Chuletas y apuntes de Otras lenguas extranjeras de Otros cursos

Ordenar por
Materia
Nivel

Autors i Obres de la Literatura Catalana de Postguerra (1939-1960)

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,06 KB

Pere Calders (Postguerra, Narrativa)

L’any 1936, Pere Calders va publicar el primer recull de contes, El primer arlequí. Les característiques de l’autor són el joc entre la realitat i els elements màgics o sobrenaturals, i l'ús de l’humor i la ironia. Obres destacades: Unitats de xoc, Demà a les tres de la matinada i Aquí descansa Nevares.

Pere Quart (Postguerra, Poesia)

Joan Oliver, conegut com a Pere Quart, va iniciar la seva carrera amb obres satíriques. Va participar en el moviment avantguardista i va publicar el primer recull de poemes, Les decapitacions. Va seguir publicant amb obres com Terra de naufragis i Vacances pagades. En la seva poesia, destaca el to satíric, però després de l'experiència de la guerra i l'exili,... Continuar leyendo "Autors i Obres de la Literatura Catalana de Postguerra (1939-1960)" »

Textos expositius especialitzats

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en catalán con un tamaño de 9,62 KB

Llengua i text:


El llenguatge és present en tots els avenços de la societat. El desenvolupament científic i tecnològic no es pot entendre sense la comunicació entre les persones i el debat constant sobre les idees. Qualsevol descobriment científic, qualsevol activitat professional, o qualsevol reflexió artística no es pot deslligar de les produccions lingüístiques, per això parlem de textos d’especialitat, textos que aborden temàtiques específiques, que transmeten coneixement i que utilitzen recursos lèxics, gramaticals i discursius característics.

1. La comunicació especialitzada:


La comunicació especialitzada inclou textos especialitzats o d’especialitzat, que es refereixen a continguts específics, relacionats amb la ciència,... Continuar leyendo "Textos expositius especialitzats" »

Carles Riba i la Poesia Simbolista dels Anys 20

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,42 KB

La Poesia dels Anys 20

La poesia va entrar en un període de renovació. Els corrents principals posteriors al noucentisme, a més de l'avantguardisme poètic, són la poesia de tradició simbolista i la de to popular.

Poesia de Tradició Simbolista

Amb aquest nom es designa el corrent literari de començament del segle XX que mira de crear una poesia que s'allunyi de la realitat i la idealitzi. Els simbolistes redefineixen la poesia: havia de ser pura, deslligada de qualsevol realitat exterior al poema mateix. Malgrat el distanciament amb el noucentisme, es van adoptar alguns dels seus ideals poètics, com el treball intel·lectual i el rigor formal.

Els dos punts més importants del que s'anomena poesia pura són:

  1. Reivindicació del caràcter
... Continuar leyendo "Carles Riba i la Poesia Simbolista dels Anys 20" »

Funciones Corticales y Zonas Asociativas del Cerebro

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en español con un tamaño de 7,58 KB

Zonas Corticales: Las funciones que ejecuta el cerebro, como centro elaborador se llevan a cabo en la sustancia gris en la corteza cerebral, por esto se le llama funciones corticales. Las funciones corticales pueden clasificarse en sensitivas, motoras y de asociación, en donde estas últimas son las más desarrolladas en el ser humano. El médico alemán Brodmann asignó numeración a diversas partes de la corteza cerebral y con esto hay más precisión acerca del lugar que ocupa alguna de las zonas funcionales.

Zonas Sensitivas o Somestésicas (1 y 2)

(se ubican en el área post-rolándica)

La zona somestésica 1: percibe información somática (del cuerpo) y con un alto grado de discriminación (percibe con mucha precisión de donde viene el... Continuar leyendo "Funciones Corticales y Zonas Asociativas del Cerebro" »

Apunts Ramón llull

Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en catalán con un tamaño de 8,07 KB

Homilies d’Organyà

Anònim

E.M

(XI-XII)

Sermó

Forum Lodicum 

Anònim

E.M

XII

Lleis

Cansoneta leu e plana

Guillem de Berguedà

E.M

XII

Literatura trobadoresca

Sirventès

No’l Prenaz lo fals marit

Cerverí de Girona

E.M

XIII

Literatura trobadoresca

Viadera

Fèlix o Llibre de les Meravelles

Ramón Llull

E.M

XIII

Novel·la/Faula 

Arbre de Ciència

Ramón Llull

E.M

XIII

Prosa Científica

Llibre de Cavalleries 

Ramón Llull

E.M

XIII

Prosa Tècnica

Blanquerna;

Amic e amat

Ramón Llull

E.M

XIII

Llibre de Proverbis 

Llibre de Contemplació

Ramón Llull

E.M

XIII

Prosa Filósòfica

Cant de Ramón

Ramón Llull

E.M

XIII

Poesia Lírica

Llibre dels fets

Jaume I

E.M

XIII

Crònica

Crònica de Bernat Desclot

Bernat Desclot

E.M

XIII

Crònica 

Crònica de Pere el Cerimoniós

Pere el Cerimoniós

E.M

XIV

Crònica

Elogi

... Continuar leyendo "Apunts Ramón llull" »

Enric Valor i l'Evolució de la Narrativa Valenciana Contemporània

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,57 KB

Enric Valor: Obra i Llegat Literari

La producció d'Enric Valor consta de dues grans aportacions:

  • Les rondalles valencianes.
  • Cinc novel·les i alguns relats breus.

