Chuletas y apuntes de Deporte y Educación Física de Secundaria

Ordenar por
Materia
Nivel

Exercicis per millorar la velocitat

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,19 KB

força=La força és la qualitat física bàsica que ens permet vèncer una oposició mitjançant una acció muscular/

Força resistència:


és la capacitat de vèncer una oposició mitjana, que no és màxima ni petita, durant un temps prolongat. Per exemple el rem, l’escalada,…

Força explosiva



és la capacitat de vèncer una càrrega petita, en el menor temps possible. És a dir, ha de ser un moviment ràpid. També se l’ anomena força-velocitat o potència. És la força que es necessita per fer salts, llançaments,…

Força màxima


: és la capacitat de vèncer una càrrega màxima o gairebé màxima , sense tenir en compte el temps que es triga. L’aixecador de pes, halterofília, són alguns exemples.

Com es produeix la contracció

... Continuar leyendo "Exercicis per millorar la velocitat" »

Aparells de Gimnàstica Artística i Fonaments de Voleibol

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,3 KB

Gimnàstica Artística Femenina: Aparells

  • Terra (Mans Lliures)

    Es realitza sobre un tapís quadrat de 12 per 12 metres. S'ha d'utilitzar tota la superfície en diferents direccions, però sense sortir-ne. Els exercicis formen una composició coreogràfica amb música, i la seva durada és d'entre un minut i un minut i mig.

  • Barra d'Equilibris

    És una barra de fusta, que de vegades pot estar folrada, de 10 cm d'amplària per 5 m de llargària i 1,20 m d'alçària. La gimnasta ha de realitzar salts, girs, equilibris, etc., damunt de la barra sense caure. Tot plegat exigeix una gran concentració i equilibri.

  • Paral·leles Asimètriques

    Són dues barres col·locades a diferents alçades i separades l'una de l'altra. La barra superior mesura 2,30 m i la

... Continuar leyendo "Aparells de Gimnàstica Artística i Fonaments de Voleibol" »

Tipus de flexibilitat

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,82 KB

CONCEPTE I TIPUS DE FLEXIBILITAT:


La flexibilitat és la Capacitat d’extensió màxima d’un moviment en una articulació Determinada. En néixer disposem del màxim de flexibilitat (el 100%) Però, a mesura que creixem, l’anem perdent progressivament.


CLASSIFICACIÓ:


• FLEXIBILITAT DINÀMICA: Consisteix a realitzar un moviment cercant la màxima Amplitud d’una articulació i el màxim estirament muscular (MOVILITAT ARTICULAR). • FLEXIBILITAT ESTÀTICA: Quan es Practica aquest tipus de flexibilitat no hi ha un moviment Apreciable. Es tracta d’adoptar una postura determinada, i a partir D’aquesta, cercar un grau d’estirament que no ha d’arribar al Dolor i que s’haurà de mantenir durant uns segons.


PER A QUÈ SERVEIX?

... Continuar leyendo "Tipus de flexibilitat" »

Lesiones deportivas & Bádminton

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en español con un tamaño de 1,99 KB

LesionesDeportivas:Musculares,Tendinosas,Articulares,OseasDeportesVertebralmente:Positivos(Baloncesto),Indiferentes(Ballet),Negativos(T enis)
Recomendaciones:NoRealizarMuchosTraumatismos,NoRealizarDemaasiadaFuerzaSobreLaColumna,EvitarCoogerPesos,PonerAtencionEnLaRealizacionDeEjerciciosDeEstiramientos,NoAbusarDeUnLadoDelCuerpoNormas:Calentamiento,EjerciciosDeEstiramientoAlFinalDeLaAcitividad,UtilizarCalzadoAdecuado,NoContinuarConLaActividaadSiHayAlgunDañoFisicoNoIntentarLlegarAlSobreentrenamientoBádminton:EsUnDeporteDeRaquetaEnElQueSeEnfrentanDosJugadoresDobleLosJugadoresSeSitúanEnLasMitadesOpuestasDeUnaPistaRectangularDivididaPorUnaRed


CuandoAcabaUnPunto?:ElPuntoFinalizaCuandoLaPlumaTocaElSueloModalidades:IndividualesMasculinoI.FemeninoDoblesMasculinoD.... Continuar leyendo "Lesiones deportivas & Bádminton" »

Reglas Fundamentales y Características del Voleibol

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en español con un tamaño de 6,6 KB

Características del Juego

El voleibol es un deporte colectivo jugado por dos equipos, cuyo objetivo es hacer que el balón toque el suelo dentro de los límites del campo del equipo contrario o forzar que se lance el balón fuera.

Para conseguirlo, el balón no puede ser en ningún momento, salvo en el saque, agarrado o retenido. Solo se le puede golpear, teniendo cada equipo en cada jugada un máximo de 3 toques para pasarlo al campo contrario.

