Chuletas y apuntes de Matemáticas de Formación Profesional

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5. A què fa referència el concepte “emissions de dues paraules”?

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3.2 CONCEPTES LOGICOMATEMÀTICS

Conceptes o nocions bàsiques que emanen dels fenòmens sensorials i que els nens anirant descobrint.

3.2.1 CONCEPTE QUALITAT

Propietats, atributs o característiques que tenen els objectes. Els nens manipularan els diferents objectes.

En les primeres edats manipularan els diferents objectes que tinguin a l’abast i experimentaran les diferents qualitats a travès dels sentits.

1r - Agrupa de forma espontànea.

2n - es capaç de tenir un criteri i organitzar tot a partir d’un mateix criteri.

3r - Agrupa mitjançant una consigna que li indica.

4t - al 3 anys comença a agrupar amb dues variables. 

La panera dels tresors


- 1r any de vida i se li ofereix a l’infant un ventall ampli de materials que es troben a l’interior

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Conceptos matemáticos básicos

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Escrito el en español con un tamaño de 74,13 KB

¿Qué es la interacción?

Es una secuencia de pasos que se repiten varias veces. Se parte de uno o varios valores iniciales, estos datos se procesan aplicando los pasos en cuestión y obteniendo uno o varios resultados.

¿Qué es convergencia?

Se utiliza en métodos numéricos para resolver un problema en particular. Entre más interacciones se hacen, se obtiene una mejor aproximación al resultado.

¿Qué es una constante?

Es el valor de una magnitud física, cuyo valor permanece fijo.

¿Qué es la precisión?

Es la cantidad de cifras que se utilizan para representar un número. Por ejemplo, 3.1416 tiene una precisión de 6 dígitos y 4 dígitos decimales.

Exactitud

Es una medida de qué tan cerca se está de un resultado a la solución.

Interacción

Es... Continuar leyendo "Conceptos matemáticos básicos" »

Piageten etapak

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INSTRUKZIOZKO TESTOAK



TESTUINGURAKETA



1.Nor den hartzailea identifikatzen du.

2.Hartzaileak zer egin behar duen identifikatzeko gai da.

3.Hartzaileak zer egin behar duen jakinarazteko idazten du testua.

4.Testu mota hau norberaren edo beste edonoren izaera erregulatzeko baliogarriak dela ulertzen du.

5.Kasu bakoitzean zein den igorlearen eskuhartzea zehazten du (errezetetan, kontsignetan, joko arauetan, jokabide arauetan, etab.)

6.Genero honetan ager ditzakeen eduki desberdinak identifikatzen ditu.

PLANIFIKAZIOA



1.Egin behar diren ekintzekin zer ikusia duen Izenburua ipintzen du.

2.Azpitituluak erabiltzen ditu tresnak, ingredienteak eta prozedurak bereizteko.

3.Jarraitu behar diren etapak aukeratzen ditu.

4.Ekintzak egin behar diren ordenaren arabera antolatzen... Continuar leyendo "Piageten etapak" »

Análisis Detallado de Modelos Econométricos: Correlación Serial, Efectos Aleatorios y Cointegración

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Sea la ecuación Yit = B0 + B1Xit + ai + uit con t=3. Describe el proceso para determinar si existe correlación serial. Establece la hipótesis nula, así como también el criterio de decisión. Partiendo de que Yit = Auit, partimos de la ecuación de Pi y corremos una regresión POLS de la cual obtenemos Yit. Corremos la regresión simple en la que Yit es dependiente y Yit-1 es independiente y evaluamos el coeficiente B con el estadístico t.
Usando el modelo AR(1): Yit = pYit-1 + eit
H0: p=0
Si el valor p de p es mayor a 0.05, no rechazamos H0: p=0. No hay correlación serial.

Ventajas de la Estimación de Efectos Aleatorios (RE)

Señala la principal ventaja práctica que tiene la estimación de efectos aleatorios (RE) sobre efectos fijos y primeras
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Pruebas estadísticas paramétricas y no paramétricas

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Examen procesos estadísticos

Pruebas paramétricas y no paramétricas

Paramétrica

  • Distribución normal (curva o campana)
  • Muestra grande (+30)
  • Intervalo o razón
  • Muestra aleatoria

Ejemplo: T de Student y ANOVA

No paramétrica

  • Distribución libre
  • Muestra pequeña (-30)
  • Nominal u ordinal
  • Muestra no aleatoria

Ejemplo: CHI cuadrada, U de Mann Whitney, T de Wilcoxon

Niveles de medición

Nominal:

  • Cualitativa
  • Más básico
  • Clasifica pero no ordena
  • Variables cualitativas
  • Mutuamente excluyente
  • Agrupa a los objetos en subconjuntos o clases según las características a medir
  • El número se usa solo para designar características diferentes
  • Los números solo clasifican

Ordinal:

  • Cualitativa
  • Clasifica y ordena
  • Se ordena por rangos según una característica
  • Los subconjuntos tienen
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Conversión entre Sistemas de Numeración: Binario, Decimal, Octal y Hexadecimal

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1. Conversión de Decimal a Binario

a) 15,34(10

Parte entera

15(10 = 1111(2

Parte fraccionaria

0,34 * 2 = 0,68
0,68 * 2 = 1,36
0,36 * 2 = 0,72
0,72 * 2 = 1,44
0,44 * 2 = 0,88
0,88 * 2 = 1,76

