Chuletas y apuntes de Formación y Orientación Laboral de Formación Profesional

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Comités Éticos de Investigación Clínica en Aragón: Funciones y Normativa

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Comités Éticos de Investigación Clínica: Normativa

¿Qué son los Comités Éticos de Investigación?

Un Comité Ético de Investigación Clínica (CEIC) se define como un organismo independiente, constituido por profesionales sanitarios y miembros no sanitarios, encargados de velar por la protección de los derechos, seguridad y bienestar de los sujetos que participen en un ensayo y de ofrecer garantía pública al respecto, mediante un dictamen sobre el protocolo del ensayo, la idoneidad de los investigadores y la adecuación de las instalaciones, así como los métodos y los documentos que vayan a utilizarse para informar a los sujetos del ensayo con el fin de obtener su consentimiento.

Entre los objetivos del CEIC se encuentra el poder... Continuar leyendo "Comités Éticos de Investigación Clínica en Aragón: Funciones y Normativa" »

Prestacions Sanitàries del SNS i Atenció Primària

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Prestacions Sanitàries del Sistema Nacional de Salut

1) Prestacions sanitàries del SNS: Orientades a garantir unes condicions bàsiques i comunes a tot l'Estat per aconseguir una atenció sanitària integral, continuada i de qualitat, organitzant aquesta assistència en dos nivells: atenció primària i atenció especialitzada. El SNS ha establert una cartera de serveis comuns de prestacions sanitàries, és a dir, un catàleg en què es defineixen les prestacions. Aquest catàleg inclou serveis de caràcter preventiu, diagnòstic, terapèutic, rehabilitador, de promoció i de manteniment de la salut adreçats als ciutadans. Les prestacions es poden organitzar en 5 grups:

  • Prestacions de salut pública
  • Atenció primària
  • Atenció especialitzada
  • Prestacions
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El contracte de treball i les seves modalitats

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El contracte de treball

Acord entre l’empresari i el treballador, mitjançant el qual el treballador es compromet a prestar uns serveis per compte d’altri sota l’organització i direcció de l’empresari, a canvi d’una retribució.

Qui signa el contracte de treball?

Empresari:

Treballador: - Persona física, - Major de 18 anys, - Tenir 16 o 17 anys amb autorització o emancipació., - Excepció: menors de 16 anys en espectacles públics.

La forma del contracte

Forma--> - Escrita: Quan ho sol·licita una de les parts., Quan ho exigeix la llei

- Verbal: C.Indefinit ordinari, C.per circumstàncies de la producció inferior a 4 setmanes

Elements essencials del contracte:

parts, lloc de treball, el salari, termini de preavís, elements temporals,... Continuar leyendo "El contracte de treball i les seves modalitats" »

Relaciones Laborales: Características, Tipos, Tribunales y Derechos en España

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Características de las Relaciones Laborales

Las relaciones laborales se definen por una serie de características fundamentales:

  • Personal: El trabajo debe ser realizado únicamente por el trabajador contratado. No se puede sustituir por otra persona.
  • Voluntario: Cada individuo es libre de aceptar o rechazar un trabajo. Nadie puede ser obligado a realizar una actividad laboral contra su voluntad.
  • Por cuenta ajena: El trabajador no es autónomo. La empresa contrata los servicios de una persona bajo ciertas condiciones y es propietaria del resultado del trabajo del empleado.
  • Dependiente: El empleador dirige la empresa, y los empleados reciben órdenes y actúan bajo su dirección.
  • Remunerado: El trabajador realiza su labor bajo ciertas condiciones
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Dominando la Negociación Colectiva y el Convenio Laboral: Derechos y Proceso

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La Negociación Colectiva en el Ámbito Laboral

La Negociación Colectiva es el proceso de diálogo que se produce entre los representantes de los trabajadores y de los empresarios, con el objetivo de establecer las condiciones colectivas de trabajo de la empresa. Los acuerdos alcanzados quedan plasmados en diferentes instrumentos:

Instrumentos de la Negociación Colectiva

  • Convenio Colectivo: Establece las condiciones de trabajo específicas para un sector o empresa.
  • Acuerdo Marco: Fija la estructura de la negociación colectiva y establece reglas para resolver conflictos o para la aplicación de convenios colectivos. Este acuerdo va dirigido a las organizaciones sindicales y de empresarios de ámbito estatal y autonómico.
  • Convenio de Empresa:
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Gestión de Conflictos, Roles en Equipos y Dinámicas de Reuniones Eficaces

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Etapas de Desarrollo de un Conflicto

Las etapas de desarrollo de un conflicto incluyen: definición del conflicto, estudio de las causas, creación de posibles soluciones, elección de una solución y evaluación de la decisión tomada.

Roles en un Equipo de Trabajo

Roles de Acción

  • Impulsor: Persona activa que anima al grupo, con coraje e iniciativa.
  • Realizador: Práctico y eficiente; transforma las ideas y estrategias en realizaciones.
  • Rematador: Meticuloso, se asegura de que todo salga bien.

Roles Sociales

  • Coordinador: Coordina al grupo, no es un líder autoritario, sabe delegar, es seguro de sí mismo y sabe escuchar.
  • Investigador: Genera contactos, explora oportunidades, evita que el grupo se quede estancado.
  • Cohesionador: Sabe escuchar, carácter
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Sistema Sanitari Català: Recursos i Nivells d'Atenció

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Sistema sanitari català

SSC: Conjunt de recursos sanitaris d'una comunitat i la manera com s'organitzen amb la finalitat d'atendre els problemes de salut de la població. És un sistema MIXT (privats i públics)

C. públics: Finançats per l'administració amb els impostos

C. privats: C. privats que tenen acords amb l'administració pels quals aquesta paga perquè atenguin els pacients del sis. public

Nivells d'atenció sanitària

Atenció primària: Primer nivell d'accés del ciutadà a l'assistència sanitària. AP ha de ser el primer punt de contacte dels ciutadans amb el SS.

Àrees bàsiques de salut (ABS), Centre d'atenció primària (CAP), Equip d'atenció primària (EAP), Atenció a la salut sexual i reproductiva (ASSIR), Centre d'urgència... Continuar leyendo "Sistema Sanitari Català: Recursos i Nivells d'Atenció" »

Diferencia entre mesures de prevenció i mesures de protecció

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DEURES QUE IMPLIQUEN LES MESURES DE PROTECCIÓ:

  • PEL PERJUDICAT: respectar el contingut i temps de les mesures imposades.

  • PER L’INCULPAT: adoptar una mesures més greu fins i tot la presó provisional i donarà lloc a un nou procediment per trencament de condemna.

QUÈ FA LA OFICINA D’ATENCIÓ A LA VÍCTIMA EN RELACIÓ A LES MESURES DE PROTECCIÓ:

  • Ofereix informació i assesorament abans, durant i després del procés judicial.

  • Informa del contingut i la durada de les mesures de protecció.

  • Informa a la víctima sobre la situació penitenciaria de la persona imputada.

  • Ofereix suport emocional i atenció psicològica a les víctimes.

  • Fàcilita el contacte de la víctima amb els recursos especialitzats.

AUTOPROTECCIÓ: conjunt de consignes, institucions

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Contractes de Treball: Tipus i Característiques

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1. Capacitat per Treballar i Contractar

A. El Treballador

  • Edat: Els menors de 16 anys no poden treballar, excepte si participen en espectacles públics. Els joves de 16 i 17 anys necessiten autorització dels pares o tutors.
  • Incapacitat: Persones amb raons de salut física, psíquica o altres poden ser declarades incapacitades per la justícia.
  • Titulació: S'exigeixen titulacions acadèmiques o professionals per a certs llocs de treball.
  • Nacionalitat: Els ciutadans de la UE no poden ser objecte de discriminació. Els de fora de la UE necessiten un permís de treball expedit pel Ministeri de Treball i Immigració.

B. L'Empresari o Ocupador

  • Persones físiques: Majors de 18 anys o majors de 16 emancipats.
  • Persones jurídiques: Entitats reconegudes per
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Modificació de contracte: condicions, suspensió i extinció

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Modificació de contracte

1.1. Modificació funcional (modificació unidireccional)

  • Horitzontal

    : mateixa categoria / treball però diferents tasques (profe de matemàtiques de 1r a 3r) --> canvi dins del mateix grup funcional / qualsevol motiu s'informa al treballador / temps indispensable / es manté el sou
  • Ascendent

    (profe a cap d'estudis) ---> Canvi a grau superior / per motius justificats i canvi de clàusula en el contracte / el temps indispensable o definitivament / salari nou i superior
  • Descendent

    (profe a secretari) --> Canvi a grau inferior / motius justificats / el temps indispensable / es manté el salari

1.2. Modificació geogràfica

  • Desplaçament temporal

    : et poden moure en un màxim de 3 anys a empreses temporalment sempre
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