercarse al apoyo de las manos es cuando más se acelera esta rotación y, una vez que se apoyan las manos, esta rotación se completa. El apoyo de las manos es simultáneo. Mientras el cuerpo se traslada en la dirección general hacia adelante, los brazos se extienden y se hunden los hombros alejándose del pecho. La cadera, que estaba extendida, ahora comienza a plegarse mientras las piernas se juntan arriba, en la vertical, y luego buscan el apoyo en la colchoneta. Los brazos terminan extendidos arriba.... Continuar leyendo "Guía Completa de Gimnasia Artística: Técnicas, Evaluación y Normativa" »

Aparell locomotor: sistema osteoarticular i muscular

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,71 KB

Aparell locomotor

L'aparell locomotor és el conjunt d'òrgans que permet moure el cos i mantenir-ne la postura. Està format per un component passiu, que no produeix moviments per si mateix, el sistema osteoarticular, i per un component actiu, que posseeix la capacitat de produir moviment, el sistema muscular.

Sistema osteoarticular

Els ossos

Els ossos tenen quatre funcions:

  • Funció de sosteniment: L'esquelet és la carcassa del cos, que configura la forma externa i sosté els òrgans interns.
  • Funció de protecció: La forma d'alguns ossos permet protegir òrgans vitals.
  • Funció de locomoció: Els ossos formen un sistema de palanques que, gràcies a la força dels músculs, es mobilitza per mitjà de les articulacions amb la finalitat de produir
... Continuar leyendo "Aparell locomotor: sistema osteoarticular i muscular" »

Mecànica corporal i ergonomia: consells per evitar lesions

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,32 KB

Mecànica corporal

Normes per evitar la fatiga i les lesions a curt o llarg termini:

  • Planificar el treball que s’ha de realitzar i la distancia que cal recórrer amb la càrrega.
  • Endreçar el camí que s’ha de recórrer.
  • Adaptar l'àrea de treball retirant els objectes que la puguin entorpir.
  • Col·locar bé els peus: recolzats de manera ferma al terra, separats lleugerament i amb el peu que està en direcció al moviment que s’ha de realitzar més avançat.

Regles elementals de mecànica corporal

  • El pes de l’objecte influeix en l’esforç físic que cal realitzar per moure’l
  • La durada de la mobilització influeix en l’esforç físic i el cansament que genera
  • Les condicions de l’entorn on es realitza la mobilització influeixen en l’esforç
... Continuar leyendo "Mecànica corporal i ergonomia: consells per evitar lesions" »