Processos dínteraccio i comunicació en l'educació

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,05 KB

1. QUÈ ÉS EL PENSAMENT CREATIU I LES SEVES FASES:

És al nucli del qual s’anomena “creativitat”, constructe que s’estableix com a pont entre la intel·ligència i la personalitat, ja que implica un determinat tipus de pensament cognitiu i alhora unes determinades característiques personals de l’individu creatiu (en uns inicis es considerava vinculat exclusivament a la intel·ligència, concretament als “superdotats”). En general, s’entén que està format per a un conjunt de processos cognitius d’especial rellevància en la resolució de problemes. Tot i no haver-hi un consens sobre definició i processos implicats, podem dir que des de finals del Segle XIX es desenvolupen al llarg de quatre etapes amb caràcter inconscient per a l’individu:


  • Conscienciació: és prendre consciència i tenir clara la intenció que demana un problema, davant una situació que hem de resoldre, dons per tots el procediments habituals, per totes les estratègies oportunes, trobem que el problema no té solució, trobem que la situació que hem de resoldre no sabem com fer-ho, prendre consciència de que tenim un problema i no se sap resoldre. Es una etapa en que l’individu s’esforça, que prova, demana consell, que busca informació, però malgrat tot no pot trobar la sortida. Això fa que la persona arribi a enguixar-se, irritar-se o enfadar-se


  • Incubació: es una etapa que l’individu ja ha esgotat, cansat, fatigat  i decepcionat, dons succeeix sense que es dongui compte i que suposa sempre  un descans. Aquesta etapa es la necessària per establir relacions diferents del que habitualment fem de forma conscient, deliberada i analítica o lògica intentem resoldre la dificultat.


  • Resolució: de cop i volta l’individu experimenta una situació de euforia, perquè no sap ben bé perquè ha trobat la resposta, que tant prèviament havia preocupat i que normalment s'utilitza “eureka”


  • Explicació: la persona pot explicar la solució que ha trobat, d’una manera intuitiva, que de forma lògica es pot justificar i que tothom pot entendre.


3. FES LA CLASSIFICACIÓ DELS INDIVIDUS SEGONS ELS SEU COEFICIENT INTEL·LECTUAL:

(FOTO)

capacitat intel·lectual

200-130: altres capacitats 10%, inteligencia

120-100-80: i mitja 75%

(entre mig)borderline

70-50: deficiència lleugera

entre mig?15%

25: d. Severa

0:d. Profunda (es necessita una educació ajustada)

Entradas relacionadas: