Chuletas y apuntes de Deporte y Educación Física de Primaria

Ordenar por
Materia
Nivel

Glandules del cos

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 20,61 KB

NUTRICIÓ

Nutrició → Tot el que el cos necessita per funcionar (energia). Aquesta energia és medeix en calories o Kcalories. Hi ha calories que son positives i unes altres negatives. Una bona nutrició la marca el temps, la duració i la combinació amb les que tú ingereixes els aliments o la hidratació.
A l’esport l’alimentació ha de ser més cuidadosa ja que tenim un desgast extra.


Tenim tres tipus de metabolisme:

- BASAL → Que son les calories que necessita el nostre cos simplement per funcionar, es vital. A nivell general s’estipula en 1.500kcal/dia.

- ACTIVITAT → Quina es la teva activitat quotidiana. Hi ha algunes que no tenen gast energètic (-), (½) activitat mitja, (+) persones més actives. S’estipula entre 1.000 y

... Continuar leyendo "Glandules del cos" »

Objectius i etapes de l'entrenament de força en nens

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,64 KB

OBJECTIUS DE L'ENTRENAMENT DE LA FORÇA

Hipertrofiar la massa muscular

Per aconseguir augmentar la massa muscular, treballarem amb càrregues màximes i/o submàximes. Estarà totalment prohibit en nens.

Millorar el to muscular

Per un millor domini, funcionalitat corporal i compensació corporal. Això ens aportarà unes millors prestacions del nostre cos i ens ajudarà a prevenir les lesions. El treball de força variarà la constitució corporal (augment o disminució de pes depenent del nostre objectiu).

Millorar la coordinació intramuscular e intermuscular

Actuant sobre l'excitabilitat i el reclutament de les unitats motores, millorarem la força.

Millorar el metabolisme muscular

Per un millor aprofitament dels recursos energètics, una major... Continuar leyendo "Objectius i etapes de l'entrenament de força en nens" »

Evaluación y Rehabilitación Funcional de Lesiones en Tobillo y Hombro

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en español con un tamaño de 8,11 KB

Biomecánica y Patología del Tobillo

Condiciones Asociadas

  • Esguince de tobillo crónico
  • Inestabilidad crónica de tobillo
  • Ruptura de la sindesmosis
  • Fractura del quinto metatarsiano (5º MTT)
  • Avulsión del cuboides

Prueba para la Sindesmosis: Prueba de Compresión Tibiofibular

  • PP (Posición del Paciente): Decúbito supino.
  • PK (Posición del Kinesiólogo/Terapeuta): De pie a los pies del paciente. Las palmas de las manos ahuecadas sobre los maléolos y los dedos entrelazados por posterior.
  • Procedimiento: Se comprime la tibia y la fíbula entre sí.
  • Resultado Positivo: Si hay dolor de localización intramaleolar.

Fases del Tratamiento Conservador (Ejemplo de Protocolo)

Tiempo Terapéutico

  1. Inmovilización del tobillo mediante una bota corta de yeso por 3 semanas
... Continuar leyendo "Evaluación y Rehabilitación Funcional de Lesiones en Tobillo y Hombro" »

Mètodes i Tipus d'Entrenament de Força: Guia Completa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,99 KB

Mitjans: Màquines i politges

  • Manera més còmoda i controlada de treballar la força.
  • Permeten canviar la intensitat de treball.
  • No impliquen els músculs estabilitzadors a causa de l'absència de desequilibri.

Sistemes per desenvolupar la força

Força màxima

  • Entrenament pel desenvolupament muscular (culturista): Treballar amb pesos lliures i màquines de musculació (hipertròfia). Intensitat al 60-80%.
  • Entrenament de coordinació intramuscular (halterofília): Màxim reclutament de fibres musculars. Alt risc de lesió si no hi ha massa muscular. Intensitat 75-100%.

Mètodes de contracció

Contracció isomètrica

Es realitza de forma estàtica (sense moviment). Inconvenients: no hi ha capil·larització del múscul, falta de processos coordinatius... Continuar leyendo "Mètodes i Tipus d'Entrenament de Força: Guia Completa" »

Models Teòrics sobre Activació, Ansietat i Rendiment Esportiu

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,9 KB

Models Teòrics que Expliquen la Relació entre Activació, Ansietat i Rendiment

- Teoria de l’Impuls: A mesura que augmenta l'arousal o l'estat d'ansietat d'una persona, també ho fa el seu rendiment.

- Hipòtesi de la “U” Invertida: A mesura que s'incrementa l'arousal, també ho fa el rendiment, però fins a arribar a un punt òptim de màxima execució.

- Teoria de la Zona de Funcionament Òptim: No es parla d'un punt òptim d'activació, sinó que admet un petit rang d'activació sobre el qual s'expressa el màxim rendiment.

Resiliència: Capacitat de l'esportista per afrontar, resistir i superar l'adversitat amb més recursos i millors resultats que altres persones.