En ambdós tipus d'obres, Valor utilitza la tècnica de narrador subjectiu i omniscient. Escriu amb precisió i exactitud en el detall, demostrant un gran domini de la llengua. Els recursos del llenguatge oral que utilitza provenen directament de la tradició popular.

Les Rondalles de Valor

Les seves rondalles parteixen d'un nucli narratiu de procedència més o menys externa, sobre el qual aplica una transformació del relat oral. Així, ens proposa contes cultes, diferents de les rondalles tradicionals. Alguns títols destacats són:

  • El jugador de Petrer
  • El dimoni fumador

Relats Breus i

... Continuar leyendo "Enric Valor i l'Evolució de la Narrativa Valenciana Contemporània" »

Quim Monzó i Poesia Catalana Postguerra-70s

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,3 KB

Quim Monzó

Autor polifacètic, ha treballat com a:

  • Dissenyador gràfic
  • Autor de còmics
  • Corresponsal
  • Lletrista de cançons
  • Guionista
  • Traductor
  • Novel·lista

Juga molt en la frontera entre la realitat i la fantasia, el real i l'imaginable. També va escriure assajos i lluità moltíssim contra el tòpic, la idea comuna, la premissa preestablerta i la banalitat.

La matèria temàtica és la vida quotidiana occidental, el retrat d'una societat hedonista, consumista i desideologitzada. Les seves obres es converteixen en retrats realistes que fins i tot semblen negatius. Això els dona un caràcter autobiogràfic, ja que parteix de la seva experiència personal i és molt observador.

Aborda una mirada crítica i mordaç de la societat contemporània, que es... Continuar leyendo "Quim Monzó i Poesia Catalana Postguerra-70s" »

Poesia Catalana (70-80) i Miquel Martí i Pol: Anàlisi

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,22 KB

Poesia Catalana Actual i Miquel Martí i Pol

Poesia Catalana dels Anys 70 i 80

Al començament de la dècada dels 70 es recupera l'obra de J.V. Foix i es publiquen dos llibres que inclinaren la poesia catalana de les darreres dècades cap al simbolisme i l'experimentalisme. La poesia no realista, que en pocs anys es convertí en hegemònica, presenta les següents característiques:

Característiques de la Poesia No Realista

  • Nous paràmetres del codi textual: la pretensió del poeta, d'acord amb els plantejaments estètics del moment, introduïa el lector dins el text, el qual no necessàriament contenia una anècdota o un argument.
  • Pràctica rebel: connectant amb pràctiques d'escriptura que havien conformat la història de la poesia del segle
... Continuar leyendo "Poesia Catalana (70-80) i Miquel Martí i Pol: Anàlisi" »

Neurociencia Cognitiva: Explorando la Memoria, el Aprendizaje y las Áreas Cerebrales

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en español con un tamaño de 7,46 KB

Mecanismos Neuronales del Aprendizaje y la Memoria

Este documento explora los cambios sinápticos basales que fundamentan el almacenamiento de la memoria y los procesos de aprendizaje, así como las funciones de diversas áreas de la corteza cerebral.

Plasticidad Sináptica y Almacenamiento de la Memoria

El aprendizaje implica una serie de modificaciones a nivel sináptico que alteran la respuesta postsináptica. Estos cambios incluyen:

  • Aumento en el número de moléculas transmisoras liberadas por los impulsos nerviosos. Esta modificación en la liberación del neurotransmisor puede ser causada por alteraciones químicas en los botones terminales o por influencias presinápticas.
  • Modificación de la sensibilidad de las terminaciones postsinápticas,
... Continuar leyendo "Neurociencia Cognitiva: Explorando la Memoria, el Aprendizaje y las Áreas Cerebrales" »

Métodos Efectivos para la Enseñanza de Idiomas a Niños: TPR, AICLE y Más

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en español con un tamaño de 4,94 KB

Fases para la Iniciación de los Niños en una Lengua Extranjera

Los profesores introducen los nuevos conceptos siguiendo generalmente estas fases:

  • Presentación

    Identificación, repetición y manipulación del concepto. A través de una serie de técnicas educativas, los profesores guían la atención de sus alumnos hacia el concepto en cuestión utilizando material audiovisual y auditivo como realia, marionetas, flashcards, efectos de sonido, etc.

  • Práctica

    Antes de que el alumno sea capaz de utilizar la L2 (segunda lengua) libremente, el profesor debe presentarle muchas oportunidades para que practique. Aquí se proponen actividades que van desde aquellas donde se controla el uso de la L2 hasta otras donde la producción es solo guiada.

  • Producción

    En

... Continuar leyendo "Métodos Efectivos para la Enseñanza de Idiomas a Niños: TPR, AICLE y Más" »