Chuletas y apuntes de Psicología y Sociología de Universidad

Ordenar por
Materia
Nivel

Habilidades Sociales: Estrategias de Intervención en Crisis y Apoyo a Víctimas

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 6,22 KB

Habilidades Sociales e Intervención en Crisis

Conceptos Básicos

1. Crisis

1.1. Concepto

La crisis se puede definir como un estado transitorio de afectación, de trastorno, de desorganización que se caracteriza por la incapacidad del individuo de manejar situaciones concretas y por la posibilidad de obtener un resultado positivo o negativo.

La crisis tiene una doble vertiente: puede ser un período transitorio que ayude al desarrollo de la personalidad y a recuperar el equilibrio, o bien puede desarrollarse un proceso psicopatológico que dé lugar a **estrés postraumático**, **depresión** y **ansiedad**.

A lo largo de la vida, un individuo puede experimentar crisis con gran desorganización emocional e incapacidad para afrontarlas, aunque generalmente... Continuar leyendo "Habilidades Sociales: Estrategias de Intervención en Crisis y Apoyo a Víctimas" »

Capital Social, Materialisme i Postmaterialisme: Teories Clau

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,03 KB

Factors que Influeixen en el Capital Social

Altres factors eren l'augment de les pressions laborals -que involucraven també la dona des de la seva incorporació al mercat de treball- i l'increment de la mobilitat residencial, amb l'extensió de les ciutats cap als suburbis. En aquest text, Putnam va refinar el concepte de capital social. Va distingir entre capital social "de llaç" (bonding), representat pels grups integrats per persones amb característiques similars -amics i companys de treball, per exemple-, i capital social "pont" (bridging), que sorgeix de les connexions entre individus i grups heterogenis de la societat.

Dels vincles de llaç neix una confiança "densa"; de les relacions pont, una confiança làbil; aquesta, però, és... Continuar leyendo "Capital Social, Materialisme i Postmaterialisme: Teories Clau" »

Rols dels Directius i Responsables d'Equip

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,67 KB

Àrees d'Influència dels Directius

Els directius assoleixen els objectius de l'organització a través de diferents vies d'influència:

1. Per mitjà de la informació:

Exerceixen els seus rols gràcies a l'accés a múltiples xarxes d'informació internes i externes.

RolDescripció
MonitorExaminar l'entorn i cercar informació que millori el rendiment de l'organització.
DifusorInterpretar la informació, integrar-la i transmetre-la als col·laboradors.
PortaveuDistribuir informació fora de l'organització.

2. Per mitjà de les persones:

Exerceixen rols interpersonals, establint relacions que faciliten el desenvolupament i centren la seva influència en les persones per a la consecució de tasques.

RolDescripció
Cap visibleRepresentar l'organització
... Continuar leyendo "Rols dels Directius i Responsables d'Equip" »

Educació per a la convivència i el desenvolupament personal

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,63 KB

Aprendre a viure junts, aprendre a viure amb els altres

Aquest aprenentatge representa sens dubte un dels principals reptes de l'educació en l'actualitat. El món d'ara és massa sovint un món de violència que contradiu l'esperança que alguns havien posat en el progrés de la humanitat. La història humana sempre fou conflictiva, però hi ha elements nous que accentuen el risc, sobretot l'extraordinari potencial d'autodestrucció creat per la humanitat durant el segle XX. L'opinió pública, a través dels mitjans de comunicació, esdevé un observador impotent, fins i tot ostatge, dels qui creen o mantenen els conflictes. Fins ara, l'educació no ha pogut fer gran cosa per modificar aquesta situació de fet. És possible concebre una educació
... Continuar leyendo "Educació per a la convivència i el desenvolupament personal" »

Gestió de Persones: Motivació i Competències

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,17 KB

Gestió de les Persones

Ens referim a tenir un plus de responsabilitat respecte al paper de les persones i la funció d'aquestes a l'organització. Pretén adequar l'actuació de les persones a la missió i estratègia de l'organització, es necessita que les dues parts conflueixin entre elles. Aquesta adequació té 3 àrees:

  1. Competències: Totes aquelles capacitats, habilitats, coneixements que té la persona i que interessa i necessita l'organització. Fer a les persones competents. Són aquella conjunció, resultat de tenir uns coneixements i habilitats, i saber conjugar totes aquestes coses per tal de superar problemes i situacions que apareixen en la pràctica. Les competències estan molt aplicades en la pràctica.
  2. Motivació: Què té
... Continuar leyendo "Gestió de Persones: Motivació i Competències" »

Felicitat i educació emocional: claus per al benestar personal

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,44 KB

Felicitat

Concepte: És l'estat d'ànim que es complau en la possessió d'algun bé. La felicitat és la forma en què s'avalua la vida com un conjunt, o els components més significatius d'aquesta. La felicitat afavoreix la recepció i interpretació positiva dels diversos estímuls ambientals.