Estrategies per Controlar el Nivell d'Estrès i Ansietat en els Esportistes

Disminució

... Continuar leyendo "Models Teòrics sobre Activació, Ansietat i Rendiment Esportiu" »

Prevenció i actuació en accidents: nivells, valoració i dispositius

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,7 KB

3 nivells de prevenció

· La prevenció primària: totes les accions que eviten en produir accidents. En general, consisteixen en l’adopció d’hàbits saludables.

· La prevenció secundària: Minimitzar el dany o la lesió en cas que es produeixi l’accident. Ex: casc de bici.

· La prevenció terciària: La seva finalitat és reduir o contrarestar les conseqüències d’un accident quan s’ha produït. Per exemple, el fet de tenir a mà la farmaciola d’urgències.

Condiciona material farmaciola

· Endreçat, per no haver de perdre temps buscant el que es necessita.

· Ben conservat, perquè, quan es necessitin, els productes sanitaris no estiguin exhaurits, caducats ni deteriorats.

Primer auxilis

Els primers auxilis són el conjunt de mesures... Continuar leyendo "Prevenció i actuació en accidents: nivells, valoració i dispositius" »

Activitats aquàtiques: Tipus, respiració, propulsió, girs i salts

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,01 KB

Tipus d’activitats aquàtiques:

Utilitària - Sobreviure en el medi aquàtic

Recreativa - Oci / Divertiment

Higiene/Salut - Terapèutic

Competitives - Alt rendiment

Manteniment - Forma física

Educatives/Escolar - Formació



RESPIRACIÓ:

- És necessària per la bona familiarització una bona adaptació de la respiració i un gran domini d’aquesta.

Fases: INSPIRACIÓ / EXPIRACIÓ / APNEA

Tipus: Estàtica, Bilateral, Dorsal

Ritmes: Per cicle d’accions propulsiva (respirar cada 2-3 braçades o més)

Objectius: control de la respiració, evitar fatiga, millora de les capacitats físiques, de la flotació...

PROPULSIÓ

- És l’acció que realitzem mitjançant una força de les extremitats del nostre cos, majoritariament amb les EESS i EEII, per tal de... Continuar leyendo "Activitats aquàtiques: Tipus, respiració, propulsió, girs i salts" »

Mètodes d'Entrenament de la Flexibilitat: Guia Completa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,17 KB

Mètodes d'Entrenament de la Flexibilitat

Algunes consideracions prèvies a tenir en compte són:

  • Abans de començar, cal fer un escalfament adequat amb un augment de la temperatura corporal.
  • Treballa de manera relaxada, ajudant-te de respiracions profundes i rítmiques.
  • Poc a poc cal intentar superar o millorar el límit del moviment de l’articulació.
  • No s’ha de provocar dolor, ja que produeix el reflex contrari de contracció, i no el de relaxació per estirar la musculatura.
  • Els exercicis de flexibilitat dinàmica han de ser amplis (tot el recorregut articular), progressius i relaxats.
  • En els treballs passius forçats en parelles, no realitzis la força o ajuda de manera molt brusca, ja que pots causar una lesió.
  • Obtenir millores significatives
... Continuar leyendo "Mètodes d'Entrenament de la Flexibilitat: Guia Completa" »

Paganica juego

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en español con un tamaño de 7,62 KB

T. IDEALISTAS



-Edmund Nevendorff (1930) -Carl Diem (1930)

también relaciona el origen del deporte con el juego, sin embargo, él plantea un origen más profundo en el culto a los antepasados o a los dioses. Sostiene que la ritualización de actividad física en honor a antepasados sería origen del deporte, ya que se normaliza, con reglas. Hizo una definición de deporte: el deporte es un juego portado de valor y seriedad, practicado con entrega, sometido a reglas, integrador y perfeccionador, ambicioso de los más elevados resultados.

-Ulrich Popplow (1955)

también incide en el deporte como juego. Dice que el juego es una actividad plenamente humana, primitivo. Él dice una diferencia entre el juego y la educación física por que el juego... Continuar leyendo "Paganica juego" »

Posición de defendido en balonkorf

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en español con un tamaño de 2,4 KB


fundador de este deporte al maestro de Ámsterdam Nico

Broekhuysen, que en 1902 establecíó las normas después de un viaje a Suecia


Las dimensiones del campo son de 40 x 20 m. En pabellón cubierto, divididosen dos cuadro iguales. El punto de penalti se encuentra a 2,5 metros de distancia dela canasta.

La canasta debe mirar hacia el centro del campo. Tiene una altura de 3.5metros. La cesta de mimbre tiene un diámetro de 39-41 cm. Según la normativa oficial,

• SAQUE INICIAL.


El saque inicial será efectuado por un atacante cerca del centro del campo, alempezar el partido, al iniciar el segundo periodo y después de cada CANASTA.






4.NORMAS BÁSICAS




DURANTE EL JUEGO NO
ESTÁ PERMITIDO: ! 1. Tocar el balón con la pierna o pie de forma intencionada,... Continuar leyendo "Posición de defendido en balonkorf" »