Chuletas y apuntes de Arte y Humanidades de Bachillerato y Selectividad

Ordenar por
Materia
Nivel

La llibertat guiant el poble. Delacroix estructura la composicioa partir d'un triangle

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 37,06 KB

CONTEXT HISTÒRIC

A Europa al Segle XVII i principis del
XVIII, triomfava l’absolutisme i s’anaven gestant els valors del que seria la nova societat. Les revoltes i les idees cada cop més revolucionàries van culminar amb la Revolució Francesa (1789), que amb la Revolució Industrial , van provocar els processos de transformació política, econòmica i social que posteriorment es van desenvolupar al Segle XIX:

  • El triomf de la burgesia i fi de l’Antic Règim (amb la Revolució Francesa).

  • La Revolució Industrial crea noves estructures econòmiques-productives, amb la figura del proletariat.

Hi ha una agonia de la monarquia absolutista, que termina amb les revoltes i la difusió dels ideals revolucionaris, alhora que sorgia a molts llocs

... Continuar leyendo "La llibertat guiant el poble. Delacroix estructura la composicioa partir d'un triangle" »

Eros i psique analisi formal

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,74 KB

Eros-Canova:


Estil Neoclàssic italià.Escultor amb +èxit i+ influent del període neó.Aquest en un Principi era picapedrer i -> va esdevenir un gran escultor.-Tècnica Escultórica:tècnica extractiva q consisteix en extreure material de la peça de Marbre.-Forma escultòrica:exempta amb una multitud d’angles visuals.-Cromatisme:Monocroma,és A dir,el color és el blanc del marbre.-Textures:textura dels cossos és molt Suau,sembla pell.La roca sobre la qual és recolzen està treballada d forma + Rugosa.-Contrast llums i ombres poc pronunciat,suau,gents violent.-N té un eix De simetria,s’observa llibertat d moviment però aquest n es exagerat.-Composició En aspa: aspa la constitueixen les ales i els cossos dels personatges.

Tema

Mitològic.
... Continuar leyendo "Eros i psique analisi formal" »

Església de San Lorenzo: Anàlisi i Context Històric

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 3 KB

FITXA 43: ESGLÉSIA DE SAN LORENZO

FITXA TÈCNICA

Edifici:

església de San Lorenzo

Autor: Filippo di Ser Brunelleschi (Florència, 1377-1446).

Estil: 1421-1470

Tipologia: església

Material: pedra

Localització: Florència (Itàlia)

CONTEXT

La prosperitat de les ciutats italianes del s.XV va originar l’existència de nombrosos nobles i burgesos enriquits que no dubtaven a esdevenir mecenes d’escriptors i artistes. Els més destacats són els Mèdici, de Florència, uns banquers rics que van arribar a regir la ciutat durant diverses generacions i la van convertir en el model de centre cultural amb un sentit clàssic paganitzant. El temple de San Lorenzo és la gran església dels Mèdici a Florència, encarregada a Brunelleschi per Cosimo de Mèdici,... Continuar leyendo "Església de San Lorenzo: Anàlisi i Context Històric" »

La Madeleine: Història, Arquitectura i Significat

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 4 KB

Biografia de l'autor

L'actual església de la Madeleine va ser construïda per Pierre Alexandre Vignon, un dels principals arquitectes neoclàssics de França. Vignon va estudiar arquitectura amb Claude Nicolas Ledoux i, l'any 1805, va col·laborar amb Jean-Thomas Thibault en la construcció del castell de Malmaison per a l'emperadriu Josefina.

Posteriorment, l'any 1806, Napoleó li va encarregar la realització d'un temple laic dedicat a la Glòria dels Exèrcits del Primer Imperi, que posteriorment va esdevenir l'embrió de l'església de la Madeleine, el seu gran projecte.

A la seva mort, l'any 1828, l'església va ser continuada per Jean-Jacques Marie Huvé, responsable de les obres interiors del temple, entre les quals destaquen les tres... Continuar leyendo "La Madeleine: Història, Arquitectura i Significat" »

Arquitectura y Escultura: Grecia, Roma y el Arte Musulmán

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 4,12 KB

Arquitectura Griega: Características Generales

La arquitectura griega se distingue por varias características fundamentales:

  • Es una arquitectura arquitrabada.
  • Inicialmente se utilizó el conglomerado como material, pero fue sustituido posteriormente por el mármol. También se empleó madera y hierro (para las grapas).
  • Se utilizaban colores en la decoración.
  • Existe una búsqueda constante de la armonía visual, lograda a través de diversas técnicas:
    1. Curvaturas del entablamento y del estilóbato hacia arriba.
    2. Inclinación de las columnas hacia adentro.
    3. Éntasis de las columnas (abombamiento sutil del fuste).
    4. Mayor anchura de las columnas en los ángulos.
    5. Distancia desigual entre los intercolumnios.

Los Órdenes de Columnas Griegas

Es Necesario Explicar... Continuar leyendo "Arquitectura y Escultura: Grecia, Roma y el Arte Musulmán" »

Kubismoaren ezaugarriak

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en vasco con un tamaño de 5,55 KB

Kubismoa arte modernoaren mugimendu abangoardista da, XX. Mendeko lehenengo bi hamarkadetan eta Frantzian garatutakoa. Pablo PicassoGeorges Braque eta Juan Gris bultzatzaile nagusiak izan ziren margolaritza eta eskultura arloetan. Poeten artean, berriz, Guillaume Apollinaire eta Jean Cocteau aipatzekoak dira, besteak beste.1919 inguruan surrealismoak eztanda egin zuen eta kubismoa ordezkatu zuen

Kubismoa


Parisen sortu zen 1907 inguruan. Sorreran, emozioen eta sentsualitatearen adierazpidea helburutzat zuen aurreko artearen kontrako erreakzio intelektuala izan zen; hala, kubisten margolaritza sistema analitikoa zen, eta hiru dimentsiotako objektuak zatikatuak eta aldi berean ikuspegi desberdinetatik berriro definituak... Continuar leyendo "Kubismoaren ezaugarriak" »

Art Romànic: Orígens, Característiques i Evolució

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,19 KB

L'Art Romànic: Context Històric

A finals del segle X, l'Europa cristiana assoleix una etapa d'estabilitat gràcies a la tranquil·litat política, la implantació del feudalisme i la supremacia de l'Església com a institució i com a focus central. El poder intel·lectual de l'àmbit religiós va afavorir el pelegrinatge i es van obrir vies de comunicació comercial que foren favorables en la producció artística.

L'Ordre Benedictí i el Cister

Al segle VI es funda l'orde benedictí, basat en una vida consagrada a Déu. Aquest model de vida va aconseguir que l'aristocràcia feudal es relacionés amb les grans abadies i efectués donacions econòmiques, agràries o artístiques.

Al segle XI, el monaquisme benedictí va tenir una reforma iniciada

... Continuar leyendo "Art Romànic: Orígens, Característiques i Evolució" »

Arquitectura Moderna y Postmoderna

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 5,54 KB

La Bauhaus, Gropius 1926

En 1920 fue nombrado director de la Escuela Bauhaus (Casa de Construcción). Los alumnos recibían una formación integral con idea de fundir arte con diseño y arquitectura.

En 1924 se trasladó de Weimar a Dessau.

Gropius fue el arquitecto encargado. El proyecto fueron varios edificios diferentes según su función, comunicados entre sí.

Las fachadas también son distintas, y no forman parte de la estructura. Son hierro y cristal.

Por tanto es un edificio racionalista y funcional, de planta libre con delgados pilares de hormigón o metal, y sin fachada principal.

Esta arquitectura se denomina de estilo internacional.

WRIGHT Guggenheim y la casa de la cascada (Hauffman)

La integración del edificio en la naturaleza que le... Continuar leyendo "Arquitectura Moderna y Postmoderna" »

Greziarren Arkitektura eta Eskultura

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en vasco con un tamaño de 1,69 KB

- agora: Greziarren poli-etan zegoen gune bat, non greziarren jarduna eta bizitza bideratzen zen.

- harroin: zutabe baten oinarria, basa ere deitzen dena

- entasia: efektu berezi bat. Lortzen da zutabearen enborra bere erdialdean loditzen denean.

- ekinoa: kapitel doriarraren zati bat, era konbexua duena eta koilarearen gainean dagoena. Gainetik abako dago

- triglifo eta metopa: Estilo doriarrean ematen den friso mota, zeinetan triglifo (marra bertikalak) eta metopak (baxuerliebeak edo erdierliebeak) agertzen diren.

- arkitrabea: zutabearen gainean dagoen egitura horizontala. Taulamenduaren lehenengo atala.

- cella: Tenplu bateko ganbera nagusia, non Jainkoaren irudikapena baitzegoen.

- naos: (cella)

- pronaos: cellaren aurrealdeko ganbera.

- estilobatoa:... Continuar leyendo "Greziarren Arkitektura eta Eskultura" »

Cultura y Arquitectura de la Antigua Mesopotamia: Un Viaje a sus Raíces

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 4,53 KB

Introducción

Durante la época antigua, la cultura en el Oriente Próximo se extendió en una zona geográfica que, en principio, se situaba entre los ríos Tigris y Éufrates, zona que los griegos llamaron Mesopotamia (en medio de los ríos). Posteriormente, este imperio mesopotámico se expandió hacia el Mediterráneo Oriental y hacia el este, llegando hasta la zona de India. Podemos situarnos cronológicamente en un principio hacia el IV milenio a.C. Mesopotamia fue ampliando sus territorios con una sucesión de diferentes pueblos: sumerios, asirios, babilonios, persas… Se trataba de una serie de pueblos organizados bajo una teocracia, es decir, el poder real y religioso estaban unidos. La religión se basaba en la observación de la... Continuar leyendo "Cultura y Arquitectura de la Antigua Mesopotamia: Un Viaje a sus Raíces" »