Chuletas y apuntes de Deporte y Educación Física de Secundaria

Ordenar por
Materia
Nivel

Recuperació en l'Esport: Guia Completa i Estratègies

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,59 KB

Examen 2n Parcial: Recuperació en l'Esport

1. Quin és l'objectiu general de la recuperació en l'esport?

  • a. Facilitar l'adaptació a les càrregues d'entrenament
  • b. Disminuir el risc de sobreentrenament i reduir el risc de lesió
  • c. Optimitzar el rendiment en competició
  • d. Totes

2. Quina de les següents afirmacions és certa?

L'estímul d'entrenament provoca un dèficit en els sistemes fisiològics implicats en l'exercici.

3. Quina de les següents cal considerar per controlar el procés d'adaptació de càrregues?

Totes

4. Quina de les següents afirmacions és certa en relació amb els mètodes de recuperació pedagògics?

Formen part de l'estil de vida de l'esportista.

5. Quin dels següents es consideren mitjans fisiològics?

Estiraments

6. Quina

... Continuar leyendo "Recuperació en l'Esport: Guia Completa i Estratègies" »

Servei volei

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 16 KB

1.TOC DE DITS

La passada de dits és un dels gests tècnics més importants.

Per què es el primer gest que ensenyem en iniciació?

Criteri funcional:

és l’únic gest que ens Permet desenvolupar situacions de joc complexes i pot substituir a tots els Elements necessaris per desenvolupar el joc: el servei, recepció, atac i defensa.

Criteri didàctic:

la posició del jugador Respecte la pilota és de les més incomodes i particulars. Si la introduïm Primer, tindrem més temps per assimilar-la.

A l’iniciar aquest gest no hem de ser excessivament exigents amb L’execució de la tècnica, l’hem de treballar de forma progressiva.

Modificar el reglament. COM?


Permetre La retenció, deixar botar la pilota...

Funcions del toc de dits

TOC DE DITS:

... Continuar leyendo "Servei volei" »

Sistema dinámico flexibilidad

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en español con un tamaño de 7,5 KB

Entrenamiento de la flexibilidad

1 SISTEMA DINÁMICO

Sistema de trabajo para la mejora de la flexibilidad que exige Movimientos significativos de alguna parte del cuerpo. Dentro del sistema Dinámico existe una variante de trabajo denominada “sistema dinámico activo” Que popularmente es conocido como “rebotes”. Hasta hace poco estaban en Desuso  y contaban con muchos detractores Pero recientemente se ha demostrado que usados correctamente también ayudan a Mejorar la flexibilidad.

Este sistema dinámico activo consiste en llegar de forma progresiva Hasta el límite articular y de estiramiento muscular mediante pequeños contra Movimientos o rebotes.

NORMAS DE TRABAJO DEL SISTEMA DINÁMICO

a)Realizar previamente la parte general del calentamiento:

... Continuar leyendo "Sistema dinámico flexibilidad" »

Salut i Prevenció: Efectes del Tabac, Nutrients Essencials i Primers Auxilis

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,48 KB

Efectes Nocius del Tabac per a la Salut

El consum de tabac té efectes perjudicials significatius:
  1. Disminueix la capacitat pulmonar i augmenta el risc de malalties respiratòries greus.
  2. Redueix la resistència física, causant cansament i disminució del rendiment esportiu.
  3. Multiplica per dotze el risc de patir càncer de pulmó.
  4. Duplica el risc de tenir un infart de miocardi.
  5. Dificulta la recuperació d'afeccions respiratòries com refredats i bronquitis.
  6. Provoca ansietat a causa de la dependència a la nicotina.

El Dopatge en l'Esport

El dopatge és l'administració de substàncies il·legals a esportistes per millorar el seu rendiment.

Nutrients Essencials per a la Salut

NUTRIENTS
Energètics: Permeten el manteniment de les funcions essencials i l’activitat
... Continuar leyendo "Salut i Prevenció: Efectes del Tabac, Nutrients Essencials i Primers Auxilis" »

Guia Completa de Rugby i Beisbol: Regles, Orígens i Posicions

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,46 KB

Rugbi: Orígens, Regles i Posicions

Orígens del Rugbi

El rugbi té els seus orígens en la petita localitat de Rugby, on els camps del seu col·legi tenen una plaça commemorativa.

Principis Fonamentals del Rugbi

  • Avançar: És impossible fer un assaig sense avançar per les bandes.
  • Donar suport: Només podem avançar si donem suport. Si un jugador no toca la pilota en tot el partit, el que fa és donar suport en el lloc i el moment correcte.
  • Continuïtat: A través de totes les accions tècniques que coneguem, hem d'intentar que el joc no s'aturi.
  • Pressió: Quan no tenim la pilota, hem de pressionar el contrari per evitar el seu avanç. Serveix per provocar errors al contrari; no hem d'esperar-los.

