Chuletas y apuntes de Deporte y Educación Física de Formación Profesional

Ordenar por
Materia
Nivel

Normas para colocar una inmovilización y posiciones de espera

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en español con un tamaño de 4,54 KB

Normas para colocar una inmovilización

No forzar la articulación, inmovilizarla en la posición que se encuentra.

La inmovilización de un hueso largo requiere inmovilizar la articulación inmediatamente inferior i superior.

Ensayar su colocación en la extremidad no afectada.

Colocar un elemento blando (toalla, cojín…), que sirva de acolchado, entre el miembro y el elemento inmovilizador.

Sujetar firmemente, pero procurando no apretar demasiado para no comprometer la circulación.

Revisión periódica de la zona distal en busca de cambios de color o temperatura que indicarían que existe compromiso vascular.

Tipos de férulas

neumáticas: Elementos plásticos e hinchables que, una vez colocados, se inflan con aire de modo que quede rígida y... Continuar leyendo "Normas para colocar una inmovilización y posiciones de espera" »

Bases de l'Entrenament Esportiu

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 21,83 KB

1. BASES DE L'ENTRENAMENT

Procés estructurat temporal i sistemàticament per incrementar les prestacions de l'individu a nivell físic, psíquic i cognitiu.

OBJECTIUS DE L'ENTRENAMENT

1.2 OBJECTIUS DE L'ENTRENAMENT

Segons Bompa els objectius de l'entrenament són:

  • Aconseguir un desenvolupament multilateral i físic
  • Millorar el desenvolupament físic específic determinat per les necessitats de cada esport particular
  • Perfeccionar els aspectes tècnics de l'esport escollit
  • Millorar i perfeccionar les estratègies necessàries
  • Cultivar les qualitats volitives (cognitives)
  • Assegurar una preparació òptima per l'equip
  • Afavorir la salut de l'atleta
  • Prevenir lesions

1.3 LLEIS QUE REGEIXEN EL PROCÉS D'ENTRENAMENT

1.3.1 SÍNDROME GENERAL D'ADAPTACIÓ - TEORIA

... Continuar leyendo "Bases de l'Entrenament Esportiu" »

Actuació davant una cremada

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,39 KB

1. ELS PRIMERS AUXILIS:


són les primeres ajudes que s'adopten inicialment amb un accidentat o malalt sobtat, en el mateix lloc dels fets, fins que es pugui obtenir una assistència especialitzada.

1.1. PRINCIPIS D'ACTUACIÓ EN ELS PRIMERS AUXILIS:

principis d'actuació bàsics: són tres pautes d'actuació que s'han de tenir en compte P: 
protegir el ferit i a nosaltres matreixos.

A:

avisar els serveis d'emergència S:
socórrer el ferit fins que arribin els professionals principis d'actuació generals:
actuar amb rapidesa, fer una composició del lloc, examinar les persones accidentades, moure el ferit amb gran precaució, abrigat el ferit, fer només l'indispensable, no donar mai beure a una persona inconscient, tranquil·litzar la víctima,
... Continuar leyendo "Actuació davant una cremada" »

Garapen kognitiboa garapen afektiboa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en vasco con un tamaño de 5,29 KB

Antolaketa orokorra:


1 Borondatezkoa:

kontrola eta sentsazioak.

-N.S. Zentrala:

enzefaloa (burmuina, talamoa, mesenzefaloa, zerebeloa eta bizkarrezurreko erraboila) eta bizkarrezur muina; garezurrak eta bizkarrezurrak babestuak. -

N.S. Periferikoa:

nerbio aferenteak (gorputzetik burmuinera) eta eferenteak (burmuinetik gorputzera), eta gongoil (ganglio) elkartuak (neuronen gorputzen pilaketa).

2 N.S. Begetatiboa edo autonomoa:

anatomikoki beste bien zati da. Sistema endokrinoarekin batera, eginkizun begetatiboez arduratzen da. Erraien eta barru organuen borondaterik gabeko jarduerez arduratzen diren nerbio multzoz osatua dago. Osagarri sinpatiko bat eta parasinpatiko bat ditu.
NEURONAK nerbio sistemako unitate funtzionalak eta egiturazkoak dira.
... Continuar leyendo "Garapen kognitiboa garapen afektiboa" »

Valoració Inicial per la Pràctica Aquàtica

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,47 KB

En la valoració inicial volem valorar de manera precisa:

  • Perfil de l’usuari que tenim davant
  • Què pretén amb la pràctica
  • Riscos que presenta davant de determinats exercicis
  • Quina és la programació més adequada

També ens serveix per controlar i valorar l’evolució un cop ha passat un període d’exercici.

a) Aptitud global mitjançant un qüestionari, determinant així les possibles contraindicacions, l’estat general de salut i la motivació i les expectatives cap a la pràctica.
b) Nivell d’aquaticitat de l’usuari en relació a les activitats aquàtiques.
c) Morfologia del practicant mitjançant la valoració del pes corporal, l’estatura, l’IMC, els plecs cutanis, els perímetres corporals i la relació cintura-maluc.
d) Aptitud... Continuar leyendo "Valoració Inicial per la Pràctica Aquàtica" »

Beneficis de l'aigua en les estructures corporals

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,8 KB

Diferents efectes en les estructures corporals a diferents temperatures.

