Chuletas y apuntes de Ciencias sociales

Ordenar por
Materia
Nivel

Revolució Industrial: Canvis i Conseqüències

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Ciencias sociales

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,5 KB

Quins factors van ser determinats en el canvi demogràfic?

Quines conseqüències va tenir aquest canvi en l'evolució de la població?

Les causes d'aquest canvi demogràfic profund van ser l'augment de la producció d'aliments i també, encara que en un grau menor, el progrés de la higiene i de la medicina. Com a conseqüència, es va produir una disminució de la mortalitat i un manteniment o un lleuger increment de la natalitat.

Quin va ser el canvi essencial en la terra?

Què va permetre?

Deduïu què va comportar la introducció de nous conreus.

La privatització del sòl i l'aplicació de nous mètodes i tècniques de conreu. La terra es va convertir en una propietat privada en la qual els grans propietaris podien fer lliurement les transformacions... Continuar leyendo "Revolució Industrial: Canvis i Conseqüències" »

Paradigmas en Ciencias Sociales: Perspectivas y Aplicaciones

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Ciencias sociales

Escrito el en español con un tamaño de 5,21 KB

Paradigmas en el Ámbito Social: Una Exploración Detallada

Un paradigma, en su uso cotidiano, se refiere a la forma en que una persona entiende, percibe e interpreta el mundo que la rodea. Es un mapa mental que se construye y modifica a lo largo de la vida, influenciado principalmente por la experiencia, la educación y la información que se tiene respecto de la realidad.

Un acercamiento define un paradigma como un conjunto de reglas que permiten operar con una o más formas de conocimiento de lo real. Estas reglas permiten explicar cómo resolver problemas dentro de sus límites. También se define como "el conjunto de creencias filosóficas, epistemológicas y ontológicas que comparte una comunidad científica en su modo de hacer ciencia"... Continuar leyendo "Paradigmas en Ciencias Sociales: Perspectivas y Aplicaciones" »

Thomas Kuhn: Revoluciones Científicas y el Concepto de Paradigma

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Ciencias sociales

Escrito el en español con un tamaño de 3,29 KB

Thomas Samuel Kuhn (Cincinnati, 18 de julio de 1922 - 17 de junio de 1996) fue un destacado epistemólogo estadounidense, autor de The Structure of Scientific Revolutions (La estructura de las revoluciones científicas).

Kuhn obtuvo el grado de Ph.D. en física por la Universidad Harvard en 1949 y tuvo a su cargo un curso académico sobre la Historia de la Ciencia en Harvard de 1948 a 1956. Luego de dejar el puesto, Kuhn dio clases en la Universidad de California, Berkeley hasta 1964, en la Universidad de Princeton hasta 1979 y en el Instituto Tecnológico de Massachusetts hasta 1991.

Su pensamiento es deudor de las reflexiones de Alexandre Koyré, Jean Piaget, Benjamin Lee Whorf, Willard Van Orman Quine y, muy especialmente, de Ludwik Fleck.... Continuar leyendo "Thomas Kuhn: Revoluciones Científicas y el Concepto de Paradigma" »

Industrialització i Canvis Socials a Espanya (S. XIX-XX)

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Ciencias sociales

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,54 KB

Transformacions agràries i procés industrialitzador

Explotació dels recursos miners

Entre 1874 i 1914 es van explotar els recursos miners espanyols. Tot i això, l'extracció no va comportar cap millora per a l'economia, ja que l'expansió minera va tenir escassos efectes d'arrossegament. Les causes de l'expansió minera van ser la demanda internacional, els avenços en les tècniques d'explotació, la nova legislació minera més liberal i, per a disminuir el dèficit econòmic, l'atorgament de l'explotació a companyies estrangeres. Els jaciments més importants del sòl espanyol foren les mines de plom a Linares, les de coure a Riotinto, les de mercuri a Almadén i les de ferro a Somorrostro. El carbó asturià, tot i que era d'escassa... Continuar leyendo "Industrialització i Canvis Socials a Espanya (S. XIX-XX)" »

Ciudadanía y Estado: Evolución y Organización Social

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Ciencias sociales

Escrito el en español con un tamaño de 6,78 KB

Ciudadanía: Origen y Concepto

Definición de Ciudadano

El ciudadano es el habitante de las ciudades antiguas o de Estados modernos como sujeto de derechos políticos y que interviene, ejercitándolos, en el gobierno del país. La ciudadanía tiene dos rasgos principales:

  1. Pertenencia a una comunidad política: Un país que se asienta de un modo permanente en un territorio.
  2. Disfrute efectivo de derechos: Derechos protegidos por la ciudad o el Estado, incluyendo la posibilidad de participar en las tareas de gobierno, de forma directa o indirecta.

