Chuletas y apuntes de Arte y Humanidades de Formación Profesional

Ordenar por
Materia
Nivel

Arquitectura, escultura y pintura del Barroco al Neoclasicismo

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 6,43 KB

ARQ.BARROCA:BORROMINI-

>obras+movidas/rival De Bernini/busca max.Expresividad en los min.Detalles/libertad absoluta en la Utilización de los principios d la arq.Clásica/ Elem.Arq:flexivilidad,ductividad,capaces de curvarse,doblarse. Obras:sanCarlos De las 4 fuentes,santaines. 

ESCULTURA BARROC

Naturalismo pleno(pasiones,sentimientos)gestos actitudes sentimientos Exagerados y exaltados/temática religiosa(milagros)/desarrollo del Retrato(espiritual)/acentuado afán de movimiento/las composiciones se abren/predomina La asimétriá/superficie de calidades:tratamiento(piel y tela con el mayor Detalle pa conseguir sensación realidad)/combinación varios materiales/pictoricismo/gran Variedad de puntos d vista/sentido efectista: llamar atención
... Continuar leyendo "Arquitectura, escultura y pintura del Barroco al Neoclasicismo" »

El Renacimiento: El Resurgir del Hombre y la Antigüedad

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 5 KB

RENACIMIENTO

Fue el movimiento cultural que, tomando los principios de la Antigüedad Clásica, los actualizó a través del Humanismo sin renunciar a la tradición cristiana. Sustituyó la omnipresencia de lo religioso por una afirmación de los valores del mundo y del hombre. Se recuperaron los modelos antiguos clásicos, se buscó un interés por el hombre representando la realidad y se buscó la belleza a través de un racionalismo orientado mediante la medida y la perspectiva. Se dan dos épocas: el Quattrocento en el siglo XV con centro en Florencia y el Cinquecento del siglo XVI con centro en Roma.

Arquitectura

Las características son: recuperación de las formas clásicas como columnas, entablamentos o frontones; preferencia por lo horizontal... Continuar leyendo "El Renacimiento: El Resurgir del Hombre y la Antigüedad" »

Arquitectura Romana: Colosseu i Panteó

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,56 KB

Colosseu

Autor:

Desconegut

Cronologia:

72 - 80 dC

Localització:

Vall del Colosseu a Roma (Itàlia)

Context històric:

Període Imperial. A partir de la segona meitat del segle I aC. L'expansió territorial provoca la crisi de la República. Hi havia conflictes i guerres civils a Roma. Pel que fa a l'art, entre els segles I i III dC es pot considerar com l'època del classicisme romà.

Material:

Marbre, pedra, tova.

Sistema constructiu:

Arquitravat i voltat als tres primers pisos.

Elements de suport:

Podi (estilobat), pilars, columnes adossades als pilars (que tenien funció decorativa). També arcs de mig punt i contraforts.

Elements suportats:

Els entaulaments que fixen el límit de cada un dels tres pisos, voltes de canó i voltes d'aresta.

Espai exterior:

... Continuar leyendo "Arquitectura Romana: Colosseu i Panteó" »

Els primers freds: anàlisi i interpretació

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,22 KB

ELS PRIMERS FREDS

Miquel Blay 1891-92

Documentació general: MNAC, Barcelona. Marbre blanc. Talla. Estil realisme. Anecdòtic i costumista. Escultura exempta. Grup. Monocroma. 2,93 x 1,95 metres

Context històric i cultural

Cronologia: 1891 (finals segle XIX) A partir del 1820 i fins al 1848 van tenir lloc un conjunt de revolucions liberals i nacionalistes. Aquestes tindran com a conseqüència la presa del poder polític per part de la burgesia, la formació de monarquies constitucionals i el sorgiment de noves nacions com Itàlia i Alemanya. També és el període de la segona fase de la Revolució Industrial, la revolució dels transports l’expansió del colonialisme europeu amb la formació d´imperis colonials. La gran desigualtat social... Continuar leyendo "Els primers freds: anàlisi i interpretació" »

Anàlisi de "El Pensador" d'Auguste Rodin

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 7,14 KB

El Pensador (Auguste Rodin, 1880-1900)

Documentació general

  • Museu Rodin, París.
  • Bronze. Fosa.
  • Impressionisme. Simbolisme.
  • Escultura exempta. Monocroma.
  • 1,98 x 1,29 x 1,34 m.

Context històric i cultural

Cronologia: 1880 (finals segle XIX)

Després del fracàs de la Comuna de París (1871) i la brutal repressió de les classes populars, la burgesia francesa es consolidà en el poder amb la III República. El capitalisme, que s'havia començat a desenvolupar amb el 2n Imperi, es consolidà a França. Les forces productives van créixer com mai, els avenços en la investigació científica i la creació de nous materials transformen radicalment l'aspecte d'Europa.

París com a centre d'art en substitució de Roma. La burgesia liberal, que s'havia oposat... Continuar leyendo "Anàlisi de "El Pensador" d'Auguste Rodin" »

Sol Ixent: Anàlisis i Significat de l'Obra d'Impressionisme

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,64 KB

Anàlisis Formal

  • Tres bots que naveguen pel port de LE HAVRE entre l’espessor de la boira i a primera hora del matí.

  • Escena dividida en 3 parts: 1. Referència al mar que es veuen tres barques, el reflexa del sol, del vaixell i xamenies. 2. el port on s’intueixen les grúes, xemanelles i un vaixell veler. 3R lloc el cel destaca el sol de color taronja i reflexos dels núvols entre la boira.

  • Escena envoltada de boira matinal.

  • El mar dividit en dues parts el reflex del sol i la part esquerre on el mar és dinàmic.

  • Mov. Per les línies diagonals utilitzades a les barques i el fum de les xameneis, pintat amb pincellades més fosques les ones de mar.

  • Perpectiva: situant en 1 pla les barques, 2 el port i 3 pla els núvols i sol. Recurs de delimitar

... Continuar leyendo "Sol Ixent: Anàlisis i Significat de l'Obra d'Impressionisme" »

Secretos de la Capilla Sixtina: El Arte de Miguel Ángel al Descubierto

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 2,97 KB

Ficha Técnica

La obra que se comenta a continuación es la decoración de la bóveda de la Capilla Sixtina, realizada por el artista renacentista Miguel Ángel en el siglo XVI. Se trata, por lo tanto, de una obra pictórica del Cinquecento italiano.

Descripción de la Obra

En la imagen se observa la decoración de la bóveda de la Capilla Sixtina. Fue el Papa Julio II quien encargó a Miguel Ángel la decoración del techo de la capilla, fundada por Sixto IV.

La capilla es de planta rectangular, de algo más de 40 metros de largo y 20 metros de altura. Para decorar una superficie tan extensa, Miguel Ángel optó por crear una arquitectura pintada que dividiera la bóveda en compartimentos.

Estructura y Composición de la Bóveda

  • En las cuatro pechinas
... Continuar leyendo "Secretos de la Capilla Sixtina: El Arte de Miguel Ángel al Descubierto" »

Análisis de la Torre Eiffel

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en español con un tamaño de 2,86 KB

Descripción formal

La Torre Eiffel es una enorme estructura metálica hecha con más de 18.000 piezas de hierro cruzadas y sujetas con más de 2,5 millones de tornillos, que se levanta hasta una altura de 324 m; de estos, los 24 últimos metros corresponden a la antena de radio que se añadió posteriormente. La forma piramidal de la torre, dividida en cuatro partes separadas por tres plataformas, potencia la sensación de verticalidad.

El primer bloque llega hasta una altura de 57 m y hace las funciones de base. Esta estructura de planta rectangular la forman cuatro grandes pilares inclinados que descansan sobre ocho gatos hidráulicos cada uno y que están unidos mediante cuatro arcos. Encima de esta planta rectangular se levantan otras cuatro... Continuar leyendo "Análisis de la Torre Eiffel" »

El Pensador de Auguste Rodin

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 2,95 KB

EL PENSADOR:

  • Tècnica: Fosa

  • Forma: Exempta

  • Tipologia: Sedent

  • Cromatisme: Monocrom

  • Autor: Auguste Rodin

  • Titol: El pensador

  • Cronologia: 1883

  • Estil: Impressionisme

  • Material: Bronze

  • Localització: Museu Rodin (París)

Context històric i cultural:

Històric: París, S. XIX és l’escenari de totes les revolucions. El baró Hausmann va dirigir canvis urbanístics creant bulevards i monument emblemàtic.

Cultural: París centre artístic, girant pels salons i exposicions anuals per les acadèmies. Pren força la figura del Marxant qui aconsella i dirigeix artistes i clients. Creix l'interès en l’art i apareix la crítica a la premsa, es preferible la crítica adversa al silenci.

Anàlisis Formal

  • Home nú en actitud de pensar. Tancada en si mateixa: la mà esquerre

... Continuar leyendo "El Pensador de Auguste Rodin" »

Història i art romà: de la civilització romana a l'art romànic i gòtic

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,65 KB

Roma

*3 etapes: -monarquia, república i l'imperi.

*als primers segles no hi ha una activitat artística original

*va ser un estat unitari i centralitzat

*La civilització romana tenia 2 pilars: la tradició itàlica i la cultura grega.

* La societat romana estava formada per persones lliure i esclaus. els primers es dividien en patricis i plebeus.

*L'economia romana es basava sobretot en el treball dels esclaus. Les activitats principals eren l'agricultura, la indústria artesanal i el comerç. les ciutats eren els centres de comerç.

*Religió politeista. la major part dels seus déus eren d'origen grec. després el cristianisme es va convertir en la religió oficial de l'imperi romà.

Art romànic

*L'origen de la ciutat de roma comença l'any 753... Continuar leyendo "Història i art romà: de la civilització romana a l'art romànic i gòtic" »