Exemple: -Aigua calenta à major mobilitat articular i relaxació muscular à Exercicis controlats i específics.

-Aigua freda àAugmenta l’estímul muscular àExercicis dinàmics i metabòlicament exigents.

beneficis: Descàrrega gravitacional amb reducció de la càrrega mecànica. Resistència que crea l’aigua. Augment de la relaxació muscular amb la reducció de contractures i rigidesa. Augment de la circulació local. Augment del retorn venós. Reducció dels edemes. Reducció del dolor. Menor traumaticitat. Beneficis psicològics. Estimulació del control neuromotor general. Diversificació d’estímuls neuromotors.

Limitacions: Menor especificitat dels estímuls... Continuar leyendo "Beneficis de l'aigua en les estructures corporals" »

Beneficis de l'aeròbic i les seves modalitats

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 7,8 KB

  • L'aeròbic té com a finalitat millorar la funció i l'estructura dels òrgans interns, i també l'aparença externa.
  • Aquesta activitat, com que és general, té un gran avantatge respecte d'altres activitats aeròbiques, perquè permet millorar totes les parts del cos, tant inferiors com superiors.

  • L'aeròbic millora la resistència aeròbica, la força-resistència i la flexibilitat. Per aconseguir aquests objectius es imprescindible practicar-lo tres cops per setmana durant els tres primers mesos, a partir dels quals es pot augmentar la freqüència de les sessions.


  1. ADAPTACIONS FÍSIQUES

  • Augment de la flexibilitat i força muscular.

  • Agilització, dinamització i estilització del cos.

  • Pèrdua de pes.

  • Tonificació general de l'organisme.

  • Augment

... Continuar leyendo "Beneficis de l'aeròbic i les seves modalitats" »

Sistema de triatge per classificar ferits i trasllats d'emergència

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,94 KB

Triatge: sistema per classificar ferits en funció de gravetat i prioritzar l'assistència

Característiques:

  • Dinàmic
  • Reavaluar la víctima
  • Adaptar el nombre de pacients a la preparació de la persona i el medi
  • Ràpid: 30 segons per mort, 1 minut per lleu, 3 minuts per greus
  • No s'evacua sense classificar
  • Anar a lo segur
  • No es reavalua fins fer tothom

Avantatges:

Simple, ràpid i alta sensibilitat de ferits greus.

Inconvenients:

Classificar per excés la gravetat dels ferits

Indicacions per al trasllat:

  • No es pugui sol·licitar ni rebre ajuda sanitària
  • Assistència tardana +30 minuts i pacient amb hemorràgia severa
  • Trasllat no agreugi les lesions i millori el pronòstic

Normes pel correcte trasllat:

  • Un acompanyant amb la víctima, tranquil·litzant-la i observant
... Continuar leyendo "Sistema de triatge per classificar ferits i trasllats d'emergència" »

Diseño de cuellos y solapas para prendas de vestir

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en español con un tamaño de 253,83 KB

CUELLOS

Pie y pala: ancho de pie 2cm

Pie y pala en pico: ancho de pie 3cm y al otro lado 1cm, el pico a 5 cm arriba y 1cm hacia fuera.

Camisero: del pie al pico recto, ancho de pie 3cm y cruce 1,5 o 2cm (curva)

Con punta y pie de cuello: abrir piezas (entre 3), se abre 1/5 del ancho, curva. Pie ancho 3cm y 1cm curva.

SOLAPAS

1). Quiebre 2). 2-6 pie de cuello 2/2,5cm, escuadrar 6-7 (7: mitad 1-6). Punto 5 ancho solapa.

CUELLO SASTRE

1). Recta 4-6, hasta 9 (escote espalda +0,5cm) 2). Pie de cuello 2cm de 9-8, paralelo hasta 7. 3). Ancho de cuello el doble de 8-9 +0,5cm). 4). 5-10 1/3 5-4, se escuadran, 10-12 = 5-10.

SMOKING

1). 6-9 escote espalda recta. 2). 8-9 1cm paralela. 3). 8-10 pie 2,5cm 4). 10-11 ancho de cuello 5cm 5).  

CUELLOS EN CÍRCULO:

... Continuar leyendo "Diseño de cuellos y solapas para prendas de vestir" »

Fases y Metodología en la Organización de Eventos de Juegos: Preactiva, Interactiva y Postactiva

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en español con un tamaño de 5,32 KB

Fase Preactiva: Planificación del Evento Lúdico

La fase preactiva es crucial para el éxito de cualquier evento de juegos. Implica una planificación detallada y la consideración de varios factores clave:

  1. Identificación de las características e intereses de los participantes: La orientación del evento dependerá directamente de las características e intereses del público objetivo.
  2. Formulación de los objetivos de la actividad: Los objetivos deben ser alcanzables y realizables, tanto para los participantes como para los organizadores.
  3. Selección de los contenidos: Se seleccionarán y secuenciarán los juegos en función de:
    • Participantes:
      • Etapa evolutiva (edad, características e intereses).
      • El grupo (formación, experiencia previa, cohesión)
... Continuar leyendo "Fases y Metodología en la Organización de Eventos de Juegos: Preactiva, Interactiva y Postactiva" »