Marxismoaren eragina ondorengo munduan

Enviado por Chuletator online y clasificado en Filosofía y ética

Escrito el en vasco con un tamaño de 5,05 KB

Feuerbach-en Eragina




A)Marxek Feuerbachen ondorendo ideiak onartuko dauz:

Bai Feuerbach bai Marx ezkerra hegeliarrean kokatuko doguz
1.Orain Arteko filosofiak teologia mozorrotuaren papera bete dauala,filosofia Teoria hutsa izan dala eta gutxiengoen pribilegioak babestu Dauzala.Filosofiaren papera aldatu beharra dago,filosofiaren helburua Praktikoa izan behar da,hau da,bere helburua izan behar da injustizia Sozialekin amaitzea,gizartea transformatzea...Beraz, filosofiak bete Behar dau paper askatzailea,eta ez,ostera, zapaltzaileen interesen Babeslea
2.Errealitate Sensiblea errealitate bakarra dogula,hau da,errealitate fisikotik eta Pertzeptibotik kanpo ez daukagu ezer
3.Giza Harremanei emondako garrantzia. Antropologia Marxiarrean ere gizakia Egilea da
4.Alienazio Erlijiosoaren kontzeptua:gizakiak sortutakoa da Jainkoa eta Jainko Irudi horretan jarri dauz gizaki idealaren ezaugarriak:orojakilea, Oroegilea...Hala ere, denborarekin ezezaguna bihurtuko da eta baita Menperatzaile ere,beraz,alienante.Horrela,gizakiak pentsatzen dau Jainkoak gizakia sortu dauala eta ez alderantziz. Marxek erlazio Alienazioak kritikatuko dauz.Bere aburuz,ardatzezko alienazioa alienazio ekonomikoa/lanaren alienazioa izango da, beste alienazio Mota guztiak honen ondorioak baitira.

B)Marxek Egindako KRITIKA Feuerbachi:


1.Aldaketa Guztiak kausa mekanikoen ondorioz EZdirala.Errealitateak berak ez Dauka aldatzeko gaitasura.Kanpoko baldintzak ezinbesteko eragina Izango dabe errealitatean,bereziki baldintza ekonomikoak
2.Alienazio Erlijiosoa miseriaren ondorioa da.Marxek Feuerbachen alienazio Erlijiosoa onartuko dau,baina guztia miseriaren ondorioa dala esanez Eta erlijioa dala irteera bat biziza gordinetik eta miseriatik ihes Egiteko:'Erlijioa da herriaren opioa'
3)Gizakia Ez da ikusle hutsa,Egilea dala,eta bere lanak prozesu historian Eragina dauka
4)Gizakia Gizaki zehatza dala.Beraz,gizakia ezin da inoiz kontzeptu orokor bat Izan,Feuerbachek esaten eban moduan.

Gizarte Komunista




marxek Proposatzen zuen gizartean botere politikoak proletarioen eskuetan Behar zuena,proletariown diktadura.Langileen alderdiak estatuaren Botere osoa hartzeko indarra eta klase-borrokak beharrezkoak Dira.Estatu kapitalistak izandako botere proletarioen eskuetara Pasatuko da eta estatua langileen zerbitzurako egongo da.Parlamentuak Ezabatu behar dira bertan botere ekonomikoa kokatuta Dagoelako,sistema kapitalistak indartutako estatu-sistema Kanpora.Marxek esaten dauan moduan estatuaren boterea murriztu egin Behar da.Komunismoa defendatu zuen Marxek klaserik gabeko estatu bat Aldarrikatzen zuen.

Marxismoaren Kritika eta bere eragina ondorengo munduan:


Marxismoaren Interpretazio asko dagoen arren,argi dago horren helburua sufrimendua Eta menpekotasun gutxiago egotea dela eta gizakia libre Izatea.Marxismoa iraultza bezala ala zientzia bezala ikusi Daiteke.Marxismoaren bi korronte oinarritzen dira:interpretazio Humanista eta azterketa ekonomikoa.Lehenengoa gizakia hartzen du Marxismoaren oinarritzat eta ekonomia gizakiaren tresna moduan Ikusten du.Bigarrenak marxismoa errealitatea ezagutzeko modu bat Bezala,zientzia bezala,ikusten du eta,beraz,ekonomia du Oinarritzat.Marxen filosofiak kritika ugari jaso ditu;gizakia ez da Lana bakarrik,naturarekin harremanak ez dira ekoizpenezkoa Bakarrik,klaseen arteko borroka bakarrik begiratuz ezin da ulertu Historia.Ikuspegi onargarriak ere baditu;praktikaren garrantzia Erakutsi zuen,gizakiari bere benetako izaera berreskuratzen Laguntzeko beharra adierazi zuen.

Materialismo Historikoa:


Marxek historia Ulertzeko materian oinarritzen da eta dialektikoki begiratu behar Zaioala uste du. Lehenengo tesi bat agertzen da (kapitalismoa), gero Horren kontrakoa (proletargoaren diktadura), eta azkenik, bi horiek Gainditzen dituena (komunismoa). Gizakia da historiaren protagonista Eta bi ideiatan oinarritzen da: Gizakia naturarekin harremanetan Jartzen da beharrezkoak dituen lehengaiak lortzeko, ekoiztu eta Trukatu egiten ditu ondasunak. Marxen arabera, gizartearen garapen Osoa ekonomiaren bidez azaltzen da, edozein antolakuntza sozialen Oinarria produkzioa da. Hala ere, filosofo honek dena materian Oinarritzen duen arren, materia ez diren gauzak ere existitzen direla Adierazten du, eta horiek gainegitura osatzen dute. Aurrerapen Historikoa edo historiaren eboluzioa klaseen arteko borrokak eragiten Du, historiaren motorra hori dela esan daiteke. Gogoratu beharra Dago, historia prozesu dialektiko gisa hartu behar dela, tesi, Antitesi eta sintesia ezberdinduz.

Entradas relacionadas: