Habilitats Motrius Bàsiques i Adaptació a l'Exercici: Guia Completa

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,97 KB

Habilitats i Destreses Motrius Bàsiques

Desplaçaments, girs, salts, llançaments i recepcions.

Diferències entre Escalfament Tradicional i Fase d'Adaptació

Objectius:

  • Tradicional: Facilitar l'execució dels exercicis, prevenir lesions, activar sistemes motrius fisiològics i biomecànics.
  • Fase d'Adaptació: Atendre de manera globalitzada tots els aspectes de la persona: psicològic, fisiològic, motriu, afectiu-social. No s'exclou cap aspecte, tot i que un pot dominar sobre els altres.

Criteris per a Programar Tasques (Factors Condicionants)

  1. Edat del subjecte: L'augment de l'edat suposa un major risc de lesió i pèrdua d'estabilitat muscular. Diferències en durada i intensitat.
  2. Temperatura exterior.
  3. Nivell de condició física: Major durada en persones no entrenades.
  4. Altres condicions de l'individu.
  5. Disciplina o modalitat esportiva.

Veritable o Fals (V/F)

1. La pedagogia és la ciència que estudia l'educació: V

2. V, 3. V, 4. F, 5. V, 6. V, 7. V, 8. F, 9. F, 10. F, 11. V, 12. V, 13. V

Fase d'Adaptació i Escalfament

Objectius:

  • Preventiu: Prevenir possibles lesions musculars, tendinoses i orgàniques.
  • Fisiològic: Posar l'organisme en disposició per a poder realitzar el màxim rendiment. Activar: F.c., transport de nutrients i gasos, F. respiratòria, acció enzimàtica, millora l'elasticitat muscular, millora la transformació d'energia.
  • Psicològic: Preparar l'esportista per a l'exercici que realitzarà (motivació, concentració), afavorir l'atenció dels aspectes importants, predisposició.
  • Nerviós/Adaptació neuromuscular (psicomotores): Recordar el treball tècnic aconseguit, millorar la velocitat de processament de la informació, facilitar la coordinació agonista-antagonista. Permetre un recordatori de les sensacions, augmentar la temperatura, reduir el temps de relaxació i millorar la coordinació intermuscular i intramuscular.

Objectius Generals:

  • Introduir els practicants física i psicològicament.
  • Prevenir lesions.
  • Posar en marxa l'organisme en tots els aspectes (motrius, musculars, etc.).
  • Augmentar la temperatura corporal.
  • Excitar el sistema cardiorespiratori.
  • Activar el metabolisme muscular.
  • Reduir el temps de relaxació i millorar la coordinació intermuscular i intramuscular.

Característiques de la Fase d'Adaptació:

  • Dinàmic
  • Metòdic
  • Proporcionat
  • Total

Què Determina l'Elecció de Continguts?

  1. Objectius
  2. Desenvolupament
  3. Coneixements inicials
  4. Aspectes socioculturals
  5. Actualitat
  6. Formulació del professor

Les Fases del Procés de Programació (Explicació de la 2a Fase)

  1. Fase d'anàlisi i diagnòstic previ
  2. Fase de plantejament i elaboració
  3. Fase d'execució
  4. Fase d'avaluació

Fase d'Adaptació: Conjunt de Passives o Actives - Física

Tipus de Continguts:

  • Conceptuals (teòric i cognitiu):
    1. Distinguir les diferents parts del catamarà.
    2. Conèixer la posició de les veles depenent de la direcció del vent.
    3. Conèixer les parts. Exemples: Analitzar, comprendre, enumerar, reconèixer, relacionar, comparar, aplicar.
  • Procedimentals (psicomotriu): Saber fer.
    1. Aplicar les diferents tècniques de navegació apreses.
    2. Interpretar la direcció del vent per navegar.
    3. Indicar la direcció del vent. Adaptar, comprovar, emprar, observar, sintetitzar.
  • Actitudinals (actituds, valors i normes):

    Acceptar, cooperar, permetre, respectar, sentir, valorar, esforçar-se, apreciar.

Entradas relacionadas: