Llindar de producció
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Economía
Escrito el en catalán con un tamaño de 10,32 KB
Tema 7: full-costing: costos directes + % de costos indirectes imputables a aquells producte. Exemple: A costos de mà d'obra: 2.404,05 i cost de matèries primeres: 1803,04. B: costos de mà d'obra: 3.055,06 i costos de matèries primeres:4.207,08
Costos de despeses generals: 5.409,11--A el 60 % i B el 40%.
Cost de producció A: 2.404,05+1803,04+60%x 5409,11/40000=0,18€/cada producte.
Cost de producció B: 4207,08+3005,06+40%x5409,11/60000=0,15 unitats de producció.
Sistema Direct- costing: El cost de producció només és el cost directe aplicable al producte. El cost indirecte ( despeses generals de l’empresa) no s’assigna a cap producte es consideren a part de la producció.S’aplica per estudiar la rendibilitat del producte.
Exemple-> ( mateix exemples [nombres] que full costing) Cost unitari A = 1803,04+2404,05/40.000= 0,10€ / unitat de A Cost unitari B = 4207,08+3005,06/60.000= 0,12€/unitat de B
Llindar de producció
Es la producció mínima d’un producte que fa que resulti més barat produir-lo que comprar-lo.
Càlcul->
CV= costos variables
CF= costos fixes
PD= Preu de compra
Q= nivell de necessitat d’aquest producte.
Q*= Quantitat mínima necessària perque en resulti més barat produïr-lo Q* < Q
Q*p= CF/PC-CV <Q
Exemple:
CF de producció d’un element = 1500.000 €
CV de producció d’un element = 50€ /unitat
PC = 70€ /unitat
calcular el llindar de producció:
Qp= CF/p-Cv = 1500000/70-50= 75000 unitats Si són necessàries més de 75000 unitats és més barat produir-lo, si en necessitem menys és mes barat comprar-lo .
Llindar de rendibilitat ( o càlcul del punt mort)
és la quantitat de producció venuda ( quantitat de productes que he de vendre) a partir de la qual es comencen a obtenir beneficis.
CF= costos fixes
CV= costos variables
PV= Preu de venda del producte
Bf= beneficis= ingressos totals( lo que guanyem) -> Cost que ens costa produir-lo
Q*R = CF/ PV-CV ( per obtenir beneficis la producció ha de ser mes gran que la Q*R del punt mort.
Exemple: Una empresa produeix un producte A i vol saber quina quantitat n’ha de vendre per tenir beneficis.
Costos fixes= 750000€
CV= 220€ /unitat.
PV= 270€/unitat
Q*R= CF/Pv-Cv = 750000/270-220 = 15000unitats
Per tant a partir de vendre 15000 unitats obtenim beneficis.
Tema 9: Aprovisionament: Proveir-se: de matèries necessàries per fabricar un producte, guardar aquestes matèries i el producte final i subministrar el producte final al departament de vendes per comercialitzar-lo.
Funcions d'aprovisionament són:
Comprar: el necessari per produir tenint en compte , el preu , la qualitat, termini de lliurament, condicions de pagament.
Emmagatzemar: guardar la matèria primera hi el producte final, magatzem- cal gestionar-lo i organitzar-lo molt bé.
Gestió d'inventaris: Determinar la quantitat d'existència que cal mantenir i el ritme de comandes.
Quadres de cicle d'aprovisionament: hi han dos tipus d'empresa:
Productora i la comercial.
Productora: comprar(existència matèria primera) produeix( existència producte) Vendre. Comercial: Comprar(existència) Vendre. Ex: Supermercat.
Tipus d’existències: a) Matèries primeres: arriben i cal transformar-les.
b) Productes semi acabats: Falta alguna transformació.
c) Productes en curs: estan el procés de fabricació.
d) Productes acabats: Preparats per vendre.
e) Altres: Combustible, recanvis, envasos, material d'oficina, embalatge.
f) Subproductes: Residus, productes inseribles.