Composición de los Equipos

Cada equipo se compone de un máximo de 12 jugadores, 6 están jugando y el resto actúan de reservas. Todos los jugadores, salvo el líbero, deben llevar camiseta del mismo color, numeradas del 1 al 18. Podemos dividirlos:

Zagueros

Son los 3 jugadores situados en la segunda línea.... Continuar leyendo "Reglas Fundamentales y Características del Voleibol" »

Lleis del desenvolupament motor

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,81 KB

  • SISTEMA OSSI

Formen els ossos proporciona l’estructura de suport per a tot el cos.

Funcions: suport i protecció

Contribuir el moviment

Emmagatzematge

Hematopoesi

  • LLEIS DE DESENVOLUPAMENT

  • Llei cefalocaudal


    Control i coordinació des de el cap fins als peus. Un nounat es capaç d’aguantar el cap abans que l’esquena abans que les cames.
  • Llei proximodistal: columna controlada de manera coordinada, l’espatlla i el colze tenen el control abans que la má.

  • Lleis dels flexors i extensors: dominen els músculs flexors i després els extensors.

Infant capaç d’agafar un objecte abans de deixar-lo.

  • Patró de desenvolupament massiu a especific: moviments de tot el cos.

  • Patró de desenvolupament motor gruixut:  domini dels músculs.

EVOLUCIÓ DEL DESENVOLUPAMENT

  • Moviment

... Continuar leyendo "Lleis del desenvolupament motor" »

Badminton y Orientación: Historia, Reglas y Técnicas

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en español con un tamaño de 4,86 KB

Badminton

Historia

El bádminton es un juego originario de la India, introducido en Europa por los ingleses. El término 'badminton' proviene de 1873, cuando oficiales ingleses se reunieron en Bádminton House, propiedad del duque de Beaufort. Para combatir el aburrimiento causado por la lluvia, comenzaron a jugar en los salones con raquetas de tenis, utilizando corchos de botellas de champán con plumas. En España, el bádminton se inició en Galicia en 1974, con los primeros campeonatos en 1976. La Federación Española de Bádminton (FESBA) se creó el 29 de diciembre de 1983. El bádminton se convirtió en deporte olímpico en los Juegos de Barcelona 1992.

Reglamento

Tanteo

El partido se juega al mejor de tres juegos. Para ganar un juego:

  • En
... Continuar leyendo "Badminton y Orientación: Historia, Reglas y Técnicas" »

Filosofia i Metodologia del Futbol Formatiu: Guia Completa

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 8,25 KB

Filosofia de la competició en etapes formatives

Per a benjamins, alevins, infantils i cadets, el bon joc ha d'estar per sobre del resultat. El partit ha de ser un entrenament més, on s'assumeixin riscos tàctics.

  1. Busca sempre la victòria amb entrega i ganes de fer-ho bé, però mai a guanyar a qualsevol preu.
  2. No ha d'importar perdre, ja que la derrota és una possibilitat del joc i les garanties de guanyar no existeixen.
    • Si guanya el contrari és perquè ho ha fet millor.
    • Si hem jugat posant el màxim esforç i interès, el fet de perdre no és negatiu.
  3. Guanyar no és tan important com sembla, ni perdre tan dolent. Tot depèn de com l'equip ha aconseguit el resultat:
    • Convivència grupal perfecta, jugant bé i perdre.
    • Ambient poc agradable i guanyar
... Continuar leyendo "Filosofia i Metodologia del Futbol Formatiu: Guia Completa" »

Com treballar la resistència

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,05 KB

La RESISTÈNCIA es pot definir en l’àmbit de l’activitat
Física, com la qualitat física que ens permet suportar i mantenir un esforç el màxim de temps i recuperar-se d’ell el més aviat possible.

Resistència


Aeròbica
Capacitat de l’organisme per a mantenir un esforç mitjançant l’obtenció de la major part de l’energia amb presència d’oxígen És a dir, quan l’oxígen arriba en quantitat suficient als músculs.Treballem de forma aeròbica en  activitats de durada mitja o llarga ( a partir de 3 minuts)  i d’intensitat baixa (70 o 80%)
Resistència Anaeròbica
Capacitat de l’organisme  per a mantenir un esforç mitjançant l’obtenció de l’energia sense presència d’oxígen. És a dir, quan l’activitat física... Continuar leyendo "Com treballar la resistència" »

Evaluación y Test de Condición Física en el Deporte: Tipos y Procedimientos

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en español con un tamaño de 6,19 KB

Evaluación de la Condición Física en el Deporte

1. ¿Qué es la Evaluación Deportiva?

La evaluación es una parte fundamental de la preparación deportiva. Su principal función es estimar el nivel de condición física de un individuo. Este diagnóstico es crucial para determinar las capacidades actuales y potenciales del deportista, y sirve como un mecanismo de retroalimentación y corrección del proceso de entrenamiento.

1.1. ¿Cómo Evaluar la Condición Física?

La evaluación puede realizarse de manera subjetiva, prestando atención a las sensaciones corporales y al estado general. Sin embargo, para obtener resultados objetivos y precisos, es necesario recurrir a la medición a través de tests estandarizados. Existen dos tipos principales... Continuar leyendo "Evaluación y Test de Condición Física en el Deporte: Tipos y Procedimientos" »