Mill i platon

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Filosofía y ética

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,02 KB

PL-517 // (i) - L’adquisició de la saviesa com un procés d’alliberació (des del món sensible al món de les idees).
(ii) - El bé com a idea suprema: saviesa teòrica i saviesa pràctica.
- Els graus de coneixement (experiència/raó)
- El graus de realitat (món sensible/idees)
- L’adquisició de coneixement (alliberament del món sensible)
- El bé com a forma suprema...
PL-526 // (i) -La distinció entre objectes sensibles i idees: la geometria tracta, en contra del que de vegades es diu, d’idees/essències.
(ii) -La geometria ajuda l’ànima a elevar-se cap a les idees eternes.
-La teoria platònica dels graus de coneixement i dels graus de l’ésser. Sentits i raó. Objectes materials i idees.
- Tipus de ciències preparatòries per assolir el coneixement.
- Caracterització del paper de la geometria: els seus objectes i les seves diferències amb l’experiència i amb les formes encara més altes de coneixement.


Mi // (i) - La societat té dret a exigir-nos el respecte a certes normes: (a) limitant la nostra capacitat
d’interferir en la vida dels altres i (b) obligant-nos a la col·laboració mínima sense la qual la societat no funcionaria.
(ii) - La societat no té dret a posar límits a la nostra llibertat quan no afectem en absolut la vida dels qui no volen ser afectats.
-La connexió entre utilitarisme i liberalisme.
-Els principis bàsics del liberalisme de Mill.
-El liberalisme de Mill implica la necessitat d'impedir que la societat o el estat interfereixin en l'àmbit
estrictament privat de la vida dels individus

Entradas relacionadas: