Chuletas y apuntes de Deporte y Educación Física de Secundaria

Ordenar por
Materia
Nivel

Guia Completa de Músculs, Ioga i Tipus de Força

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,58 KB

Músculs i les seves Funcions

Esternocleidomastoïdal: Gira el coll, inclina el coll al costat contrari.

Trapezi (superior): Aixeca les espatlles, inclina el coll, baixa les espatlles, inclina el coll al costat contrari.

Deltoide: Allunya el braç de la línia mitja del cos, apropa el braç a la línia mitja del cos.

Dorsal: Baixa el braç, aixeca els braços.

Pectoral: Aproxima el braç a la línia mitja del cos, separa el braç de la línia mitja del cos.

Bíceps: Flexió del colze, extensió del colze.

Tríceps: Extensió del colze, flexió del colze.

Extensors del carp: Extensió del canell, flexió del canell.

Flexors del carp: Flexionar el canell, extensió del canell.

Abdominals (recte de l'abdomen): Recte: flexiona el tronc, estén el tronc.... Continuar leyendo "Guia Completa de Músculs, Ioga i Tipus de Força" »

Glosario de Palabras Galegas: Significados e Usos

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en gallego con un tamaño de 3,97 KB

Glosario de Palabras Galegas

Abecer: Sentar ben, avegar, prestar. Abrollo: Aparecer algo de súpeto. Acerriquitar: Provocar a unha persoa para que actúe dunha determinada maneira. Adiar: Fixar unha data para un acontecemento. Afouteza: Disposición para facer ou dicir algo perigoso, difícil. Capacidade para facer algo. Aganchar: Subir ás árbores empregando pés e mans. Albeitar: Facer as xestións necesarias para coñecer algunha cousa. Pescudar. Almofía: Vasixa grande de barro ou porcelana que se emprega para asearse. Alpendre: Construción pequena para gardar utensilios de labranza... Angueira: Ocupación, labor, traballo que se ten ou no que se está ocupado. Argallar: Tramar, inventar mentiras, enredos ou leas para enganar a alguén.... Continuar leyendo "Glosario de Palabras Galegas: Significados e Usos" »

Rugbi: Regles, Posicions i Conceptes Clau

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 7,31 KB

El Camp de Joc

Hi ha els pals que estan situats sobre la línia de marca, amb una alçada mínima de 3,4 metres i separats 5,6 metres. El pal transversal es troba a 3 metres d’alçada.

Línies Transversals:

  • Línia del centre del camp.
  • Línies de 10m. Són discontínues paral·leles al centre del camp i separades 10m de la mateixa a banda i banda.
  • Línies de marca. Són les que limiten el camp de joc i que representen la meta a traspassar.
  • Línies de 22m. Són dues línies contínues paral·leles a la del centre del camp i situades a 22 metres de les línies de marca corresponents.
  • Línia de pilota morta. Assenyalen el final de l’àrea de joc i el límit de la zona de marca.

Línies Longitudinals:

  • Línies laterals. Les que delimiten el camp per les
... Continuar leyendo "Rugbi: Regles, Posicions i Conceptes Clau" »

Etapas del Aprendizaje en Baloncesto: Un Enfoque Metodológico Moderno

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en español con un tamaño de 7,13 KB

Etapas del Aprendizaje en Baloncesto

El Profesor

El profesor debe conocer:

  • ¿A quiénes enseñar? (Edad, período evolutivo, desarrollo físico, nivel de destreza, respuesta motriz y organizativa ante el juego)
  • ¿Qué queremos conseguir? (Planteamiento de objetivos dentro de un espacio de tiempo)
  • ¿Qué enseñar? (Conocimientos, actitudes, procedimientos. Selección de contenidos en base a objetivos)
  • ¿Qué métodos de enseñanza utilizar? (Presentación de tareas y estilos de enseñanza)
  • ¿Cómo definir y evaluar los niveles de éxito alcanzados? (Nivel de eficacia alcanzado durante el proceso según objetivos)
  • ¿Durante cuánto tiempo? (Duración de sesiones, cantidad de sesiones semanales)

Debe analizar las estructuras del juego, eligiendo los más... Continuar leyendo "Etapas del Aprendizaje en Baloncesto: Un Enfoque Metodológico Moderno" »

Espai de treball i accessibilitat en robots industrials

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 8,94 KB

Espai de treball i accessibilitat

-L'espai de treball es defineix com el conjunt de posicions, referenciades en el sistema de coordenades de la base, que pot atènyer la interfície mecànica del puny i el terminal, el qual constitueix un volum d'un espai de 6 dimensions que inclou la posició i l'orientació.

Per definir l'espai de treball de posicions cal determinar prèviament el punt que servirà de referència.

Espai de treball de posicions

-El constructor prefereix el punt de referència del puny, P (intersecció dels dos primers eixos del puny, o bé, en cas que no s'intersequin, punt definit sobre el primer eix del puny), ja que és intrínsec al robot industrial i es defineix amb independència de qualsevol aplicació concreta.

