Chuletas y apuntes de Arte y Humanidades de Secundaria

Ordenar por
Materia
Nivel

Distribución de la ciudad romana ( cardo )

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 6,96 KB

Diseño de las ciudades romanas

La fundación


Para fundar una ciudad los romanos solían elegir un lugar elevado a fin de evitar posibles inundaciones y para facilitar la evacuación de las aguas residuales. Asímismo tenían en cuenta las condiciones climáticas y sanitarias del lugar escogido y, sobre todo, su accesibilidad al agua. Ésta era traída hasta la ciudad desde su origen a través de acueductos y acumulada en un depósito, el castellum aquae, para su posterior distribución mediante tuberías. Una vez decidido el lugar, celebraban un ritual oficiado por un sacerdote, el augur, que sacrificaba animales del entorno para observar el estado de sus vísceras. Seguidamente, se pasaba a la ceremonia de la inauguración, que consistía... Continuar leyendo "Distribución de la ciudad romana ( cardo )" »

Oración de monicato

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 10,75 KB

Benito de Nursia:En Nursia, Italia x el año
480. Benito pertenecía a una familia de nobleza modesta y de solidas virtudes, tiene una hermana llamada Escolástica., muy joven se va a Roma donde cursa estudios superiores de retórica y derecho.A los 20 años lo abandona y se va a Subiaco, allí se instala en una cueva pa buscar a Dios en soledad y oración como un ermitaño.Se encontró con un monje llamado Romano al que le contó su proyecto, aydo a Benito y le dio una cueva escondida, allí Benito pasó 3 años teniendo contacto solo con Romano que lo cuidaba diariamente , al ganar fama mcuchos habitantes del lugar lo visitan constantemente y funda monasterios en las montañas de subiaco

Conversión de los pueblos germánicos :a lo largo del... Continuar leyendo "Oración de monicato" »

L'imaginari medieval i els estils artístics de l'edat mitjana

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,61 KB

L'imaginari medieval

Imaginari anomenen imaginari el conjunt Els historiadors anomenen imaginari el conjunt de creences i mentalitats de la majoria de la gent d'una època determinada. A l'edat mitjana la majoria de les persones que vivien a l'Europa occidental, excepte els jueus, compartien la religió cristiana. Aquest era l'element més important del seu imaginari.

La població medieval creia en l'existència d'un món sobrenatural on les ànimes, separades del cos després de la mort, continuen vivint.

També creia que a la fi del temps Déu havia de tomar a jutjar els morts ressuscitats i a repartir-los, segons la seva conducta, entre el paradis i l'infern. Tothom tenia por d'anar a l'infern i viure eternament entre els dimonis. Els cristians... Continuar leyendo "L'imaginari medieval i els estils artístics de l'edat mitjana" »

Judit i holofernes context historic

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 14,21 KB

-Artemísia GENTILLESCHI: JUDIT I HOLOFERNES

FITXA TECNICA

Edifici Judit i Holofernes Autor Artemisa Gentileschi (Roma, 1593-1652) Cronologia c.1612 Tècnica Oli sobre tela Mides 1,59 x 1,26m Estil Naturalisme Barroc Tema bíblic Localització Museu di Capodimonte (Nàpols)

CONTEXT HISTORIC

Filla d’Orazio Gentileschi, Artemísia ( Roma 1593 – Nàpols 1653) fou una destacada pintora dins el corrent naturalista iniciat per Caravaggio. Dotada d’un talent precoç, la seva trajectòria personal va influir amb gran mesura en la seva producció pictòrica. Violada pel seu professor de dibuix als dinou anys, la seva obra es caracteritza per tractar habitualment temàtiques de dones amb un fort caràcter, en actituds i moments d’una gran força

... Continuar leyendo "Judit i holofernes context historic" »

Muchachos comiendo empanada

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 7,88 KB

 Nacíó en Sevilla, en la época en la que se Convirtió en el centro económico del Imperio español, gracias a su comercio con La Casa de contratación de Indias que le abríó paso al siglo de Oro, donde su Mayor esplendor artístico fue en el Barroco. Con 11 años entró en el taller del Pintor Francisco Pacheco y a los 18 formó parte del gremio de los pintores Sevillanos.Etapa sevillana (primera mitad Siglo XVII), muy próximo a su contemporáneo Alonso Cano o Zurbarán. Es partidario del Realismo, su obra no se limita a representar La materia sino también las ideas. Tiene influencia del tenebrismo de Caravaggio. Sus colores son los marrones y los pardos, expresando la luz y la Sombra con delicadeza y sin dramatismo. Destaca (San Juan,
... Continuar leyendo "Muchachos comiendo empanada" »

Regeneracionisme i vitalisme

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,94 KB

Corrents artístiques emergents

  • Simbolisme


    : finalitat de l’art → suggerir idees o conceptes mitjançant l’ expressió simbòlica o metafòrica i la musicalitat. Parlaven de la “poesia pura”, la que era capaç de captar l’essència de les coses.
  • Impressionisme: l’art ha de mostrar les impressions produïdes per les coses més que no pas les coses en elles mateixes. Els pintors van utilitzar la tècnica del puntillisme i el contrast de colors, evitant els clarobscurs.

