Chuletas y apuntes de Deporte y Educación Física de Formación Profesional

Ordenar por
Materia
Nivel

Actuació davant una cremada

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,39 KB

1. ELS PRIMERS AUXILIS:


són les primeres ajudes que s'adopten inicialment amb un accidentat o malalt sobtat, en el mateix lloc dels fets, fins que es pugui obtenir una assistència especialitzada.

1.1. PRINCIPIS D'ACTUACIÓ EN ELS PRIMERS AUXILIS:

principis d'actuació bàsics: són tres pautes d'actuació que s'han de tenir en compte P: 
protegir el ferit i a nosaltres matreixos.

A:

avisar els serveis d'emergència S:
socórrer el ferit fins que arribin els professionals principis d'actuació generals:
actuar amb rapidesa, fer una composició del lloc, examinar les persones accidentades, moure el ferit amb gran precaució, abrigat el ferit, fer només l'indispensable, no donar mai beure a una persona inconscient, tranquil·litzar la víctima,
... Continuar leyendo "Actuació davant una cremada" »

Valoració Inicial per la Pràctica Aquàtica

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,47 KB

En la valoració inicial volem valorar de manera precisa:

  • Perfil de l’usuari que tenim davant
  • Què pretén amb la pràctica
  • Riscos que presenta davant de determinats exercicis
  • Quina és la programació més adequada

També ens serveix per controlar i valorar l’evolució un cop ha passat un període d’exercici.

a) Aptitud global mitjançant un qüestionari, determinant així les possibles contraindicacions, l’estat general de salut i la motivació i les expectatives cap a la pràctica.
b) Nivell d’aquaticitat de l’usuari en relació a les activitats aquàtiques.
c) Morfologia del practicant mitjançant la valoració del pes corporal, l’estatura, l’IMC, els plecs cutanis, els perímetres corporals i la relació cintura-maluc.
d) Aptitud... Continuar leyendo "Valoració Inicial per la Pràctica Aquàtica" »

Beneficis de l'aigua en les estructures corporals

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,8 KB

Diferents efectes en les estructures corporals a diferents temperatures.

Exemple: -Aigua calenta à major mobilitat articular i relaxació muscular à Exercicis controlats i específics.

-Aigua freda àAugmenta l’estímul muscular àExercicis dinàmics i metabòlicament exigents.

beneficis: Descàrrega gravitacional amb reducció de la càrrega mecànica. Resistència que crea l’aigua. Augment de la relaxació muscular amb la reducció de contractures i rigidesa. Augment de la circulació local. Augment del retorn venós. Reducció dels edemes. Reducció del dolor. Menor traumaticitat. Beneficis psicològics. Estimulació del control neuromotor general. Diversificació d’estímuls neuromotors.

Limitacions: Menor especificitat dels estímuls... Continuar leyendo "Beneficis de l'aigua en les estructures corporals" »

Beneficis de l'aeròbic i les seves modalitats

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 7,8 KB

  • L'aeròbic té com a finalitat millorar la funció i l'estructura dels òrgans interns, i també l'aparença externa.
  • Aquesta activitat, com que és general, té un gran avantatge respecte d'altres activitats aeròbiques, perquè permet millorar totes les parts del cos, tant inferiors com superiors.

  • L'aeròbic millora la resistència aeròbica, la força-resistència i la flexibilitat. Per aconseguir aquests objectius es imprescindible practicar-lo tres cops per setmana durant els tres primers mesos, a partir dels quals es pot augmentar la freqüència de les sessions.


  1. ADAPTACIONS FÍSIQUES

  • Augment de la flexibilitat i força muscular.

  • Agilització, dinamització i estilització del cos.

  • Pèrdua de pes.

  • Tonificació general de l'organisme.

  • Augment

... Continuar leyendo "Beneficis de l'aeròbic i les seves modalitats" »

Accessibilitat i Normalització en Centres Residencials

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,18 KB

Normalització: Vida Autònoma i Inclusiva

Principi gràcies al qual les persones amb discapacitat han de poder dur a terme una vida “normal”, accedint a tot allò que estigui a disposició de qualsevol altra persona.

Accessibilitat: Entorns per a Tothom

Característiques que han de complir els espais, processos, objectes, eines, productes i serveis per ser comprensibles, utilitzables i practicables per totes les persones en condicions de seguretat i comoditat i de la forma més autònoma i natural possible.

Mesures d'Acció Positiva per a la Igualtat

Sèrie de suports o ajudes en diferents àrees d’actuació que aborden la situació de desigualtat en què es troben les persones a causa de la seva discapacitat.

  • Les persones amb discapacitat
... Continuar leyendo "Accessibilitat i Normalització en Centres Residencials" »

Sistema de triatge per classificar ferits i trasllats d'emergència

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,94 KB

Triatge: sistema per classificar ferits en funció de gravetat i prioritzar l'assistència

Característiques:

  • Dinàmic
  • Reavaluar la víctima
  • Adaptar el nombre de pacients a la preparació de la persona i el medi
  • Ràpid: 30 segons per mort, 1 minut per lleu, 3 minuts per greus
  • No s'evacua sense classificar
  • Anar a lo segur
  • No es reavalua fins fer tothom

Avantatges:

Simple, ràpid i alta sensibilitat de ferits greus.