Terminologia i Accions de Joc del Rugbi

  • Touche: Quan
... Continuar leyendo "Guia Completa de Rugby i Beisbol: Regles, Orígens i Posicions" »

Erresistentzia aerobikoa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en vasco con un tamaño de 7,81 KB

Beroketaren bidez, muskuluak giharrak, giharren tenperatura igotzen da .Arnasketa eta bihotz taupaden erritmoa handitzen da.Nerbio eta giharren arteko koordinazioa hobetzen da.Mentalki prestatzen laguntzen gaitu


Lasai hasi eta modu progresiboan intentsitatea handituz.Kirol bakoitzak eta kirolari bakoitzak denbora ezberdina eskainiko dio beroketari.Saiatu gara gorputzeko gihar multzo guztiak lantzen.
Beroketa eta praktikan arteko denbora ahal dugun laburrena izaten saiatuko gara.Ariketa ezagunak erabiltzen ahaleginduko gara


Beroketa batean bi atal nagusi bereizten ditugu:Alde batetik beroketa orokorra deitzen duguna: izaera orokorra du; helburu nagusia du gihar multzo nagusiak aktibatzea. Beroketa orokor batean bereiztu daitezke:hasteko korrika

... Continuar leyendo "Erresistentzia aerobikoa" »

Desenvolupament físic segons l'edat

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 7,71 KB

Desenvolupament físic segons l'edat anatòmica

F.D. Segons edat anatòmica

Edat biològica

Edat cronològica

Característiques D.

Lactància

nadó

0-1,5 anys

Desenvolupament ràpid dels òrgans (gateig, inici de marxa..)

1 infància


2-5 anys

Ritmes desiguals on hi ha canvis importants funcionals, de comportament i de personalitat

2 infància

Pre-pubertat

5-9 anys

Lent i equilibrat

Adolescència

pubertat

10-13 noies 11-14 nois

Ràpid creixement i desenvolupament de l'alçada, el pes, l'eficiència d'alguns òrgans, maduració sexual amb canvis d'interessos i comportaments

Post-pubertat

13-18 noies 14-18 nois

Desenvolupament lent, equilibrat i proporcionat, maduresa funcional

Adult jove

maduresa

19-25 anys

Es dobla el període de maduració, perfeccionament de totes

... Continuar leyendo "Desenvolupament físic segons l'edat" »

Primeros Auxilios: Conceptos Básicos y Actuaciones de Emergencia

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en español con un tamaño de 8,66 KB

Concepto de Primeros Auxilios

Primeros auxilios se refiere a la asistencia inmediata, limitada y temporal que se presta a una persona en situación de emergencia.

Decálogo de los Primeros Auxilios

  1. Mantener la calma, pero actuar con rapidez.
  2. Realizar una composición del lugar.
  3. Dejar al herido acostado sobre la espalda.
  4. Manejar al herido con gran precaución.
  5. Examinar bien al herido.
  6. No hacer más de lo indispensable.
  7. Mantener al herido caliente.
  8. Nunca dar de beber a una persona inconsciente.
  9. Evacuar al herido en posición acostado, lo más rápidamente posible, hacia el puesto de socorro u hospital.

Objetivos de los Primeros Auxilios

  • Salvar la vida del herido.
  • Evitar más lesiones.
  • Impedir que empeoren las lesiones ya producidas.
  • Conseguir el socorro de un
... Continuar leyendo "Primeros Auxilios: Conceptos Básicos y Actuaciones de Emergencia" »

El Baloncesto: Historia, Fundamentos y su Legado Mundial

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en español con un tamaño de 4,76 KB

Introducción al Baloncesto: Un Deporte Global

El baloncesto, también conocido como básquetbol o basquetbol (del inglés basketball, que combina basket 'canasta' y ball 'pelota'), o simplemente básquet, es un deporte de equipo. Se juega entre dos conjuntos de cinco jugadores cada uno, durante cuatro períodos o cuartos de diez o doce minutos. El objetivo principal es anotar puntos introduciendo un balón por la canasta, un aro situado a 3,05 metros sobre la superficie de la pista de juego, del que cuelga una red.

La puntuación varía según el tipo de tiro: dos o tres puntos por una canasta en juego, dependiendo de la posición desde la que se efectúa el lanzamiento, y un punto por un tiro libre, concedido tras una falta de un jugador contrario.... Continuar leyendo "El Baloncesto: Historia, Fundamentos y su Legado Mundial" »

Sistema Estomatognático 2: Deglución y Respiración

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en español con un tamaño de 6,52 KB

SISTEMA ESTOMATOGNATICO 2

1- La Finalidad de la deglución es

üMantener el estado nutricional

üProteger la vía aérea

üHidratar

2- Que Eventos ocurren en la fase faringe de la deglución

üVelo del paladar se eleva

üSe pone en marcha peristaltismo Faríngeo

üFunción respiratoria se interrumpe

üRaíz de la lengua retrocede

üDilatación ESE

3- Que Carácterísticas corresponden a la fase oral de la deglución

üVoluntaria

üCierre estanco de la laringe

üDura menos de 1 segundo

üParticipa principalmente la lengua

4- Que carácterística Corresponden a la fase esofágica de la deglución

üSe inicia con la relajación del Esfínter cricofaringeo

üEl peristaltismo secundario persiste Hasta que se vacía el esófago

üDura entre 8 y 20 segundos

5- Que Carácterísticas

... Continuar leyendo "Sistema Estomatognático 2: Deglución y Respiración" »