Desencadenants:

Els desencadenants de la felicitat són els èxits o assoliments, la consecució reeixida dels objectius que es pretenen. També es produeix per la congruència entre el que es vol i el que es posseeix, entre les expectatives i les condicions actuals i en la comparació amb els altres.

Efectes subjectius:

1. Sensació de benestar. 2. Sensació d'autoestima i autoconfiança. 3. Augmenta la disponibilitat per enfrontar-se a noves tasques.

Efectes

... Continuar leyendo "Felicitat i educació emocional: claus per al benestar personal" »

Desarrollo del Lenguaje en la Infancia: Etapas y Factores Clave

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 4,38 KB

La Expresión y Comunicación en la Infancia: Primeras Manifestaciones del Bebé

La expresión es una necesidad que surge con la vida. Desde que nace, el bebé se comunica con el adulto mediante una gran diversidad de lenguajes, y de esta manera, se comunica. Las primeras manifestaciones del bebé son indicios de sus necesidades. El papel de la persona adulta es clave, pues debe atender estas necesidades.

El Papel del Adulto en la Interacción con el Bebé

El rol de los adultos, como educadores, es sumamente importante al proporcionar herramientas para comprender e interpretar las manifestaciones del bebé. De esta forma, se inicia un sistema primario de comunicación.

Estadio de Inteligencia Preoperatoria según Piaget: Rasgos y Definición (2-

... Continuar leyendo "Desarrollo del Lenguaje en la Infancia: Etapas y Factores Clave" »

Suspensió del contracte de treball

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 11,81 KB


Categories de comportament

Conductes de lideratge

Concretar rols

Assignar tasques i explicar responsabilitats, els objectius i expectatives

Supervisar

Comprovar el progrés i la qualitat del treball, avaluar el rendiment

Planificar a curt termini

Determinar l’ocupació del personal i recursos per fer una tasca correctament i determinar la manera de programar i coordinar

Consultar

Comprovar abans de prendre decisions que afectin a més persones, fomentar la participació i incorporar idees

Donar suport

Actuar d’una manera considerada, mostrant comprensió i suport, donant ànims

Reconèixer

Proporcionar lloança i reconeixement a un rendiment eficaç

Desenvolupar

Facilitar, proporcionar entrenament i consell, ajudar a la gent

Facultar

Atorgar confiança

... Continuar leyendo "Suspensió del contracte de treball" »

El amor y sus diferentes manifestaciones

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 2,16 KB

AMOR

Sentimiento de vivo afecto e inclinación hacia una persona o cosa a la que se le desea todo lo bueno

FIDIAL

Del hijo o que es propio de él

FRATERNAL

Que se hace entre hermanos o que es o se considera propio de la relación entre hermanos

PASIONAL

De la pasión, especialmente amorosa, o relacionado con ella

PROPIO

Indica que lo denotado por el nombre al que acompaña pertenece a la persona, animal o cosa de que se trata

SEXUALIDAD

Conjunto de características físicas y psicológicas propias de cada sexo

INCONDICIONAL

Que es absoluto y no admite limitaciones ni condiciones

AMOR AL ARTE

Alude a efectuar una labor o una tarea cualquiera para pasar el tiempo, a modo de entretenimiento

A DIOS

Es una actitud que implica voluntad, reflexión y compromiso, es... Continuar leyendo "El amor y sus diferentes manifestaciones" »

Personalidad: Conceptos Clave, Evolución y Áreas de Estudio

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 18,86 KB

Concepto y Ámbito de Estudio de la Personalidad

Concepto de Personalidad

  • Para organizar las distintas conceptualizaciones, seguiremos las categorías recogidas por Bermúdez:
    • Definiciones aditivas: Consideran la personalidad como la suma de los distintos aspectos que definen al individuo.
    • Definiciones integradoras: Entienden la personalidad como un conjunto integrado de características, enfatizando su carácter organizado y estructurado.
    • Definiciones jerárquicas: Proponen una organización de partes integrantes, estableciendo una jerarquía donde unas partes tienen preponderancia sobre otras.
    • Definiciones que enfatizan el ajuste al medio: Definen la personalidad como un conjunto organizado de elementos que determina el ajuste característico
... Continuar leyendo "Personalidad: Conceptos Clave, Evolución y Áreas de Estudio" »