Chuletas y apuntes de Psicología y Sociología de Secundaria

Ordenar por
Materia
Nivel

Nerbio bulkada

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 13,49 KB

2.2.1.Neuronak

Neurona

· Lehen esan bezala, neuronak Nerbio Sistemaren oinarrizko elementua dira eta informazioa jaso, prozesatu eta gorputzeko beste leku batera garraiatzen dute.
·Ezagutzen diren zelula espezializatuenak dira eta hainbat funtziotarako gaitasuna galdu dute; ezin dira erditu, edo elikatu, edo defenditu... Hori dela eta, funtzio horiek guztiak beste zelula batzuen ardura dira; zelula laguntzaileak deritze hauei.
·Ez dira birsortzen. Jaiotzen garenean neurona kopuru zehatz bat daukagu eta suntsitzen direnak betiko galduko dira. Nerbio sistemaren kalte gehienak ez dira sekula sendatuko!
·Gizakiok ezin konta ahala neurona ditugu (Autore batzuen ustez, zerebroan ba omen
ditugu 15.000 milioi. Beste batzuen iritziz, berriz, 100.000

... Continuar leyendo "Nerbio bulkada" »

La cultura com a eix fonamental de la societat

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,44 KB

  1. Som integradors de la cultura. Assimilem novetats d’altres cultures (multiculturalitat, interculturalitat...)

  2. Som transformadors de la cultura. És un procés inesgotable. La cultura no es trenca/fragmenta. La cultura canvia, s’enriqueix, dialoga, evoluciona...

  3. Som transmissors de la cultura. Necessitem la cultura per a viure i millorar la vida. Importància de l’educació.

Conseqüències:

a)Ens realitzem en l’habitat de la cultura. És el nostre medi natural.

b)La cultura és la profunda singularitat de l’home com a ésser viu.

c)La cultura és la gran potència per a l’humanització. Ara bé, cal garantir el procés. Naixem homes i dones per tal d’arribar a ser humans. El procés no està garantit.

d)L’educació té la gran responsabilitat

... Continuar leyendo "La cultura com a eix fonamental de la societat" »

Perspectiva parcial, crítica, desenmascaradora

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 7,01 KB

  1. Objectes d’estudi: 1.La societat humana, l’ésser humà associetat, agrupat i creador d’institucions socials. Estudi de la realitat social. 2.Obj: sense perjudicis amb empatia (posar-se al lloc d’altres individus) 3.Estudi de les relacions que es donen en una societat

  2. Ciencies Socials: Conjunt de matèries que tenen per objecte d’estudis els fenòmens socials des d’una perspectiva científica. Matèries: Economia, Demografia, llingüística, ciències polítiques, antropologia social i cultural, psicologia, història,sociologia

ORIGEN: S’inicia als s.Xiii_xix:ciència inductiva; objectiva: tracta els fets de les coses sense carregar emocions ni valorar ètnicament, empírica: pq es basa en l’observació dels fets i verificar-

... Continuar leyendo "Perspectiva parcial, crítica, desenmascaradora" »

Socialització primaria i secundaria

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,05 KB

SOCIOLOGIA:Procés pel qual l’ésser humà aprèn i interioritza les normes del grup i les adapta a la seva manera de fer.ASPECTES DE LA SOCIALITZACIÓ 1.L’adquisició de coneixements: maneres d’actuar, sentir i pensar del grup cultura o civilització a la qual es pertany.2.La integració de la dimensió sociocultural en l’estructura de la pròpia personalitat.3L’adaptació de l’individu a l’entorn social: Biològicament i psicomotorament, Afectivament, De pensament.ETAPES DE LA SOCIALITZACIÓ Els sociòlegs consideren que la socialització es produeix en dues fases:A)Socialització primària: des de l’infantesa i on els nens aprenen el llenguatge i les pautes bàsiques de comportament per a l’aprenentatge posterior. Agent
... Continuar leyendo "Socialització primaria i secundaria" »

Neurologiako Gaixotasun Larriak

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 1,36 KB

Alzheimerra (2)

1907an aurkitu zuen A. Alzheimer neurologo alemaniarrak. Memoria galtze progresiboa dago eta dementzia larri batera eramaten du, pentsatu, hitz egin edo bizitzako oinarrizko ahalmenak galaraziz.

Parkinson gaixotasuna (2)

Garuneko dopamina defizitak neurona galtzea eragiten du. Ezin da sendatu eta farmakoek egin dezaketen bakarra sintomak arintzea da. Sintomak: Dardarak atseden egoeran, Zurruntasun muskularra, Nahitako mugimenduaren gutxipena, Aurpegi espresio eza.

Aplopejia edo Iktusa (4)

Istripu zerebrobaskularra edo iktusa bururako odolaren garraioaren asalduraren ondorioz gertatzen da eta oinarria iskemia (tronboa) edo odoljarioa izan daitezke. Heriotza tasa handiak eragiten ditu. Eragile nagusiak: tabakoa, diabetea, hipertentsioa,... Continuar leyendo "Neurologiako Gaixotasun Larriak" »

Els metodes empiricoanalitics qualitatius

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 9,32 KB

Mètodes empiricoanalítics

  • Mètodes quantitatius: pretenen explicar un fenomen determinat a partir del coneixement de les seves causes i, un cop fet això, consideren que s’estaria en situació de poder generalitzar. Els seus mètodes d’observació són els individus, grups, institucions o la societat sencera.

    • Enquesta→ mètode que consisteix a recollir informació, per mitjà d’un qüestionari, de persones, a les quals es pregunta sobre un fenomen o aspecte social determinat. Les enquestes poden ser descriptives o poden voler contrastar hipòtesis prèvies i les preguntes poden ser obertes (quan l’enquestat pot expressar les seves idees amb paraules pròpies) o tancades (l’enquestat pot triar entre una sèrie de respostes).

Abans

... Continuar leyendo "Els metodes empiricoanalitics qualitatius" »

Selecció dels objectius del preu

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,83 KB

Igual que altres disciplines científiques, la sociologia suposa l'estudi sistemàtic i organitzat dels fenòmens (en aquest cas, el comportament humà) amb l'objecte d'augmentar la seva comprensió.

Tots els científics, ja estudiïn els fongs o a els assassins, intenten recollir informació precisa mitjançant mètodes d'estudi que siguin el més objectius possibles.

Es basen en el registre acurat d'observacions i acumulació de dades.


Els sociòlegs estudien la influència

que la societat exerceix sobre les idees i els comportaments

 i les formes en què les persones interactuen

i conformen la societat.

Antropòlegs

Estudien cultures del passat i societats preindustrials d'avui, així com l'origen dels humans


Trastornos y condiciones en el ámbito educativo

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 3,44 KB

Alteración que afecta

Logopatía

A qué concepto corresponde esta def

“Pérdida o a”

Deficiencia

A qué concepto corresponde esta def

“Restricción”

Discapacidad

A qué concepto corresponde esta def

“Situación”

Minusvalía

A la hora de dar clase

Procurar un aprendizaje sin errores, evitando ayudas que no sean necesarias.

A los niños con autismo es conveniente:

Anticiparles lo que va a suceder.

A los niños con trastorno por déficit de atención:

Cerca del profesor.

Al niño enfermo es conveniente:

Darle una información sobre su enfermedad, adecuada a la edad y personalidad.

Ante la emisión de una conducta disruptiva

Hay que pedirle que recuerde y explique las normas sociales.

Asociados a la espina bífida,

Logorrea, hidrocefalia y reflujo urinario.

... Continuar leyendo "Trastornos y condiciones en el ámbito educativo" »

Ser libre no es vivir aislado porque eso no seria humano

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 6,49 KB

  1. MÉTODO ANALÍTICO Y SISTÉMICO

      En primer lugar, debemos tener en cuenta que ambos métodos se utilizan para hacer antropología. El método analítico se centra en los elementos aislados y en las carácterísticas de cada uno. Esto provoca una serie de limitaciones ya que solamente ofrece una visión parcial del ser humano y considera que se ha llegado a la verdad del mismo cuando ya no se puede continuar con el análisis, lo cual nos lleva a la simplicidad y la verdad no es simplicidad. A su vez, es arriesgado e inadecuado tratar con este método asuntos humanos ya que provoca más problemas de los que resuelve y el ser humano es un sistema unitario desde el principio, no una máquina.  Por ello la intimidad de la persona es mucho... Continuar leyendo "Ser libre no es vivir aislado porque eso no seria humano" »

Teorías de la personalidad: Freud, Jung y Adler

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 2,99 KB

Sigmund Freud

Se basa en el ELLO, el YO y el SUPERYO.

ELLO (inconsciente): Se mueve a partir del principio del placer inmediato. Ejemplo: "quiero salir de fiesta todos los días."

YO (preconsciente): Se regirá por el principio de la realidad. Ejemplo: "mejor salir solo los viernes."

Superyo (consciente): Se regirá por el cumplimiento de las reglas morales. Ejemplo: "mejor vas a misa."

Carl Jung

La teoría tiene como concepto central el individualismo, que se divide en tres partes:

  1. El YO (Corresponde a la mente consciente).
  2. El INCONSCIENTE PERSONAL (Está constituido por los recuerdos que han sido prohibidos y por las experiencias que pueden pasar a nuestra consciencia).
  3. El INCONSCIENTE COLECTIVO (Son las experiencias con las que nacemos y que todos
... Continuar leyendo "Teorías de la personalidad: Freud, Jung y Adler" »