Inconvenients:

Classificar per excés la gravetat dels ferits

Indicacions per al trasllat:

  • No es pugui sol·licitar ni rebre ajuda sanitària
  • Assistència tardana +30 minuts i pacient amb hemorràgia severa
  • Trasllat no agreugi les lesions i millori el pronòstic

Normes pel correcte trasllat:

  • Un acompanyant amb la víctima, tranquil·litzant-la i observant
... Continuar leyendo "Sistema de triatge per classificar ferits i trasllats d'emergència" »

Diseño de cuellos y solapas para prendas de vestir

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en español con un tamaño de 253,83 KB

CUELLOS

Pie y pala: ancho de pie 2cm

Pie y pala en pico: ancho de pie 3cm y al otro lado 1cm, el pico a 5 cm arriba y 1cm hacia fuera.

Camisero: del pie al pico recto, ancho de pie 3cm y cruce 1,5 o 2cm (curva)

Con punta y pie de cuello: abrir piezas (entre 3), se abre 1/5 del ancho, curva. Pie ancho 3cm y 1cm curva.

SOLAPAS

1). Quiebre 2). 2-6 pie de cuello 2/2,5cm, escuadrar 6-7 (7: mitad 1-6). Punto 5 ancho solapa.

CUELLO SASTRE

1). Recta 4-6, hasta 9 (escote espalda +0,5cm) 2). Pie de cuello 2cm de 9-8, paralelo hasta 7. 3). Ancho de cuello el doble de 8-9 +0,5cm). 4). 5-10 1/3 5-4, se escuadran, 10-12 = 5-10.

SMOKING

1). 6-9 escote espalda recta. 2). 8-9 1cm paralela. 3). 8-10 pie 2,5cm 4). 10-11 ancho de cuello 5cm 5).  

CUELLOS EN CÍRCULO:

... Continuar leyendo "Diseño de cuellos y solapas para prendas de vestir" »

Fases y Metodología en la Organización de Eventos de Juegos: Preactiva, Interactiva y Postactiva

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en español con un tamaño de 5,32 KB

Fase Preactiva: Planificación del Evento Lúdico

La fase preactiva es crucial para el éxito de cualquier evento de juegos. Implica una planificación detallada y la consideración de varios factores clave:

  1. Identificación de las características e intereses de los participantes: La orientación del evento dependerá directamente de las características e intereses del público objetivo.
  2. Formulación de los objetivos de la actividad: Los objetivos deben ser alcanzables y realizables, tanto para los participantes como para los organizadores.
  3. Selección de los contenidos: Se seleccionarán y secuenciarán los juegos en función de:
    • Participantes:
      • Etapa evolutiva (edad, características e intereses).
      • El grupo (formación, experiencia previa, cohesión)
... Continuar leyendo "Fases y Metodología en la Organización de Eventos de Juegos: Preactiva, Interactiva y Postactiva" »

Comunicación no verbal: postura, proxémica y apariencia

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en español con un tamaño de 1,79 KB

La Postura

De forma consciente o inconsciente, las personas mostramos por medio de la postura estados emocionales y actitudes sobre nosotras mismas o sobre nuestra relación con los demás.

La Proxémica

La proxémica hace referencia al uso del espacio personal y la distancia de aproximación. El uso del espacio propio y de los demás puede afectar a la comunicación. Se establecen cuatro zonas de aproximación:

Zona Íntima

Del contacto hasta el medio metro. En esta zona se sitúan las personas más próximas.

Zona Personal

Entre medio metro y un metro y medio.

Zona Social

Entre un metro y medio y tres metros. Es la distancia que se usa para trabajar en equipo.

Zona Pública

A más de tres metros. Distancia cómoda para dirigirse a un grupo de personas.... Continuar leyendo "Comunicación no verbal: postura, proxémica y apariencia" »

Gihar arazoak

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en vasco con un tamaño de 13,66 KB

1) LESIORIK OHIKOENAK

1) LOKAILU ZAINTIRATUAK (“ESGINZEAK”)

Zaintiratua lokailu baten neurri bateko edo erabateko haustura da, normalean lokailua luzatu izanaren ondoriokoa. Lesioaren larritasuna gutxieneko lesiotik (I: maila) lokailuaren erabateko hausturaraino (III. Maila) heltzen da. 

Zaintiratua gertatu denean, lehenengo pausoa ariketa etetea eta hotza jartzea da. 

Geroago, lesionaturiko ingurua lotu eta altxatu, eta medikuarengana jo. 


2) GIHAR DISTENTSIOAK

Gihar distentsioa gihar baten luzatze edo haustea da. Intentsitatea eta etendako zuntz kopuruaren arabera, lehen mailakoak (zuntz batzuk eten), bigarren mailakoak (giharren zatia eten) eta hirugarren mailakoak (giharra erabat etetea) bereiz ditzakegu. 

Horrelakoetan ahal bada, konpresio

... Continuar leyendo "Gihar arazoak" »