Gestió d'inventaris:
Stoc màxim: Quantitat màxima d'un material que puc tenir al magatzem.
Stoc mínim o de seguretat: Quantitat mínima.
Stoc òptim o punt de comanda: Nivell que has de tenir les existències per fer la comanda d'aprovisionament( tenint en compte el temps que triga en servir-vos el proveïdor.
Cost de la gestió d'inventaris:
Cost d'adquisició: *Cost de compra del producte del proveïdor. ( CA= p·d) P= Preu de compra. A= Demanda esperada del producte. * En cas que el material no el comprem i el fabriquem nosaltres. ( CA= Cf·D) Cf= Cost unitari del producte fabricat.
Cost de fer la comanda: * Cost unitari de fer les comandes(telèfon, correus) ( CC= S·d/q) S=Costos administratius. D= Demanda total. Q=Volums o quantitats de comanda. P/d=N = número de comandes totals.
Cost d’emmagatzematge: El cost total de guardar el magatzem ( lloguer del magatzem, energies, assegurances, personal, mossos, seguretat, neteja) ( CE: g. (q/2 + ES) g= Cost anual de tenir una unitat de producte emmagatzematge. Q/2= La mitjana dels estocs del magatzem.
Comanda òptima (Q*)= arrel de 2 * costos administratius (S)* demanda (D)/ G (R(tant per cent)*P(preu)).Nº de comandes: N=D/Q
Decadència òptima: (T)= 360/N
Model ABC de gestió d'inventaris:El model ABC es decrimina uns productes respecte d'altres. Es basa en classificar les existències en 3 grups: A) productes més importants (60 i 80 %). B) normals (10 i 20%) C) menys importants (5 i 10%)
Tema 11: Quota de mercat: Part proporcional del títol de vendes que li correspon a una empresa
Quota de mercat: Mercat de l’empresa/mercat total · 100
Estudi de mercat:
- Formar de l’estudi de mercat: -Definir l’objectiu directe què necessita el consumidor. – Dissenyar el model d’investigador: fer enquestes, dades estadístiques.
- Recollir totes les dades
- Classificar i estructurar dades: Grafies, taules
- Anàlisis dels resultats: Treure conclusions.
Segmentació dels mercats: Divisió dels consumidors amb grups.
Criteris de segmentació:
- Sociodemogràfics (sexe, edat, residencia, nivell d’estudi)
- Socioeconòmiques: (nivell d’ingressos, classe social...)
- Psicogràfics( personalitat, estil de vida, sistema de valors...)
Tema 12:
Màrqueting.
Activitat que desenvolupa 1 empresa per satisfer les necessitats i desitjos dels consumidors per obtenir un benefici.
Elements del màrqueting.
Producte: el que es desitja comprar (de consum: fungibles, ex. aliments; duradors: roba) (Industrials: compren les empreses, ex farina) (Serveis: salut, oci, ensenyament)
Concepte de gama: els productes d’1 gama: detergents de roba
Concepte de línia: els articles en general q ofereix una empresa: productes de neteja
Cicle de vida d’1 producte:
-Introducció o llançament del producteàpublicitat informativa
-Creixementà comença a ser conegutàpublicitat persuasiva
-MaduresaàS’estabilitza la vendaàPublicitat sofisticada
-Declinació o rellançament
Envàs: important perquè es el q entra pels ulls
Marca: Logotip (imatge q entra pels ulls) i el nom (ganxo)
Preu: la quantitat de diners k paga el consumidor pel producte.
Promoció: tècniques de màrqueting per comunicar al consumidor els atributs del seu producte.
Instruments de la promoció: Publicitat, promoció de vendes, venda personal.
Distribució: processos q condueixen el producte al consumidor.
Canals de distribució: canal llarg (productor, majorista, detallista, consumidor) i canal curt (productor, detallista, consumidor)
Merchandising: conjunt de mitjans q ajuden a donar sortides a un producte: cartells, publicitat.