0,34(10 = 0,010101(2

15,34(10 = 1111,010101(2

b) 77,25(10

Parte entera

77(10 = 1001101(2

Parte fraccionaria

0,25 * 2 = 0,5
0,5 * 2 = 1,0

0,25(10 = 0,01(2

77,25 (10 = 1001101,01(2

2. Conversión de Binario a Decimal

a) 1001011,1101(2

1*26 + 0*25 + 0*24 + 1*23 + 0*22 + 1*21 + 1*20 + 1*2-1 + 1*2-2 + 0*2-3 + 1*2-4 =

= 64 + 0 + 0 + 8 + 0 + 2 + 1 + 0,5 + 0,25 + 0 + 0,0625 =

= 75,8125(10

b) 11011,101(2

1*24 + 1*23 + 0*22 + 1*21 + 1*20 + 1*2-1 + 0*2-2 + 1*2-3 =

= 16 + 8 + 0 + 2 + 1 + 0,5 + 0 + 0,125 =

= 27,625 (10

3. Conversión de Decimal a Octal

a) 32,1875(10

Parte entera

32 |8_
0 4

32(10 = 40(... Continuar leyendo "

Conversión entre Sistemas de Numeración: Binario, Decimal, Octal y Hexadecimal

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Lògica i Aritmètica a l'Educació Infantil

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Lògica a l'Educació Infantil

A. Vida quotidiana: qualsevol situació es pot aprofitar. Provocar conflictes cognitius perquè els infants verbalitzin. Deixar fluir les situacions i les idees que els poden permetre fer una descoberta important, matemàtica o d'un altre tipus (perquè desenvolupin la seva lògica). Exemples: penjar la bata (fotografia), agafar el got (pel color).

B. El joc (decàleg d'Alsina): Els infants han d'estar motivats per aprendre. Treballen els objectius, però n'hi ha un més, inclòs si s'equivoquen: aprenen significats. Exemple: Torn de paraules.

C. Material inespecífic: no està dissenyat amb una finalitat educativa (ampolla sensorial). Material i qualitats sensorials. Accions (agrupar, separar, dins, fora). Operacions... Continuar leyendo "Lògica i Aritmètica a l'Educació Infantil" »

Conceptes bàsics de tipografia i drets d'autor

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Tipografia

Typeface: conjunt de fonts del mateix estil: Arial

Font: Un estil concret dins d’una familia: Arial Narrow


Classificació comun

(1) Amb serifa: els peus o dits de les lletres: fàcils llegir llibres: refinades, elegants, sofisticades, estiloses.

(2) Sans-Serif: No creades fins el segle XIX, modernes, clares: Netes, modernes, minimalistes, directes.


Conceptes de tipografia

Kerning: l’espai entre cada caràcter o lletra. Moltes vegades cal reajustar l’orre per a crear formes + estètiques amb una edició manual

Tracking: ajustament de l’espaiat d’una paraula. Similiar al kerning però aquest cop entre paraules.

Leading: interlineat o espaiat.

Aligmen: alineació: esquerra, centre, dreta, justificar.

Rag: l’irregularitat o desnivell... Continuar leyendo "Conceptes bàsics de tipografia i drets d'autor" »

Cálculos financieros y operaciones matemáticas

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1ª)

A)

10.000= a * 1-(1.05)^-10/0,05 * (1,05)^-2
a= 10.000/7.003841206= 1427,78

B)

C4= 1427.78 * 1-(1.05)^-6/0,05 = 7246,97
a6= 7246,97*(1.05)^2=7989,79

2º)

a1= 1.000.000/1-(1,10)^-10/0,1= 162.745'39C4=162.745,39 * 1-(1,1)^-6/0,1= 708.798,60C5= 708.798,60-200.000= 579.677,46a2= 579.677,46/1-(1.1)^-5/0,1= 152.917,45

3º)

A) 2852,62= A1 (1,05)^3-1/0,05
A1 =2852,62/3,1525= 904,88
CO= 904,88 * 1-(1,05)^-3/0,05=5000

B)

5000= a *( A-5-0,05 )5000= 4,329476671aa= 5000/ 4,329476671 = 1154,88

C)

A3= 904,88 (1.05)^2= 997,63

I3 = 1154,88 - 997,63 = 157,25

D)

C2= 1154,88 * 1-(1,05)^-3/0,05= 3145.02

5º)


A)

A=8000/20= 400

B)

C2= 8000-(400*4)=6400

C)

A5=660-(4*400*0,0325)=608

a1= 400+260=660

D)

I1= 8000 *0.0325=260

I20=260-(20-1)*400*0.0325=13

7º)

A) 50.000= a * 1-(1,005654145)^
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Análisis de inventario y ventas

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ArtículosCompres  Ventas  Existencias  
 unidadespreuTotalUnidadespreuImportUníPrecImporte
Existencias      2253,8855
Compra1252,8350   225+125=
350
855+350/350Un

3,44


1204
Compra25841032   350+258=
608
1032+1204/608uni
3,67
2231,36
VENTA
  1005500608-100=
508
Ultimo precio
3,67
1846,36
VENTA
  284112508-28=
480
Ultimo precio
3,67
1761,6
Compra858680
   480+85=
565€
1761,6+680/565 uní
4,32
2440,80
VENTA  14891332565-148=
417
Ultimo precio
4,32
1801,44
VENTA  587406417-58=
359
Ultimo precio
4,23
1550,88
COMPRA976582
   359+97=
456

1550,88+582/456uni

4,67

2129,95

PMP


ArtículosCompres  Ventas  Existencias  
 unidadespreuTotal
UnidadespreuImportUníPrecImporte
COMPRA152101520   152101520
Compra5814812   5814812
VENTA (36)   36(10)
1r.Pre
 152-
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