  • Decadentisme: s’interessa per la inadaptació i el fracàs de la persona en el món modern: la inseguretat, el dolor, la mort l’absurditat de l’existència.

  • Regeneracionisme: l’art ha de tenir una funció social, i que l’artista ha d’adquirir un compromís

... Continuar leyendo "Regeneracionisme i vitalisme" »

Henri Matisse: Fauvismo

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en vasco con un tamaño de 1,69 KB

Lerro berdedun erretratuaren ezaugarriak:

  • Bi dimentsioko gainazal handiak egin kontraste handiko koloreak erabiliz
  • Ilea beltra eta islada urdinekin
  • Koloreak oso trinkoak pigmentu kantitate handikoak
  • Ingerada gutxu erabiltzen ditu
  • Espazioak planoak dira, sakontasun puntu bat lortu nahi du, kolore binarioak kontrastatuz: hondoa laranja, berdea eta morea
  • Bere emaztearen aurpegia
  • Koloreak beroak argia dagoen zonarako erabiltzen ditu eta ' ' hotzak, itzaletarako ' '
  • Zona argitsua eta itzalduna banatzeko lerro berde erabiltzen du, kontrastea handituz
  • Pintzeladas norabide eta erritmo bat jarraitzen dute.

MANTEL: ARMONIA EN ROJO

DANTZA ETA MUSIKA.

PICASSO: Kubismoaren manifestua

AVIGNONGO ANDEREÑOAK / Kubismo Sintetiko

HIRU MUSIKARIAK

Kubismo expresionista

GERNIKA

... Continuar leyendo "Henri Matisse: Fauvismo" »

El arco en común que utilizan visigodos y musulmanes

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 5,44 KB

DOVELA


Cada una de las piedras labradas en forma de cuña que componen un arco o bóveda.

ALBANEGA

Enjuta de arco de forma triangular.

ATAURIQUE

Labor de ornamentación vegetal hecha con yeso o estuco cuya forma se inspira en la del acanto clásico. Es carácterística de la arquitectura califal cordobesa. 

EPÍGRAFE

Frase o cita al comienzo de un escrito o capítulo que sugiere su contenido o expresa la idea o pensamiento que lo ha inspirado.

LACERIA

Conjunto de lazos que se utilizan en labores de adorno u ornamento con forma de lazo.

MEZQUITA

Una mezquita es un lugar de culto para los seguidores de la fe islámica. Los musulmanes generalmente se refieren a las mezquitas por su nombre arábigo, masŷid ALMINAR
Torre anexa a una mezquita desde donde

... Continuar leyendo "El arco en común que utilizan visigodos y musulmanes" »

Anàlisi de l'obra Número 1 de Jackson Pollock

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,72 KB

Anàlisi Formal

Tècnica

: oli, esmalt i pintura d'alumini. Utilitza la tècnica del dripping (goteig).

Suport

: tela

Dimensions

: és un quadre de gran format

Descripció

: conjunt de línies, taques... superposades de manera arbitrària fins que tot el quadre queda ple (all-over).

Predomini

: predomini del color i absència del dibuix.

Colors

: hi ha color negre, blanc, gris i salmó.

Composició

: el quadre és una trama de línies sense ordre. És una composició oberta ja que la pintura desborda tot el quadre. Hi destaca la violència del gest i l'energia del traç de l'artista. No hi ha punt de fuga ni cap dels elements dels quadres tradicionals.

Pinzellada

: no hi ha pinzellada. Es mostra un traç enèrgic que es realitza mitjançant el gest i l'esquitxada
... Continuar leyendo "Anàlisi de l'obra Número 1 de Jackson Pollock" »

Matrimoni Arnolfili: Anàlisi i Significat

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,96 KB

Fitxa tècnica:

  1. Fitxa tècnica:

Nom: matrimoni arnofili

Autors: Jan Van Eyck

Cronologia: 1434

Tipologia: Escena costumista o de gènere

Tècnica: Pintura a l’oli

Suport: fusta o taula de roure

Mides: 84 cm x57 cm (petit format)

Lloc: NationalGallery (Londres GB)

Estil: Gòtic flamenc

  1. Context històric:

A partir del segle XIII hi ha un desenvolupament comercial espectacular a Flandes, sobretot perquè es va concentrar una indústria de teixits de llana que, per la qualitat i riquesa de colors, van conquerir el mercat europeu. Bruges, capital de Flandes, es va convertir en el centre comercial d’Europa a finals del s XV.

En el segle XV Flandes es converteix en la Seu d’una important escola pictòrica flamenca, que serà la precedent de l’art renaixentista,

... Continuar leyendo "Matrimoni Arnolfili: Anàlisi i Significat" »