Chuletas y apuntes de Psicología y Sociología de Formación Profesional

Ordenar por
Materia
Nivel

Teories del Joc Infantil: Autors, Aportacions i Característiques

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,51 KB

Teories i Aportacions Clau sobre el Joc Infantil

Quintilià va afirmar: El primer autor que proposa que el procés educatiu s’ha de resoldre com si fos ‘’una cosa de joc’’.

Aportacions de Sigmund Freud sobre el Joc

Sigmund Freud: El joc és un procés intern emocional que facilita l’expressió de sentiments i desitjos insatisfets.

La Perspectiva de Lev Vygotski sobre el Joc

L. Vygotski: L’infant observa l’activitat dels adults que l’envolten, la imita i la transforma en joc, i en el joc adquireix les relacions socials fonamentals.

Els Impulsos Inicials del Joc segons Buytendijk

Segons Buytendijk, els tres impulsos inicials que condueixen al joc són l’expressió de sentiments inconscients.

El Caràcter Innate del Joc

Es diu que els... Continuar leyendo "Teories del Joc Infantil: Autors, Aportacions i Característiques" »

Estratègies d'Intervenció per a la Inserció Laboral

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 10,86 KB

Estratègies d'Intervenció

Tipologies d'accions per establir un itinerari personalitzat, individual o en grup:

  • Si el servei no cobreix una necessitat → derivar al demandant.
  • Derivar → concepte com el mètode mitjançant el qual es distribueix l'atenció de manera òptima i amb un alt grau d'especialització entre recursos i serveis.

Diferents Itineraris d'un Pla d'Acció

Actuacions que cal dur a terme durant el desenvolupament del pla d'acció:

  • Reinserció social.
  • Desenvolupament d'empleabilitat i aspectes d'ocupabilitat.
  • Formatives i pràctiques laborals.
  • Recerca activa de feina. Motivació per a l'autoocupació.

La combinació d'actuacions dóna lloc a itineraris diferenciats:

  • Reinserció social (derivació).
  • Orientació i informació sociolaboral.
... Continuar leyendo "Estratègies d'Intervenció per a la Inserció Laboral" »

Centres d'Interès Educatius: Clau per a l'Aprenentatge

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,71 KB

El Centre d’Interès en l'Educació

El centre d’interès, doncs, ha de tenir en compte diversos aspectes:

  • Els interessos dels nois i noies: Ha de deixar que s’expressin i que s’ho muntin i estructurin al seu aire; així, l’experiència de la colònia, el campament o el que sigui serà més viscuda. I tot allò que aprenguin ho integraran, ja que ha sortit de cadascun d’ells i del grup.
  • Ha de promoure nous interessos: La intervenció com a monitor pot obrir noves necessitats i nous interessos que faran avançar per camins més amplis i oberts. No ens quedarem amb el que tenim, sinó que hem d’intentar innovar amb les aportacions d’un centre d’interès que engresqui.
  • Ha de despertar la curiositat i l’esperit d’aventura: Cal
... Continuar leyendo "Centres d'Interès Educatius: Clau per a l'Aprenentatge" »

Liderazgo Ético y Conducta Prosocial: Claves para el Éxito Grupal

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 3,1 KB

Cualidades de un líder: Un liderazgo eficaz y ético se puede aprender. Los líderes ayudan a establecer y lograr objetivos para el grupo, poseyendo aptitudes de poder blando y poder duro (estilos de influencia y de mando). El liderazgo transformacional implica cambiar la conducta para lograr una meta, mientras que el liderazgo transaccional se basa en la retroalimentación: 'tú das y yo te doy' [1313]. Los líderes dependen de los seguidores y, en parte, son creados por ellos. El estilo más adecuado de liderazgo (autocrático o participativo) depende del contexto (inteligencia contextual). Un estilo pedagógico/consultivo es costoso, pero otorga poder a los seguidores. Es necesaria la capacidad de gestión y organización. En crisis, se... Continuar leyendo "Liderazgo Ético y Conducta Prosocial: Claves para el Éxito Grupal" »

Desarrollo socioafectivo, emociones y género en la infancia

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 3,73 KB

TM1 SOCIOAFECTIVO

TM1 SOCIOAFECTIVO= Conjunto de emociones, sentimientos y relaciones que van formando la experiencia de cada persona. AFECTIVIDAD= Constituida por la vivencia y expresión de diferentes estados de ánimo. DIFEREN SENTIMI= No tienen por qué estar causadas por estímulos, son mentales, privados y conscientes, más duraderos y menos intensos. DIFEREN EMOC= Causadas por un estímulo, son físicas, públicas, pueden ser inconscientes, menos duraderas y más intensas. EJEM- Un cumpleaños en el que se recibe un regalo y se siente felicidad, generando un sentimiento positivo. EMOCIONES= Son 6 desde el nacimiento, son innatas y universales. Las sociomorales son más complejas y necesitan un desarrollo cognitivo y moral. FUNCIONES=

... Continuar leyendo "Desarrollo socioafectivo, emociones y género en la infancia" »

Demencia y Trastorno Bipolar: Causas, Síntomas, Factores de Riesgo y Tratamientos

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 3,55 KB

Demencia

La demencia no constituye una enfermedad en particular, sino que hace referencia a un grupo de síntomas que afectan la memoria, la capacidad para pensar y el desenvolvimiento social de un modo tan fuerte que interfiere en la vida diaria. Si bien la demencia generalmente conlleva pérdida de memoria, esta puede atribuirse a otras causas. La enfermedad de Alzheimer es la causa más frecuente de demencia progresiva en adultos mayores; no obstante, la demencia puede tener diversas causas.