Es considera... Continuar leyendo "Espai de treball i accessibilitat en robots industrials" »

Flexibilidad y entrenamiento

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en español con un tamaño de 5,23 KB

Flexibilidad

Definición: El concepto genérico de flexibilidad se refiere a la capacidad de los cuerpos para estirarse sin romperse. Definimos la flexibilidad como la capacidad que las articulaciones tienen para facilitar una mayor amplitud de los movimientos corporales, sin dañarse, gracias a la movilidad de las articulaciones y a la elasticidad del músculo. El ser humano también necesita esta cualidad para realizar muchas actividades relacionadas con el movimiento. Hay muchos ejemplos sobre todo en el terreno deportivo.

Factores que determinan la flexibilidad (intrínsecos)

Movilidad articular: Es la capacidad de movimiento que tiene una articulación. Esta posibilidad de movimiento depende de la configuración de cada articulación (segmentos... Continuar leyendo "Flexibilidad y entrenamiento" »

Història i normes del futbol

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,73 KB

El futbol: història i normes

És un joc practicat per dos equips que es disputen una pilota amb els peus. La història del futbol modern comença a Anglaterra, on es va reglamentar per primera vegada l’any 1863; és per això que el camp lèxic referit a aquest esport està configurat per múltiples anglicismes.

Així no obstant, els seus orígens són molt més antics. Se sap que a Xina ja es practicava un joc similar fa milers d’anys. Un altre antecedent més recent és el calcio italià, un esport que, tot i ser més agressiu, és semblant al futbol que avui coneixem. De la segona meitat del segle XIX ençà, el futbol s’ha estès arreu del món i ha esdevingut un dels esports més practicats i amb més expectació.

Normes del futbol

Un... Continuar leyendo "Història i normes del futbol" »

Reglament del Beisbol: Objectiu, Terreny de Joc, Jugadors, Durada i Material

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,36 KB

Reglament del Beisbol

Objectiu. Fer més corregudes que l’equip adversari. Guanya l’equip que fa més corregudes desprès de les nou entrades de que disposa cada equip en un partit.

Terreny de joc. La figura següent mostra la forma d’un camp de beisbol i la posicions dels diferents jugadors en defensa:

Jugadors. Cada equip esta format per nou jugadors més els reserves. L’equip que ataca situa el batedor en la zona corresponent, i l’equip que defensa situa els seus jugadors com s’indica en la figura anterior.

Durada. No hi ha temps fix. Cada equip disposa de nou entrades per aconseguir el màxim nombre de corregudes. Els nou jugadors poden participar en cada entrada una vegada com a màxim.

Material. El material necessari per poder... Continuar leyendo "Reglament del Beisbol: Objectiu, Terreny de Joc, Jugadors, Durada i Material" »

El bàsquet: Història, tècnica, tàctica i reglament

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 7,08 KB

El bàsquet

Història

Inventat al 1891 per James A. Naismith (professor/sacerdot de Massachusetts).

Va idear el bàsquet cercant un esport que es pogués practicar a l'hivern en un local tancat.

Els soldats americans el van donar a conèixer durant la Primera Guerra Mundial.

Va ser un esport d'exhibició als Jocs Olímpics de Sant Louis (EE.UU) al 1904; i va assolir la categoria d'olímpica als Jocs de Berlín de 1936.

A Espanya es va començar a practicar el 1922.

Terreny de joc

Camp rectangular de 28 x 15 m de mitjana.

Tècnica

Botar, passar i llançar són les 3 accions fonamentals que un jugador de bàsquet ha de dominar.

El bot

Per desplaçar-se pel camp quan tenen la pilota, els jugadors l'han d'anar fent botar acompanyant-la amb la mà. Hi ha moltes... Continuar leyendo "El bàsquet: Història, tècnica, tàctica i reglament" »

Desarrollo de la Fuerza y la Flexibilidad: Factores y Recomendaciones

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en español con un tamaño de 3,75 KB

Definición de Fuerza

La fuerza es una capacidad física básica que nos permite vencer una resistencia exterior o afrontarla mediante un esfuerzo muscular.

Tipos de Fuerza

  • Estática: Se mantiene una resistencia exterior sin desplazamiento.
  • Dinámica: Al desplazar o vencer la resistencia exterior, el músculo sufre un desplazamiento.

La fuerza dinámica se divide en función del tipo de resistencia y de la velocidad de ejecución:

  • Lenta: No importa el tiempo ni la velocidad de ejecución, sino la carga, que es máxima.
  • Rápida: Se vence una resistencia exterior que no es máxima, con una velocidad que tampoco lo es.
  • Explosiva: Resistencia exterior pequeña a la máxima velocidad.

Factores que Influyen en la Fuerza

Factores Fisiológicos

Relacionados con... Continuar leyendo "Desarrollo de la Fuerza y la Flexibilidad: Factores y Recomendaciones" »