Chuletas y apuntes de Ciencias sociales de Secundaria

Ordenar por
Materia
Nivel

Carbó vegetal i Carbó de coc

Enviado por Chuletator online y clasificado en Ciencias sociales

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,59 KB

Revolució industrial:


Denominació aplicada al model anglès de la segona meitat  de l’any 1750, i que va comportar una sèrie De canvis tècnics, econòmics, socials i ideològics, que van donar-se de forma Simultània per augmentar la productivitat.

Industrialització:


Procés de transformació de l’estructura econòmica d’un país consistent en la Aplicació progressiva de les màquines a la producció.

1.1. LA REVOLUCIÓ AGRÍCOLA


·Transformació de l’agricultura--- revolució Agrícola.

·Innovacions: canvis de conreu – introducció de Noves màquines ---nova estructura de la propietat.

·Sistema Norfolw: combinava el conreu de cereals Amb el de planta farratgeres.

·Openfields: tancament de terres comunals

·Enclosure Acts: llei... Continuar leyendo "Carbó vegetal i Carbó de coc" »

Sistemes Polítics: Democràcia, Autoritarisme i la UE

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Ciencias sociales

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,42 KB

Sistemes Polítics: Democràcia i Autoritarisme

Estats Democràtics

  • El poder de l'estat i l'actuació del govern estan limitats per la llei. Les democràcies són estats de dret que basen el seu poder en lleis aprovades per procediments legítims.
  • La sobirania resideix en el poble, que participa en el govern prenent decisions.
  • Hi ha pluralisme ideològic i polític, amb associacions de persones amb ideologies i programes polítics propis.
  • Hi ha eleccions lliures i plurals que permeten renovar el poder periòdicament.
  • La divisió dels tres poders de l'estat és efectiva: legislatiu (Parlament), executiu (Govern) i judicial (Tribunals).

Estats Autoritaris

  • El poder de l'estat i l'actuació del govern no tenen límits ni control.
  • La sobirania resideix en
... Continuar leyendo "Sistemes Polítics: Democràcia, Autoritarisme i la UE" »

Quins grups socials hi havia a mesopotamia

Enviado por Chuletator online y clasificado en Ciencias sociales

Escrito el en catalán con un tamaño de 11,34 KB

-quines Característiques diferencien els éssers humans dels altres primats? No tenien Posició vertical i tampoc marxa bípede, caminaven amb les mans, no tenien el Cervell desenvolupat, no tenien mento ni front pla.

-com s’anomena el procés que va dur el primats A esdevenir éssers humans?Hominització

-per que el continent africà es considera el Bressol de la humanitat? On esta situada la vall del
Rift? Perquè s’han trobat Restes en la Vall del Rift, que es situa a África.

-que es el Paleolític? Que vol dir que els Éssers humans del Paleolític eren depredadors i nòmades? Es el primer període Prehistòric. Depredadors: no produïen aliments. Nomedes: no tenien una Residencia fixa i anaven d’un lloc a un altre.

-quines aplicacions

... Continuar leyendo "Quins grups socials hi havia a mesopotamia" »

Es el conjunto de conocimientos técnicos, científicamente ordenados, que permiten diseñar, crear bienes, servicios que facilitan la adaptación al medio ambiente y satisfacer tanto las necesidades esenciales como los deseos de la humanidad. Es una pal

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Ciencias sociales

Escrito el en español con un tamaño de 4,87 KB

La tecnología es la ciencia aplicada a la resolución de problemas concretos. Constituye un conjunto de conocimientos científicamente ordenados, que permiten diseñar y crear bienes o servicios que facilitan la adaptación al medio ambiente y la satisfacción de las necesidades esenciales y los deseos de la humanidad. Es una palabra de origen griego, τ&épsilon;χν&ómicron;λ&ómicron;γία, formada por téchnē(τέχνη, arte, técnica u oficio, que puede ser traducido como destreza
) y logía(λ&ómicron;γία, el estudio de algo).

Aunque hay muchas tecnologías muy diferentes entre sí, es frecuente usar el término tecnología en singular para referirse al conjunto de todas, o también a una de ellas.... Continuar leyendo "Es el conjunto de conocimientos técnicos, científicamente ordenados, que permiten diseñar, crear bienes, servicios que facilitan la adaptación al medio ambiente y satisfacer tanto las necesidades esenciales como los deseos de la humanidad. Es una pal" »

Revolució Industrial: Canvis i Impacte (s. XVIII-XIX)

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Ciencias sociales

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,38 KB

Revolució Industrial: Canvis i Impacte

La Revolució Industrial va ser el resultat d'un conjunt de canvis econòmics i tecnològics que van tenir lloc per primera vegada a la Gran Bretanya a mitjan segle XVIII.

1.1. Revolució Demogràfica

La població europea va iniciar un procés de creixement. Les causes van ser l'augment de la producció d'aliments i la millora de la higiene i la medicina. Això va produir una disminució de la mortalitat i un manteniment o increment de la natalitat.

1.2. Revolució Agrícola

L'increment de la població va provocar un augment de la demanda d'aliments i l'alça dels preus agrícoles. La terra es va convertir en propietat privada i es va iniciar una mecanització de les tasques agrícoles.

2. Innovacions Tecnològiques

... Continuar leyendo "Revolució Industrial: Canvis i Impacte (s. XVIII-XIX)" »

Revolució Industrial: Canvis i Conseqüències

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Ciencias sociales

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,5 KB

Quins factors van ser determinats en el canvi demogràfic?

Quines conseqüències va tenir aquest canvi en l'evolució de la població?

Les causes d'aquest canvi demogràfic profund van ser l'augment de la producció d'aliments i també, encara que en un grau menor, el progrés de la higiene i de la medicina. Com a conseqüència, es va produir una disminució de la mortalitat i un manteniment o un lleuger increment de la natalitat.

Quin va ser el canvi essencial en la terra?

Què va permetre?

Deduïu què va comportar la introducció de nous conreus.

La privatització del sòl i l'aplicació de nous mètodes i tècniques de conreu. La terra es va convertir en una propietat privada en la qual els grans propietaris podien fer lliurement les transformacions... Continuar leyendo "Revolució Industrial: Canvis i Conseqüències" »

Que es nexo familiar

Enviado por Chuletator online y clasificado en Ciencias sociales

Escrito el en español con un tamaño de 4,83 KB

1.Señala que carácterísticas comparten la Educación formal y no formal: Tienen carácter estructurado

2.El tipo de educación que en la mayoría de Los casos no es intencional es: Educación informal

3.El tipo de educación que se da a lo largo De todo el proceso vital corresponde a: Educación informal

4.La ausencia de jerarquía y la confusión en La distinción de roles entre padres e hijos es una carácterística de


Democrático-permisivo

5.El dar todo a los hijos de manera Incondicional sin esperar nada  a cambio Es una carácterística:


del modelo Hiperprotector

6

 

Ausencia De puntos de referencia y bases seguras es una carácterística del modelo de Familia:

Intermitente

7.La armónía y la paz en la familia es una Carácterística común

... Continuar leyendo "Que es nexo familiar" »

Per que els europeus necessitaven una nova ruta per arribar a l`extrem Orient

Enviado por Chuletator online y clasificado en Ciencias sociales

Escrito el en catalán con un tamaño de 7,3 KB

¡Escribe tu texto aquí!

Humanisme: anomena i explica tres característiques de L’humanisme:

Van cercar apassionadament els manuscrits dels Autors de l’antiguitat gregai romana, i Els van traduir i comentar, amb el propòsit d’expandir aquestconeixement.

Els humanistes eren favorables a tot allò que Beneficiava els humans, creien que el coneixement faria millors les persones i Així desapareixeria la maldat al món.

Un dels canvis més rellevants en quan al Humanisme és la degradació de la religió, aquesta va a pasar de ser el centre De tot a una cosa secundària.

Economia: anomena tres característiques de l’economia del S.XV S.XVI i una ruta comercial:


S.XV:


La producció agrària, amb algunes transformacions, es va Recuperar gràcies

... Continuar leyendo "Per que els europeus necessitaven una nova ruta per arribar a l`extrem Orient" »

Reconquesta i Repoblació: Regnes Cristians (s. VIII-XIV)

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Ciencias sociales

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,26 KB

Orígens i Expansió dels Regnes Cristians

Regnes Independents dels Musulmans

Els pobles que es van mantenir independents dels musulmans van ser: galaics, asturs, càntabres i vascons.

Regne d'Astúries

Orígens: Pelagi va derrotar per primer cop els musulmans a Covadonga.

Regne de Lleó

A mitjans del s. IX, aquest regne va ocupar terres fins al Duero. Per controlar aquests territoris, es va traslladar la capital a Lleó.

Regne de Castella

El comte Fernán González es va independitzar de Lleó al segle X i va convertir el títol de comte de Castella en hereditari.

Repoblaments de la Vall del Duero

En els repoblaments de la vall del Duero, els reis van concedir beneficis als pagesos que s'hi instal·lessin, entre els quals hi havia molts mossàrabs.

Expansió

... Continuar leyendo "Reconquesta i Repoblació: Regnes Cristians (s. VIII-XIV)" »

Istori

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Ciencias sociales

Escrito el en español con un tamaño de 3,97 KB

atacameños:tribus alfareras, vivian en nucleos independientes. no contituyeron 1 estado. habitaron a las orillas del rio loa y en el osasis des desierto de atacama. Habablan CUNZA. cosechaban maiz y frijoles con riego artificial. criaban llamas y alpacas. contruyeron PUCARAS o fortalezaz de piefra. ritules funerarios muy complejos.

Changos:nomades, pesacadores y casadores(preagroalfarero). En la Costa norte desde el extremo norte cerca de pichidangul. Cultura basada en el mar. Alimentos por focas, bayenas, mariscos, lobos de mar. intrumentos de piedra y huesos. incorporan el maiz.

Diaguitas: tribus alfareras org. ne ladeas. Org. politica dual ( valle x 2 sñ). Se repartian entre la cordiyera y la costa. Se ubican en los valles del norte chico
... Continuar leyendo "Istori" »