Características

Cambios Cognitivos

  • Pérdida de memoria, que normalmente la detecta la pareja u otra persona
  • Dificultad para comunicarse o para encontrar palabras para decir
  • Dificultad para razonar o resolver problemas
  • Dificultad para realizar tareas complejas
  • Dificultad
... Continuar leyendo "Demencia y Trastorno Bipolar: Causas, Síntomas, Factores de Riesgo y Tratamientos" »

Conceptes Clau de Psicomotricitat: Preguntes i Respostes

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,06 KB

  1. La imatge corporal és: les imatges inconscients de les diferents parts del cos.
  2. Quin tipus de respiració es considera el pitjor per a la nostra salut i s'observa en persones sedentàries? Respiració alta o clavicular.
  3. Les sensacions interoceptives són: sensacions que ens proporcionen impressions rebudes des del medi intern del cos.
  4. Amb quins aspectes del desenvolupament de l'infant té influència el to? Control postural, locomoció i manipulació, representació i valoració de si mateix i en relació amb els altres.
  5. Quins factors influeixen en l'organització de la lateralitat? Component neurològic, genètic, sociocultural i afectiu.
  6. Quina de les següents activitats és l'exercici principal de la coordinació global? El salt.
  7. Fer activitats
... Continuar leyendo "Conceptes Clau de Psicomotricitat: Preguntes i Respostes" »

Mendekotasun Egoeran Dauden Pertsonen Errealitatea

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 7,52 KB

1- EREDU BIOPSIKOSOZIALA.

Osasuna ez da, “gaixotasun eza” soilik. Osasuna, ongizate fisiko, mental eta sozialak osatzen du, ez gaixotasun ezak soilik. 

Izaki biopsikosozial bat, hiru dimentsio ditu. Fisiko edo biologikoa (gorputza), dimentsio psikologikoa (portaera) eta dimentsio soziala ( ingurunea).

Teknikoaren egin beharrak, laguntza eskeintzea izango da, hiru dimentsio daude.  -Faktore psikologikoa.-Faktore soziala. -Faktorebiologikoa.

2.1. GAIXOTASUNAK PAIRATZEN DITUZTEN PERTSONEN EZAUGARRIAK.

Gaixotasun bat izateak antsietatea, depresioa, beldurra, bizitzako ohituretan aldaketak, harreman sozialen haustura, probak, tratamendu mingarriak. Hiru paziente mota aurki ditzakegu: 

- Gaixotasun agudoak dituzten pertsonak: tratamendu edo ebakuntza... Continuar leyendo "Mendekotasun Egoeran Dauden Pertsonen Errealitatea" »

Grups i institucions socials

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,67 KB

ELS GRUPS I LES INSTITUCIONS SOCIALS

La societat, per tal de satisfer les seves necessitats, s’ha organitzat tradicionalment en les anomenades institucions, que són categories socials que marca una colla de pautes de conducta. També faciliten l’estabilitat de la societat i tenen inconvenients, com els punts de vista individuals i els que marca la institució.

INSTITUCIÓ FAMILIAR:

Té com finalitats la reproducció, la socialització anomenada primària i la satisfacció de les necessitats afectives. Els sociòlegs classifiquen les famílies en:

  • Nuclears: formada per pare, mare i fills.
  • Extenses: la resta de família.
  • Monoparentals: formades pel pare o la mare sols i els fills.
  • Monògames: unió d’un sol home i una sola dona.
  • Polígames: unió
... Continuar leyendo "Grups i institucions socials" »

Neurociencia de la Mente: Emociones, Razón y el Sistema Límbico

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 3,71 KB

La Dualidad de la Mente: Razón y Emoción

La personalidad humana se manifiesta a través de dos facetas interrelacionadas: la mente que piensa (el cerebro racional) y la mente que siente (el cerebro emocional).

  • En circunstancias normales, estas dos facetas de nuestra personalidad están en equilibrio y coordinadas entre sí.
  • La mente emocional es mucho más rápida que la mente racional; se activa con rapidez sin detenerse a analizar las consecuencias de una acción, sigue una lógica asociativa y un pensamiento categórico. La mente racional, en cambio, establece relaciones entre causas y efectos y, como se apoya en evidencias objetivas, puede reevaluar una situación concreta y cambiar una conclusión previa.

El Sistema Límbico: Centro de Emociones

... Continuar leyendo "Neurociencia de la Mente: Emociones, Razón y el Sistema Límbico" »