La Ciudadanía en la Antigüedad Grecolatina

El término "ciudadano" procede del latín civis, con la misma raíz que civitas (ciudad). En el derecho romano, civis se reservaba a varones, no esclavos, mayores... Continuar leyendo "Ciudadanía y Estado: Evolución y Organización Social" »

Que es nexo familiar

Enviado por Chuletator online y clasificado en Ciencias sociales

Escrito el en español con un tamaño de 4,83 KB

1.Señala que carácterísticas comparten la Educación formal y no formal: Tienen carácter estructurado

2.El tipo de educación que en la mayoría de Los casos no es intencional es: Educación informal

3.El tipo de educación que se da a lo largo De todo el proceso vital corresponde a: Educación informal

4.La ausencia de jerarquía y la confusión en La distinción de roles entre padres e hijos es una carácterística de


Democrático-permisivo

5.El dar todo a los hijos de manera Incondicional sin esperar nada  a cambio Es una carácterística:


del modelo Hiperprotector

6

 

Ausencia De puntos de referencia y bases seguras es una carácterística del modelo de Familia:

Intermitente

7.La armónía y la paz en la familia es una Carácterística común

... Continuar leyendo "Que es nexo familiar" »

Per que els europeus necessitaven una nova ruta per arribar a l`extrem Orient

Enviado por Chuletator online y clasificado en Ciencias sociales

Escrito el en catalán con un tamaño de 7,3 KB

¡Escribe tu texto aquí!

Humanisme: anomena i explica tres característiques de L’humanisme:

Van cercar apassionadament els manuscrits dels Autors de l’antiguitat gregai romana, i Els van traduir i comentar, amb el propòsit d’expandir aquestconeixement.

Els humanistes eren favorables a tot allò que Beneficiava els humans, creien que el coneixement faria millors les persones i Així desapareixeria la maldat al món.

Un dels canvis més rellevants en quan al Humanisme és la degradació de la religió, aquesta va a pasar de ser el centre De tot a una cosa secundària.

Economia: anomena tres característiques de l’economia del S.XV S.XVI i una ruta comercial:


S.XV:


La producció agrària, amb algunes transformacions, es va Recuperar gràcies

... Continuar leyendo "Per que els europeus necessitaven una nova ruta per arribar a l`extrem Orient" »

Reconquesta i Repoblació: Regnes Cristians (s. VIII-XIV)

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Ciencias sociales

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,26 KB

Orígens i Expansió dels Regnes Cristians

Regnes Independents dels Musulmans

Els pobles que es van mantenir independents dels musulmans van ser: galaics, asturs, càntabres i vascons.

Regne d'Astúries

Orígens: Pelagi va derrotar per primer cop els musulmans a Covadonga.

Regne de Lleó

A mitjans del s. IX, aquest regne va ocupar terres fins al Duero. Per controlar aquests territoris, es va traslladar la capital a Lleó.

Regne de Castella

El comte Fernán González es va independitzar de Lleó al segle X i va convertir el títol de comte de Castella en hereditari.

Repoblaments de la Vall del Duero

En els repoblaments de la vall del Duero, els reis van concedir beneficis als pagesos que s'hi instal·lessin, entre els quals hi havia molts mossàrabs.

Expansió

... Continuar leyendo "Reconquesta i Repoblació: Regnes Cristians (s. VIII-XIV)" »

Al-Andalus: Conquesta, Emirats, Califat i Taifes - Història i Societat

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Ciencias sociales

Escrito el en catalán con un tamaño de 13,96 KB

Al-Andalus i els Regnes Cristians

Conquesta

En la seva expansió cap a occident, al començament del segle VIII, els musulmans van iniciar la conquesta de la Península Ibèrica. El fet que va marcar l'entrada dels musulmans a la península va ser la guerra civil entre dos bàndols nobiliaris visigots, Don Rodrigo i Vitiza, pel control del regne. Vitiza va demanar ajuda als berbers islamitzats del nord d'Àfrica, dirigits per una minoria àrab, que van entrar a la península l'any 711 i van derrotar Roderic a la riba del riu Guadalete. Després de la mort de Roderic, les seves tropes es van dispersar.

Tariq (lloctinent de Musa, que havia conquerit Egipte, Tunísia, Cartago i el Marroc), després de la victòria al Guadalete, va seguir avançant... Continuar leyendo "Al-Andalus: Conquesta, Emirats, Califat i Taifes - Història i Societat" »

Istori

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Ciencias sociales

Escrito el en español con un tamaño de 3,97 KB

atacameños:tribus alfareras, vivian en nucleos independientes. no contituyeron 1 estado. habitaron a las orillas del rio loa y en el osasis des desierto de atacama. Habablan CUNZA. cosechaban maiz y frijoles con riego artificial. criaban llamas y alpacas. contruyeron PUCARAS o fortalezaz de piefra. ritules funerarios muy complejos.

Changos:nomades, pesacadores y casadores(preagroalfarero). En la Costa norte desde el extremo norte cerca de pichidangul. Cultura basada en el mar. Alimentos por focas, bayenas, mariscos, lobos de mar. intrumentos de piedra y huesos. incorporan el maiz.

Diaguitas: tribus alfareras org. ne ladeas. Org. politica dual ( valle x 2 sñ). Se repartian entre la cordiyera y la costa. Se ubican en los valles del norte chico
... Continuar leyendo "Istori" »