Chuletas y apuntes de Psicología y Sociología de Formación Profesional

Ordenar por
Materia
Nivel

Desarrollo Perceptual y Estrategias de Intervención para Personas con Discapacidad Visual

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 3,35 KB

Desarrollo Perceptual en Personas con Discapacidad Visual

La popular creencia de que las personas ciegas tienen extremadamente desarrollados el resto de los sentidos, e incluso que poseen un sexto sentido, es únicamente un mito. Numerosos estudios ponen de manifiesto que los niños ciegos tienen ejecuciones inferiores a los videntes en un gran número de tareas táctiles y auditivas, si bien las diferencias tienden a desaparecer a medida que los niños crecen y se desarrollan.

La Integración Sensorial y la Visión

Una de las funciones primordiales de la visión es ayudar a integrar las diferentes modalidades sensoriales y mejorar la comprensión de las sensaciones que recibimos por diferentes vías. El niño que puede contemplar aquello que... Continuar leyendo "Desarrollo Perceptual y Estrategias de Intervención para Personas con Discapacidad Visual" »

Tècniques d'avaluació: observació, entrevista, enquesta i més

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,23 KB

OBSERVACIÓ: tècnica d’avaluació que consisteix en la recollida permanent d’informació per diferents mitjans.

COM CAL OBSERVAR?

  • Definir l’objecte de l’avaluació.

  • Seleccionar la tècnica i l’instrument més adequats.

  • Concretar els aspectes metodològics.

  • Efectuar l’observació, preocupant no inferir en l’activitat observada.

  • Ordenar la informació, analitzar-la i elaborar les conclusions.

INSTRUMENTS PER A L’OBSERVACIÓ:

  • DIARI: registre subjectiu, sense cap estructuració, en el qual el docent anota, dia per dia, els assoliments obtinguts.

  • ANECDOTARI: l’observació es duu a terme sobre fets o sobre situacions concretes.

  • LLISTA DE CONTROL: s’hi registra la presència o absència d’una relació de conductes observables.

  • ESCALA D’ESTIMACIÓ:

... Continuar leyendo "Tècniques d'avaluació: observació, entrevista, enquesta i més" »

Activitat per treballar l'hàbit de dormir

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 13,11 KB

El descans i la salut


La relació entre activitat-
dormir-
Descans i salut és un sol eix de desenvolupament que es dona al formar-se l'hàbit i l'activitat de descans i dormir. El dormir és una activitat biològica però també és pot educar de forma saludable per afavorir i estimular les capacitats del nen.

Concptes bàsics activitat:
 procés mitjançant el qual el enen esta despert, en alerta i a punt de fer les activitats pròpies de l'edat i estadi evolutiu. Va associat a l'estat de vigília(Estar despert).

Descans:

es dona per la reposició de forces després d'una activitat tant física com psíquica o també pot descansar al fer una activitat més tranquil·la...

Son

Activitat de rpòs associada al dormir. Procés biològic que serveix... Continuar leyendo "Activitat per treballar l'hàbit de dormir" »

Explorando los Vínculos Afectivos: Tipos y Características

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 6,86 KB

Vínculos Afectivos: Positivos y Negativos

Los vínculos afectivos son las conexiones emocionales que establecemos con otras personas. Estos pueden ser positivos o negativos, y cada uno tiene características únicas que influyen en nuestras relaciones.

Vínculos Afectivos Positivos

  • Amistad: Es un vínculo complejo que reúne cariño, confianza, apoyo, respeto, etc.
  • Lástima: Nos identificamos con la persona que está viviendo una mala situación, le atribuimos lo que nosotros sentiríamos en esa misma situación, la consideramos inferior, la menospreciamos y nos sentimos culpables por ello.
  • Confianza: Es un vínculo entre dos personas que se consideran leales. Hay que conocer cada uno de sus limitaciones.
  • Seguridad: Nos sentimos capaces para realizar
... Continuar leyendo "Explorando los Vínculos Afectivos: Tipos y Características" »

Malalties del tacte

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 8,77 KB

Malaltia”: És l’alteració de l’estat de la salut normal d’un Individu. Hi ha diverses formes de classificar-les,l’edat d’aparició, la Localització, la patogènia, la duració, l’etiologia i el pronòstic.

L'OMS defineix La salut estat de complet benestar Físic, mental i social, i no solament l'absència d'afeccions o malalties.

La patogènia és la part de la medicina que s’encarrega d’estudiar L’origen i el desenvolupament de les malalties.

Pronòstic és el judici del metge respecte als canvis que poden Sobrevenir durant el curs d’una malaltia.

