Chuletas y apuntes de Filosofía y ética de Otros cursos

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Educación en Platón: Fundamento para la Justicia y el Bien Supremo

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La Educación en Platón: Pilar Fundamental para la Justicia y el Bien

La Necesidad de la Educación

Para que la justicia impere en el Estado, es preciso que a cada cual se le asigne la función más acorde con sus disposiciones naturales. Platón se inclina por el modelo espartano de educación estatal y pública, idéntica para hombres y mujeres. La educación es fundamental tanto para el individuo como para el Estado. Una educación adecuada es el instrumento para promover la justicia del Estado, así como el equilibrio y la felicidad del individuo.

Concepto General de Educación

Platón presenta su concepto general de educación en el libro VII de la República, como parte de su interpretación del mito de la caverna, y en oposición a la visión... Continuar leyendo "Educación en Platón: Fundamento para la Justicia y el Bien Supremo" »

Askatasuna, Morala, Etika eta beste kontzeptu filosofiko batzuk

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Askatasuna

Oztoporik gabe jarduteko gaitasunari askatasuna deritzogu. Denok bizi dugu askatasunaren esperientzia, adibidez, erabaki bat hartu behar dugunean. Batzuetan, ordea, gauza desberdinei buruz ari gara askatasunaz hitz egiten dugunean.

Alde batetik, askatasuna gizartean erabakitzeko eta ekiteko aukera da, modu askean jarduteko eta adierazteko eskubidea. Askatasun hori (mugak dituena) beharrezkoa da gizarte demokratikoetan, eta eskubide gisa hartzen da. Askatasun mota horrek askatasun zibilak inplikatzen ditu.

Bestetik, subjektu garen aldetik askatasuna dugu existitzeko ezinbesteko gaitasun gisa. Erabakiak hartu ditzakegu gure senetatik haratago, eta hori beharrezkoa da erantzukizunezko ekintza moralak egoteko. Askatasun hori da, hain zuzen,... Continuar leyendo "Askatasuna, Morala, Etika eta beste kontzeptu filosofiko batzuk" »

Sofisten eta Sokratesen Pentsamendu Filosofikoa: Ezagutza, Morala eta Legeak

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Sofistak: Eszeptizismo Epistemologikoa, Erlatibismo Morala eta Legeen Konbentzionaltasuna

Sofistak K.a. V. eta IV. mendeetako Atenasen agertu ziren, demokraziaren loraldian. Garai hartan, hiritarrek ekklesian parte hartzeko betebeharra eta eskubidea zuten, eta hitzaren artea funtsezkoa bihurtu zen bizitza politikoan eragiteko. Testuinguru honetan sortu ziren sofistak: metekoak izanik, ezin zuten zuzenean parte hartu politikan, baina soldatapeko irakasle gisa arrakasta handia izan zuten. Oratoria, dialektika eta erretorika irakasten zieten hiritarrei, jendaurrean hitz egiteko eta besteak konbentzitzeko helburuarekin. Haien papera estrategikoa izan zen Atenasko demokrazian, eta horregatik, eragin handia izan zuten.

Sofistek filosofiaren norabidea... Continuar leyendo "Sofisten eta Sokratesen Pentsamendu Filosofikoa: Ezagutza, Morala eta Legeak" »

Nietzsche eta Arendt: Mendebaldeko Pentsamenduaren Kritika

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Friedrich Nietzscheren Filosofia

Kritika Mendebaldeko Zibilizazioari: Bitalismoa

Bere jarduera filosofikoaren bigarren aldian, estilo poetikoaz eta aforismoez baliatuz, Nietzschek bere oinarrizko kontzeptuak azaldu zituen, batez ere mendebaldeko kulturaren kritika orokorrari eta kristau erlijioaren eta moralaren kritika zehatzagoari dagokionez.

Nahiz eta oso fidagarritzat ez hartu, Nietzschek arrazoimena, zientzia eta aurrerapena baliatu zituen metafisika, estetika eta moralaren inguruko usteak zalantzan jartzeko. Filosofia tradizionalak gizakiaren benetako izaera ezkutatzen zuela uste zuen, eta ideia horiek dogmatismoarekin apurtzeko saiakera egin zuen, balio zaharren aurkako kritikaz baliatuz.

Espiritu librearekin batera, Nietzschek zientzia

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Dualismo y Monismo en la Filosofía: De Platón al Transhumanismo

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El Dualismo Clásico: Platón y Descartes

El dualismo afirma que el cuerpo y el alma son sustancias dependientes e independientes. Platón, en un contexto político de decadencia, culpa a los sofistas por defender que no existe la verdad. Afirma que solo una política basada en la verdad puede dar origen a una organización justa de la *polis*. Para Platón, las características de los conocimientos verdaderos son: universales, necesarios e inmutables. Sostiene que los objetos del mundo son particulares, contingentes y cambiantes. Defiende que existe otro mundo donde las realidades son universales, necesarias e inmutables, y ese mundo es el «mundo de las ideas». En esto consiste el conocimiento intelectual, en recordar lo que se sabía pero... Continuar leyendo "Dualismo y Monismo en la Filosofía: De Platón al Transhumanismo" »

Pentsamendu Kritikoa: Desinformazioari Aurre Egiteko Giltza

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Gaur egun, informazioaren ugaritasunak eta horrek dakarren desinformazioak erronka handiak sortzen dituzte. Sare sozialek eta komunikabideek gure ikuspegia baldintzatzen dute, eta horrek zalantzan jartzen du benetan modu askean pentsatzeko eta erabakitzeko gai garen. Filosofiaren historian, pentsamendu kritikoa funtsezkoa izan da egia bilatzeko. Descartesek, adibidez, “Pentsatzen dut, beraz banaiz” esaldiarekin, edo Nietzschek, egia absoluturik ez dagoela ulertzeko eta gizarteak inposatutako balio moral eta sinesmen faltsuak desmuntatzeko, beharrezkoa dela adierazi zuten. Baina gaur egungo gizartean, haren garrantzia desegiten ari da, informazio azkarra eta eskuragarria nagusitzen delako.

Disertazio honetan, pentsamendu kritikoa ezinbestekoa... Continuar leyendo "Pentsamendu Kritikoa: Desinformazioari Aurre Egiteko Giltza" »

Filósofos Presocráticos y Sofistas: Orígenes del Pensamiento Occidental

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Escuela Pitagórica

Las doctrinas pitagóricas abarcan tres asuntos diferentes: la transmigración de las almas, las matemáticas y la doctrina de la armonía.

La Doctrina de la Metempsicosis o Transmigración de las Almas

Al morir un ser vivo, su alma se separa del cuerpo y va a unirse con otro cuerpo para formar un nuevo ser vivo. El grado de perfección del cuerpo al que se une el alma depende de cómo haya sido la vida del alma en esa unión. El alma debe purificarse en su vida actual para alcanzar una vida superior en su próxima existencia.

Las Matemáticas

Cautivados por la idea de que la naturaleza entera responde a un orden matemático, los pitagóricos creían que los mismos principios que gobiernan las matemáticas deben gobernar también... Continuar leyendo "Filósofos Presocráticos y Sofistas: Orígenes del Pensamiento Occidental" »

San Agustinen Filosofia: Jainkoa, Arima, Zoriona, Egia, Gauza Iraunkorrak

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Jainkoa

- Jainkoa: San Agustinentzat, Jainkoa izaki goren eta absolutua da, betierekoa eta betegina. Ongi ororen iturria da, unibertsoaren sortzailea

eta existentzia ororen printzipioa. Giza ulermenetik haratago dagoen entitate transzendental eta espirituala da. Arima: San Agustinek giza gorputza animatzen duen substantzia inmaterial eta arrazional gisa ulertzen du arima. Gizakiaren alderik gorena eta jainkotiarrena da, Jainkoaren irudira sortua. Arimak ezagutzeko, maitatzeko eta aske izateko gaitasuna du, eta osotasuna bilatzen du Jainkoarekin bat egitean.- Zoriona: San Agustinentzat, zoriontasuna gizakiaren azken bilaketa da. Egiazko zoriona Jainkoarekiko betetasunean eta batasunean aurkitzen dela uste du, hori baita gure azken helburua eta... Continuar leyendo "San Agustinen Filosofia: Jainkoa, Arima, Zoriona, Egia, Gauza Iraunkorrak" »

Locke: Liberalismo Político, Contractualismo e Dereitos Naturais

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O Liberalismo Político e o Contractualismo en Locke

John Locke, filósofo empirista do século XVII, destacou tanto no ámbito do coñecemento como na teoría política. No contexto da Revolución Gloriosa, buscou fundamentar o Estado burgués a través do estado de natureza, o dereito natural e o contrato social. Nos Tratados sobre o goberno civil, critica no primeiro tratado a orixe divina do poder monárquico, mentres que no segundo desenvolve a súa propia teoría política, en oposición ao absolutismo defendido por Hobbes no Leviatán.

O contractualismo sostén que a sociedade e o Estado xorden dun pacto entre individuos que abandonan o estado de natureza para garantir a súa seguridade. Locke, a diferenza de Hobbes, critica o absolutismo... Continuar leyendo "Locke: Liberalismo Político, Contractualismo e Dereitos Naturais" »

Análise do Contrato Social e do Coñecemento en Locke e Kant

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O fragmento pertence ao Ensaio sobre o goberno civil de John Locke, un dos principais teóricos do liberalismo político e do contractualismo no século XVII. Locke escribe este tratado no contexto da Revolución Gloriosa de 1688 en Inglaterra, onde se establece unha monarquía parlamentaria en contra do absolutismo. A súa teoría contractualista busca xustificar a necesidade dun goberno limitado e baseado no consentimento dos cidadáns, en contraposición ás ideas de Hobbes, quen defendía a monarquía absoluta. Neste tratado, Locke desenvolve a súa concepción sobre o estado de natureza, a sociedade civil e a lexitimidade do goberno.

Desenvolvemento

Locke establece que a sociedade civil xorde cando un conxunto de persoas renuncia ao seu... Continuar leyendo "Análise do Contrato Social e do Coñecemento en Locke e Kant" »