Marxismoaren eragina ondorengo munduan
Enviado por Chuletator online y clasificado en Filosofía y ética
Escrito el en vasco con un tamaño de 5,05 KB
Feuerbach-en Eragina
A)Marxek Feuerbachen ondorendo ideiak onartuko dauz:
Bai
Feuerbach bai Marx ezkerra hegeliarrean kokatuko doguz
1.Orain
Arteko filosofiak teologia mozorrotuaren papera bete dauala,filosofia
Teoria hutsa izan dala eta gutxiengoen pribilegioak babestu
Dauzala.Filosofiaren papera aldatu beharra dago,filosofiaren helburua
Praktikoa izan behar da,hau da,bere helburua izan behar da injustizia
Sozialekin amaitzea,gizartea transformatzea...Beraz, filosofiak bete
Behar dau paper askatzailea,eta ez,ostera, zapaltzaileen interesen
Babeslea
2.Errealitate
Sensiblea errealitate bakarra dogula,hau da,errealitate fisikotik eta
Pertzeptibotik kanpo ez daukagu ezer
3.Giza
Harremanei emondako garrantzia. Antropologia Marxiarrean ere gizakia
Egilea da
4.Alienazio
Erlijiosoaren kontzeptua:gizakiak sortutakoa da Jainkoa eta Jainko
Irudi horretan jarri dauz gizaki idealaren ezaugarriak:orojakilea,
Oroegilea...Hala ere, denborarekin ezezaguna bihurtuko da eta baita
Menperatzaile ere,beraz,alienante.Horrela,gizakiak pentsatzen dau
Jainkoak gizakia sortu dauala eta ez alderantziz. Marxek erlazio
Alienazioak kritikatuko dauz.Bere aburuz,ardatzezko alienazioa
alienazio ekonomikoa/lanaren alienazioa izango da, beste alienazio
Mota guztiak honen ondorioak baitira.
B)Marxek Egindako KRITIKA Feuerbachi:
1.Aldaketa
Guztiak kausa mekanikoen ondorioz EZdirala.Errealitateak berak ez
Dauka aldatzeko gaitasura.Kanpoko baldintzak ezinbesteko eragina
Izango dabe errealitatean,bereziki baldintza ekonomikoak
2.Alienazio
Erlijiosoa miseriaren ondorioa da.Marxek Feuerbachen alienazio
Erlijiosoa onartuko dau,baina guztia miseriaren ondorioa dala esanez
Eta erlijioa dala irteera bat biziza gordinetik eta miseriatik ihes
Egiteko:'Erlijioa da herriaren opioa'
3)Gizakia
Ez da ikusle hutsa,Egilea dala,eta bere lanak prozesu historian
Eragina dauka
4)Gizakia
Gizaki zehatza dala.Beraz,gizakia ezin da inoiz kontzeptu orokor bat
Izan,Feuerbachek esaten eban moduan.
Gizarte Komunista
marxek
Proposatzen zuen gizartean botere politikoak proletarioen eskuetan
Behar zuena,proletariown diktadura.Langileen alderdiak estatuaren
Botere osoa hartzeko indarra eta klase-borrokak beharrezkoak
Dira.Estatu kapitalistak izandako botere proletarioen eskuetara
Pasatuko da eta estatua langileen zerbitzurako egongo da.Parlamentuak
Ezabatu behar dira bertan botere ekonomikoa kokatuta
Dagoelako,sistema kapitalistak indartutako estatu-sistema
Kanpora.Marxek esaten dauan moduan estatuaren boterea murriztu egin
Behar da.Komunismoa defendatu zuen Marxek klaserik gabeko estatu bat
Aldarrikatzen zuen.
Marxismoaren Kritika eta bere eragina ondorengo munduan:
Marxismoaren
Interpretazio asko dagoen arren,argi dago horren helburua sufrimendua
Eta menpekotasun gutxiago egotea dela eta gizakia libre
Izatea.Marxismoa iraultza bezala ala zientzia bezala ikusi
Daiteke.Marxismoaren bi korronte oinarritzen dira:interpretazio
Humanista eta azterketa ekonomikoa.Lehenengoa gizakia hartzen du
Marxismoaren oinarritzat eta ekonomia gizakiaren tresna moduan
Ikusten du.Bigarrenak marxismoa errealitatea ezagutzeko modu bat
Bezala,zientzia bezala,ikusten du eta,beraz,ekonomia du
Oinarritzat.Marxen filosofiak kritika ugari jaso ditu;gizakia ez da
Lana bakarrik,naturarekin harremanak ez dira ekoizpenezkoa
Bakarrik,klaseen arteko borroka bakarrik begiratuz ezin da ulertu
Historia.Ikuspegi onargarriak ere baditu;praktikaren garrantzia
Erakutsi zuen,gizakiari bere benetako izaera berreskuratzen
Laguntzeko beharra adierazi zuen.
Materialismo Historikoa:
Marxek historia
Ulertzeko materian oinarritzen da eta dialektikoki begiratu behar
Zaioala uste du. Lehenengo tesi bat agertzen da (kapitalismoa), gero
Horren kontrakoa (proletargoaren diktadura), eta azkenik, bi horiek
Gainditzen dituena (komunismoa). Gizakia da historiaren protagonista
Eta bi ideiatan oinarritzen da: Gizakia naturarekin harremanetan
Jartzen da beharrezkoak dituen lehengaiak lortzeko, ekoiztu eta
Trukatu egiten ditu ondasunak. Marxen arabera, gizartearen garapen
Osoa ekonomiaren bidez azaltzen da, edozein antolakuntza sozialen
Oinarria produkzioa da. Hala ere, filosofo honek dena materian
Oinarritzen duen arren, materia ez diren gauzak ere existitzen direla
Adierazten du, eta horiek gainegitura osatzen dute. Aurrerapen
Historikoa edo historiaren eboluzioa klaseen arteko borrokak eragiten
Du, historiaren motorra hori dela esan daiteke. Gogoratu beharra
Dago, historia prozesu dialektiko gisa hartu behar dela, tesi,
Antitesi eta sintesia ezberdinduz.