Procediment:


tot aquell sistemad'operacions Que impliqui comptar amb un nombre més o menys ordenat i aclarit de passos, el resultat Dels quals sigui el mateix una vegada i una... Continuar leyendo "Malalties del tacte" »

Estímul neutre

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,09 KB

Teoria del condicionament clàssic (aprenentatge per reflex condicionat) Aquesta teoria va ser desenvolupada pel fisiòleg rus i premi Nobel Ivan Pavlov i posteriorment va ser defensada pel psicòleg conductista nordamericà J.B. Watson. El condicionament clàssic o condicionament responent descriu l’aprenentatge com a fruit d’una resposta involuntària a determinada associació d’estímuls. Segons la teoria del condicionament clàssic, el subjecte, que pot ser tant un humà com un altre animal, aprèn a relacionar i associar una determinada senyal amb certes condicions o conductes concretes. Per tal d’entendre el funcionament del condicionament clàssic cal tenir present aquests conceptes:

• El reflex incondicionat.
És una associació

... Continuar leyendo "Estímul neutre" »

Rúbriques d'Avaluació: Instruments i Avantatges

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,2 KB

Rúbriques

Instruments més idonis perquè ens permeten concretar els criteris d’avaluació en relació a les tasques complexes (competencials). Això ens permet objectivar i que l’alumne prengui consciència del seu nivell, del que ha adquirit i del que li falta.


Avantatges:

  • Integra criteris d’avaluació qualitatius i quantitatius.

  • Els criteris d’avaluació no són genèrics: estan fixats i coneguts.

  • Promouen la responsabilitat de l’alumnat.

  • Permeten ser utilitzats en l’avaluació dels companys.

  • Redueixen la subjectivitat de l’avaluació.


Trobem els aspectes a avaluar (aspectes a tenir en compte per planificar com dur a terme un tipus de tasca) i criteris de qualitat graduats en funció de la complexitat, precisió, exactitud, autonomia…... Continuar leyendo "Rúbriques d'Avaluació: Instruments i Avantatges" »

Entrevista a Fanny: Desafíos y Desarrollo en Situación de Calle

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 24,95 KB

Principios del Entrevistador

1. Individuación

Carencia de favoritismo y prejuicios: Este principio no lo aplicamos en su totalidad, ya que nos resultó difícil no imponer de alguna forma nuestro criterio. En ocasiones, ella se desviaba del tema, como por ejemplo en las preguntas que tenían que ver con sus relaciones afectivas, dándole poca importancia a lo que sentía, dejándonos una sensación muy desagradable.

Conocimiento de la conducta humana: Este principio lo aplicamos al tratar de entender la forma de ser de Fanny para poder comprender su situación problemática, utilizando lo aprendido en psicología y otros ramos de nuestra carrera.

Capacidad para escuchar y observar: Escuchamos su problemática y observamos su comportamiento mientras... Continuar leyendo "Entrevista a Fanny: Desafíos y Desarrollo en Situación de Calle" »

Activitat de joc experimental

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 14,46 KB

COM APRENEM? (Pluja d’idees)



-Sentits

-Llegint

-Escoltant activamen

-Espontàniament

-Estudiant

-Pel·lícules i documentals

Vídeo APENDRE A APRENDRE

1 Per quines fades passa l’infant?


Observació, Errors, pràctica, constància i satisfacció.

2 Com aprenem?


Observació, pràctica, emocions per El monstre.

3 Què és la llum que apareix? La llum és El sentiment que poses al fer alguna cosa l’aprenentatge de la vida.

TEORIA INTEL·LIGÈNCIES MÚLTIPLES

Howard Gardner diu que els Humans no tant sols tenim una intel·ligència, sinó que en tenim 8 i requereix del seu desenvolupament a més de potenciar la que més es agradi. També diu que La intel·ligència ha passat de ser  única I estàtica a múltiple i dinàmica per tant, són canviants al

... Continuar leyendo "Activitat de joc experimental" »

Conceptos Esenciales en Psicología y Sociología del Desarrollo Humano

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en español con un tamaño de 4,27 KB

Conceptos Fundamentales en Psicología y Sociología

Desarrollo Social y Personal

Socialización: Proceso continuo que se produce desde el nacimiento y que está sujeto a cambios a lo largo del ciclo vital.

Agentes de socialización: Personas o grupos de personas encargados de llevar a cabo la socialización (ej., familia, escuela, medios de comunicación).

Autoconcepto: Idea que el niño tiene de sí mismo, la cual comienza a configurarse antes de los dos años.

Autoestima: Valoración que hacemos de nosotros mismos. Se forma a partir de la percepción de uno mismo y la comparación con el ideal de uno mismo.

Aprendizaje social: Teoría que defiende la importancia de los modelos a los que los niños pueden imitar y la relevancia del refuerzo para... Continuar leyendo "Conceptos Esenciales en Psicología y Sociología del Desarrollo Humano" »